Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies/opmerkingen gevraagd over ons reisschema

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Advies/opmerkingen gevraagd over ons reisschema

Bericht door Njit »

Wij willen graag eind januari / begin februari voor 3 weekjes naar de westkust van USA.
We hebben dit forum al een beetje doorgespit en bruikbare topics uitgeprint, maar zitten
uiteindelijk toch nog met wat vraagjes.

We willen een aantal dagen verblijven in San Francisco, San Diego, Los Angeles en Las Vegas om de volgende parken te bezoeken:

- Alcatraz
- Six Flags Marine World
- Six Flags Magic Mountain
- Seaworld
- San Diego Zoo
- Disneyland
- Disney California Adventures
- Universal Studios Hollywood
- Paramount Studios
- Verkennen van Hollywood, Beverly Hills en een of andere beach (?)
- Stratosphere Tower
- Cirque Du Soleil (Las Vegas)

We hebben een globale planning gemaakt en ziet er dus zo uit:

- Dag 01: Schiphol - San Francisco
- Dag 02/05: 4 volle dagen in SF
- Dag 06: San Francisco - San Diego (binnenlandse vlucht)
- Dag 07/08: 2 volle dagen SD
- Dag 09: San Diego - Los Angeles (auto)
- Dag 10/16: 7 volle dagen LA
- Dag 17: Los Angeles - Las Vegas (auto)
- Dag 18/20: 4 volle dagen LV
- Dag 23: Las Vegas - Schiphol
- Dag 24: Aankomst Schiphol

Onze vragen:

* Is het slim om misschien wat dagen te schuiven? Is 7 dagen Los Angeles te veel? Is 2 dagen San Diego te weinig etc?

* Misschien meer of minder dagen in San Francisco en/of Las Vegas?

* We hebben op dit forum ook gelezen over Motel 6 en Super 8. Kan dit ook in alle plaatsen waar we naar toe willen of is het in sommige gevallen beter om een ander hotel te nemen?

* Vorig jaar zijn we naar Florida geweest en daar had je Fun-in-de-sun pass (super uitvinding). Is er ook zo'n soort pas voor wellicht enkele parken waar wij heen willen?

* Wat voor type huurauto is aan te raden? (we zijn met 2 personen met 2 redelijk grote koffers). Welk pakket (Gold, budget, etc) is aan te raden?
Zelf dachten we aan Gold (of vergelijkbaar) ivm de tank benzine die je erbij krijgt.

* Heeft er misschien ook iemand ervaring met het huren van een navigatiesysteem?

* Vallen januari en februari in het hoog of het laagseizoen daar? Is het er druk of juist niet?

* Is het verstandig om in alle 4 de plaatsen een auto te hebben, of kun je in sommige gevallen ook met het openbaar vervoer (en ook naar de desbetreffende pretparken?)

* Zijn er misschien tips om ons lijstje met attracties aan te vullen, of juist weg te laten? We zijn redelijk pretpark-fanaten dus hoe gekker hoe beter :)

* we hadden onze Florida-reis geboekt via American Estates. Hier hebben we erg goede ervaringen mee gehad, mede door de persoonlijke benadering van Hans. Weet iemand een vergelijkbaar reisburo voor de Westkust?
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Hoi Njit,

Mijn eerste ingeving is; waarom met het vliegtuig van SF naar Dan Diego?
Maar misschien hebben jullie daar wel een goede reden voor.
Ik zou zelf van SF naar LA naar SD naar LV gaan rijden en wat minder dagen naar LA gaan, het is een leuke stad, maar 7 dagen is wel erg veel en de kustweg vind ik ook veel te mooier om te rijden. 4 dagen SF en LV is goed te doen, maar vergeet niet dat tussen de grote steden ook nog heel veel te zien is.
Ik zou zelf goed oppasssen met motel 6 en super 8, ze zijn wel goedkoop maar ook erg gehorig en dat is wat minder langs bv een snelweg.

Een fun in the sun pass is mij niet bekend, als het een toegangspas is voor de nationale parken, dan is deze er ook voor het westen. Ook met een navigatiesysteem ben ik niet bekend, het is mij gelukkig altijd nog gelukt met een goede wegenkaart. Succes met je voorbereiding.
koenbossuyt
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Paramount Studios

Bericht door koenbossuyt »

Dag,

Als je op deze website http://www.seeing-stars.com/StudioTours/ wat rondneust, merk je al vlug dat de Warner Bros VIP Tour heel wat interessanter is dan de Paramount Studios ! Zelf zullen we deze (Warner Bros) tour in onze reis van volgend jaar (Juli 2005) opnemen.
Ook andere (reis)websites raden deze ten stelligste aan.
Veel succes verder met de planning.

Groeten,

Koen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Antoinette schreef:Hoi Njit,

Mijn eerste ingeving is; waarom met het vliegtuig van SF naar Dan Diego?
Maar misschien hebben jullie daar wel een goede reden voor.
Ik zou zelf van SF naar LA naar SD naar LV gaan rijden en wat minder dagen naar LA gaan, het is een leuke stad, maar 7 dagen is wel erg veel en de kustweg vind ik ook veel te mooier om te rijden.
Grappig, dit is precies, wat ik op een andere site heb geschreven. Blij te zien, dat ik niet de enige ben!
Trouwens, over gemiste attracties, het schoot me te binnen, dat als jullie naar beneden rijden, het Monterey Bay aquarium een bezoek zeker waard is!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies/opmerkingen gevraagd over ons reisschema

Bericht door Jasmino »

Njit schreef:* Is het slim om misschien wat dagen te schuiven? Is 7 dagen Los Angeles te veel? Is 2 dagen San Diego te weinig etc?

* Misschien meer of minder dagen in San Francisco en/of Las Vegas?
Ik zou in elk geval voor elk pretpark minstens een hele dag uittrekken. WIllen jullie Anaheim vanuit LA doen? In dat geval heb je voor de parken al minstens 4 dagen nodig. Tel er 1 dag sightseeing LAbij op, en dan kom je op 5 dagen. Dat lijkt me voldoende. De hot spots in LA heb je wel in 1 dag gezien, het stelt niet zo gek veel voor. Wij vonden het geen mooie stad, maar meningen verschillen natuurlijk.

Als ik nog eens zou gaan, zou ik zeker meer tijd in San Diego plannen, want dat vond ik persoonlijke een hele leuke stad, daarnaast is er ook heel veel te zien. Trek voor Seaworld en de Zoo beiden een hele dag uit, en dan zou ik ook nog een dag de stad in gaan. San Diego heeft een leuk centrum, met een mooie shopping mall en een heel leuke wijk om terrasjes te pikken en boutiekjes te bekijken: Gaslamp Quarter. Ook is een bezoekje aan de outlet in Viejas, een half uurtje rijden ten oosten van de stad een bezoekje waard. Het is een van de mooiste die we in Amerika gezien hebben!

4 dagen Las Vegas is ook erg veel, daar zou ik minstens een dag vanaf snoepen, misschien zelfs wel 2. Er is wel heel veel te zien en te doen, maar 4 dagen is wel erg lang.

4 dagen in San Francisco lijkt me wel redelijk, al denk ik dat 3 dagen ook heel goed te doen zijn. Je hebt dan 1 dag voor het pretpark en 2 volle dagen om de stad te bekijken, en dat is goed te doen.

Daarnaast sluit ik me aan bij Antoinette om de afstand San Francisco naar San Diego niet met het vliegtuig doen, maar met de auto. Het is een schitterende route, langs de kust, over highway 1. Hij staat bij mij in elk geval nog steeds op nummer 1 in mijn persoonlijke top 10. Maak langs de route een stop in Santa Cruz, met een wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan, zeker omdat jullie van pretparken houden. Bezoek ook het Aquarium in Monterey, en doe de 17 miles drive bij Carmel. Big Sur is erg mooi, gebruik de lunch in Nepenthe. Bekijk de zee-olifanten op het strand bij San Simeon, maak een uitstapje naar Hearst Castle en maak een stop in Santa Barbara, een heel leuk plaatsje.
Njit schreef:* We hebben op dit forum ook gelezen over Motel 6 en Super 8. Kan dit ook in alle plaatsen waar we naar toe willen of is het in sommige gevallen beter om een ander hotel te nemen?
Motel 6 hebben wij nog nooit gedaan, mede vanwege de vele slechte recencies, maar Super 8 Motel vinden we over het algemeen een hele goede keus. Daarnaast is ook Best Western een keten die we regelmatig vereren met een bezoekje.
Njit schreef:* Vorig jaar zijn we naar Florida geweest en daar had je Fun-in-de-sun pass (super uitvinding). Is er ook zo'n soort pas voor wellicht enkele parken waar wij heen willen?

Niet dat ik weet! Je kunt wel vaak in de rekjes met folders van toeristische bezienswaardigheden die je overal tegenkomt kortingsbonnen vinden. Waarschijnlijk niet van Disney, maar wel van de andere parken. Scheelt vaak al gauw zo'n $15 per persoon.
Njit schreef:* Wat voor type huurauto is aan te raden? (we zijn met 2 personen met 2 redelijk grote koffers). Welk pakket (Gold, budget, etc) is aan te raden?
Zelf dachten we aan Gold (of vergelijkbaar) ivm de tank benzine die je erbij krijgt.
Ik zou in elk geval een midsize auto nemen, in verband met de kofferruimte. Je wilt namelijk niet dat je koffers in het zicht liggen, want dat zou inbraakverhogend werken. Voor wat betreft de tariefklasse vind ik het moeilijk om te adviseren. Wij kiezen altijd voor de duurste klasse, voor het gemak, en om er zeker van te zijn dat we goed gedekt zijn met de verzekeringen. Ook de volle tank benzine is wel handig, je hoeft niet te tanken als je de auto inlevert, en daarnaast heb je dan altijd meerder bestuurders gedekt. In de andere tariefklasse moet je daar vaak extra voor betalen. Maar of dat in Californie ook moet, dat weet ik niet. Ik heb veel gelezen op dit forum, waaruit blijkt dat de middelste klasse ook een goede keuze kan zijn.
Njit schreef:* Heeft er misschien ook iemand ervaring met het huren van een navigatiesysteem?
Ja, wij! We hebben vorig jaar en dit jaar een Neverlost systeem gehuurd bij Hertz en wij vonden dat erg prettig. Juist in de steden als San Francisco, San Diego en LA is het wel handig om niet te hoeven zoeken, en dat rijdt lekker relaxt. Met een kaart vind je het ook wel, maar een navigatiesysteem is toch makkelijker. Daarnaast heb je dan ook meteen alle adressen van restaurants en hotels onder handbereik, en ook dat is soms heel makkelijk.
Njit schreef:* Vallen januari en februari in het hoog of het laagseizoen daar? Is het er druk of juist niet?
Op dit punt heb ik denk ik slecht nieuws voor je: Six Flags Magic Mountain en Marineworld zijn dan helaas gesloten! Disney en Universal zijn wel geopend, evenals de parken in San Diego. Marineworld lijkt me niet echt de moeite waard, maar SFMM is een super park! Jammer dat je dat zal missen, omdat het nog dicht is. Het is 1 van de parken met de meeste achtbanen, en ook de meest spectaculaire. Misschien overwegen om iets later in het seizoen te gaan? In maart gaan de parken volgens mij weer open, maar ik zou dat even nakijken op de websites.
Njit schreef:* Is het verstandig om in alle 4 de plaatsen een auto te hebben, of kun je in sommige gevallen ook met het openbaar vervoer (en ook naar de desbetreffende pretparken?)
JA! Ik zou zeker een auto reserveren. In San Francisco kun je je nog wel redden met het openbaar vervoer, en misschien is het handig om daar je auto pas op te halen als je de stad verlaat. Maar als je buiten de stad gaat, of een pretpark wil bezoeken, heb je weer wel een auto nodig! Daarnaast is de 49 mile drive (of heette die anders?) een mooie route om te rijden, en daar heb je ook een auto voor nodig. In LA en San Diego kun je niet zonder auto, want daar kun je je niet met het openbaar vervoer verplaatsen. Zeker als je naar de pretparken gaat, moet je een auto hebben. Het is in dat opzicht zeker niet vergelijkbaar met Orlando!
Njit schreef:* Zijn er misschien tips om ons lijstje met attracties aan te vullen, of juist weg te laten? We zijn redelijk pretpark-fanaten dus hoe gekker hoe beter :)
Er zijn nog 2 parken die de moeite waard zijn in Californie:

Paramount's Great Adventure in San José (uurtje ten zuid-oosten van San Francisco) http://www.pgathrills.com/
Dit park is weliswaar gesloten in januari/februari, maar is zeer de moeite van het bezoeken waard als je alsnog zou besluiten om in maart te gaan. Ze hebben een aantal hele mooie attracties, en ook de aankleding van het park is best mooi.

Knott's Berry Farm in Anaheim (vlakbij Disney). http://www.knotts.com/
Volgens mij is dit park wel geopend in januari/februari. Ook hier vind je een aantal leuke attracties, zeker voor achtbaan fanaten. Xcellerator en Ghostrider zijn de moeite waard, al is de aankleding van het park een beetje gedateerd. Tch wel leuk om te bezoeken als je een fan bent.

Ik zou wel van alle parken op de websites goed bekijken of ze inderdaad geopend zijn, en op welke dagen. Sommige parken zijn buiten het seizoen alleen geopend in het weekend namelijk.

Leuk trouwens dat jullie deze reis gaan maken. Hij lijkt heel erg op onze reis die we in 2002 gemaakt hebben. Daarvan hebben we een reisverslag gemaakt dat je hier kan lezen: http://www.verenigdestatenvanamerika.nl ... /js03.html

Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Njit schreef:* Vorig jaar zijn we naar Florida geweest en daar had je Fun-in-de-sun pass (super uitvinding). Is er ook zo'n soort pas voor wellicht enkele parken waar wij heen willen?

Grappig bij een pass denk ik aan de National Parcs, maar je het kan natuurlijk ook voor pretparken zijn. :D
Anita

Bericht door Anita »

Njit schreef: * Vorig jaar zijn we naar Florida geweest en daar had je Fun-in-de-sun pass (super uitvinding). Is er ook zo'n soort pas voor wellicht enkele parken waar wij heen willen?
Wij hebben die FITS pas in Florida ook genomen, en die is niet verkrijgbaar voor wat jij nu wilt gaan doen. Er is wel een combi pas voor de zoo, wildpark en sea world in San Diego. zou je eens naar kunnen kijken.

We hadden ook het Neverlost navigatiesysteem van Hertz en het is werkelijk perfect! Vooral in de steden dan. Zonder dat systeem zouden we nooit in de San Diego Zoo zijn gekomen denk ik. Dat staat niet aangegeven en van de folder wordt je ook niet wijzer. Dat Neverlost loodst je er zo heen. En dat is vooral in de steden wel erg prettig.
Maar ook onderweg hebben we er veel plezier aan gehad. Wel alle scenic routes genomen, maar ook dat kun je aangeven: veel snelweg, weinig snelweg, enzovoorts...

Disneyland en California Adventure in Anaheim zijn werkelijk helemaal te gek. Schitterende parken met een geweldige sfeer. Heeeel anders dan Disneyland Parijs. Gewoon door de sfeer die Disneyland Anaheim uitstraalt. Wij zijn daar 4 dagen geweest, maar de volgende keer zou ik toch nog wel wat langer blijven. Als je nergens naar te kijken hebt, zou ik toch minstens 5, maar misschien wel 6 dagen blijven. Dan kun je alles op je gemak doen en kun je ook alles zien. Het was niet overdreven druk toen wij er waren, de wachtrijen vielen erg mee (langste was een half uurtje), maar al met al gaat er toch nogal wat tijd in zitten. Dus als je van pretparken (en misschien wel Disney) houdt: neem je tijd in Anaheim!
Wij zijn niet eens meer naar Los Angeles gegaan. Dat zouden we wel doen daarvandaan, maar we zijn lekker in Disney gebleven. Ons hotel stond ook in het park (Het Grand Californian hotel van Disney), dus dat was helemaal ideaal natuurlijk.
Hmmm... ik draaf nu door geloof ik, kun je nagaan hoe enthousiast we er over zijn!

Wij zijn net terug, en ik ben alles nog op een rijtje aan het zetten. Wát een ervaring zeg!
Heerlijk! Heel anders dan Florida ook (al is dat ook geweldig met die pretparken! Wij als Disney fans hebben daar echt genoten!)

Groetjes van Anita
koenbossuyt
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Los Angeles ?

Niet alleen hier maar vooral ook op andere plaatsen in dit forum lees ik regelmatig dat LA niet zoveel voorstelt, dat je alles vlug hebt gezien, ... . Meningen kunnen (gelukkig) verschillen maar dit vind ik toch krasse uitspraken ! Los Angeles is natuurlijk geen 'traditionele' stad zoals San Francisco of New York (waar alles relatief dicht bij elkaar ligt) maar heeft toch - minstens - evenveel te bieden. Eén vierde van de 630 bladzijden tellende prachtige Capitool reisgids over Californië, behandelt Los Angeles. Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook erg veel dan de spectaculaire pretparken die in deze amusementshoofdstad van de wereld te vinden zijn. Maar als je horizon in LA niet verder rijkt dan de torens van het Disneykasteel, vind ik dat toch heel erg jammer.
Anita

Re: Los Angeles ?

Bericht door Anita »

koenbossuyt schreef: Maar als je horizon in LA niet verder rijkt dan de torens van het Disneykasteel, vind ik dat toch heel erg jammer.
Typisch een geval van "smaken verschillen". Ik heb geen zin om een hoop ellende op m'n nek te halen door met de auto kris-kras door zo'n grote stad te rijden om dan vervolgens een vervallen Hollywood Boulevard te zien met wat look a likes bijvoorbeeld. En de berg waar "Hollywood" op staat hebben we ook gezien in het voorbij rijden op de snelweg. Beroemdheden spotten op Rodeo Drive is ook niet echt mijn favoriete bezigheid, dus in mijn ogen was Disneyland echt de allerbeste oplossing. En niet jammer dus...

Smaken verschillen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Los Angeles ?

Bericht door Coyote »

koenbossuyt schreef:Niet alleen hier maar vooral ook op andere plaatsen in dit forum lees ik regelmatig dat LA niet zoveel voorstelt, dat je alles vlug hebt gezien, ... . Meningen kunnen (gelukkig) verschillen maar dit vind ik toch krasse uitspraken ! Los Angeles is natuurlijk geen 'traditionele' stad zoals San Francisco of New York (waar alles relatief dicht bij elkaar ligt) maar heeft toch - minstens - evenveel te bieden.
Hierin wil ik Koen toch even bijvallen. :wink:

Afgelopen zomer ben ik (slechts) 2 dagen in Los Angeles geweest. Het is een stad die toch wel het e.e.a. te bieden heeft. Zo ben ik afgelopen zomer naar Universal Studio's geweest, heb ik de VIP Studio Tour bij Warner Bros. ( http://www2.warnerbros.com/web/all/link ... ge=sitemap ) en de NBC studiotour ( http://www.seeing-stars.com/StudioTours/NBCtour.shtml ) gedaan (o.a. een bezoek aan de studio van Jay Leno). Misschien een tip voor Koen zelf?

Verder ben ik naar de La Brea Tar Pits geweest ( http://www.tarpits.org ) Ik ben eigenlijk wel benieuwd of daar wel eens mensen van dit forum zijn geweest, je leest er eigenlijk nooit iets over. Ik vond het heel interessant om te zien dat men nog steeds beenderen "opvist". Verder staan in het museum complete skeletten van diverse dieren die men gevonden heeft.

Het bezoek aan Los Angeles heb ik afgesloten met het bijwonen van een baseball wedstrijd van de Anaheim Angels. Geweldig om de sfeer rondom zo'n wedstrijd van dichtbij mee te maken. Twee jaar geleden was ik al eens naar de LA Dodgers geweest.

Een volgende keer dat ik weer in Los Angeles kom, wil ik zeker nog meer bezienswaardigheden bezoeken. Bijvoorbeeld een bezoek aan UCLA, dat had ik dit jaar ook op de planning staan. Helaas is dat er niet meer van gekomen.

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor iedereen die gereageerd heeft: bedankt voor de reacties!
We schrijven druk mee!

We denken er nu sterk over na om de reis te verzetten naar april. De Sixflags-parken willen we toch wel mee pakken als we daar zijn (en de andere parken die in januari/februari nog dicht zijn).

Ook met de diverse tours die er zijn in Hollywood kunnen we wel wat :) Naast pretparkfanaten zijn we namelijk ook filmfreaks 8)

...En blijf vooral reageren :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Nijt,

San Francisco: 4 dagen lijkt mij voldoende; je hebt ook tijd nodig om de jet-lag te verwerken, eerste dagen doe je toch minder.
Alcatraz reserveren :!: (vb. via internet).
Autohuur laatste dag / 2 dagen SF; 49 mile drive, mooie route, slecht bewijzerd. Noordzijde golden gate brigde, mooi uitzicht op SF, brug en baai, Twin Peaks; mooi uitzicht over SF en omgeving. Vergis je niet in het wandelen door SF, het is behoorlijk heuvelachtig en dat hakt er goed in :wink: .

SF - LA zou ik met de auto doen. Geweldig mooie route over Highway 1 (vooral tussen Monterey tot San Luis Obispo). Hearst Castle erg leuk.

LA dag per park zoals er al meer hebben aangegeven. 2 Dagen voor hollywood blvd, Beverly Hills, Rodeo Drive, Griffith Park, Venice en Santa Monica Beach.

LV Stratosphere Tower hebben we afgelopen mei bezocht. Tegenvallend uitzicht over "the Strip". Wel leuk voor de adrenaline-freaks zijn de attracties op de toren (soort bobslee "over the edge", achtbaan en een bakje waarmee je lucht wordt ingeschoten). Hebben plannen om een soort zweefmolen op de toren te bouwen (natuurlijk over het randje om de adrenaline te verhogen).
Vond Freemont Street experience leuker.
LV is mooi te combineren met Hooverdam (tour beneden naar turbines valt tegen) en diverse parken in de omgeving.

Als je geen auto huurt wordt het moeilijk om op de bonnefooi te gaan (hotels). Wij hebben afgelopen keer veel bij Days-Inn overnacht.

Omdat je toch van SD naar LA en LV wilt rijden, zou ik niet gaan beknibbelen op de auto; voor een paar dollar per dag meer heb je een veel grotere en luxere auto. Van LA naar LV death Valley meepakken.
Auto hadden wij geboekt via usrentacar.co.uk. Hebben hele leuke aanbiedingen.

De planning klopt niet helemaal; LV zijn 5 dagen.
Zou op de heenreis een stop-over van enkele dagen in New York meepakken (ligt toch op de route) en kun je alvast een stukje jet-lag verwerken :wink: .

Succes!!

Leon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je een aantal parken gaat bezoeken ga dan eens naar de ticketbooth tegenover de ingang van disneyland (vlak naast Denny's)
Wij hadden daar een goede deal met parkhoppers (geldig voor zowel Disney als Adventureland). Wij konden voor een goede prijs tweedehandskaartjes kopen. Dat zijn kaartjes voor bijv.5 dagen die niet opgebruikt zijn. Een parkhopper (voor Disney en Adventureland) kost normaal $69, en wij kregen ze voor $39,
We hebben ook de kaartjes voor Sea world en Universal daar met korting gekregen . Hoe meer parken je bezoekt hoe groter je voordeel .

Als je een beetje goed bent in onderhandelen kun je er een aardige korting uitslepen( wij zijn hier niet zo goed in maar hadden toch nog een korting van ongeveer $140,-)

Groetjes Marjon
Makki
Amerikafan

Re: Paramount Studios

Bericht door Makki »

koenbossuyt schreef:Dag,

Als je op deze website http://www.seeing-stars.com/StudioTours/ wat rondneust, merk je al vlug dat de Warner Bros VIP Tour heel wat interessanter is dan de Paramount Studios !
Wel dient er aangestipt te worden dat, sedert de beruchte 11 september, er geen Tours meer zijn in de Paramount Studio's.
Zelf hebben we de VIP tour van Warner Bros gedaan (als ik me niet vergis) in 1998 . Deze viel geweldig mee aangezien de groep toen beperkt was tot 8 personen.

Makki
koenbossuyt
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dag Makki,

Sedert 4 oktober 2004 werd de tour in de Paramount Studios hernomen (na sluiting m.b.t. 11 september 2001)

Groeten,

Koen Bossuyt
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef: Als je een aantal parken gaat bezoeken ga dan eens naar de ticketbooth tegenover de ingang van disneyland (vlak naast Denny's)
Wij hadden daar een goede deal met parkhoppers (geldig voor zowel Disney als Adventureland). Wij konden voor een goede prijs tweedehandskaartjes kopen. Dat zijn kaartjes voor bijv.5 dagen die niet opgebruikt zijn. Een parkhopper (voor Disney en Adventureland) kost normaal $69, en wij kregen ze voor $39,
ik weet niet hoe het in Disneyland geregeld is maar in Disneyworld Orlando nemen ze de eerste keer dat je het park binnengaat een handafdruk. Je kunt je Hopper dus niet aan iemand anders afgeven...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

=Njit
ik weet niet hoe het in Disneyland geregeld is maar in Disneyworld Orlando nemen ze de eerste keer dat je het park binnengaat een handafdruk. Je kunt je Hopper dus niet aan iemand anders afgeven...
Wij zijn in Jul1 2004 naar Disneyland en Adventureland geweest en hoefden geen enkele keer een handafdruk te geven. We konden elke keer zo naar binnen met onze kaartjes.
Als dit inmiddels veranderd is zullen ze je dat ongetwijfeld bij de ticketbooth vertellen, want ze zijn niet gebaat bij mensen die kwaad terugkomen omdat ze hun kaartjes niet konden gebruiken.

Wij hebben trouwens 3 nachten overnacht in het Howard Johnson Plaza Hotel in Anaheim.
Ik vond dat een prima hotel,niet duur en het ligt op een paar minuten lopen van Disneyland. Vanuit het hotel kijk je zo op het park en s'avonds konden we vanaf het balkon het vuurwerk zien.
Het hotel heeft geen ontbijt maar naast het hotel ligt Mimi's cafe waar je lekker kunt ontbijten, een paar minuten verder lopen en je bent bij Denny's.
Vanuit het hotel rijdt je ook zo de I5 op naar Universal
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nogmaals dank voor jullie reacties. We schrijven nog steeds druk mee! :doublethumb:

We hebben toch maar besloten om in april te gaan! Het zou zonde zijn van de parken die we dan zouden missen (zeker als pretparkfanaten)

Ook hebben we besloten om inderdaad van San Francisco naar Los Angeles te rijden. Iedereen is hier zo positief over.

Uiteraard zitten we met nog wat vragen, ons voorlopige schema ziet er als volgt uit:

-----------------------------------------------------------------------------------

Onze voorlopige planning

Dag 1:
Vliegreis Schiphol - San Francisco

Dag 2 t/m 5:
- Stad San Francisco verkennen (Golden Gate bridge e.d.) - 1 dag
- Alcatraz - 1 dag (?)
- Six Flags Marine World - 1 dag
- Paramount's Great America - 1 dag

Dag 6: Autoreis San Francisco - overnachting (?) met tussenstops

Dag 7: Autoreis overnachting (?) - Los Angeles met tussenstops

Dag 8 t/m 13:
- Stad Los Angeles verkennen (Hollywood, Beverly Hills, Beach) - 1 dag
- Universal Studios - 1 dag
- Warner Bros studios met viptour - 1 dag
- Six Flags Magic Mountain - 1 dag ('s avonds naar hotel bij Disneyland)
- Disneyland - 1 dag (overnachting bij Disneyland)
- Disney California Adventures - 1 dag (overnachting bij Disneyland)

Dag 14:
Autoreis Los Angeles - San Diego

Dag 15 & 16:
- Stad San Diego Verkennen en San Diego Zoo - 1 dag
- Seaworld - 1 dag

Dag 17:
Autoreis San Diego - Las Vegas

Dag 18 t/m 21:
- Stad Las Vegas verkennen - 1 dag
- Stratotower - 1 dag
- Cirque Du Soleil - 1 avondje
- (?) - 1 dag

Dag 22: Las Vegas - Schiphol

Dag 23: Aankomst Schiphol

-----------------------------------------------------------------------------------

Openstaande vragen

* Is Alcatraz een hele of een halve dag bezoeken?

* Van San Francisco naar Los Angeles willen we dus ergens in het midden overnachten, welke plaats raden jullie ons aan? Zelf zaten we aan San Luis Obispo te denken.. Is dit wat?
* Wat zijn de hotspots tussen San Francisco en Los Angeles (die we eventueel kunnen maken tijdens onze autorit)?

We hebben de volgende Hotspots al verzameld:

Hotspots tussen San Francisco – San Luis Obispo
- Santa Cruz (wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan)
- Monterey Bay Aquaruim
- 17 miles drive bij Carmel (Montrey)
- Bug Sur
- Zee-olifanten bekijken op het strand van San Simeon
- Hearst Castle (San Simeon)

Hotspots tussen San Luis Obispo – Los Angeles
- Santa Barbara

* Als ik het goed begrijp duurt de VIPtour van Warner Bros ongeveer 2 uurtjes. Is Warner Bros, naast die VIPtour, ook een pretpark eigenlijk? (Volgens mij niet zoals ik lees, maar zeker weten doe ik het niet). Zo niet, dan hebben we dus nog even wat tijd voor Los Angeles (shoppen o.i.d.)
* Als we eventueel een opname kunnen bijwonen, is die dan overdag of 's avonds?

* Van San Diego naar Las Vegas is te doen in 1 dag (toch?), maar zijn er ook nog hotspots daartussen?

We hebben zelf nog geen (grote) planning wat we allemaal zouden willen doen in Las Vegas, behalve dan een avondje Cirque Du Soleil en Stratotower bezoeken (zowel overdag als 's avonds). We hebben dus nog wat dagen over daar. Volgens mij zijn die ook gemakkelijk vol te krijgen. Omdat we onze vakantie relaxed willen eindigen, willen we vanuit Las Vegas allerlei attracties/parken e.d. gaan bezoeken.

* Wat is er allemaal te doen in en rondom Las Vegas?
* Is het te doen om in een dagje op en neer te rijden naar de Death Valley?
* Wat is er eigenlijk precies te doen / te zien in de Death Valley?
* Is het te doen om in een dagje op en neer te rijden naar Grand Canyon?
* Wat is er eigenlijk precies te doen / te zien in Grand Canyon?
* Welke van deze nationale parken is het leukste en/of het mooiste? (mocht het zo zijn dat we 1 van de 2 niet kunnen of gaan doen).

Qua autohuur zijn we eruit dat we daar echt niet op gaan bezuinigen. Dat lijkt ons echt onzin. We hebben al zitten kijken bij verschillende aanbieders. We zitten nu te twijfelen tussen Alamo en Dollar. Iemand ervaring (zowel positief als negatief) met deze 2?

Qua pakket wat ze aanbieden zouden we bij Alamo het Goldpakket nemen en bij Dollar het Platina-pakket (Alamo Gold/Underage hoeft niet, we zijn beide 25 of ouder) En qua auto zouden we denk ik gaan voor de Intermediate 2-deurs. Goede keuzes?

Van de week hoorden we op de radio een spotje over Exit-Reizen 'Uw specialist in USA reizen'. Iemand ervaring met dit reisbureau? Weet iemand nog andere goede reisbureau's?

Dit waren voorlopig de vragen, maar er zullen er ongetwijfeld nog meer komen.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik zou dag Las Vegas verkennen en Stratotower bij elkaar voegen, er zijn drie attracties op de toren en met 2 uur heb je die wel gehad.
MGM heeft een groot pretpark erbij en meer hotels hebben rollercoasters.

Kiezen tussen Death Valley en de Grand Canyon? Dan zou ik voor de Canyon kiezen, dat is een wereldwonder. Iets om niet te missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Bart40 schreef:Kiezen tussen Death Valley en de Grand Canyon? Dan zou ik voor de Canyon kiezen, dat is een wereldwonder. Iets om niet te missen.
Absoluut mee eens. Ondanks het feit dat ik Death Valley niet bezocht heb, kan ik ook wel zeggen dat je de Grand Canyon gezien MOET hebben. In een dagje heen en weer met de auto is wel te doen, je ziet dan alleen de canyon niet. :roll: Je bent namelijk de hele dag al aan het rijden heen en terug. Niet doen dus!
Ga je met een helicopter of vliegtuigje vanaf McCarren, dan lukt het uiteraard wel, anders moet je er echt een aparte dag voor uittrekken (die IK het opofferen van een andere dag méér dan waard zou vinden.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer