Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nick39: Vanuit LV of DEN naar Yellowstone met camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Nick39: Vanuit LV of DEN naar Yellowstone met camper

Bericht door tomhster »

Waarom ga je van Jackson niet binnendoor via Rock Springs en Vernal omlaag? Veel en veel mooier, rustiger en aan Salt Lake City en vooral de I-15 mis je niks.

Verder zou ik Glenwood springs in je route opnemen. Die omgeving is erg mooi.

Cedar Breaks en Rifle SP zijn prima stops. Je zou aan het einde van je vakantie voor de omgeving van Colorado springs kunnen kiezen. Vonden we leuker dan Denver zelf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@t@tomhster TS is al lang weer terug denk ik. :wink:
Ron&Heleen schreef:
24 jun 2019, 16:47
Nick, welke camping heb je geboekt in Grand Teton. Ik dacht dat daar alleen first come first serve campings waren (volgens de statepark website)?
Je kunt Colter Bay RV reserveren. Dat staat ook op de NPS-site. Ik weet niet welke site jij hebt gebruikt? GT is geen statepark.
Campgrounds
Campground fees change each year. Please visit the campground webpages to learn more. Some campgrounds also have a utility surcharge. Fees vary for electric hookups and full hookups. Jenny Lake and Colter Bay have walk-in sites available. All campgrounds provide modern comfort stations. Signal Mountain Campground has one site with full hook-ups and 24 sites with electric hookups. Colter Bay RV Park and Headwaters Campgrounds & RV sites do have full hookups.

The maximum length of stay is seven days per person at Jenny Lake and 14 days at all other campgrounds - no more than 30 days in the park per year (10 days at Jenny Lake). The campgrounds operate on a first-come, first-served basis, advance reservations are not accepted. Reservations are accepted for group camping, the Colter Bay RV Park, and the Headwaters Campground & RV Sites at Flagg Ranch.
bron: https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/camping.htm

Marianne
Nick39
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nick39 »

Jazeker! Al lang weer terug. Helaas. Wel weer druk aan het plannen voor volgend jaar. Dan willen we een rondje vanuit Seattle doen. Dat wordt dan de derde reis. Terwijl we in 2017 dachten dat het bij een eenmalige trip richting de VS zou blijven. Zei iemand iets over een virus? :shock:

We stonden inderdaad op Colter Bay RV Park. Mooi gelegen, op steenworp afstand van het meer. Wij vonden Grand Teton echt fantastisch!!!
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ron&Heleen »

Martin & Marianne schreef:
24 jun 2019, 18:38

Je kunt Colter Bay RV reserveren. Dat staat ook op de NPS-site. Ik weet niet welke site jij hebt gebruikt? GT is geen statepark.
Marianne,
Ik bedoel natuurlijk geen statepark ;-) Weet ook niet waarom ik dat schreef.
Maar we gaan met een tent. Ik dacht te lezen dat je alleen met RV kan reserveren.
Maar in het stukje dat jij er in hebt geplakt zie ik dat dit reserveren wel zou moeten kunnen op de headwaters campsite. Dus daar even kijken. Bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met een tent is reserveren inderdaad niet mogelijk. Headwaters lijkt me dan een mooi alternatief als je de gok op een fcfs plaats niet wilt nemen.

Marianne
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker

Ik ben intussen aaan het zoeken geslagen maar hoewel op de website van headwaters staat dat de meeste (niet alle dus) tentsites fcfs zijn, kan ik op de website niet ontdekken hoe je dan die tentsites zou moeten reserveren die wel te reserveren zijn.
We zouden liever op colter bay staan maar ja, als het vol is, wat doe je dan?
Ook wel zonde van de dag om uren (zoals ik op het forum inmiddels heb gelezen) in de rij te moeten staan en/ of over campings heen hollen en iedereen vragen of ze weg gaan (lijkt me voor de daar aanwezige kampeerders ook niet rustig kamperen).
Dus ben er nog niet uit. Vind dit niet echt een handig systeem omdat je dan niet op voorhand een alternatief kunt bedenken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben Colter Bay eens geprobeerd, maar dat was toen vol. We konden daar nog wel een cabin krijgen. Maar dat is niet iets om op te gokken. Wij waren er toen in 1991, in juni, en hadden geen idee dat het daar zo druk kon zijn.
Het is echt heel jammer en onhandig dat je niets kunt reserveren in GT.
Voor Headwaters zou ik het eens telefonisch proberen, het lijkt er op dat het niet online te reserveren is.
Grant in Yellowstone is ook nog een optie, dat scheelt niet heel veel qua afstand.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb een tijd terug ook gezocht naar een reserveerbare tentplek in GT, niets kunnen vinden (behalve KOA Jachson Hole, maar vond die locatie niet geschikt). Wij hebben uiteindelijk een hotel geboekt inJackson (we wisselen kamperen en hotels sowieso af, dus niet zo'n probleem).
Terug in Texas!
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker

Ja, wij willen ook af en toe een motel maar liever niet in/ rond de parken. Niet alleen omdat daar kamperen juist zo fijn is (lijkt) maar ook omdat motels en zelfs cabins daar eigenlijk onbetaalbaar (zeker gezien de prijs- kwaliteit verhouding) zijn. Maar een oplossing heb ik ook nog niet. Grant in Yellowstone vind ik net te ver (headwaters eigenlijk ook wel) want dan ben je toch op en neer aan het rijden. Maar ja, veel keuze is er niet. Bedankt voor het meedenken!
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Fcfs is een gok. Wij zijn net terug uit oa Grand Teton en Yellowstone. Bij de visitor centers zie je op welke campgrounds nog plaats is. Ik zag regelmatig dat de fcfs al voor 8 uur 's ochtends vol zaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer