Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop veilig mee op een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

mirdj schreef:Als je wat Thailand verslagen wilt lezen moet je eens op de website van de vrouw van mijn collega kijken. Ze zijn vorig jaar voor de tweede keer naar Thailand geweest en dit jaar (half juni tot half juli) gaan ze weer in combinatie met Laos. http://www.snowiestravel.nl (klikken op reis met ons mee, niet op de weblog)
:offtopic: Bedankt Miriam, ik heb hem bij mijn favorieten gezet.
Mijn broer is met een Thaise vrouw getrouwd. Ze laten momenteel een huis bouwen in haar geboortedorp bij Sisaket. Als dat klaar is gaan ze traditioneel trouwen in Thailand en natuurlijk willen we daarbij zijn.
We gaan dat dat combineren met een rondreis door Thailand.

Mijn broer heeft trouwens ook een reisverslag geschreven van zijn reis naar Thailand ( en Nepal).
Leuk en interressant om te lezen zijn de dagen die ze doorbrachten in het dorpje van mijn schoonzus en het verslag van het overlijden en de ceremoniële crematie van de vader van Rung ( Sisaket 1, 2,3)
Ook het verslag van de dagen in Kamala op het moment van de tsunami is interressant om te lezen. http://paulbo.web-log.nl/

Marjon
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Coyote schreef:En dat is dus één van de redenen dat ik niet zo snel weer een laptop zal meenemen op vakantie naar Amerika. Surfen op internet kan ik hier thuis 11 maanden per jaar. Die 4 weken dat ik in Amerika ben, wil ik van Amerika genieten! :D

Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.
Roland
Ik heb dat precies zo ervaren. Aan de ene kant lekker dat je de laptop bij je hebt met name voor de foto's. En natuurlijk soms voor het opzoeken van bijzonderheden over parken of bezienswaardigheden.

Van de andere kant vond ik het bijhouden van het live-verslag leuk, maar ook zeer belastend.
's Avonds ging daar echt minimaal anderhalf uur inzitten terwijl je dan eigenlijk even moet relaxen. Tv of zwemmen of lezen, wat je maar wilt.
Dus bij een volgende lange reis gaat de laptop misschien nog wel mee, maar ik ga beslist géén live-verslag meer bijhouden.
Terug naar het notitieblokje....hoofdpunten opschrijven en later thuis rustig uitwerken.
16x USA / 30 staten
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Wat betreft foto's & laptop -> raden jullie een laptop aan met cardreader er in of is dat niet zo belangrijk ? Kun je ook volstaan met het kabeltje van de digi camera aansluiten op de laptop?

En je moet, neem ik aan, sowieso de software van de digi camera van te voren op de laptop installeren?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Liz schreef:
Coyote schreef:En dat is dus één van de redenen dat ik niet zo snel weer een laptop zal meenemen op vakantie naar Amerika. Surfen op internet kan ik hier thuis 11 maanden per jaar. Die 4 weken dat ik in Amerika ben, wil ik van Amerika genieten! :D

Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.
Roland
Ik heb dat precies zo ervaren. Aan de ene kant lekker dat je de laptop bij je hebt met name voor de foto's. En natuurlijk soms voor het opzoeken van bijzonderheden over parken of bezienswaardigheden.

Van de andere kant vond ik het bijhouden van het live-verslag leuk, maar ook zeer belastend.
's Avonds ging daar echt minimaal anderhalf uur inzitten terwijl je dan eigenlijk even moet relaxen. Tv of zwemmen of lezen, wat je maar wilt.
Dus bij een volgende lange reis gaat de laptop misschien nog wel mee, maar ik ga beslist géén live-verslag meer bijhouden.
Terug naar het notitieblokje....hoofdpunten opschrijven en later thuis rustig uitwerken.
Zo heb ik het ook ervaren en denk er ook zo over.
Ik heb twee keer een live-verslag bijgehouden, maar er gaat wel heel veel (vakantie)tijd inzitten. Ik vond het prachtig om te doen en zit graag aan de compu, maar ik heb met Rina afgesproken, om van onze volgende reis, toch pas een verslag na de vakantie te maken.
Kunnen wij 's avonds nog wat andere dingen doen. Zoals Liz ook schrijft, lezen, TV en zwembad. Vooral dat laatste is er vaak bij ingeschoten, omdat ik aan het verslag wilde werken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

mrloes schreef:Wat betreft foto's & laptop -> raden jullie een laptop aan met cardreader er in of is dat niet zo belangrijk ? Kun je ook volstaan met het kabeltje van de digi camera aansluiten op de laptop?
Let er even op wat voor cardreader er in de laptop zit. Hij moet wel corresponderen met de geheugenkaart van jouw fotocamera.
Ook al hebben wij een cardreader, toch hebben wij het altijd via het kabeltje gedaan. Werkt veel makkelijker vind ik. Bovendien kan de geheugenkaart in de camera blijven.
mrloes schreef:En je moet, neem ik aan, sowieso de software van de digi camera van te voren op de laptop installeren?
Ja.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik doe het nooit via de kabel van m'n camera
Ten eerst omdat dit meganisme vrij kwetsbaar is

Ten tweede omdat je altijd een opgeladen batterij nodig hebt
is je camera-batterij leeg dan kan je dus ook niet inladen...niet echt handig.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Domme vragen bestaan niet, zei mijn vader altijd.
Dus stel ik mijn vraag.... 8)

Is er een manier om de digitale foto's op te slaan als je geen laptop bij je hebt ?
Ik weet dat ik ze op CD kan laten branden onderweg, maar dat vind ik geen goede optie.
Heeft het bijvoorbeeld zin om een USB-stick te kopen of kun je daar helemaal geen foto's op kwijt zonder laptop? :?

Ik heb de klok horen luiden over USA sticks, maar heb geen idee waar de USB klepel hangt.

Of is er misschien een andere oplossing?
16x USA / 30 staten
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Liz schreef:Domme vragen bestaan niet, zei mijn vader altijd.
Dus stel ik mijn vraag.... 8)

Is er een manier om de digitale foto's op te slaan als je geen laptop bij je hebt ?
Ik weet dat ik ze op CD kan laten branden onderweg, maar dat vind ik geen goede optie.
Heeft het bijvoorbeeld zin om een USB-stick te kopen of kun je daar helemaal geen foto's op kwijt zonder laptop? :?

Ik heb de klok horen luiden over USA sticks, maar heb geen idee waar de USB klepel hangt.

Of is er misschien een andere oplossing?
Als je de foto's op USB stick wil opslaan zal je sowieso een computer moeten zoeken. Dan is het nog maar net de vraag of het toegestaan is om (tijdelijk) de software van je camera te installeren zodat je de foto's van de camera kan kopieren en daarna op de USB stick kan zetten. Je kan in ook een losse cardreader kopen, zodat je geen software hoeft te installeren. Maar voor een USB stick heb je dus sowieso een computer nodig. Als je onderweg een internetcafé ziet, kán het een oplossing zijn..
Een wat zekerdere oplossing zou zijn: koop wat extra geheugenkaartjes. Die dingen zijn tegenwoordig helemaal niet duur meer. Ik zag vandaag in de Media Markt folder een 1 GB SD geheugenkaart voor 9 euro (MM is wel locatiegebonden, deze aanbieding geldt voor MM Den Haag en MM Rijswijk). Bij de Block is een 512MB SD kaartje 13.50.

Edit: bij bol.com is 1gb sd 9.95. Komt nog wel 1.95 verzendkosten bij :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Liz schreef:Is er een manier om de digitale foto's op te slaan als je geen laptop bij je hebt ?
USB sticks zijn hier eigenlijk niet zo handig voor.
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel foto's je wil nemen onderweg. Als je echt enkele duizenden foto's aan maximum kwaliteit wil maken, dan moet je ofwel heel veel geheugenkaartjes kopen. Ofwel koop je een externe harde schijf met ingebouwde cardreader. Dit kost ongeveer 100-120 Euro. En dan kan je gemakkelijk 50.000 foto's maken voordat die vol is (dus een hele zorg minder) .
Als je denkt er maximum 500-1000 te maken, zou ik het wel met geheugenkaartjes proberen.

Edit : Oeps, ik wist niet dat geheugenkaartjes al zo goedkoop waren, ik dacht dat ik pasgeleden 2gb gekocht had voor 50 euro.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Dank voor jullie reacties.
Ik maak meestal tussen de 1000 en 1500 foto's.
Dat wordt dan óf de laptop maar weer meesjouwen óf nog een geheugenkaartje erbij kopen.
16x USA / 30 staten
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Liz schreef:Ik maak meestal tussen de 1000 en 1500 foto's.
Dat wordt dan óf de laptop maar weer meesjouwen óf nog een geheugenkaartje erbij kopen.
Ik zou dan gaan voor de geheugenkaartjes. Zoals je gelezen hebt, worden die bijna met de dag goedkoper. Koop daar enkele van en je kunt volop foto's maken. Voordeel is ook nog dat ze zo klein zijn, dat je ze waarschijnlijk gewoon in je cameratas kunt bewaren. Heb je ook geen gesjouw met een laptop. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Chi Sin X schreef:Edit : Oeps, ik wist niet dat geheugenkaartjes al zo goedkoop waren, ik dacht dat ik pasgeleden 2gb gekocht had voor 50 euro.
Die 2GB kaartjes zijn vaak nog wel iets duurder, al zag ik er laatst een voor zo'n 25 euro.. Toch vreemd als je je bedenkt dat je voor 20 euro 2x 1 Gb kan kopen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Chi Sin X schreef:Edit : Oeps, ik wist niet dat geheugenkaartjes al zo goedkoop waren, ik dacht dat ik pasgeleden 2gb gekocht had voor 50 euro.
Ligt ook weer aan de snelheid van de kaartjes. De langzame zijn tegenwoordig erg goedkoop. De wat snellere zijn nog iets duurder.
Maar het ligt ook aan je camera wat voor een type je nodig hebt. Een dure spiegelreflex kan gebruik maken van zo'n snelle kaart, een simpele camera heeft aan de langzame variant ook genoeg.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Voor wie het weten wil - heb gisteren dan eindelijk een laptop gekocht.
Tis een F.Siemens Amilo Pro V3515 en het begin/opstarten stelde niets
voor. Vandaag aangesloten op het telefoonkabeltje wat normaal in mijn
vader's laptop zit en ik had verbinding!! Geen idee hoe want via XS4ALL wou het zo 1-2-3 niet lukken maar blijkbaar is er een "gateway internet" mogelijkheid en die doet het.
Norton is geactiveerd dus ik kan 90 dagen veilig surfen en mailen.

Nu nog uitvogelen hoe ik het 'apestaartje' in beeld krijg ...
Nieuwe toetsenborden zijn nooit zo mijn ding!!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

mrloes, heb je rechts onderin een blauw vlakje staan met NL of EN er in?
Dat is je toetsenbordinstelling
Als hij op NL staat zitten alle tekens opeens onder andere knoppen
Zet je m op EN dan zit alles weer waar het hoort
Vraag mee niet waarom

En dan meteen hierover nog een vraag: mijn laptop springt elke keer terug naar de NL-stand...om gek van te worden?
Weet iemand hoe je dat permanent op EN zet?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Een hoop landen hebben een eigen toetsenbord indeling, maar de standaard indeling die (bijna) overal gebruikt wordt is US international.

In Windows XP, ga naar start, instellingen, configuratiescherm, landinstellingen. Ga naar het tabblad talen en klik op details. Daar zie je de toetsenbord instellingen staan. Zorg ervoor dat de instelling voor het toestenbord op Verenigde Staten (internationaal) staat. Heb je daar meerdere indelingen kan, verwijder deze dan. Meestal heb je dan gelijk de goede instelling, soms moet je even opnieuw opstarten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Iris_1982 schreef: En dan meteen hierover nog een vraag: mijn laptop springt elke keer terug naar de NL-stand...om gek van te worden?
Laptops willen dit idd nog wel eens doen, die van mij ook. Er zijn veel trucjes die pretentderen 'de oplossing' te zijn, maar ze hebben tot nu toe allemaal een enorm nadeel gehad voor mij. Als je toetsenbord weer eens raar doet, druk eens CTRL + SHIFT. Dan is hij als het goed is weer normaal. Heel irritant, I know, maar ik heb ook al uren lopen zoeken zonder een echte oplossing te vinden :evil:
Clint's Thoughts
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Iris_1982 schreef:En dan meteen hierover nog een vraag: mijn laptop springt elke keer terug naar de NL-stand...om gek van te worden?
Je kan de toetsenbord layout NL gewoon verwijderen. En dan heeft hij gewoon geen keuze meer dan altijd EN te nemen. (zo heb ik het toch steeds opgelost)

Dat kan je doen door naar het "control panel" te gaan, daar "regional and language options". Daar tabblad "languages", en dan "details". Daar selecteer je uw "NL" toetsenbord layout, en je verwijdert het gewoon.
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

mirdj schreef:Een hoop landen hebben een eigen toetsenbord indeling, maar de standaard indeling die (bijna) overal gebruikt wordt is US international.
Behalve Belgie, Italie, Frankrijk, Duitsland, China, Rusland, ... Een beetje elk land in de wereld behalve Nederland. Ik vind het gewoon heel raar dat Nederland zijn eigen toetsenbord niet gebruikt. Maar dat zal wel aan mij liggen. In België is het zelfs moeilijk om aan een Amerikaans toetsenbord te geraken, die moeten meestal appart besteld worden.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hoi

Ben bezig met de toetsenbord instellingen maar ik kom er niet uit.
Er staat sowieso rechtsonder geen blauw vakje met EN of NL.
Als ik naar de landinstellingen ga (tabblad, details etc) kom ik uit bij
´geinstalleerde services´ en hier zie ik wel een blauw vakje met EN en eentje met NL.
Bij het NL vakje staat toetsenbord Nederlands in vet zwart, daaronder staat Ver.Staten Internationaal. Moet ik hier iets wijzigen? Dit heb ik nl. gedaan en de laptop opnieuw opgestart maar zonde resultaat.
Moet ik misschien het blauwe vakje EN hebben? En daar kiezen voor ´toetsenbord Ver.Staten Intern. ?
Ik snap er niets van ....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer