Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Dankje voor je comment, dan weet ik dat dat dus kan. Maar wat is het verschil tussen dat je in het geheel niet kan inchecken zoals vorige keer en zoals nu wel kan inchecken maar geen boarding pass krijgt? Want ik had dit dus ook (dat ik wel kon inchecken, maar geen boarding pass) toen ik naar Zuid-Afrika vloog, maar toen werd ik niet apart genomen bij de gate en ook geen extra check. Bij KLM staat dat mijn documenten nog extra gecontroleerd moeten worden, dat dat de reden is. Mijn ESTA is overigens nog steeds geldig, na het inchecken ook gecheckt. Maar ik zie het morgen wel.
Jep, de (probably not-so-) random SSSS (Selected for Secondary Security Screening)
Dat is bij mij altijd zo als ik naar Amerika ga, ze weten wie ik ben zeg maar. Was wel bijzonder dat ik dit keer wel kon inchecken. Bij SSSS kan je toch ook niet inchecken?
Je kan wel inchecken, alleen je kan geen boarding pass krijgen is mijn ervaring.
Idd SSSS op die pas. Ben nu door alle checks heen, straks boarden. Ik zie wel wat ze dan gaan doen, meer mensen die naar de VS reizen hebben SSSS. Ook een Nederlandse vrouw die ik sprak, die zou gisteren naar SFO vliegen maat die vlucht was gecanceld nu vliegt ze via Minneapolis met man en dochter. Wellicht een lid van dit forum?
Het is op elke vlucht schijnbaar een klein percentage van de reizigers. Dus er zijn altijd mensen met SSSS. Deels geselecteerd, deels random. Althans, dat is wat alle "online wijsheid" hierover zegt. Of het klopt: geen idee, maar mijn eigen ervaring en wat ik zo zie lijkt dat wel te bevestigen.
Het zou ook een logisch algoritme zijn: je hebt immers capaciteit voor X extra controles. Je wil die capaciteit ook benutten - je kunt niet als US overheid eisen dat er extra screening personeel aanwezig is bij elke gate van een US bound vlucht wereldwijd, en dan alleen maar sporadisch gebruik maken van die diensten. Die mensen wil je bezig houden, al is het alleen maar om routine op te bouwen.
Dus die capaciteit vul je eerst op met passagiers die op lijsten staan of door profiling komen bovendrijven. Hou je dan nog plaatsen over dan kies je uit de overige passagiers, al dan niet random. En zo kunnen we dus allemaal aan de beurt komen.
Het zou ook een logisch algoritme zijn: je hebt immers capaciteit voor X extra controles. Je wil die capaciteit ook benutten - je kunt niet als US overheid eisen dat er extra screening personeel aanwezig is bij elke gate van een US bound vlucht wereldwijd, en dan alleen maar sporadisch gebruik maken van die diensten. Die mensen wil je bezig houden, al is het alleen maar om routine op te bouwen.
Dus die capaciteit vul je eerst op met passagiers die op lijsten staan of door profiling komen bovendrijven. Hou je dan nog plaatsen over dan kies je uit de overige passagiers, al dan niet random. En zo kunnen we dus allemaal aan de beurt komen.
Op de terugweg vanuit MCO allebei XXX op boarding pass, dus helaas geen TSA-pre approval (ondanks onze Global Entry status) en we mochten gewoon aansluiten achter in de rij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo mensen, ik heb een nieuw vraagje,
we reizen met drie mensen van hetzelfde gezin naar de VS.
Moet ik dan 1x een groepsapplicatie aanvragen
of 3x een individuele applicatie?
we reizen met drie mensen van hetzelfde gezin naar de VS.
Moet ik dan 1x een groepsapplicatie aanvragen
of 3x een individuele applicatie?
kan allebei, maakt in principe niets uit.
Wees wel zeker dat je de enige juiste link gebruikt om je ESTA aan te vragen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Wees wel zeker dat je de enige juiste link gebruikt om je ESTA aan te vragen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb dus gekozen voor groepsapplicatie.
Daarna moet je opnieuw kiezen tussen "ADD NEW APPLICATION" of "ADD UNPAID APPLICATION".
Het is mij niet duidelijk welke te kiezen eigenlijk
EDIT: Er zijn zoveel onduidelijkheden: Wat bedoelen ze met passport number, passport issuance date, passport expiration date?
Is dat van mijn gewone identiteitskaart of van mijn (rood) reispaspoort?
Ik heb dus gekozen voor groepsapplicatie.
Daarna moet je opnieuw kiezen tussen "ADD NEW APPLICATION" of "ADD UNPAID APPLICATION".
Het is mij niet duidelijk welke te kiezen eigenlijk

EDIT: Er zijn zoveel onduidelijkheden: Wat bedoelen ze met passport number, passport issuance date, passport expiration date?
Is dat van mijn gewone identiteitskaart of van mijn (rood) reispaspoort?
Dat is van jouw (rood) reispaspoort. Je kan de site ook gewoon in de Nederlandse taal zetten hoor ...
-
- Amerika-ontdekker
OK. Rood paspoort dus. Duidelijk nu.
Dan vragen ze mijn application number, maar dat heb ik niet, dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Dan vragen ze mijn application number, maar dat heb ik niet, dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Ik zou hem gewoon in het Engels laten staan, dan begrijp je tenminste wat ze bedoelen.
Een europese identiteitskaart is geen paspoort ofwel internationaal reisdocument. Het is een document dat alleen binnen de EU geldig is en ook buiten de EU in principe geen enkele waarde heeft. Sowieso niet om te reizen.
Dus natuurlijk wil men je paspoortgegevens weten. Dat staat er ook.
Voor wat betreft de "groepsaanvraag": alle ESTA aanvragen worden apart behandeld en staan na betaling helemaal los van elkaar. Het "voordeel" dat een "groepsaanvraag" je biedt is dat je in een keer kunt betalen en dat je achteraf in een keer de status van alle aanvragen kunt zien. Maar goed, met Paypal is betalen ook twee keer klikken, dus zo groot is dat voordeel niet. En status opvragen is veel makkelijker op basis van het paspoortnummer/naam/etc, daarvoor hoef je ook geen speciale nummers te bewaren.
Een europese identiteitskaart is geen paspoort ofwel internationaal reisdocument. Het is een document dat alleen binnen de EU geldig is en ook buiten de EU in principe geen enkele waarde heeft. Sowieso niet om te reizen.
Dus natuurlijk wil men je paspoortgegevens weten. Dat staat er ook.
Voor wat betreft de "groepsaanvraag": alle ESTA aanvragen worden apart behandeld en staan na betaling helemaal los van elkaar. Het "voordeel" dat een "groepsaanvraag" je biedt is dat je in een keer kunt betalen en dat je achteraf in een keer de status van alle aanvragen kunt zien. Maar goed, met Paypal is betalen ook twee keer klikken, dus zo groot is dat voordeel niet. En status opvragen is veel makkelijker op basis van het paspoortnummer/naam/etc, daarvoor hoef je ook geen speciale nummers te bewaren.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben verder aan het invullen.
Naam ouders: 1 is er al overleden en bovendien weet ik zijn tweede voornaam niet meer.
Naam ouders: 1 is er al overleden en bovendien weet ik zijn tweede voornaam niet meer.
Eerste voornaam volstaat
-
- Amerika-ontdekker
mijn National Identification Number:
eerst probeerde ik kaartnummer van mijn Belgisch paspoort, daarna mijn identificatienummer van het Rijksregister, gaat beide niet, of moet ik geen rekening houden met puntjes en streepjes
Dit is niet leuk meer
eerst probeerde ik kaartnummer van mijn Belgisch paspoort, daarna mijn identificatienummer van het Rijksregister, gaat beide niet, of moet ik geen rekening houden met puntjes en streepjes
Dit is niet leuk meer
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Puntjes en streepjes negeren en alleen het nummer invullen. Voor België hoort dit het rijksregister nummer te zijn, voor Nederland is het het burger service nummer (BSN).Donnadonny schreef: ↑09 jul 2019, 12:47mijn National Identification Number:
Dit is niet leuk meer
-
- Amerika-ontdekker
Waw bedankt, als je het weet, is het gemakkelijk.

Je vult daar het nummer in zonder streepjes of puntjes. In Belgie is dat het "rijksregisternummer", oftewel je geboortedatum, aangevuld met drie sequence cijfers en twee cijfers voor een checksum. Je kunt ook gewoon de helpfunctie van de CBP gebruiken of even Google raadplegen.
Bijzonder systeem trouwens, die belgische nummers. Vanuit identiteitsfraude perspectief totaal ongeschikt. En ook qua schaalbaarheid erg bijzonder, met een maximum van 1000 nieuwe nummers per dag. Wie dat ooit verzonnen heeft zat in het verkeerde vakgebied.
Bijzonder systeem trouwens, die belgische nummers. Vanuit identiteitsfraude perspectief totaal ongeschikt. En ook qua schaalbaarheid erg bijzonder, met een maximum van 1000 nieuwe nummers per dag. Wie dat ooit verzonnen heeft zat in het verkeerde vakgebied.
-
- Amerika-ontdekker
U.S. POINT OF CONTACT INFORMATION:
Ik vermoed dat ze onze verblijfplaats bedoelen
of bedoelen ze gewoon mijn gsm nummer ?
Ik vermoed dat ze onze verblijfplaats bedoelen
of bedoelen ze gewoon mijn gsm nummer ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties