Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhouding: Creditcard, cash of pinnen ...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

We nemen waarschijnlijk voor € 100,00 dollars mee. De creditcard is voor de autohuur en verder halen we geld uit de muur met onze pinpas, die heeft het cirrus/maestro logo.

Voorheen namen we ook travellers's cheques mee, maar dat doen we nu niet, want dan heb je nog meer waardepapieren mee waar je op moet letten.
De dollarkoers is nu gunstig, dus ik ga waarschijnlijk al snel wat dollars inslaan.
We starten onze reis in New York, dus daar zullen we vast wel ATM's tegenkomen. Daar gaat al een groot deel van ons geld besteed worden, want we gaan uiteraard naar Broadway, waarschijnlijk naar Tarzan.
Volgende maand ben ik jarig :) , dus van m'n verjaardagsgeld ga ik dollars kopen...

Louise
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Wij nemen helemaal geen contant geld mee en pinnen altijd effies op het vliegveld. Ik verbaas mij er over dat er nog mensen zijn die zo veel contant geld op zak hebben. :shock:

Per 1 januari zijn de regels voor de RABO voor het pinnen in het buitenland veranderd, ik weet niet of dit ook geld voor andere banken. Je betaald nu een percentage van het bedrag dat je via de GEA opneemt.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Verelle schreef:Wij nemen helemaal geen contant geld mee en pinnen altijd effies op het vliegveld. Ik verbaas mij er over dat er nog mensen zijn die zo veel contant geld op zak hebben. :shock:
Zolang het niet duidelijk is voor andere mensen maakt dat toch niet uit? Je hebt sowieso altijd al veel goederen mee van veel waarde als je op vakantie gaat (fototoestel, een aantal mobieltjes, laptop, navigatie...) dus je bent sowieso al een favoriet doel van dieven, die paar 100 eurodollar maakt het verschil niet meer.
Voor mij is het een soort gemoedsrust. Ik heb een keer in Hong Kong meegemaakt dat mijn kaarten geblokkeerd waren, en leuk is anders. Heeft toch een paar dagen geduurd voor het opgelost was. (en nee, stond niet negatief, er was blijkbaar 1 of andere automatische beveiliging in actie). Dus sindsdien wil ik als ik buiten de EU ben, toch altijd minstens 100 dollar of zo bijhebben.
raygwencaith
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door raygwencaith »

Hi

Wijn hebben vorig jaar zo'n 600 Dollar (aangeschaft toen de koers op 1.34 lag) en zjn ook van plan dit dit jaar weer te dien. Verder nemen we 3 cc's mee en onze bankpassen. Ons vakantiegeld storten we altijd naar de creditcards zodat we daarop niet zoveel verlies maken (je betaald altijd achteraf rente als er een bedrag open blijft staan). Onze CC gebruiken we in resturants en winkels. Fooien doen we cash omdat dan de fooi naar jouw eigen bediede gaat en het niet in de grote pot komt wat zo is als je de fooi met cc doet. Verder is cash altijd handig voor de kleine dingen zoals drinken enzo in de parken of een heerlijk broodje van subway.
De Smitjes

Bekijk ook eens onze website: http://www.delelystadamerikalijn.web-log.nl

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer