Mijn apotheek, de jeugdarts zelf en de reisorganisatie vertellen allemaal een ander verhaal!
WIj vertrekken over zo'n 2,5 week (dinsdag 23 juli) naar USA voor 21 dagen. Wij vliegen op San Fransisco
(reizen de eerste week met een huurauto, ruilen deze in Las Vegas om voor een Camper en vliegen na ons rondje van 12 dagen dan weer terug naar Amsterdam vanuit Las Vegas!) Super veel zin in, mooie reis met ons gezin (5 personen!)
Nu het volgende:
Mijn zoon (16 jaar) is sinds 1 week over gestapt op Amfexa (dexamfetamine valt onder de opium wet!) (...voorheen gebruikte hij Concerta).
Als het goed is ligt er vandaag een, nieuwe (we hadden er dus al een voor concerta!) in het Engels, met de hand ondertekende medische verklaring van de arts op de deurmat. De Amfexa gaat natuurlijk mee in de handbagae, in de originele verpakking, de exacte hoeveelheid die hij nodig heeft voor de vakantie, met bijsluiter en de artsverklaring. (... moet ik ook nog het hh recept en medisch paspoort van de apotheek meenemen?)
Volgens de arts is dit voldoende... klopt dit?
Moet er niks ondertekend worden door een of andere instantie zoals ik voor Europa moest doen met bij de Schengenverklaring?!
En wat doen we daar aangekomen..? Moeten wij het "aangeven" of laat je het in je tas tot er om gevraagd wordt?!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden/ervaring!
Linda