Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moepster: route ZW-USA - Yellowstone - Rocky Mountains.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis moepster: route ZW-USA - Yellowstone - Rocky Mountains.
Bedoel je nu 1 nacht Oakhurst (Mariposa ligt niet gunstig voor de Mariposa Grove) en dan een nacht bij Mono Lake? Dat is wel erg weinig tijd vooir Yosemite. Wat willen jullie doen in Yosemite? Willen jullie niet wandelen?
Bij de North rim heb je maar 1 hotel/Lodge. Die is niet goedkoop maar wel heel mooi gelegen. Als je buiten het park zit is het een behoorlijk eind rijden naar het park.
Voor Grand Teton kun je nasr Jackson kijken. De Ranch Inn is wel betaalbaar. De laatste keer zaten wij in de Kudar Motel. Dat is ook goed te doen.
Voor Yellowstone moet je heel regelmatig kijken om te zien wat er vrij is . Een cabin bij de Old Faithful Snowlodge is niet duur en dat geldt ook voor de cabins bij Lake Lodge en Roosevelt. Je kon al vanaf afgelopen mei boeken voor volgend jaar dus er is al veel gereserveerd maar er zijn altijd wel annuleringen.
Voor MV is de View hotel het mooist gelegen maar je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld de San Juan Inn in Mexican Hat.
Marianne
Bij de North rim heb je maar 1 hotel/Lodge. Die is niet goedkoop maar wel heel mooi gelegen. Als je buiten het park zit is het een behoorlijk eind rijden naar het park.
Voor Grand Teton kun je nasr Jackson kijken. De Ranch Inn is wel betaalbaar. De laatste keer zaten wij in de Kudar Motel. Dat is ook goed te doen.
Voor Yellowstone moet je heel regelmatig kijken om te zien wat er vrij is . Een cabin bij de Old Faithful Snowlodge is niet duur en dat geldt ook voor de cabins bij Lake Lodge en Roosevelt. Je kon al vanaf afgelopen mei boeken voor volgend jaar dus er is al veel gereserveerd maar er zijn altijd wel annuleringen.
Voor MV is de View hotel het mooist gelegen maar je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld de San Juan Inn in Mexican Hat.
Marianne
Of de Hat Rock Inn. Gewoon standaard motelkamers, maar een
heel mooi zwembad en zitjes met uitzicht over de rotsen en de rivier.
heel mooi zwembad en zitjes met uitzicht over de rotsen en de rivier.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bovenaan het forum vind je een link naar de beoordelingen van forumleden betreffende accommodaties.
Voor nu ook de link hier: https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Verder kan je op de website van Tripadvisor heel veel hotelbeoordelingen vinden. Let wel op, er worden ook hotels in de omgeving opgegeven, let dus op de afstanden.
Voorbeeld voor Monument Valley: https://www.tripadvisor.nl/Hotels-g5707 ... otels.html
Voor nu ook de link hier: https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Verder kan je op de website van Tripadvisor heel veel hotelbeoordelingen vinden. Let wel op, er worden ook hotels in de omgeving opgegeven, let dus op de afstanden.
Voorbeeld voor Monument Valley: https://www.tripadvisor.nl/Hotels-g5707 ... otels.html
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor de Grand Canyon North Rim zit je het best in het park zelf, is daar niets beschikbaar, dan kan je kijken naar het plaatsje Jacob Lake (dat uit niet veel meer bestaat dan genoemde accommodatie, een camping, een tankstation en een paar huizen).
Website Jacob Lake Inn: klik hier.
Vorig jaar waren wij daar 2 nachten met bezoek aan de North Rim, dat is toch wel een uur rijden enkele reis, klik hier voor het verslag en dan tevens dag 11.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Voor Grand Teton/Jackson zou ik je de Ranch Inn aanraden. Standaard motel, maar prima gezien de lage prijs in verhouding tot de rest van Jackson.
In Yellowstone vond ik de prijs/kwaliteiotverhouding van de Frontier Cabins bij de Roosevelt Lodge ook heel goed, maar die liggen wel wat uit de slag van de meeste highlights (al liggen ze geweldig t.o.v. de Lamar Valley).
Monument Valley is ook prima te doen vanuit Mexican Hat. Dan kom je ook langs Mile marker 13, waar je een heel mooie foto kunt maken van de mesas in MV met een lange rechte weg.
In Yellowstone vond ik de prijs/kwaliteiotverhouding van de Frontier Cabins bij de Roosevelt Lodge ook heel goed, maar die liggen wel wat uit de slag van de meeste highlights (al liggen ze geweldig t.o.v. de Lamar Valley).
Monument Valley is ook prima te doen vanuit Mexican Hat. Dan kom je ook langs Mile marker 13, waar je een heel mooie foto kunt maken van de mesas in MV met een lange rechte weg.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Bedankt voor jullie tips. Daar gaan we zeker mee aan de slag. Ik zie dat het dus ook een kwestie is van geduld.
Regelmatig checken wat vrij is (komt), met name dus in het noorden.
In North Rim en MV is het duidelijk. Weinig slaapplekken dus.
Was Yosemite betreft, zouden wij daar graag een extra dag willen blijven. We zijn niet allemaal hikers en zullen dus
geen wandelingen maken van meerdere uren op een dag. Dat wil niet zeggen dat wij niet graag een wandeling
willen maken in deze prachtige parken (maar dan relatief korte wandelingen van enkele kilometers).
De map van Yosemite heb ik bekeken. Het lijkt erop dat veel highligts in het park op relatief korte afstand van
elkaar zitten.
Maar wel liever twee dagen idd. Alleen moeten wij dan gaan skippen in de route of in een verblijflocatie.
Dit hebben we thuis uiteraard overlegd; en daar heb ik verloren met 2 tegen 1: er wordt niet geskipt in SF en LV.
Heeft iemand nog een idee?
Moepster.
Regelmatig checken wat vrij is (komt), met name dus in het noorden.
In North Rim en MV is het duidelijk. Weinig slaapplekken dus.
Was Yosemite betreft, zouden wij daar graag een extra dag willen blijven. We zijn niet allemaal hikers en zullen dus
geen wandelingen maken van meerdere uren op een dag. Dat wil niet zeggen dat wij niet graag een wandeling
willen maken in deze prachtige parken (maar dan relatief korte wandelingen van enkele kilometers).
De map van Yosemite heb ik bekeken. Het lijkt erop dat veel highligts in het park op relatief korte afstand van
elkaar zitten.
Maar wel liever twee dagen idd. Alleen moeten wij dan gaan skippen in de route of in een verblijflocatie.
Dit hebben we thuis uiteraard overlegd; en daar heb ik verloren met 2 tegen 1: er wordt niet geskipt in SF en LV.
Heeft iemand nog een idee?
Moepster.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Als de route nog is zoals je 18 jul 2019, 20:47 hebt gepost, dan zijn er geen plekken in de route waar ik denk dat je de verblijfstijd 'veilig' kunt verkorten.
Ik zou dan zelf Monument Valley maar helemaal schrappen, hoewel ik het wel een prachtige locatie vond.
Langs de UT-128 (je rijdt die weg waarschijnlijk op het stuk Moab-Vernal) krijg je uitzichten die dezelfde sfeer oproepen als MV, maar minder groots en desolaat ogen.
Je zou ook Vernal kunnen skippen en in één ruk van Moab naar Jackson rijden. Dat is 8,5 uur pure reistijd via de snelste weg. Twee chauffeurs die elkaar afwisselen zijn dan een must. In dat geval heb je die dag ook geen tijd meer voor de UT-128 en Grand Teton. Houd er dus rekening mee dat je dan géén volledige dag wint, omdat je die dingen op een andere dag 'moet' bezoeken. Terwijl je tijd in Moab en GT al krap is...
Ik zou dan zelf Monument Valley maar helemaal schrappen, hoewel ik het wel een prachtige locatie vond.
Langs de UT-128 (je rijdt die weg waarschijnlijk op het stuk Moab-Vernal) krijg je uitzichten die dezelfde sfeer oproepen als MV, maar minder groots en desolaat ogen.
Je zou ook Vernal kunnen skippen en in één ruk van Moab naar Jackson rijden. Dat is 8,5 uur pure reistijd via de snelste weg. Twee chauffeurs die elkaar afwisselen zijn dan een must. In dat geval heb je die dag ook geen tijd meer voor de UT-128 en Grand Teton. Houd er dus rekening mee dat je dan géén volledige dag wint, omdat je die dingen op een andere dag 'moet' bezoeken. Terwijl je tijd in Moab en GT al krap is...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je nu een stop bij Mono Lake en bij Lone Pine gepland?
Misschien goed om de aangepaste route te plaatsen.
Marianne
Misschien goed om de aangepaste route te plaatsen.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als je nog een nacht nodig hebt, zou ik net als Mr.Patrick Monument Valley skippen.
Rij van Capitol Reef naar Moab, doe onderweg Goblin Valley SP aan en in mijn ogen (maar goed, ik ben geen fan van Monument Valley...) heb je een leukere route die je bovendien de benodigde nacht in Yosemite geeft.
Hoe dan ook wordt het een fantastische reis!
Rij van Capitol Reef naar Moab, doe onderweg Goblin Valley SP aan en in mijn ogen (maar goed, ik ben geen fan van Monument Valley...) heb je een leukere route die je bovendien de benodigde nacht in Yosemite geeft.
Hoe dan ook wordt het een fantastische reis!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dan wel zonder de mooie UT95...
De dag SLC skippen kan ook. Die zou ik - zeker in juni - graag inruilen voor een dag Yosemite.
Maar zonder jullie wensen en de samenstelling van het reisgezelschap te kennen is het wat lastig adviseren. Gaan er kinderen mee?
En hoe vroeg in juni zou je gaan? De kans is niet groot, maar wel aanwezig, dat de Tioga Pass gesloten is.
Marianne
De dag SLC skippen kan ook. Die zou ik - zeker in juni - graag inruilen voor een dag Yosemite.
Maar zonder jullie wensen en de samenstelling van het reisgezelschap te kennen is het wat lastig adviseren. Gaan er kinderen mee?
En hoe vroeg in juni zou je gaan? De kans is niet groot, maar wel aanwezig, dat de Tioga Pass gesloten is.
Marianne
-
- Amerikakenner
Hoe kom je daar bij? Je hebt eigenlijk 4 highlights die je makkelijk een halve dag kosten: Mariposa Grove, Glacier road, de vallei en de Tioga pas. om nog niet te spreken van Bodie en Mono Lake, net erbuiten.De map van Yosemite heb ik bekeken. Het lijkt erop dat veel highligts in het park op relatief korte afstand van
elkaar zitten.
Wil je ze allemaal doen en rijd je van Oakhurst naar Mono Lake (Lee Vining denk ik dan), dan kost je dat minstens 5 uur rijden en wellicht meer met de gebruikelijke vertragingen, file aan de ingang van het park, parking zoeken... Je gaat van Yosemite ongeveer niets gezien hebben.
De enige goede oplossing volgens mij is dan om heel vroeg uit SF te vertrekken richting Mariposa Grove, dan naar Glacier Point en dan overnachten in de vallei. De volgende dag kan je besteden aan de vallei (en daar opnieuw slapen). En dan daags nadien over de Tioga pas richting Lone Pine.
Bedankt voor jullie berichten. Het meedenken waarderen wij zeker. En alle tips nemen wij zeker in overweging.
Ook zeker blij met de positieve reacties. Het lijkt erop dat wij 'hier en daar' wat moeten bijschaven (keuzes maken);
de route hoeft dus niet meer volledig over de kop. Zo te zien hebben gaan wij een geweldige reis meemaken.
Mijn opmerking over Yosemite bedoelde ik anders. We willen niet Mariposa Grove, Glacier road, de vallei , Bodie enz op 1 dag inplannen.
De highligts die wij op 1 dag Yosemite willen doen, zijn de Glacier Point, de vallei, de watervallen, Tunnel View ('s avonds ?).
Het lijkt erop dat dit te doen is. Hoe de 'verkeersdrukte' is, weten wij niet..
Onze planning is op de eerste echte reisdag (vanaf SF) Mariposa Grove te bezoeken. ' s Avonds zoeken wij een overnachting in die
omgeving om de volgende dag echt door te rijden naar het park. Met dus bovengenoemde highligts op het program.
' s Avonds rijden wij richting Mono Lake als volgende overnachting plaats (of Bridgeport, of ligt dat te ver uit de richting?).
Op de volgende reisdag (richting Lone Pine) zouden wij dan Bodie aandoen.
Wanneer een overnachting in het park nog te boeken is tegen redelijke kosten (max 200 ?) plannen wij een extra dag in.
De volgende dag is dan een wat langere reisdag (naar Lone Pine), maar volgens ons nog steeds goed te doen.
De laatste planning zou als volgt zijn (met de variant van Marianne: een extra dag Yosemite)
dag 1 vliegreis SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF - Mariposa Grove (300 km, 3 uur)
dag 5 Mariposa Grove - Yosemite NP
dag 6 Yosemity NP
dag 7 Yosemite NP (Bridgeport) - Bodie - Lone Pine (320 km, 4 uur)
dag 8 Lone Pine - DV - LV (320 km, 4 uur)
dag 9 LV
dag 10 LV
dag 11 LV - Zion (270 km, 3 uur)
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Grand Canyon North Rim (190 km, 3 uur)
dag 14 GC - Page (250 km, 3 uur)
dag 15 Page - ('s ochtends Antelope) - Bryce (250 km, 3 uur)
dag 16 Bryce - SB12 - Capitol Reef - UT24 - UT95 - MV (450 km,6 uur)
dag 17 MV - Moab (230 km, 2,5 uur)
dag 18 Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab - Vernal (360 km, 4 uur)
dag 21 Vernal - GT (500 km, 6 uur)
dag 22 GT
dag 23 GT - Yellowstone (90 km, 1,5 uur)
dag 24 Yellowstone
dag 25 Yellowstone
dag 26 Yellowstone
dag 27 Yellowstone - SLC (590 km, 6 uur)
dag 28 SLC terugreis
In de route zit nog een lange reisdag. De route Bryce - MV, met het skippen van CR als overnachtingslocatie.
We gaan met z'n drieen. Onze dochter (18) is gek op paardrijden. Dat verklaart ook een beetje de keus
om MV nog niet te skippen (de sunrise + paardrijden met de plaatselijke bevolking).
Deze aanpassing houdt wel een dag shoppen minder in (SLC). Dat wordt nog even onderhandelen..
Moepster.
Ook zeker blij met de positieve reacties. Het lijkt erop dat wij 'hier en daar' wat moeten bijschaven (keuzes maken);
de route hoeft dus niet meer volledig over de kop. Zo te zien hebben gaan wij een geweldige reis meemaken.
Mijn opmerking over Yosemite bedoelde ik anders. We willen niet Mariposa Grove, Glacier road, de vallei , Bodie enz op 1 dag inplannen.
De highligts die wij op 1 dag Yosemite willen doen, zijn de Glacier Point, de vallei, de watervallen, Tunnel View ('s avonds ?).
Het lijkt erop dat dit te doen is. Hoe de 'verkeersdrukte' is, weten wij niet..
Onze planning is op de eerste echte reisdag (vanaf SF) Mariposa Grove te bezoeken. ' s Avonds zoeken wij een overnachting in die
omgeving om de volgende dag echt door te rijden naar het park. Met dus bovengenoemde highligts op het program.
' s Avonds rijden wij richting Mono Lake als volgende overnachting plaats (of Bridgeport, of ligt dat te ver uit de richting?).
Op de volgende reisdag (richting Lone Pine) zouden wij dan Bodie aandoen.
Wanneer een overnachting in het park nog te boeken is tegen redelijke kosten (max 200 ?) plannen wij een extra dag in.
De volgende dag is dan een wat langere reisdag (naar Lone Pine), maar volgens ons nog steeds goed te doen.
De laatste planning zou als volgt zijn (met de variant van Marianne: een extra dag Yosemite)
dag 1 vliegreis SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF - Mariposa Grove (300 km, 3 uur)
dag 5 Mariposa Grove - Yosemite NP
dag 6 Yosemity NP
dag 7 Yosemite NP (Bridgeport) - Bodie - Lone Pine (320 km, 4 uur)
dag 8 Lone Pine - DV - LV (320 km, 4 uur)
dag 9 LV
dag 10 LV
dag 11 LV - Zion (270 km, 3 uur)
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Grand Canyon North Rim (190 km, 3 uur)
dag 14 GC - Page (250 km, 3 uur)
dag 15 Page - ('s ochtends Antelope) - Bryce (250 km, 3 uur)
dag 16 Bryce - SB12 - Capitol Reef - UT24 - UT95 - MV (450 km,6 uur)
dag 17 MV - Moab (230 km, 2,5 uur)
dag 18 Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab - Vernal (360 km, 4 uur)
dag 21 Vernal - GT (500 km, 6 uur)
dag 22 GT
dag 23 GT - Yellowstone (90 km, 1,5 uur)
dag 24 Yellowstone
dag 25 Yellowstone
dag 26 Yellowstone
dag 27 Yellowstone - SLC (590 km, 6 uur)
dag 28 SLC terugreis
In de route zit nog een lange reisdag. De route Bryce - MV, met het skippen van CR als overnachtingslocatie.
We gaan met z'n drieen. Onze dochter (18) is gek op paardrijden. Dat verklaart ook een beetje de keus
om MV nog niet te skippen (de sunrise + paardrijden met de plaatselijke bevolking).
Deze aanpassing houdt wel een dag shoppen minder in (SLC). Dat wordt nog even onderhandelen..

Moepster.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je iets aanpast in de route gaat het logischer wijs weer ten koste van iets wat ook de moeite waard is. Bijv. de overnachting schrappen in Capitol Reef heeft als nadeel dat je voor veel bezienswaardigheden onderweg weer heel weinig tijd hebt incl. CR. Een extra dag Salt Lake City op het eind heeft ook weer zijn voordeel zodat je je rustig kunt voorbereiden op de terugreis. Ligt ook aan het tijdstip waarop je terug moet vliegen. Dus ja best wel lastig. Eigenlijk heb je in totaal nog een extra nodig.
Je hebt ook al veel tips en adviezen gekregen middels dit topic. Misschien ook goed om het nog even na te lezen. Ik denk bijv. aan mijn opmerking over de tijd voor Grand Teton en Yellowstone. In mijn voorstel bespaar je nl. een overnachting.
Hoe dan ook, de uiteindelijke definitieve route hangt af van jullie persoonlijke voorkeuren. Dus alles nog even goed op een rijtje zetten. Dat het een geweldige reis wordt staat inderdaad buiten kijf.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Dat is het 'probleem' een beetje idd. Iets toevoegen aan de route gaat ten koste van een andere locatie die de moeite waard is.
Zo zit ik naar het laatste deel van de route te kijken. En vraag ik mij af of 3 of 4 dagen Yellowstone nodig is.
Dus toch maar weer even het volgende discussiepuntje.
Wij hebben een extra dag GT ingepland. We hebben dus een volle dag in dit park. De afstand GT - Yellowstone is kort.
De volgende dag ben je eigenlijk zo in Yellowstone (1,5 uur ?) . Even geen rekening houdende met verkeersdrukte, hebben wij dus bijna
4 volle dagen Yellowstone. Heb je die 4 volle dagen echt nodig?
Een dag minder, zou een extra dag opleveren op de route Bryce - CR (overnachting) - MV. En dus ook 2 'korte' reisdagen (ip.v. 1 hele lange
reisdag. Moepster.
Zo zit ik naar het laatste deel van de route te kijken. En vraag ik mij af of 3 of 4 dagen Yellowstone nodig is.
Dus toch maar weer even het volgende discussiepuntje.
Wij hebben een extra dag GT ingepland. We hebben dus een volle dag in dit park. De afstand GT - Yellowstone is kort.
De volgende dag ben je eigenlijk zo in Yellowstone (1,5 uur ?) . Even geen rekening houdende met verkeersdrukte, hebben wij dus bijna
4 volle dagen Yellowstone. Heb je die 4 volle dagen echt nodig?
Een dag minder, zou een extra dag opleveren op de route Bryce - CR (overnachting) - MV. En dus ook 2 'korte' reisdagen (ip.v. 1 hele lange
reisdag. Moepster.
Dat is, lees ik nu, exact jouw voorstel (excuus, het is nog vroeg..
) Lijkt mij idd een goede keus.
Moepster

Moepster
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zeker mooie route.
De 4 volle dagen Yellowstone is zeker niet te veel. Wij hadden er in Juni 3 en dat was 1 dag te weinig. Helaas hebben we niet alles gezien. En de tijd voor GT is ook mooi op deze manier heb je ook tijd om de wandelingen bij Colterbay Village te doen. En nu heb je bijv ook tijd voor een boottocht over snakeriver dat vonden wij zelf erg indrukwekkend en een echte aanrader.
Salt Lake City vonden wij niet bijzonder en was 1 avond voldoende voor ons.
3 jaar geleden zijn we ook in CR geweest vonden wij erg tegenvallen de route erdoor heen mooi maar wandelingen vielen in het niets in vergelijking met Moab.
Dus die ene lange reisdag zou ik zeker voor lief nemen voor meer tijd te hebben voor Yellowstone en vergeet daar Lamar Valley niet daar hebben we uren genoten van wild spotten. Coyotes, beren, wolven was echt indrukwekkend. Als we weer naar Yellowstone gaan, gaan we daar zeker meer tijd voor uittrekken.
Succes en plezier verder met plannen
De 4 volle dagen Yellowstone is zeker niet te veel. Wij hadden er in Juni 3 en dat was 1 dag te weinig. Helaas hebben we niet alles gezien. En de tijd voor GT is ook mooi op deze manier heb je ook tijd om de wandelingen bij Colterbay Village te doen. En nu heb je bijv ook tijd voor een boottocht over snakeriver dat vonden wij zelf erg indrukwekkend en een echte aanrader.
Salt Lake City vonden wij niet bijzonder en was 1 avond voldoende voor ons.
3 jaar geleden zijn we ook in CR geweest vonden wij erg tegenvallen de route erdoor heen mooi maar wandelingen vielen in het niets in vergelijking met Moab.
Dus die ene lange reisdag zou ik zeker voor lief nemen voor meer tijd te hebben voor Yellowstone en vergeet daar Lamar Valley niet daar hebben we uren genoten van wild spotten. Coyotes, beren, wolven was echt indrukwekkend. Als we weer naar Yellowstone gaan, gaan we daar zeker meer tijd voor uittrekken.
Succes en plezier verder met plannen
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Ik heb - na een 'traditioneel' rondje Zuid-Westen en een rondje Colorado,South Dakota, Wyoming en Utah - geen natuurpark gezien dat mij meer aansprak dan Yellowstone en dat zo veelzijdig was als Yellowstone.
Wij arriveerden in de ochtend vanuit Cody, hadden 4 overnachtingen in het park zelf (geen extra reistijd dus) en zijn na de laatste overnachting en het bezichtigingen van West Thumb Geyser Basin naar Grand Teton gereden, zodat we daar het grootste deel van de dag nog hadden. In short, we zijn 4 dagen onderweg geweest (ook iedere avond na het avondeten nog wat gedaan) en als we meer tijd hadden gehad, hadden we die ook nog makkelijk kunnen vullen.
Yellowstone is groot, veelzijdig en prachtig. Alleen als je niet zo'n fan bent van geysers, heetwaterbronnen, beren, herten, bergen, watervallen en canyons kun je vast met een dagje minder toe...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
- Amerikakenner
Ik vind je laatste schema heel mooi.
Persoonlijk zou ik er nog het volgende aan wijzigen:
Dag 7: vroeger stoppen nl. bij Mammoth Lakes: geeft je meer tijd voor Tiogapas, Bodie en Mono Lake bij sunset. Dag 8: daags nadien een bezoek brengen aan Little lakes Valley/Ancient Bristlecones/Alabama Hills- (je zal moeten kiezen) en vandaar naar DV rijden. Slapen in DV en nog niet in LV. Dan zie je DV bij sunset en sunrise en dat is veel mooier. Je hebt nadien toch nog twee avonden LV.
Verder zou ik overwegen om Capitool Reef te schrappen, maar daar ben ik nog niet geweest. Je kan dan iets eenvoudiger Zion-Bryce-Page-GC South -MV-Moab in die volgorde rijden.
Wij hebben paard gereden in MV en inderdaad dit was een onvergetelijke ervaring. Zorg dat je weet wie John Wayne is. yeehaw
Persoonlijk zou ik er nog het volgende aan wijzigen:
Dag 7: vroeger stoppen nl. bij Mammoth Lakes: geeft je meer tijd voor Tiogapas, Bodie en Mono Lake bij sunset. Dag 8: daags nadien een bezoek brengen aan Little lakes Valley/Ancient Bristlecones/Alabama Hills- (je zal moeten kiezen) en vandaar naar DV rijden. Slapen in DV en nog niet in LV. Dan zie je DV bij sunset en sunrise en dat is veel mooier. Je hebt nadien toch nog twee avonden LV.
Verder zou ik overwegen om Capitool Reef te schrappen, maar daar ben ik nog niet geweest. Je kan dan iets eenvoudiger Zion-Bryce-Page-GC South -MV-Moab in die volgorde rijden.
Wij hebben paard gereden in MV en inderdaad dit was een onvergetelijke ervaring. Zorg dat je weet wie John Wayne is. yeehaw

In dit schema vind ik Capitol Reef heel mooi passen. Het is inderdaad een minder bekend/bezocht park dan de rest van de grote namen in Utah maar het is erg mooi en zeker de moeite waard. Plus je hebt hierbij het voordeel om de mooie UT-12 te rijden van Bryce naar Capitol Reef. Vergeet onderweg op de UT-12 niet even te stoppen bij Kiva Koffeehouse, leuk tentje met een mooi uitzicht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht