Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
USA2012
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USA2012 »

noname4 schreef:
05 jun 2019, 13:43
Ik had vorige zomer een Arieli kaartje met tethering tijdens ons rondje langs Vegas en de Nationale Parken. Helaas werkte de simkaart een groot deel van de reis niet en dus met name niet op de NP. Nu gaan we dit jaar naar Florida en zal het ontvangst vast beter zijn van een Arieli kaartje, maar ik vroeg me af of er in Orlando (in en om Disney) niet ook gewoon genoeg AT&T winkels zijn waar een goedkoop prepaid SIM kaartje incl tethering te vinden is. Weet iemand dat? En waar moet je dan op letten bij de aanschaf of is dat altijd goed? Het kaartje moet in een IPhone6
Uiteraard kan dat. De volgende mogelijkheden zijn er (in ieder geval):
8GB + hotspot: $40 ($50 zonder Autopay)
Unlimited + hotspot: $75 ($85 zonder Autopay)
PREPAID Data Plan: $25 3GB; $50 8GB; $75 15GB
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Vorig jaar AT&T gebruikt en aangeschaft ter plaatse, mede om dat het bereik in de deep south met AT&T er beter uit zag dan met T-Mobile. Nu gekozen voor Ariel (t-mobile) voordeel is dat het gelijk werkt als je in de VS bent. Ik heb het kaartje vorige week besteld en vandaag lag het al in de bus. Ik denk ook dat het een éénmansbedrijfje is gezien de envelope waar het in is verzonden. Het retour adres is een appartement in Brooklyn NY. We gaan het meemaken genoeg positieve ervaringen hier gelezen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
sheppie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sheppie »

Ik ben net terug uit Florida en heb nog een Lyca simkaartje over. Er zit nog een bundel op tot 21 juni met gratis internationaal bellen en een databundel (is ook als Hotspot te gebruiken). Ik heb geen idee hoeveel data er nog in de bundel zit. Het internet is niet heel snel maar werkt prima voor Uber/Whatsapp/Google Maps ed. Het kaartje mag je gratis op komen halen in Etten-Leur of ik verzend hem (verzendkosten mag je zelf betalen :wink: ).
Gast

Bericht door Gast »

chippie777 schreef:
05 jun 2019, 19:43
Vorig jaar AT&T gebruikt en aangeschaft ter plaatse, mede om dat het bereik in de deep south met AT&T er beter uit zag dan met T-Mobile. Nu gekozen voor Ariel (t-mobile) voordeel is dat het gelijk werkt als je in de VS bent. Ik heb het kaartje vorige week besteld en vandaag lag het al in de bus. Ik denk ook dat het een éénmansbedrijfje is gezien de envelope waar het in is verzonden. Het retour adres is een appartement in Brooklyn NY. We gaan het meemaken genoeg positieve ervaringen hier gelezen.
Ook de AT&T kaartjes van arieli werken gelijk bij aankomst. Ik heb kaartje op Schiphol voor vertrek geactiveerd (via de pagina op de site, e-mail adres, Sim nummer en IMEI nummer van telefoon ingegeven) en bij aankomst in Orlando werkte het ook gelijk.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ik vind dat er veel ingewikkelde oplossingen worden gezocht. Ga naar een Walmart, koop voor 55 dollar een straight talk unlimited simkaart en je bent 30 dagen gered qua data, text en bellen met een Amerikaans nummer. Activeren is heel eenvoudig via de wifi van Walmart (website staat op de verpakking, 10 seconden werk). Het wijst zichzelf en werkt verder prima. Na 60 GB hebben ze het recht om je datasnelheid af te knijpen, maar daar moet je dus aardig je best voor doen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn man heeft een iPhone XS voor werk+privé met eSim en zijn werkgever heeft een data contract afgesloten met Truphone.
Volgens mij kunnen we dit gebruiken in Canada maar ik begrijp niet helemaal hoe het werkt. Heeft er iemand hier ervaring mee?

En kunnen we zijn mobiel dan ook als hotspot gebruiken voor mijn mobiel en/of laptop?
Gast

Bericht door Gast »

tomhster schreef:
07 jun 2019, 05:00
Ik vind dat er veel ingewikkelde oplossingen worden gezocht. Ga naar een Walmart, koop voor 55 dollar een straight talk unlimited simkaart en je bent 30 dagen gered qua data, text en bellen met een Amerikaans nummer. Activeren is heel eenvoudig via de wifi van Walmart (website staat op de verpakking, 10 seconden werk). Het wijst zichzelf en werkt verder prima. Na 60 GB hebben ze het recht om je datasnelheid af te knijpen, maar daar moet je dus aardig je best voor doen.
Ik zie niet in wat hier makkelijker (laat staan voordeliger) aan is... jouw oplossing is (veel) duurder, minder uitgebreid qua mogelijkheden en de alternatieven zijn minstens net zo makkelijk om te activeren.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Zelfde prijs, onbeperkte data en bellen op alle netwerken, sms en bellen met een Amerikaans nummer. Alle formaten simkaart. Als je bij Walmart iets niet bevalt dan breng je het terug. Waarom zou je dan bij een Arieli aankloppen? Daar moet je weken van te voren al bestellen. Iedereen moet lekker kiezen wat ie prettig lijkt, maar bij aankomst naar de Walmart rijden doet hier toch 99% al :wink:
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Maar regel je het van te voren dan heb je bereik op het moment dat je geland bent. Koop je het bij de Walmart dan moet je daar eerst naar toe afhankelijk van je aankomsttijd scheelt dat een paar uur. Kortom doe wat bij je past.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomko »

@chippie777 mag ik het nou eens roerend met jou eens zijn, dit lijkt wel gelijk willen hebben. (Met de beste intenties trouwens...)
Gast

Bericht door Gast »

tomhster schreef:
10 jun 2019, 07:30
Zelfde prijs,
Ehh... $55 bij Walmart is niet hetzelfde als bij arieli (vergeet de 4-8% sales tax niet op die prijs te zetten!!).

Kaartje voor t-mobile netwerk bij Arieli kost $47 (inclusief sales tax en free shipping, en met code STSF2019 nog eens 5% korting). Je bestelt het kaartje een maand van te voren, kaartje ligt binnen 2 weken in je bus, Kaartje dag van te voren activeren via e-mail, als je vertrekt stopte het kaartje in je telefoon (ook alle formaten SIM zitten op hetzelfde kaartje) en als je landt in de US zet je je telefoon aan en heb je gelijk bereik, data en je nummer beschikbaar.

Bovendien bel je met deze kaart gewoon gratis naar het thuisfront.
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Ik heb een vraag wij gaan binnenkort ongeveer 2 maanden naar de VS welke prepaid Sim kan ik dan het beste aanschaffen
Vrgr Bertus
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

Arieli, of liever gezegd simple mobile kan je nog met een maand verlengen. Of je hem bij arieli of bij Walmart aanschaft, it's all up to you!
PVANREGENM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door PVANREGENM »

Roselle74 schreef:
26 dec 2018, 13:49
tomko schreef: En ook sluit me hier volledig bij aan. Ontvangst van T-Mobile is gewoon goed te noemen. In stedelijke gebieden zelfs uitmuntend, volgende keer kiezen wij weer voor Arieli, in combinatie met de ZTE mf915! Super ook in LA en San Diego om met google maps een weg te vinden door de ongevallen en de files te vermijden!
Ik heb in november jl. de ZTE MF915 besteld via de link bij Aliexpress. Nu blijkt dat deze niet meer leverbaar is bij deze leverancier en biedt hij nu als alternatief de ZTE MF923 aan. Is dit een goed alternatief? (we willen deze dus gebruiken in de USA) Of zijn er ondertussen weer betere op de markt? We hebben de mifi pas nodig voor juli 2019. Als leek is het lastig een niet zo dure, betrouwbare mifi router te vinden :)
Arieli prepaid sim voor 58 euro. Is deze van T-Mobile? Vind er enkel een van AT&T voor 58 euro zonder thetering
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@PVANREGENM simple mobile kost bij arieli 47 dollar zonder tethering, met tethering is dat 57 dollar. Simple mobile is een mnvo provider op het t-mobile netwerk. ik hoop dat dat de vraag beantwoord
EricenJo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door EricenJo »

Wij vertrekken op 4 juli.
Ik heb bijna dit hele forumtopic doorgeworsteld maar snap het niet meer (ligt waarschijnlijk aan mijn technische kennis)
Wil graag mobiel internet met hotspot. Heb 3 medereizigers die graag internet gebruiken en zelf onderweg voor o.a. navigatie.
Wat kan ik dan het best kiezen?

Las dat ik bij Arieli een pakketje kan bestellen zodat e.e.a. gelijk bij aankomst kan worden gebruikt.
Lukt dat nog als we de 4e vertrekken?
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@EricenJo Arieli duurt ongeveer een week. Zou je dus ruimschoots op tijd binnen moeten hebben!
EricenJo
Amerika-newbie

Bericht door EricenJo »

Dank.
Ik zie dat je daar 10 gb tethering hebt. Ik heb intussen begrepen dat dat je hotspot is :D
Stel nou dat dit na 2 weken op is, kun je dat dan opwaarderen?
EricenJo
Amerika-newbie

Bericht door EricenJo »

Ik had al gewaarschuwd dat technische kennis bij mij niet op 1 staat.
Begrijp ik nou goed dat ik met een sim van arieli onbeperkt internet heb op het toestel zelf en 10 gb tethering voor andere apparaten?
Overigens heb ik zelf een samsung s9. Werkt dat?
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@EricenJo je hebt het helemaal goed begrepen. En wat die S9 betreft: die zou goed moeten werken op het amerikaanse netwerk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer