Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2
Ga gewoon uit van geen ontvangst zodra het landschap mooier wordt 

Dank voor het delen van je ervaringen. Ik ga over 2 weken voor een week ook die kant op (Oregon/Washington), en omdat mijn telefoon (Xiaomi Pocophone) geen LTE-banden heeft, zal ik ook de ZTE MF923 gebruiken.KW1984 schreef: ↑23 jun 2019, 17:15Ik heb ooit toegezegd mijn ervaring te delen mbt de combi van een mifi (ZTE mf923 via Ali) en het Orange Sim VIP (onbeperkt data tethering/hotspot!) kaartje, dus bij deze.
Zijn nu een week onderweg (Noord-California en kust Oregon) en tot nu toe erg tevreden. De mifi is zeer gebruiksvriendelijk en de batterij gaat lang mee. SIM-kaartje werkt via t-mobile netwerk en tot nu toe prima dekking (alleen rondom Trinidad even geen/slecht bereik). Hele gezin (3 personen) maakt er gebruik van, zelfs op de campings in de State Parks. O.a. voor opzoeken van adressen/stops, af en toe werk, youtube, contact thuisfront, etc. Zelfs stukje Ziggo streamen (via VPN) voor de formule 1 werkte vanmorgen (om 7 uur 's ochtends in je campingstoel...).
Kortom, wat mij betreft een zeer goede en betaalbare oplossing!!
Nb. Hebben nog een kleine 2 weken te gaan, mocht mijn mening veranderen dan meld ik mij.
En hoe werkt de hotspot functie? Ook met 4G snelheid? Lijkt me een zeer interessante optie, dit SIM kaartje.sanook schreef: ↑24 jun 2019, 13:17Voor onze laatste vakantie heb ik een SIM besteld op Ebay.DE. Voor nog geen 29 euro (incl verzendkosten) 10GB op het AT&T netwerk.
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Evt ook te bestellen via https://sim-global.de/ en als je dan kortingscode NEUKUNDE gebruikt krijg je 10% korting (al doet die website wel wat raar op dit moment...)
Mijn ervaring hiermee was prima.
Let wel: dit is alleen een data sim, je krijgt er dus geen telefoonnummer bij (maar dat hebben we ook niet nodig gehad).
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hotspot heb ik niet gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hou er wel rekening mee dat H2O simkaarten beperkt zijn tot 8 mbps download normaal gezien. Maar misschien is meer niet nodig voor je.noname4 schreef: ↑26 jun 2019, 20:51En hoe werkt de hotspot functie? Ook met 4G snelheid? Lijkt me een zeer interessante optie, dit SIM kaartje.sanook schreef: ↑24 jun 2019, 13:17Voor onze laatste vakantie heb ik een SIM besteld op Ebay.DE. Voor nog geen 29 euro (incl verzendkosten) 10GB op het AT&T netwerk.
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Evt ook te bestellen via https://sim-global.de/ en als je dan kortingscode NEUKUNDE gebruikt krijg je 10% korting (al doet die website wel wat raar op dit moment...)
Mijn ervaring hiermee was prima.
Let wel: dit is alleen een data sim, je krijgt er dus geen telefoonnummer bij (maar dat hebben we ook niet nodig gehad).
Als il een Arieli-kaartje met onbeperkte data iplus 10 GB hotspot n mijn mifi stop dan gebruikt hij toch alleen de 10 Gb data van de hotspot. En dus heb ik niks aan die onbeperkte data. Of zie ik het verkeerd?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is correct. Voor een mifi heeft dat geen meerwaarde.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Arieli mobile couponcode voor 5% korting is niet superveel maar alle beetjes helpen
STSF2019
STSF2019
Ik ben inmiddels weer een aantal dagen terug in NL na onze roadtrip van 3,5 week. Ik heb gebruik gemaakt van een AT&T belkaart maar heb geen noemenswaardige voordelen gemerkt tov eerdere arieli kaartjes van Simple mobile. Ook met AT&T last van spook telefoontjes door hergebruik nummer, ook met AT&T soms geen dekking (wat wel opvallend was is dat we nagenoeg geen ontvangst (of helemaal geen ontvangst) hadden op de Natchez Trace Parkway tussen Tupelo en Nashville, en ook in de GSM hele stukken geen bereik (wat dan wel weer logischer is...).
Grootste nadeel blijft toch wel dat je niet naar NL kunt bellen (was even nodig door misbruik visa kaart, dus met mijn NL Sim opgelost, maar wel a €1 per minuut...), wat met een simple mobile kaart wel kan.
Ook tethering was niet mogelijk, evenals WiFi bellen.
Volgend jaar gewoon weer een arieli simple mobile kaartje met onbeperkte data.
Grootste nadeel blijft toch wel dat je niet naar NL kunt bellen (was even nodig door misbruik visa kaart, dus met mijn NL Sim opgelost, maar wel a €1 per minuut...), wat met een simple mobile kaart wel kan.
Ook tethering was niet mogelijk, evenals WiFi bellen.
Volgend jaar gewoon weer een arieli simple mobile kaartje met onbeperkte data.
Had je wel een kaartje met de tethering optie?
Ik heb voor onze vakantie 1 at&t kaartje en 2 simple kaarten voor mijn kinderen van arieli met onbeperkte data en 10 gb tethering, benieuwd of het gaat werken.
Ik had bewust geen kaartje met tethering, omdat we met zijn tweeen zijn en elk ons eigen kaartje hadden..
Met de simple mobile kaartjes van arieli werkte tethering altijd de afgelopen jaren in mijn iPhones: ondanks dat er duidelijk stond dat tethering niet zou werken, werkte het toch.
Met de simple mobile kaartjes van arieli werkte tethering altijd de afgelopen jaren in mijn iPhones: ondanks dat er duidelijk stond dat tethering niet zou werken, werkte het toch.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Werkt prima. Net terug uit het noordwesten, ik had en arieli kaartje met 10 gb tethering (gebruik ik voor m'n laptop om m'n site bij te houden) en m'n man had een kaartje zonder tethering, ook van arieli.
Wij vonden wel dat we toch vaker als in het zuidwesten geen bereik hadden.
Kan ik in Montreal (Canada) ter plaatse een at&t simcard kopen? Mijn dochter wilt nu plots toch zo een sim card en we vertrekken zeer binnenkort dus bestellen is een groot risico dat we het juist nu zullen hebben voor we vertrekken?
Greets
Koen
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik twijfel een beetje of we internet nodig gaan hebben tijdens onze road trip.
We navigeren met een offline app en zullen op veel plekken WiFi hebben.
Aan de andere kant is het wel makkelijk met muziek luisteren, even iets opzoeken etc.
Hebben jullie achteraf de toegevoegde waarde ingezien?
Aan de andere kant is het wel makkelijk met muziek luisteren, even iets opzoeken etc.
@archito hito Wij hebben de toegevoegde waarde gezien vorig jaar. Talloze telefoontjes gepleegd omdat de koffers vertraagd waren. Bovendien had m'n schoonmoeder ook nog een ernstig ongeluk gehad. Tevens kon google maps ons ook nog helpen met realtime traffic de files (deels) te vermijden. Dus we gaan niet zonder op pad! Heb 'm gisteren weer besteld bij de Arieli met de kortingscode STSF2019.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het is bij nader inzien ook zo'n klein bedrag op de hele reis dat ik toch ook direct maar besteld heb! Dan is hij mooi een paar dagen voor we op reis gaan binnen. Meteen ook 10GB hotspot erbij gedaan zodat we kunnen navigeren en de bijrijder ook dingen kan opzoeken op internet. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Er is inderdaad op veel plekken wifi, maar de wifi verbinding in hotels en restaurants is vaak niet geweldig. Daarnaast heb je regelmatig te maken met allerlei inlog-portals die matig werken. Je kunt je prima redden met publieke/gratis wifi, maar mobiel internet bij de hand hebben heeft zeker toegevoegde waarde.archito schreef: ↑03 jul 2019, 09:19Ik twijfel een beetje of we internet nodig gaan hebben tijdens onze road trip.
Over ongeveer anderhalve maand ga ik op exchange naar Louisville, Kentucky. Nu leek het mij wel handig om dan ook mobiele data te hebben en misschien ook een nummer.
Wat zijn ervaringen hier mee en wat is aan te raden?
Misschien handig om te vermelden, waarschijnlijk ga ik ook een paar weekenden reizen.
Wat zijn ervaringen hier mee en wat is aan te raden?
Misschien handig om te vermelden, waarschijnlijk ga ik ook een paar weekenden reizen.
@pukvg Moet je even teruglezen over de wifi ervaringen.
Issues zijn de 4g banden die in de VS worden gebruikt zoals 700 en 1700 ghz. De meeste iphones en de flagships van samsung vanaf de s9 hebben deze wel. Voor andere toestellen geldt over het algemeen dat je bereik geen 100% is maar pak 'm beet 70%. In de steden gaat het over het algemeen wel
Wil je een hotspot opzetten voor kontinugebruik, schaf dan een mifi router aan die over de b2 en b12 band beschikt. Arieli mobile stuurt een simkaartje op van simple mobile op het T-Mobile netwerk. Als andere optie kan je ook een AT&T simkaart bestellen bij Arieli. Deze zijn wat duurder.
Issues zijn de 4g banden die in de VS worden gebruikt zoals 700 en 1700 ghz. De meeste iphones en de flagships van samsung vanaf de s9 hebben deze wel. Voor andere toestellen geldt over het algemeen dat je bereik geen 100% is maar pak 'm beet 70%. In de steden gaat het over het algemeen wel
Wil je een hotspot opzetten voor kontinugebruik, schaf dan een mifi router aan die over de b2 en b12 band beschikt. Arieli mobile stuurt een simkaartje op van simple mobile op het T-Mobile netwerk. Als andere optie kan je ook een AT&T simkaart bestellen bij Arieli. Deze zijn wat duurder.
Laatst gewijzigd door tomko op 03 jul 2019, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou gewoon een willekeurig prepaid kaartje kopen. Reken of $40 tot $50 per maand voor een normaal plan waarmee je onbeperkt kunt bellen en ergens tussen de 10GB en onbeperkt data hebt. Pakketten met onbeperkte data zijn meestal gelimiteerd tot data vanaf je telefoon zelf. AT&T blokkeert gebruik via de hotspot functie van je telefoon ("tethering") in zo'n geval actief of limiteert dat tot bv 10GB. T-Mobile doet dat vooralsnog niet actief, maar schijnt het wel automatisch in de gaten te houden.
AT&T prepaid heeft altijd mijn eigen voorkeur. T-mobile kan ook. De rest zijn MVNO's (virtuele operators zoals in Nederland ook bv Simpel en consorten).
Opladen van je prepaid tegoed kan gewoon per creditcard. Maandelijks wordt je plan hernieuwd en het bedrag van je tegoed afgehaald. Niet voldoende saldo = niet verlengen. Bij AT&T kun je ook "autopay" instellen waarbij de maandelijkse fee niet uit je tegoed komt, maar direct van je creditcard wordt gehaald. Hoef je dus geen tegoed aan te houden op die prepaid kaart en je krijgt ook nog $5/maand of $10/maand korting.
AT&T prepaid heeft altijd mijn eigen voorkeur. T-mobile kan ook. De rest zijn MVNO's (virtuele operators zoals in Nederland ook bv Simpel en consorten).
Opladen van je prepaid tegoed kan gewoon per creditcard. Maandelijks wordt je plan hernieuwd en het bedrag van je tegoed afgehaald. Niet voldoende saldo = niet verlengen. Bij AT&T kun je ook "autopay" instellen waarbij de maandelijkse fee niet uit je tegoed komt, maar direct van je creditcard wordt gehaald. Hoef je dus geen tegoed aan te houden op die prepaid kaart en je krijgt ook nog $5/maand of $10/maand korting.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3109 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties