Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ikkejb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door ikkejb »

Hallo allemaal! :wave:

Mijn vrouw en ik hebben ons een vlucht en huurauto geboekt.
we vliegen op 3 september door vanuit Brussel naar Salt Lake City en keren 21 september terug vanuit Los Angeles naar Brussel.

Nu heb ik even een planning opgemaakt maar ik zou graag even de mening horen van andere reizigers, die waarschijnlijk meer ervaringen hebben in zo een trip.

Dag 1, 03/09:
Brussel -> Salt Lake City :-D
Salt lake city -> Rexburg (3u30) 250mijl
Overnachting in Super 8 by Wyndham Rexburg

Dag 2, 04/09:
Grand Teton National Park
Overnachting in Super 8 by Wyndham Rexburg

Dag 3, 05/09:
Rexburg -> Cody (4u40) 200mijl
Yellowstone National Park
Overnachting in Cody

Dag 4 , 06/09:
Yellowstone National Park
Overnachting in Cody

Dag 5, 07/09:
Cody -> Salt Lake City (7u) 450mijl
Wyoming Dinosaur Center
Fossil Butte National Monument
Overnachting in Salt Lake City

Dag 6, 08/09:
Salt Lake City -> Bryce Canyon (4u) 260mijl
Bryce Canyon
Overnachting in Bryce Canyon

Dag 7, 09/09
Zion National Park
Overnachting in Bryce Canyon

Dag 8, 10/09
Bryce Canyon -> Marble Canyon (3u) 150mijl
Page
Antelope Canyon
Overnachting in Marble Canyon

Dag 9, 11/09
Marble Canyon -> Flagstaff (2u) 120mijl
Grand Canyon
Overnachting in Flagstaff

Dag 10, 12/09
Flagstaff -> Las Vegas (4u) 250mijl
Grand Canyon
Hover dam
Overnachting in Las Vegas

Dag 11, 13/09
Las Vegas
Strip, Zwembad
Overnachting Las Vegas

Dag 12, 14/09
Las Vegas -> June Lake (6u) 350mijl
Death Valley National Park
Overnachting June Lake

Dag 13, 15/09
Yosemite
Overnachting June Lake

Dag 14, 16/09
June Lake -> Mariposa (3u) 120mijl
Yosemite
Overnachting Mariposa

Dag 15, 17/09
Mariposa -> Morro Bay (5u) 350mijl
sequoia national park
Overnachting Morro Bay

Dag 16, 18/09
Morro Bay -> Los Angeles (3u) 200mijl
Overnachting Los Angeles

Dag 17, 19/09
Santa Monica
Venice Beach

Dag 18, 20/09
Hollywood
Beverley hills

Dag 19, 21/09
Los Angeles -> Brussel :(

Als iemand extra tips heeft of persoonlijke bevindingen hoor ik het graag. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik hoop dat de overnachtingen nog aangepast kunnen worden want dit is echt niet te doen.
Je zit erg ver van de parken en je rijdt heel erg veel onnodig heen en weer.
En je wilt toch niet echt na een lange vlucht nog 250 mijl gaan rijden?
Nog afgezien van het feit dat Cody niet echt een goede uitvalsbasis is voor Yellowstone is je tijd voor Yellowstone veel en veel te kort.
En het is werkelijk onmogelijk om Sequoia NP te bezoeken op weg van Mariposa naar Morro Bay. Of bedoel je hier misschien de Mariposa Grove in plaats van Sequoia NP? Dan kun je beter in Oakhurst overnachten.
Maar goed, eerst maar een afwachten of er iets gewijzigd kan worden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 jun 2019, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondrijs Salt Lake City - Los Angles

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

net terug van zevende bezoek aan Yellowstone/Grand Teton, en , sorry , maar dit is een horrorreis. Waarom overnachten jullie waar jullie overnachten? Heeft iemand dit aangeraden?

Paar voorbeeldjes :

Grand Teton bezoeken vanuit Rexburg is onmogelijk
Daarna rijden jullie door Yellowstone naar Cody om de volgende dag terug naar Yellowstone te rijden. ?????????????
Daarna rijden jullie terug naar Salt Lake waar jullie enkele dagen voordien geland zijn. ???????????
Daarna naar Bryce maar zonder tijd te hebben om dat te bezoeken.
Daarna een heen en terug naar Zion, wordt hier sowieso afgeraden. En zo gaat het maar door.

Klinkt hard , maar gooi dit schema weg en maak een nieuw.

Sorry. Ik schrijf zoiets niet graag maar het is echt wel om jullie te helpen.

Jacques
Laatst gewijzigd door ingrid1955 op 19 jun 2019, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondrijs Salt Lake City - Los Angles

Bericht door Marcopstal »

Rexburg - Grand Teton: 2 uur heen en 2 uur terug.
Rexburg - Cody kost je die dag al minstens 4,5 uur gewoon tussen die twee plaatsen.
Wanneer plan je eigenlijk Yellowstone te bezoeken ? Je hebt eigenlijk amper één dag hiervoor. Dit is toch niet realistisch.
Zion bezoeken door op en af te rijden naar Bryce, die snap ik toch niet hoor. Je overnacht dan toch 100 keer beter in Springdale.
Flagstaff ligt ook veel te ver van de Grand Canyon af om die te bezoeken, kies voor de village of Tusayan !!!
Las vegas - June Lake via Death Valley: dat geeft je echt heel weinig tijd voor een bezoek aan Death Valley. Ik zou niet verder dan Bishop proberen te geraken.
Yosemite bezoeken vanuit June Lake, maw Tioga Pass heen en terug, lijkt me niet echt nuttig want de volgende dag moet je er weer over.
Ik ben nu wel fan van Morro Bay, maar wat je daar gaat doen is me een raadsel. Het mooiste stuk kustroute ligt tussen Monterey en Morro bay ! (noordelijker dus).
Mariposa is overigens ook geen geweldige keuze voor deze planning. Oakhurst zou ik dan nog kunnen begrijpen. Aan de andere kant, hier Sequoia zetten is totaal zinloos want daar heb je die dag echt geen tijd voor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ikkejb
Amerika-newbie

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door ikkejb »

Momenteel is er nog niets geboekt van hotels dus alles is nog mogelijk.
Het probleem met yellowstone is dat overnachten in het park onze datums onmogelijk is dus zouden we buiten het park overnachten.

Misschien al een wijziging: Vanuit Rexburg een deel van Yellowstone bezichtigen (in Yellowstone zijn we niet vanplan om hikes ofzo te doen, we zouden het puur bezoeken om de gekende punten te bezichtigen: Grand Prismatic Spring, Old Faithful, Lower Falls, Mammoth Upper Terraces)
Dit zal een dag zijn van meer dan 16uur (Mijn vriendin en ik zijn gelukkig gewoon van een aantal dagen maar 4uur te slapen dus dat lijkt ons geen probleem :) )
Volgens google maps zou dit +-8u en een goede 300mijl rijden zijn dus blijft er nog tijd over om alles te bezichtigen denk ik :)
Op deze manier slaan we Cody over en maken we meer tijd om de parken rond Grand Canyon te bezoeken :)

Vanuit Rexburg zouden we afzakken naar Bryce Canyon met een overnachting voorbij Salt Lake City.

Ik heb de overnachtingen vooral uitgekozen omdat het mij redelijke uitvalspunten leken om alles te bezoeken.

Nog steeds zijn alle tips voor de reis qua overnachtingen en bezichtingen meer dan welkom!
ingrid1955
Amerikakenner

ikkejb schreef:
20 jun 2019, 16:38
Ik heb de overnachtingen vooral uitgekozen omdat het mij redelijke uitvalspunten leken om alles te bezoeken.
nogmaals sorry, maar uw overnachtingen zijn helemaal geen redelijke uitvalspunten om de parken te bezoeken. Het positieve punt : er is nog niets geboekt.

Vergeet Rexburg. Voor Grand Teton ga je bv. naar Jackson Hole, of Colter Bay
Voor Yellowstone : blijf checken voor vrijkomend logies in het park, er zijn momenteel voor 5 september trouwens nog kamers vrij in o.m. canyon village. Eventueel : west-yellowstone, of cooke city/silver gate, voor die periode zal er wel nog iets vrij zijn vermoed ik.
Je wil in 8 uur de hoogtepunten van Yellowstone bezoeken: kan niet. Yellowstone is 1/3 van België...... En als er een kudde bizons op de weg staat ben je halfuur kwijt, en dat kan meermaals per dag gebeuren.
Zelfs maar kijken naar de hoogtepunten kost tijd. Grand Prismatic Spring bv, is niet op de parking uitstappen, kijken, en terug wegwezen. Is parkeren ( hopelijk vind je vlug een plaats), dan wandelen naar het platform, kijken, terug wandelen, ben je uurtje kwijt.... En dan kan je ook nog rond de kleurrijke bron wandelen.
De Canyon, heb je zelfs niet vernoemd maar is de kleurrijkste canyon van de USA : south rim, north rim, artist point, vijftal punten langs north rim, ben je paar uurtjes kwijt....
Het geysergebied van Old Faithful : zeker paar uur slenteren tussen die geysers en warmwaterbronnen. De Japanners doen het anders : van de parking naar Old Faithful, kijken naar die weinig spectaculaire geyser en terug weg. Zoooo jammer.
Als je niet minstens twee VOLLEDIGE dagen hebt om de hoogtepunten van Yellowstone te bekijken ( met nadruk op bekijken, dus niet bezoeken) heeft het volgens mij weinig zin om naar Yellowstone te gaan.

Misschien nog eens nakijken hoe groot die parken zijn. Of op google bv intikken Yellowstone in one day, of yellowstone in 2 days, ...... krijg je info over wat mogelijk is.
Als je Grand Teton en Yellowstone niet bezoekt/bekijkt heeft het weinig zin om naar Salt Lake te vliegen, een rondje van de parken van Utah en Arizona is best mogelijk vanaf las Vegas.

Jacques
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

en veeeeeeeeeeel reisverslagen lezen, dat is de beste tip om in te schatten wat haalbaar is.

Wij zijn zelf nogal van het veel rijden, weinig slapen, veeeeeeel zien op onze rondreizen maar vertrouw dit forum, wat jij van plan bent is niet haalbaar.
Yellowstone is echt schitterend, zonder wandelen is 2 dagen echt nog weinig.
Ik kan zeker cooke city aanraden, is een erg leuke plek om te overnachten,
bvb een nacht cooke city en een nacht west yellowstone is nog wel goed te doen.
en blijf kijken naar accomodatie.
bij ons kwam er twee weken voor onze reis nog iets vrij. gewoon dagelijk meerdere malen de link refreshen van de in het park accomodaties!

Met zoeken accomodatie: kijk ruim genoeg! bvb tripadvisor, daar staat wel zowat alles op, gebruik het kaartje en zoom uit. Kijk niet enkel naar hotels maar ook kleinschaligere inns

19 dagen is behoorlijk lang. Wij gaan altijd maar 14 dagen . Met een beetje moeite en inlezen kan je echt tot een super route komen, en aarzel niet het forum in te schakelen.

Hoe laat komt je vlucht aan op dag 1?
ingrid1955
Amerikakenner

nog eens hallo,

mits 2 chauffeurs kan je in 1 rijdag van Jackson naar Torrey ( Capitol Reef) of Moab rijden. Win je dag ( of 2) waardoor je meer tijd hebt om Grand Teton en Yellowstone te bezoeken.

Jacques
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

voorstel:
(met een dag minder LA... je gaat immers toch naar Salt Lake city om yellowstone ed te zien)
eventueel zou je nog Capitol Reef NP kunnen toevoegen naar mijn mening en dan via Capitol Reef - UT12 naar Bryce rijden. Een andere optie is Bryce en Zion houden voor een volgende reis en via de UT95 (heel mooi) en de Moki Dugway richting Monument Valley te rijden en zo door naar Page. Het is daar overal even mooi :thumbup:

Dag 1, 03/09: aankomst Salt Lake City, doorrijden naar motel langs de interstate ergens halver weg naar Jackson Hole (afhankelijk van aankomst uur)

Dag 2, 04/09: vroeg wakker door jet lag, doorrijden naar Jackson Hole
Grand Teton National Park
Overnachting in Jackson Hole

Dag 3, 05/09:Jackson Hole - Yellowstone b
vb cooke city of gardiner zijn opties

Dag 4 , 06/09: volle dag Yellowstone

Dag 5, 07/09: Yellowstone (bvb. Cooke City) - tweede overnachting bvb old faithtful lodge of west-yellowstone.
volle dag yellowstone
eventueel al niet meer in yellowstoe slapen en al een stuk rijden?

Dag 6, 08/09: West-Yellowstone (of in het park of zoals gezegd al wat verder gereden de dag er voor) - Salt Lake city
een rijdag waarvoor je al enkele ideetjes had

Dag 7, 09/09: Salt Lake City - Bryce
Bryce overnachten bij de ingang of in Tropic
rijdag...

Dag 8, 10/09 Bryce - Zion
(ochtendwandeling bryce)
Zion: probleer bvb de Zion Lodge in het park of anders Springdale

Dag 9, 11/09: Zion - Page
er is veel moois te zien tussen kanab en page, kijk maar eens op ontdek-amerika.nl
bvb de toadstool hoodoo's

Dag 10, 12/09: Page - Grand Canyon
Overnachten in een lodge van de NPS of in Tusayan (Williams en Flagstaff zijn VER van de Grand Canyon)
antelope canyon in de ochtend
Ik neem dan aan dat jullie naar de south rim gaan.
North rim kan ook (is er nog iets vrij?)
Marble canyon/lee's ferry is zeker een stop waard!

Dag 11, 13/09: Grand Canyon - Seligman (route 66) - Hooverdam - Las Vegas

Dag 12, 14/09: Las Vegas: hotel centraal op de strip of downtown.
downtown = fremont street vinden wij heeeeeeel leuk ('s avonds)

Dag 13, 15/09; Las Vegas - Death Valley of Lone Pine
ik ben een grote Death Valley fan dusik vind dat je er moet overnachten, in vb Furnace Creek of Stovepipe wells. Dat is zo bijzonder!!!! (melkweg bekijken, de grote hitte, 's morgens vroeg op om de woestijn te zien ontwaken.
Lone Pine ligt net bij het buitenrijden van Death Valley

Dag 14, 16/09: Death Valley (Furnace creek of stovepipe wells) OF Lone PIne - via de prachtige Owen Valley (en June Lake 8) dat je zelf al vermelde) en spookstadje Bodies (super!) - naar Lee Vining (Lee vining ligt bij de Tioga Pass -ingang van Yosemite)

Dag 15, 17/09: lee vining (start tioga pas = mooie route) - yosemite
(bij voorkeur yosemite village . eventueel oakhurst of zo)
dan heb je geen volle dag in de valei. Als je graag wil wandelen zou dat wel nodig zijn.

Dag 16, 18/09 yosemite/oakhurst - Montery(kust)
zelf ben ik nog niet in sequoia geweest, geen idee of je dat er nog kan tussen plakken, ik denk het niet, de sequoia's kan je ook in yosemite zien

Dag 17, 19/09: Montery - Carmell - San Simeon
(tijd voor mooi gedeelte kustroute met bvb ook de zeeleeuwen)

Dag 18, 20/09 :LA - LA

Dag 19, 21/09: terugvlucht vanaf LA
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 20 jun 2019, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zal vanavond eens naar een route kijken maar begin zelf alvast eens met het lezen van wat reisverslagen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015- en 2017-verslag. Daar staat ook een aparte pagina met onze overnachtingsplaatsen.
Heb je voor Yellowstone op www.yellowstonenationalparklodges.com gekeken?

Je kunt wel zeggen dat je maar 4 uur slaap nodig hebt, maar hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is. Het heeft weinig zin om in het donker rond te rijden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb een paar routes uitgeschreven. Daarbij wordt het wel duidelijk dat alles wat jullie willen doen eigenlijk niet haalbaar is, zelfs niet als je op gunstiger gelegen plaatsen zou overnachten.

Zoals je het nu hebt is het als volgt:
Dag 1 Brussel - Rexburg
Dag 2 Rexburg
Dag 3 Rexburg - Cody
Dag 4 Cody
Dag 5 Cody - Salt Lake City
Dag 6 Salt Lake City - Bryce
Dag 7 Bryce
Dag 8 Bryce - Page
Dag 9 Page - Flagstaff
Dag 10 Flagstaff - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - June Lake
Dag 13 June Lake
Dag 14 June Lake - Mariposa
Dag 15 Mariposa - Morro Bay
Dag 16 Morro Bay - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles - Los Angeles
Dag 19 Los Angeles

Niemand zou denken bij dit schema dat je ook nog Yellowstone, Zion en Sequoia gaat bezoeken.
Wil je wel naar Yellowstone, overnacht dan in West Yellowstone, maar liever nog in het park. Check regelmatig of daar iets vrij is. En kijk dan per nacht, dan is het makkelijker om iets te vinden, het park is zo groot dat het niet gek is om op verschillende plaatsen te overnachten. Cooke City is ook een prima locatie, en dichterbij het park dan Cody.

Een route met wat meer tijd (maar nog altijd niet ruim) voor Yellowstone zou zoiets kunnen zijn:
Dag 1 Brussel - Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - West Yellowstone
Dag 3 West Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
Dag 6 Grand Teton - Salt Lake City
Dag 7 Salt Lake City - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Page
Dag 12 Page - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles

Je kunt ook Yellowstone overslaan. Qua weer is het wel mooi om je meer te richten op bijvoorbeeld Moab:
Dag 2 Salt Lake City - Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab - Capitol Reef
Dag 5 Capitol Reef - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Page
Dag 9 Page - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Bishop
Dag 14 Bishop - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dit is nog steeds redelijk gehaast, voor Moab zou een extra dag wel mooi zijn, maar het kan wel zo. Of sla Moab over en neem na Yosemite een deel van de kust mee.

Overnachtingstips: Kijk voor de Grand Canyon op www.grandcayonlodges.com. Zeker de Bright Angel Lodge is heel betaalbaar en prachtig gelegen.
Voor accommodatie in Yosemite is de vallei het mooiste (Half Dome Village, Housekeeping Camp). Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Zion doe je niet vanuit Bryce, maar vanuit Springdale.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Kan alleen maar onze Yellowstone ervaring vertellen en dat is dat we veel hebben gezien, alleen korte wandelingen daar hebben gedaan ( naar de upper/lower falls, over Mammoth hotsprings, bij Old faithfull etc). Wij sliepen 2 nachten Gardiner (vlak voor Noordelijke ingang), 1 in het park bij Lake Yellowstone en 1 in Cody. Dit was wat ons betreft wel het minimaalste dat nodig is. De snelheden van googlemaps haal je nooit. Vaak stoppen want er is nu eenmaal erg vaak iets te zien en de “8” is veel groter dan je denkt. Wij willen graag nog eens terug met meer tijd voor langere wandelingen.
Succes met de adviezen die je hier krijgt. En een korte nacht is niet erg maar houdt er rekening mee dat je erg moe bent van alle indrukken en reizen en dat het idd al erg vroeg donker is.
Yellowstone is echt prachtig. Dus indien mogelijk erin te houden zou mijn advies zijn, met minimaal 3 nachten en elders schrappen.
ingrid1955
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:
21 jun 2019, 08:16
Een route met wat meer tijd (maar nog altijd niet ruim) voor Yellowstone zou zoiets kunnen zijn:
Als je Yellowstone/Grand Teton wil bezoeken lijkt de tweede optie van Marianne het best, maar dan op het einde enkel naar LA rijden om terug te vliegen ( vlucht is al geboekt denk ik) en die 2 extra dagen dan besteden aan Yellowstone en Grand Teton.

Jacques
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je vliegt op Salt lake City, dan vind ik het vrij logisch dat je Yellowstone en Grand Teton eerst bezoekt. Anders had je beter bv in Las Vegas kunnen starten of een rondje LA kunnen doen. Je bent er vroeg in september dus qua weer zal het nog wel kunnen.
De 2de route die Marianne heeft uitgeschreven is dan een mooie optie qua verdeling.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ikkejb
Amerika-newbie

Bericht door ikkejb »

Ondertussen zijn we weer even verder en heb ik de reis eens helemaal herbekeken.

De voorlopige planning zou zo gaan:

Dag 1, 03/09: aankomst Salt Lake City,

Dag 2, 04/09: Salt Lake City - Capitol Reef

Dag 3, 05/09: Capitol Reef - Bryce Canyon

Dag 4 , 06/09: Bryce Canyon

Dag 5, 07/09: Bryce Canyon - Page

Dag 6, 08/09: Page

Dag 7, 09/09: Page - Zion (tijdens de rit van Page naar Zion zouden we de North Rim bezoeken)

Dag 8, 10/09 Zion

Dag 9, 11/09: Zion - Las Vegas

Dag 10, 12/09: Las Vegas

Dag 11, 13/09: Las Vegas - Death Valley

Dag 12, 14/09: Death Valley - Yosemite National Park

Dag 13, 15/09: Yosemite National Park

Dag 14, 16/09: Yosemite National Park - Sequoia / Kings Canyon

Dag 15, 17/09: Sequoia / Kings Canyon - Monterey

Dag 16, 18/09: Monterey - Los Angeles

Dag 17, 19/09: Los Angeles

Dag 18, 20/09 : Los Angeles

Dag 19, 21/09: terugvlucht vanaf LA

Dit lijkt me persoonlijk een mooie route met voldoende tijd om te bezichtigen. Jammer dat Yellowstone er niet in zit, maar als deze reis goed bevalt denk ik wel dat er wel eens een jaar zal volgen dat we wat vroeger beginnen inplannen om het park mee te nemen!
Marcopstal
Amerika-expert

Dit is alvast stukken beter.

Ik zie wel nog enkele zaken:

- De tijd voor Sequoia is heel kort op deze wijze.
- Monterey - LA in één dag doen is niet echt realistisch. Toch zeker niet als je onderweg wil genieten van de highway 1

Ik zou dan ook Seqoia laten vallen en een extra nacht tussen Monterey en LA inzetten.

- Voor Bryce heb je eigenlijk geen twee nachten nodig. Waarom dan niet één ervan naar de GC verzetten ?
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 29 jun 2019, 03:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Doe vooral je eigen ding, ieder heeft andere interesses. Ik haal super veel info hier weg maar hoe sommige reageren 🤔, ik mis dit , je moet dat. Zelfs hele routes uitschrijven... gaat best ver.

Succes👍 Gaat vast mooi worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Beetje rare reactie deesjohn2108. Er wordt advies gevraagd op het forum en dat wordt gegeven. En iedereen kan zelf kiezen wat hij daarmee wil doen.

In de laatste route zou ik een nacht Bryce opofferen voor een overnachting aan de North Rim. Mag ik hopelijk wel zeggen?
En tussen Death Valley en Yosemite is een tussenstop wel mooi. Ik zou in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove bezoeken en Sequoia en Kings Canyon overslaan.

Marianne
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cheesecake »

Nou... soms wordt er echt gereageerd alsof mensen helemaal gek zijn als ze bepaalde dingen niet opnemen in hun reis of te ver van een np overnachten. Het gaat vooral om de manier waarop het wordt gezegd. De manier waarop je nu feedback over de planning geeft is prettig en zo gebeurt het ook echt wel vaker, maar lang niet altijd. Ik kan genoeg voorbeelden geven, maar ik wil het topic niet (verder) vervuilen.
@ikkejb ik hoop dat je mooie reis gaat maken. Bedenk goed waarom jij bepaalde plaatsen wilt bezoeken. Als dat alleen wat uitzichtpunten langsgaan is, laat je dan niet aanpraten dat je 2 nachten highway 1 nodig hebt. Wil onderweg meerdere grote wandelingen doen, dan heb je er misschien wel 3 nodig. Ik neem aan dat je zelf slim genoeg bent om te kunnen berekenen hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt om naar de volgende plek te komen en hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent per activiteit. Succes en veel plezier met de voorbereidingen!
Marcopstal
Amerika-expert

Cheesecake schreef:
29 jun 2019, 01:22
Als dat alleen wat uitzichtpunten langsgaan is, laat je dan niet aanpraten dat je 2 nachten highway 1 nodig hebt.
Aanpraten ? Hoe moet je zoiets gaan interpreteren ? Het is in zuivere rijtijd 6 uur rijden vanaf Monterey tot LA. Dan rijd je de hele tijd door en wordt je nergens gehinderd door trager verkeer. Zelfs al ga je dan enkel voor wat uitzichtpunten, dan blijft het nog steeds een zeer gevulde dag. In het laatste voorstel van TS is er naar mijn idee (en anderen zullen het daar 100% mee eens zijn) te weinig tijd voor zowel SEKI als de Highway 1.

Met 1 ding heb je wel gelijk en dat is het stukje over het topic vervuilen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer