Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ticket Delta Middle Name??
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ticket Delta Middle Name??
Hallo Allemaal,
Zojuist mijzelf voorgesteld in het introductiegedeelte. Dit jaar gaan wij voor de tweede maal op rij een prachtige reis maken naar de VS, we starten in Denver en eindigen na verschillende tussenstops, o.a. in Rocky Mountain National Park, in Salt Lake City.
Vorig jaar hebben wij onze tickets geboekt via KLM, dit jaar via Delta en we stuiten op een mogelijk issue:
Bij het boeken heb ik voor mijn vriendin de volgende gegevens ingevuld:
Bij First name: Marloes
Bij Middle name: Cornelia Anna Maria
Last name: Van Staaij
In haar paspoort staat bij voornamen Marloes Cornelia Anna Maria. Bij achternaam staat uiteraard van Staaij. Haar eerst voornaam en roepnaam is Marloes. Als ik echter kijk in de my trip-omgeving bij Delta en ook op het e ticket staat daar Marloes Cornelia van Staaij.
Mijn vraag aan jullie: Gaat dit bij vertrek, op Schiphol of elders tijdens de reis problemen geven?
Vraag zal hier vast eerder gesteld zijn, bij voorbaat excuus, maar ik word er niet echt wijs uit.
De Nederlandse helpdesk van Delta geeft aan dat het geen probleem is, zolang de eerste voornaam Marloes maar goed is, en dat is het geval. Delta geeft echter op haar website aan dat je je volledige naam zoals in je paspoort moet opgeven. Dit hebben we in feite ook gedaan maar staat dan weer niet in de my tripomgeving en op het ticket.
Ik hoor graag.
gr Danny
Zojuist mijzelf voorgesteld in het introductiegedeelte. Dit jaar gaan wij voor de tweede maal op rij een prachtige reis maken naar de VS, we starten in Denver en eindigen na verschillende tussenstops, o.a. in Rocky Mountain National Park, in Salt Lake City.
Vorig jaar hebben wij onze tickets geboekt via KLM, dit jaar via Delta en we stuiten op een mogelijk issue:
Bij het boeken heb ik voor mijn vriendin de volgende gegevens ingevuld:
Bij First name: Marloes
Bij Middle name: Cornelia Anna Maria
Last name: Van Staaij
In haar paspoort staat bij voornamen Marloes Cornelia Anna Maria. Bij achternaam staat uiteraard van Staaij. Haar eerst voornaam en roepnaam is Marloes. Als ik echter kijk in de my trip-omgeving bij Delta en ook op het e ticket staat daar Marloes Cornelia van Staaij.
Mijn vraag aan jullie: Gaat dit bij vertrek, op Schiphol of elders tijdens de reis problemen geven?
Vraag zal hier vast eerder gesteld zijn, bij voorbaat excuus, maar ik word er niet echt wijs uit.
De Nederlandse helpdesk van Delta geeft aan dat het geen probleem is, zolang de eerste voornaam Marloes maar goed is, en dat is het geval. Delta geeft echter op haar website aan dat je je volledige naam zoals in je paspoort moet opgeven. Dit hebben we in feite ook gedaan maar staat dan weer niet in de my tripomgeving en op het ticket.
Ik hoor graag.
gr Danny
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Ticket Delta Middle Name??
De naam op het ticket moet overeen komen met het paspoort. Soms is die ruimte wat beperkt dus worden niet alle namen meegenomen, misschien is dat hier de reden. Maar inderdaad vooral de eerste naam. Bij mijn man wil nog wel eens alle vier zijn namen er op staan terwijl ik vaak reis met enkel mijn eerste (roep)naam. Nooit een probleem. Het wordt pas lastig als haar roepnaam Marloes.is maar op het paspoort de eerste naam Pieternel of zo is. Dan moet je met de officiële naam werken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-expert
Dank voor je snelle reactie. Haar eerste voornaam is inderdaad Marloes en dat staat ook zo in haar paspoort. Alleen Anna Maria ontbreekt dus op het ticket, wel ingevoerd bij het boeken overigens, de Delta Helpdesk gaf ook aan dat dit te maken heeft met de beperkte ruimte
Laatst gewijzigd door Aricon op 20 jun 2019, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten van direct bovenliggende berichten is niet toegestaan --> quote verwijderd.
Reden: Volledig quoten van direct bovenliggende berichten is niet toegestaan --> quote verwijderd.
Mij voornaam heeft 7 letters en mijn tweede (middle) naam 9 letters en zo geef ik het ook altijd in z'n geheel op bij het boeken. Bij Delta ontbreekt altijd de laatste letter van mijn tweede naam op m'n e-ticket (ik vermoed ook vanwege ruimtegebrek) en ik heb daar nooit enig probleem mee gehad.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Je eerste naam zoals die vermeld staat op je paspoort is van belang. De rest kan je weglaten. Behalve je achternaam uiteraard...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad alleen 1e voornaam en achternaam zijn nodig als je een ticket boekt. De verwarring ontstaat sinds je voor ESTA wel alle voornamen zoals in paspoort moet invullen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Die dan bij heel veel mensen weer niet passen. Wat een geneuzel allemaal... 

-
- Amerika-expert
Bedankt voor jullie reacties, als ik het zo lees zal het allemaal wel goed komen, op ESTA wel alle voornamen ingevuld overigens
- Almere vak V
- Amerika-expert
En dat is op een ESTA ook de bedoeling! Om het allemaal nog onduidelijker te maken...
-
- Amerika-expert
zie ook de instructie op de ESTA site 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kijk naar de Machine Readable Zone op je paspoort en neem het zo over. Dan kan het nooit mis gaan.d_vdploeg schreef: ↑19 jun 2019, 21:08In haar paspoort staat bij voornamen Marloes Cornelia Anna Maria. Bij achternaam staat uiteraard van Staaij. Haar eerst voornaam en roepnaam is Marloes. Als ik echter kijk in de my trip-omgeving bij Delta en ook op het e ticket staat daar Marloes Cornelia van Staaij.

- Bijlagen
-
- image.png (459.27 KiB) 5447 keer bekeken
Maar ook als je daar alleen de eerste voornaam invult is het geen enkel issue (mijn wederhelft heeft nog nooit meer dan alleen haar eerste voornaam ingevuld, en nog nooit ook maar enige opmerking over gehad).Almere vak V schreef: ↑20 jun 2019, 09:29En dat is op een ESTA ook de bedoeling! Om het allemaal nog onduidelijker te maken...
Oftewel: het maakt allemaal niets uit. Zolang eerste voornaam, achternaam en geboortedatum maar kloppen gaat het goed.
-
- Amerika-expert
Zoals gezegd: Alleen 1e voornaam en achternaam invullen als je een ticket boekt
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het blijft een gedoe. Vooral ook omdat die websites allemaal met voorbeelden komen die hen toevallig goed uitkomt. Of die precies passen. Maar wat als je nou te veel voornamen hebt. Die ergens halverwege wordt afgekapt in de Machine Readable Zone?? Degene die veel vliegen weten dat het geen reet uitmaakt als je een tweede, derde, vierde, vijfde voornaam weglaat. Maar als je toevallig dit voor de eerste keer doet. Of eens per zoveel jaar snap ik best dat je hier een punthoofd van krijgt of een lichte paniekaanval.
-
- Amerika-expert
Op het moment dat ik mijn vraag hier op het forum stelde, tegelijkertijd de vraag ook gesteld bij de web support van Delta. Zij bevestigen datgene wat de meesten van jullie hier ook al schreven, eerste voornaam en (uiteraard) achternaam is voldoende voor op het ticket. De rest van eventuele middle names kunnen ze i.v.m. ruimtegebrek niet kwijt. Delta bevestigde ook nog dat een aanpassing van de naam niet nodig is, ondanks het feit dat er nu Marloes Cornelia van Staaij op het ticket staat.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door Aricon op 01 jul 2019, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
Reden: Direct bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Dus dat! Wat wij wilden voorkomen is dat wij bij het inchecken en/of bij de baggage dropoff voor een verrassing zouden komen te staan, vooral omdat verschillende maatschappijen er verschillend mee om (lijken te) gaan is mijn ervaring. Transavia en Easyjet vragen op hun website bijvoorbeeld om alle voornamen te vermelden, Delta spreekt over Middle Names en KLM geeft weer expliciet aan dat je alleen je eerste voornaam moet indienen.Almere vak V schreef: ↑01 jul 2019, 11:15Het blijft een gedoe. Vooral ook omdat die websites allemaal met voorbeelden komen die hen toevallig goed uitkomt. Of die precies passen. Maar wat als je nou te veel voornamen hebt. Die ergens halverwege wordt afgekapt in de Machine Readable Zone?? Degene die veel vliegen weten dat het geen reet uitmaakt als je een tweede, derde, vierde, vijfde voornaam weglaat. Maar als je toevallig dit voor de eerste keer doet. Of eens per zoveel jaar snap ik best dat je hier een punthoofd van krijgt of een lichte paniekaanval.
Toch sneu als je ter plekke een aanpassing moet doen van je naam wat extra geld kost of erger nog, je niet mee mag met de vlucht.
-
- Amerika-expert
Even een update, helaas, the story continues.
Zojuist geprobeerd in te checken voor onze vlucht morgen naar Denver via Detroit met Delta. Bij het inchecken op de Delta Website werd ik doorgelinkt naar de website van KLM om daar in te checken. Dit verliep voorspoedig tot ik in het veld kwam met de Advanced Passenger information. Hier stond vermeld Marloes Cornelia van Staaij, voor de zekerheid even gebeld met KLM wat hier nu in te vullen, (mede op advies van jullie over alleen je eerste voornaam) en advies van de medewerker dit veranderd naar alleen Marloes. (Achternaam uiteraard van Staaij)
Het verdere inchecken verliep prima tot ik de boardingpasses kon gaan afdrukken, toen kreeg ik de melding dat inchecken helaas niet mogelijk was vanwege een issue. Hierop meteen gebeld om en er werd mijn verzekerd dat er niets aan de hand was en dat en dat wij morgen gewoon naar een balie moesten gaan op Schiphol om daar onze boardingpass op te halen en baggage af te geven.
Mijn vraag aan jullie Hebben jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt?
Een aantal zaken vind ik vreemd:
• Ik heb alleen een incheckbevestiging dus geen boardingpass voor ons beiden
• Alleen een incheckbevestiging voor onze vlucht naar Detroit en geen voor die van Detroit naar Denver
• Volgens de incheckomgeving op de KLM site geen stoelen toegewezen voor onze vlucht van Detroit naar Denver terwijl dit in my trip omgeving bij Delta wel staat genoteerd
Vorig jaar kon ik de boardingpass van mijn vriendin ook niet afdrukken omdat zij een een extra veiligheidscheck had aan de gate, maar er werd mij verzekerd dat dit deze keer niet het geval zal zijn.
Hoor graag jullie reacties.
Zojuist geprobeerd in te checken voor onze vlucht morgen naar Denver via Detroit met Delta. Bij het inchecken op de Delta Website werd ik doorgelinkt naar de website van KLM om daar in te checken. Dit verliep voorspoedig tot ik in het veld kwam met de Advanced Passenger information. Hier stond vermeld Marloes Cornelia van Staaij, voor de zekerheid even gebeld met KLM wat hier nu in te vullen, (mede op advies van jullie over alleen je eerste voornaam) en advies van de medewerker dit veranderd naar alleen Marloes. (Achternaam uiteraard van Staaij)
Het verdere inchecken verliep prima tot ik de boardingpasses kon gaan afdrukken, toen kreeg ik de melding dat inchecken helaas niet mogelijk was vanwege een issue. Hierop meteen gebeld om en er werd mijn verzekerd dat er niets aan de hand was en dat en dat wij morgen gewoon naar een balie moesten gaan op Schiphol om daar onze boardingpass op te halen en baggage af te geven.
Mijn vraag aan jullie Hebben jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt?
Een aantal zaken vind ik vreemd:
• Ik heb alleen een incheckbevestiging dus geen boardingpass voor ons beiden
• Alleen een incheckbevestiging voor onze vlucht naar Detroit en geen voor die van Detroit naar Denver
• Volgens de incheckomgeving op de KLM site geen stoelen toegewezen voor onze vlucht van Detroit naar Denver terwijl dit in my trip omgeving bij Delta wel staat genoteerd
Vorig jaar kon ik de boardingpass van mijn vriendin ook niet afdrukken omdat zij een een extra veiligheidscheck had aan de gate, maar er werd mij verzekerd dat dit deze keer niet het geval zal zijn.
Hoor graag jullie reacties.
Zal allemaal wel goed komen. Je hebt iets (je naam) verandered in het system binnen de laatse 72 uur. Dat kan een waarschuwingslampje doen branden. Laat zelf altijd me 3 voornamen gewoon staan bij Delta in 'my first name', zet ze niet in 'middle name'. Maakt geen klap voor je ticket/airline maar misschien wel voor de TSA, kreeg bijvoorbeeld geen TSA Pre toen alleen m'n 1e naam in the secure flight passenger data stond en ik opeens 2 middle names had.
DTW-DEN; kan je rechtstreeks & apart inchecken via Delta.com (Via KLM klopt er vaak iets niet). Denk dat die bovendien misschien nog niet open was voor OLCI.
AMS-DTW kan je ook proberen nogmaals in te checken via de Delta app of de airfrance website & soms kan je een halve dag later/morgen wel opeens inchecken.
Als laatste; je ESTA status voor de zekerheid nog checken.
DTW-DEN; kan je rechtstreeks & apart inchecken via Delta.com (Via KLM klopt er vaak iets niet). Denk dat die bovendien misschien nog niet open was voor OLCI.
AMS-DTW kan je ook proberen nogmaals in te checken via de Delta app of de airfrance website & soms kan je een halve dag later/morgen wel opeens inchecken.
Als laatste; je ESTA status voor de zekerheid nog checken.
-
- Amerika-expert
Dank voor je snelle reactie. Ik zat ook al te twijfelen om het gewoon te laten staan, maarja niets meer aan te doen.
Een boardingpass krijgen lukt op geen enkele manier, er staat wel dat we ingechecked zijn maar boardingpass is niet af te drukken, niet via de delta app, niet via de website van Delta (al kom ik nu verder dan de eerste poging) en niet via Air France.
Apart inchecken voor DTW-DEN lukt ook niet omdat het één boeking is.
ESTA zojuist gechecked, hier staat nog steeds vergunning goedgekeurd.
Ik vind het verder maar rare systemen die inderdaad niet met elkaar corresponderen.
Aan de telefoon zeiden ze het dat inderdaad allemaal wel goed gaat goed komen dus daar vertrouwen we dan maar op, morgen maar even naar een balie op Schiphol
Een boardingpass krijgen lukt op geen enkele manier, er staat wel dat we ingechecked zijn maar boardingpass is niet af te drukken, niet via de delta app, niet via de website van Delta (al kom ik nu verder dan de eerste poging) en niet via Air France.
Apart inchecken voor DTW-DEN lukt ook niet omdat het één boeking is.
ESTA zojuist gechecked, hier staat nog steeds vergunning goedgekeurd.
Ik vind het verder maar rare systemen die inderdaad niet met elkaar corresponderen.
Aan de telefoon zeiden ze het dat inderdaad allemaal wel goed gaat goed komen dus daar vertrouwen we dan maar op, morgen maar even naar een balie op Schiphol
DTW-DEN; Jawel, lukt wel. Bij "From Airport" niet AMS invullen maar DTW.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3253 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties