Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Big Al »

Observation bias, denk ik. Als het in het nieuws is krijg je de indruk dat het een echt probleem is.

Je hoort zelden over aanvallen van wasbeertjes en vrijwel niets over aanvallen van vossen (ik vond een paar artikelen in Britse kranten). En over koeien hoor je al helemaal niets.

De berichtgeving is vaak ook misleidend - met opzet, denk ik. "If it bleeds, it leads." Sensatiezucht en advertenties/spotjes. En wat te denken van zinsneden als in de media als "een golf van aanvallen" (zes in één maand in de hele V.S. ) en "een verdubbeling van het aantal aanvallen" (vier in het eerste kwartaal t.o.v. een jaar geleden, toen het er twee waren).

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Marcopstal schreef:
28 jun 2019, 08:16
Ik zie er gemiddeld 10 per jaar, maar goed.

Ik zie der 10 per week :lol: :wink:

Zoals gezegd, en zoals het met alles is, gezond verstand gebruiken en er kan je weinig overkomen met coyotes.
Als je hier woont wen je er wel aan, maar toch blijft het speciaal om een ratelslang in je garage te zien, of een schorpioen in je huis. Of een groep javalina's die je trash can weer eens omvergooien en er een puinhoop van maken (zoals vanacht dus :evil: )

Misschien moet ik toch maar eens wat foto's plaatsen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

De hoornaar ben ik zelf nog het meest bang voor. En dan de spin. Gevolgd door overige insecten. Laten we maar hopen dat die er in september niet zoveel zijn. Maar als het net als NL is. Tja...
we hebben er toch geen vat op.
Maar javalina’s had ik nog nooit van gehoord. Maar eens Google erbij gepakt :D . Dat is minder rondom je huis ivm het werk dat je ermee hebt! Misschien ijzeren beugels om de bakken plaatsen zodat ze ze niet om kunnen gooien welke je kunt openen als je ze aan de weg gaat zetten.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Wildlife Control in Tucson gebruikt nu blijkbaar verfbalgeweren* om de javalina's en coyote's te verdrijven.

Ik weet niet of burgers die ook mogen gebruiken om op de dieren te schieten. In AZ vallen javalina's onder "game" (wild) en niet onder "varmint" (ongedierte). De opties (zeker voor burgers) zijn derhalve beperkt. In andere staten/gebieden zijn javalina's in principe vogelvrij verklaard.

We zien dat ook waar we nu wonen. De "Sheriff's Department" wordt niet blij van mensen die hun bellen omdat ze wasbeertjes, bevers e.d. bij hun huis zien, zeker als ze op het platteland wonen. "Kunt u daar zelf niets aan doen?" Maar ze geven wel meteen een waarschuwing: "Mocht u ze vangen in plaats van afschieten dan moet u zich er wel van bewust zijn dat het verboden is om ze daarna weer los te laten of zelfs maar te vervoeren."

* paintball guns :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

hier nog eens een voorbeeldje van wat er in de tuin te vinden is. Een jonge diamondback rattlesnake
Bijlagen
IMG_4891.jpg
Grts, Bart

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

En hoe los je dat op?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

zo :lol: (niet aan te raden trouwens)
Bijlagen
IMG_4562 2.JPG
IMG_4562 2.JPG (706.98 KiB) 1271 keer bekeken
Grts, Bart

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Dan is ie stuk? Ik zou m ook niet zo snel uit willen zetten in de directe omgeving.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als het een grote is laat ik ze zitten, een kleintje jaag ik meestal weg (met de waterspuit) of vang ik zoals op de foto en zet ze uit een stukje verder in de wash.

Als je ze in het wild tegen komt, loop er gewoon in een boog omheen, als je ze met rust laat gaat ze echt niet achter je aan komen.
Grts, Bart

jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik mis de bison in de reacties. Ik heb mensen in Yellowstone ongelooflijk dom zien doen met kinderen aan de hand. Een bison ziet er misschien aaibaar uit, maar is dat beslist niet. Vergeet niet dat hij vele malen sneller kan lopen dan een mens. Zie ook dit artikel: https://www.cbsnews.com/news/woman-gore ... onal-park/. Ook elk en moose (elanden) zijn heel gevaarlijk, met name als er kalveren bij zijn of als het bronsttijd is. Zij worden vaak onderschat. Ze vallen zelfs auto's aan als ze daar hun spiegeling in zien en denken dat het een andere elk is.

Dit artikel gaat over Banff in Canada, maar het gedrag van de elk is overal hetzelfde neem ik aan.

http://banff.ca/1012/Elk-RutCalving-Season

Elk Rutting Season
Elk rutting season is from late August until mid-October. This is the elk breeding season, and the male elk, or bull elk, can become aggressive during this time.
Follow these safety tips from Parks Canada and report any elk sightings or encounters Banff Dispatch at 403.762.1470.

What you need to know:
• Keep at least 30 metres away from all elk and never get between a male and the females.
• Bull elk become extremely aggressive protecting their harems during the mating season.
• Do not park your vehicle between a male and the females; elk may charge at your vehicle, which may result in damage.

Tips on how to avoid and handle elk encounters:
• Travel in a group.
• Watch for elk at all times and detour around them.
• If possible walk around elk on the high side of a slope or up-hill.
• Stay back at least 30 metres.
• Keep your dog on a leash at all times. unleashed dog may prompt an elk to become aggressive as they view the dog as a predator (wolf or coyote).
• Carry pepper spray, a walking stick or an umbrella as protection.
• Act dominant if an elk gets too close. Raise your arms or any big object (jacket or umbrella) to make yourself appear larger, maintain eye contact, and never turn your back or run. Climb a tree or keep an object, like a tree or large rock, between you and the elk. Back slowly out of the area. Warn other hikers of an elk ahead and report the incident immediately to Parks Canada dispatch at 403.762.1470.
• If you are knocked down or fall, get up and try to move to cover or use an object to protect yourself. DO NOT PLAY DEAD.
• More information about elk from Parks Canada.
Please note: During the annual fall rut, swings are removed from Town playgrounds to reduce the danger of elk becoming entangled.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

jojostravelusa schreef:
15 jul 2019, 14:24
Ook elk en moose (elanden) zijn heel gevaarlijk, met name als er kalveren bij zijn of als het bronsttijd is. Zij worden vaak onderschat. Ze vallen zelfs auto's aan als ze daar hun spiegeling in zien en denken dat het een andere elk is.
Elk is hier in Oregon inderdaad ook een dingetje. Of laten we maar gerust zeggen een fors ding. Zeker als ie op de weg staat. En dat doen die dingen nogal is. Daar wil je met een normale auto niet tegenaan rijden. Met een SUV of een pickup overigens ook niet. Maar dan loopt het resultaat voor jezelf waarschijnlijk net iets beter af.
Staan bijna elke ochtend bij ons in de tuin. Naja, tuin. Grasveld wat overgaat in bos. Wel een mooi gezicht.
Gast

Bericht door Gast »

Die elanden staan hoog op hun poten. Als je er dan tegenaan rijdt klapt het lichaam dwars door je voorruit.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Jup!! En de meesten wegen toch al gauw een paar honderd kilo. Die wil je niet door je voorruit hebben. En zeker niet als die kapstok al eerste komt...
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Niet giftig, niet gevaarlijk.... maar ohhhh ik ben zo vreeelijk angstig voor die beesten. Hebben jullie de filmpjes gezien op nu.nl etc ???? Het is gewoon echt erg??? Zijn er leden hier die nu in Vegas zijn??? Wij gaan over vier weken! Als die beesten daar nog in die hoeveelheden zijn als in de filmpjes sla ik Vegas echt over. Een van Mn grootste angsten. Sprinkhanen. :shock:
Het is niet zomaar veel sprinkhanen maar echt een plaag...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer