Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle begin is moeilijk zeker?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Allemaal bedankt voor de vele antwoorden!

@ Marianne: kan je de link van Anne haar routeverslag eens doorgeven?

@ iedereen: onze vluchten zijn wel aan een tijdje geboekt. En ik zit er absoluut niet mee in dat we maar 3 maand tijd hebben. Ik ben een krak in alles snel regelen :wink: Alleen vind ik nu de keuze nogal moeilijk. Eenmaal dat gedaan is, is het eigenlijk gewoon beetje rondzoeken voor overnachtingen en dergelijke.

Het lijkt mij dus ook OK om die midsize SUV bij connections te boeken... Dus dat is dan ook al geregeld
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Ik las hier dat de Jeep Liberty een Mini SUV is. Bij USA Reisen.de wordt hij als Midsize SUV aangeboden. Tevens is hij iets duurder als de Equinox dus ik dacht dat hij ook iets groter was dan de Equinox.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:
@ Marianne: kan je de link van Anne haar routeverslag eens doorgeven?
Hallo Kelly,
Ik doelde op het voorstel van Monster/Anneke (eerste reactie op jouw bericht).

Marianne
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

wij vertrekken over precies 3 maanden voor 4 weken naar West-Amerika (LA), namelijk op 23 juni. De tijd begint een beetje te dringen en ik moet nog ALLES regelen
Ik vind 3 maanden best lang! Zolang je je ticket maar binnen hebt toch? De rest komt allemaal wel goed lijkt me zo. Ik bedenk meestal pas 3 maanden van tevoren waar ik heen wil...
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Dat dacht ik dus ook... Het is misschien wel tijd dat we bepaalde knopen doorhakken, maar ik ben toch nog niet aan het panikeren ofzo...
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Als je je ticket hebt heb je idd nog ruim de tijd.

Het enige probleem wat je tegen kan komen is dat alle motels rondom bijv. Grand Canyon en dat soort plaatsen al vol zitten en je dus genoegen moet nemen met duurdere kamers of verderweg gelegen motels....
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef:Het lijkt mij dus ook OK om die midsize SUV bij connections te boeken... Dus dat is dan ook al geregeld
Ik zou toch ook nog even bij usareisen.de kijken, in een voorgaand bericht is al aangegeven dat je dezelfde auto voor ongeveer €400 goedkoper via usareisen kan boeken. Voor die €400 kan je tijdens je vakantie nog een heleboel leuke dingen doen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

mirdj schreef: Ik zou toch ook nog even bij usareisen.de kijken, in een voorgaand bericht is al aangegeven dat je dezelfde auto voor ongeveer €400 goedkoper via usareisen kan boeken. Voor die €400 kan je tijdens je vakantie nog een heleboel leuke dingen doen.
Is op datzelfde bericht ook niet gereageerd dat het hier dan om een mini-SUV gaat? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Danny Schaefer
Amerika-newbie

Bericht door Danny Schaefer »

Dag Kelly en Yves,

Goede vooruitzichten...3 maanden is best nog even, maar het plannen van te voren is ook erg leuk, en je krijgt nog meer zin om op vakantie te gaan...

Als je Alcatraz wil bezoeken in die periode zul je wel moeten reserveren.
De 49mile drive in San Francisco is een goede keuze. Je krijgt de leuke/bekende plekken van de stad te zien.

Op weg naar Yosemite NP zou ik je adviseren ook Bodie aan te doen. Dit is een Ghost Town die in de middle of nowhere ligt. Echt een beetje eerie... http://www.bodie.com/

Highway 1 van San Francisco naar LA is een prachtige aflsuiter van jullie vakantie. Afgezien van de op zich zelf al mooie route, liggen er ook nog interessante bezienswaardigheden zoals Hearst Castle ( http://www.hearstcastle.org/) en een grappig plaatsje genaamd Solvang (http://www.solvangca.com/). Ik hoop wel dat het op die dagen helder weer is...het wil nog wel eens mistig zijn langs de kust.

Veel plezier met plannen !

Cheers,
Danny
America fan
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef:
mirdj schreef: Ik zou toch ook nog even bij usareisen.de kijken, in een voorgaand bericht is al aangegeven dat je dezelfde auto voor ongeveer €400 goedkoper via usareisen kan boeken. Voor die €400 kan je tijdens je vakantie nog een heleboel leuke dingen doen.
Is op datzelfde bericht ook niet gereageerd dat het hier dan om een mini-SUV gaat? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Klopt, maar ook bij usareisen hebben ze grotere auto's. Ik zou toch even een kijkje nemen, als het echt zoveel scheelt kan je van dat verschil toch veel plezier hebben. Kijken kan geen kwaad.

Wij hebben bij usareisen een Equinox (iets groter als een Jeep Liberty) gehuurd voor 4 weken voor nog geen €800.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

mirdj schreef:Klopt, maar ook bij usareisen hebben ze grotere auto's. Ik zou toch even een kijkje nemen, als het echt zoveel scheelt kan je van dat verschil toch veel plezier hebben. Kijken kan geen kwaad.

Wij hebben bij usareisen een Equinox (iets groter als een Jeep Liberty) gehuurd voor 4 weken voor nog geen €800.
OK zal ik dan zeker doen... Is een Equinox dan een midsize SUV?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef:
mirdj schreef:Klopt, maar ook bij usareisen hebben ze grotere auto's. Ik zou toch even een kijkje nemen, als het echt zoveel scheelt kan je van dat verschil toch veel plezier hebben. Kijken kan geen kwaad.

OK zal ik dan zeker doen... Is een Equinox dan een midsize SUV?
Ik denk dat je bij usareisen dan moet kijken voor een fullsize SUV, maar misschien dat iemand anders hier beter antwoord op kan geven.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als je de SUV's bekijkt bij usareisen.de dan klopt er met de indeling niet veel van..

zo wordt er aan gegeven dat de Jeep Liberty meer Bagage Ruimte heeft dan de Chevrolet Tahoe :lol: :lol: ..
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Color01 schreef:als je de SUV's bekijkt bij usareisen.de dan klopt er met de indeling niet veel van..

zo wordt er aan gegeven dat de Jeep Liberty meer Bagage Ruimte heeft dan de Chevrolet Tahoe :lol: :lol: ..
Ik heb helemaal geen verstand van die wagens... Kan iemand dan zeggen welke type's op usareisen overeenkomen met een midsize SUV? Want ik wil absoluut genoeg plaats in de koffer voor alle bagage...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

KellyVG schreef: Ik heb helemaal geen verstand van die wagens... Kan iemand dan zeggen welke type's op usareisen overeenkomen met een midsize SUV? Want ik wil absoluut genoeg plaats in de koffer voor alle bagage...
met hoeveel personen zijn jullie dan en hoeveel bagage nemen jullie mee ?
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Color01 schreef:
KellyVG schreef: Ik heb helemaal geen verstand van die wagens... Kan iemand dan zeggen welke type's op usareisen overeenkomen met een midsize SUV? Want ik wil absoluut genoeg plaats in de koffer voor alle bagage...
met hoeveel personen zijn jullie dan en hoeveel bagage nemen jullie mee ?
Wij zijn slechts met twee personen... Hoeveel bagage ik meeneem, weet ik nog niet. Ik ben nog nooit voor 4 weken weggeweest, en ook nog nooit op rondreis geweest. Maar ik neem ook dingen mee zoals laptop, wil er ook een koelbox in opbergen, ... Men heeft mij verteld om alle bagage deftig te kunnen opbergen, dat je best een midsize SUV kiest.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als je maar met z'n tweeen bent, dan kun je rustig een Kleinere Jeep Liberty Huren..want als je de achterbank neer klapt, dan heb je een zee van ruimte...en met zo'n kleine jeep bespaar je ook nog heel wat benzine.

Jeep Liberty

Afbeelding
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Color01 schreef:als je maar met z'n tweeen bent, dan kun je rustig een Kleinere Jeep Liberty Huren..want als je de achterbank neer klapt, dan heb je een zee van ruimte...en met zo'n kleine jeep bespaar je ook nog heel wat benzine.
Maar dan kan je wel alle bagage zien liggen? Dit is misschien net iets te uitdagend voor eventueel minder goede zielen onder ons?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

KellyVG schreef:
Maar dan kan je wel alle bagage zien liggen? Dit is misschien net iets te uitdagend voor eventueel minder goede zielen onder ons?
De meeste SUV's en Van's hebben donkere achter ramen .. en als ze toch willen weten wat in je bagage ruimte ligt. dat kunnen zo ook zien bij de grotere SUV's....
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Color01 schreef:
KellyVG schreef:
De meeste SUV's en Van's hebben donkere achter ramen .. en als ze toch willen weten wat in je bagage ruimte ligt. dat kunnen zo ook zien bij de grotere SUV's....
Ja juist, de koffer bestaat ook grotendeels uit ramen... Niet bij nagedacht :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer