Allereerst complimenten voor het forum! Ik ben al een dik half jaar stilletjes aan het meelezen en wat een goede tips worden er gegeven.
Wij, gezin van 4, willen graag in de zomer van 2020, met de auto in plusminus 25 dagen een mooie reis maken in Zuidwest-USA. De kids zijn dan 10 en 12 jaar oud. Overnachtingen zullen in hotels zijn, waarbij ik (zoals vaak geadviseerd wordt) zoveel mogelijk probeer in de parken te slapen en we steeds vroeg op pad zullen gaan. Dit is ook de reden dat ik mijn route nu al post. Ik wil graag vroeg (lees augustus/september) dingen vast gaan leggen. Misschien goed om te weten ... k(r)amperen in tentjes is niet echt aan ons besteed.
Zelf ben ik als tiener al eens in dit gebied geweest. Vooral Bryce heeft toen enorme indruk gemaakt. We zijn een redelijk sportief gezin, dat op vakantie graag ook sportieve activiteiten onderneemt. Echter met veel wandelen maak ik niemand blij. In de parken zal er dus wel een keer een hike gemaakt worden, maar niet te vaak.

Ik zit nog een beetje in dubio; of een rondje LA-LA (packagedeal KLM lijkt voordelig) of starten in Las Vegas en vandaar naar de GC en eindigen in LA. Rechtstreekse vlucht is voor ons wel een must. Voor de route maakt dit m.i. niet heel veel verschil. Indien we starten in Las Vegas rijden we vandaar naar de GC en vervolgen we dan de route. Wel heb ik dan 1 extra dag die ik in kan zetten, waarbij mijn voorkeur dan naar Zion uitgaat.
Zion is in deze route een twijfel en doen we tekort. Ik weet dat we hier, rekening houdend met het shuttelbus-systeem en de zomerdrukte eigenlijk meer tijd zouden moeten plannen. We moeten echter keuzes maken. Ik realiseer mij dat met slechts 1 dag Zion er geen tijd is voor een hike (bijvoorbeeld stukje The Narrows) en zal het vooral een flitsbezoek zijn met een paar viewpoints.
Conceptroute is als volgt:
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Needles
Dag 3: Needles - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley (The View)
Dag 6: Monument Valley - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Bryce (via scenic highway)
Dag 10: Bryce -Zion
Dag 11: Zion -Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Bishop (via Death Valley)
Dag 15: Bishop - Yosemite (Yosemite Valley Lodge)
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Pacific Grove
Dag 20: Pacific Grove - Pismo Beach
Dag 21: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 24: Los Angeles -Amsterdam
Dag 25: Amsterdam
Een volle planning met veel te zien en te doen. Ik heb bewust 3 overnachtingen Las Vegas erin gezet, zodat we daar ook gewoon even een dag lekker bij het zwembad kunnen zitten zo halverwege de reis.
Graag ontvang ik jullie feedback op de conceptroute, zodat ik deze verder kan finetunen. Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben met de package deals van KLM, dan hoor ik dat graag. Alvast onwijs bedankt!
Groetjes Carly.