We zijn net weer terug van onze kort IJslandtrip. Wat een geweldige ervaring! Ik ben echt heel erg onder de indruk van de schoonheid van het eiland.
@ Kalaman; super bedankt voor je tip voor Snæfellsnes. Wat een prachtig gebied!
We zijn afgelopen zaterdag via de 54 en de 56 naar Grundarfjörður gereden. Vooral de 56 vonden we geweldig mooi. We hadden enorm veel geluk met het weer. De dagen ervoor was het slecht weer, regen en storm maar ik nam het zonnetje met me mee. Het was vrijwel de hele dag windstil en zonnig met een knalblauwe lucht. We reden grote delen door een besneeuwd landschap en dat was een geweldige ervaring. En we zijn vrijwel geen toeristen tegengekomen, zeker geen bussen
De Golden Circle vond ik wel mooi, hoewel we de geisers snel gezien hadden, niet te vergelijken inderdaad met Yellowstone. De Gullfoss waterval is prachtig. Wel heel toeristisch inderdaad.
Hieronder onze foto's van Snæfellsnes.
Laatst gewijzigd door vana op 23 mar 2019, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hele mooie fotos.
Hebben her gebied gisteren gedaan en vonden het er ook prachtig. Maar heel wat wind en sneeuw gehad.
Nu zitten we in Akureyri. Weg hiernaartoe was ook heel mooi. Maar nog geen blaiwe lucht gehad. Volgens weerberichten zouden er morgen wel opklaringen zijn. Dan gaan we naar Dettifoss (als de weg hopelijk weer open is)
Wij gaan over een week of 5 richting IJsland. Heeft iemand toevallig de Glymur hike gedaan? Ik overweeg die als mijn man door is gevlogen naar zijn congres te doen met mijn zoon van 9 (goede wandelaar, redelijk klein voor zijn leeftijd; 1m36). Weet iemand of de oversteek vd rivier goed te doen is/niet te diep?
Mocht iemand later dit nog lezen met plannen voor IJsland hierbij wat input van onze dagen in IJsland.
We zijn er een week geweest vanaf de avond voor Hemelvaart, dus eind mei-begin juni. Qua weer enorm getroffen want maar 1x een klein buitje gehad. Ander positief punt; de kwaliteit van het eten hebben we overwegend zeer goed gevonden. Iets aan de dure kant de restaurants (hoofdgerecht rond de 35-40 euro pp) maar geen prijzen die je niet ook in bv Amsterdam of San Francisco te zien krijgt.
Er zijn veel mensen die niet zelf rijden in IJsland om 1 of andere reden; zeker wel doen, de wegen zijn prima, iig in het seizoen dat wij er waren en het rijdt eenvoudig!
Langs de golden cirkle zijn er inderdaad redelijk wat bus toeristen (en kuddes Aziaten) maar zoals overal gold ook hier dat als je vroeg op pad bent je de mensen voor bent en als je gaat wandelen ben je de meeste mensen na een paar 100 meter al kwijt. De natuur is prachtig en grote delen van het eiland waren heel rustig.
Wat zeker aanraders is is wandelen in Pörsmörk, wij hebben daarvoor een hikers bus men vanaf het Lava Centre in Hvolsvöller naar Vulcano Huts in de bergen, van juni tot begin september rijdt er dagelijks een bus de bergen in. Een andere aanrader is de Glymur hike; een pittige klim waarbij je over een boomstam een rivier over moet steken en op sommige stukken kettingen langs het pad hangen in combinatie met veel losse steentjes maar de uitzichten zijn super! De route is niet overal helemaal goed aangegeven dus ik zou mensen die de hike gaan doen aanraden all trails open te hebben, daarop is zichtbaar goe het pad loopt (en 4G ontvangst is prima, ook in de bergen).
Wij waren positief verrast door het eiland, kan het van harte aanraden. We willen zeker een keer in een zomer terug om bv naar Landmannalaugar te gaan.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.