Ik denk dat de meesten van ons deze ervaring niet delen.sundaysue schreef: ↑06 apr 2019, 18:11Edit/Correctie*
Officieel niet mogen werken ipv thuis zitten. De eerste maand is dat wel lekker natuurlijk, kon me settelen in ons huis etc maar goed, ik spreek dat uit ervaring voor iemand die rural woont ipv in de stad waar openbaar vervoer bestaat, en je wat makkelijk ergens naar toe kan lopen of fietsen.
Ik kreeg mijn green card dus in de 9de maand. October 2016 gefiled, July 2017 green card goedgekeurd zonder interview. Hoe dan ook, mijn marriage is de wachttijd en geld allemaal waard maar het was wel even kak om zo lang niets te mogen doen. En ik vind persoonlijk (uit persoonlijke ervaring) dat die wachttijd onderschat wordt. Je setteled je op een estimated processing time die je online ziet, maar in werkelijkheid kan het langer duren dan het internet zegt, en dat kan heel teleurstellend en erg tegenvallend zijn.
Op een K1 mag je werken, mits je ook een werkvergunning hebt. Als het een beetje meezit krijg je die meteen bij aankomst. Anders kan het wellicht even duren, maar niet lang.
Je Nederlandse rijbewijs is in de VS geldig. De tijdsduur verschilt per staat, zodra je ingezetene bent van een staat kan je rijexamen doen. Als je enige rijervaring hebt kan is dat domweg een kwestie van ophalen. Mijn 'rijexamen' duurde welgeteld één minuut en 27 seconden.
Het enige probleem waar ik mee te maken had was dat ik (in Massachusetts) mijn eigen auto (die we voor $500 hadden gekocht) niet mocht besturen omdat ik nog geen MA rijbewijs had. Dat geldt overigens ook voor Amerikanen die vanuit een andere staat naar MA verhuizen.