Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneke001973: West-USA + Yellowstone, RMNP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Anneke001973: West-USA + Yellowstone, RMNP.

Bericht door Anneke001973 »

Hallo,

We zijn net terug van een toer West-USA en we beginnen aan de planning van onze volgende reis, voorzien vertrek ergens rond eind augustus 2020.
Nu wil ik sowieso Zion en Moab nog eens mee in de toer opnemen, vermits we daar nog enkele trails graag zouden doen, en ook de U-128 rijden, alsook Yellowstone en stukje Rocky Mountains. Ik ben al veel verslagen gaan lezen hier op het forum, routes gaan bekijken en ik heb voorlopig deze route uitgestippeld.
Is deze goed haalbaar aub? Nog tips om iets te verschuiven/wijzigen? De vluchten kan ik pas ergens in september/oktober vastleggen, dus tegen dan zou de route min of meer moeten vastliggen, ik heb nog even de tijd.
(LA, Las Vegas, Bryce, Grand Canyon, Page hebben we al meerdere keren en uitgebreid gedaan, deze zijn niet meer opgenomen in de route)
Alvast bedankt voor de hulp, tips, ... :-)

1. BRU/AMS Las Vegas
2. Las Vegas - Zion (160 mijl)
3. Zion
4. Zion - Moab (300 m)
5. Moab
6. Moab - Aspen Aspen (240 mijl)
7. Aspen - Rocky Mountain NP (Estes) (200 mijl)
8. Rocky Mountains
9. Estes - Rapid City (370 mijl)
10. Rapid City - Mount Rushmore en Custer State Park
11. Rapid City - Billings (320 mijl)
12. Billings - Cody (106 mijl)
13. Yellowstone National Park
14. Yellowstone National Park
15. West Yellowstone
16. West Yellowstone - Grand Teton (110 mijl)
17. Jackson
18. Jackson - Salt Lake City (280 mijl)
19. Salt Lake City
20. Salt Lake City BRU/AMS
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: rondreis West-Usa + Yellowstone, RMNP

Bericht door BonnyR »

Wij waren dit jaar voor het eerst in Grant Teton. Moet zeggen dat ik erg enthousiast van dit park ben geworden. Ik zou daar als ik jullie was zeker een dagje extra plannen ten kostte van iets anders.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Je maakt flink wat kilometers en je rijdt best nog wat mooie plekken voorbij.
Aangezien je al eens in Moab bent geweest kan de tijd die je daarvoor uit hebt getrokken vast wel, je weet zelf wat er wel en niet te doen.

Met name op het stuk Moab - Aspen rijd je heel wat moois in Zuid-Colorado voorbij. Denk aan de Million Dollar Highway en Black Canyon of the Gunnisson, dus het zou mooi zijn als je wat meer tijd had daar. Ook een dag extra in South Dakota zodat je naar Badlands NP kunt zou mooi zijn.

Je rijdt via Billings naar Cody vanwege de Beartooth Highway neem ik aan? Onderweg van de Black Hills naar het westen kom je langs Devils 'Tower, zeker een stop waard.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
op zich een mooie route , door Zion en Moab er nog eens bij te willen vind ik het wel net iets te gehaast, zeker als je graag wandelt. Je komt overal net wat tijd te kort voor een rustig bezoek.
Een dagje meer Black Hills ( ik zou niet in het drukke Rapid City gaan logeren maar bv in Custer), Yellowstone en zeker Grand Teton kan je heel makkelijk opvullen.

Heb je al geboekt voor Yellowstone of is het de bedoeling iedere keer vanuit Cody te bezoeken?

Hou rekening met september : het weer, kans dat beartooth highway al eens gesloten is groeit. Ook in Yellowstone kan indien sneeuwstorm al eens een pas gesloten zijn.

Je kan ook terugvliegen vanaf Jackson, levert 2 extra dagen op.

Jacques
Laatst gewijzigd door ingrid1955 op 22 jul 2019, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke001973: West-USA + Yellowstone, RMNP.

Bericht door IngridZw »

Mooie route al zou het niet gek zijn als je nog 1 of 2 dagen zou kunnen toevoegen. Moab ben je al geweest dus kan ik me voorstellen dat je daar nu minder tijd voor uitgetrokken hebt. Ik vraag me wel af of Aspen een meerwaarde heeft omdat je er extra kilometers voor moet rijden en je er waarschijnlijk ook weinig tijd hebt. Je kan overwegen om door te rijden naar Grand Lake. Dat is een leuk stadje en een mooie uitvalsbasis voor de Trail Ridge Road waar je ook wel de nodige tijd voor uit wil trekken.
Met een overnachting in Billings mis je wel het mooie Bighorn NF. Sheridan of Buffalo is dan een logische overnachtingsplaats. Als het de bedoeling is om de Beartooth Hyw te rijden dan kan dit ook vanuit Cody. Dat hebben wij ook gedaan. Je rijdt dan via Cooke City en de Lamar Valley Yellowstone binnen.
Voor Custer SP en Mount Rushmore is het wel zo mooi om daar ook te overnachten. Je hebt er leuke plaatsen zoals Custer, Keystone etc. en je zit in een mooiere omgeving.
Voor Yellowstone zou ik sowieso overnachten in het park zelf. Je moet er dan wel snel bij zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anneke001973 »

Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
Ik ga de route omkeren, zodat Yellowstone meer in het begin komt, ivm mogelijk sneeuw.
We zouden vertrekken rond 26 aug 2020 waardoor aankomst Yellowstone op 30/8 zou zijn.
Hotels zijn er nog niet vastgelegd, ik denk dat je maar een jaar vooruit kan boeken, dus nog even wachten.
Ivm Yellowstone, we zouden in het park zelf willen logeren.
We kunnen nog ergens 1 of 2 dagen bijvoegen, vermits we tot 21 dagen kunnen gaan, nog suggesties aub?
Het is niet dat we grote stappers zijn, eerder de kleinere trails van max 3 uur.
Ik heb wat aanpassingen gedaan volgens jullie opmerkingen, ook de luchthaven heb ik gewijzigd:

1.BRU/AMS - Jackson
2. Jackson – Grand Teton
3. Grand Teton
4. Grand Teton – West Yellowstone (110 mijl)
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone – Cody – Billings// Beartooth HW – (320 mijl)
9. Billings – Custer (320 mijl) – Custer State Park, Mount Rushmore
10. Custer (Badlands, black Hills)
11. Custer – Estes (370 mijl)
12. Rocky Mountains
13. Rocky Mountains – Black Canyon of the Gunnison via Grand Lake (307 mijl)
14. Black Canyon of the Gunnison – Moab (180 mijl)
15. Moab
16. Moab – Zion (300 mijl)
17. Zion
18. Zion – Las Vegas (160 mijl)
19. Las Vegas – BRU/AMS

NOgmaals bedankt alvast!
ingrid1955
Amerikakenner

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

je kan vanaf 1 mei 2019 in Yellowstone reserveren voor heel 2020 ! Waarom eerst een nacht West Yellowstone ( dat buiten het park ligt)?

Mogelijkheid voor logeren in Yellowstone : als je 1 nacht Old Faithful doet kan je daar 's morgens en 's avonds bezoeken, ontloop je de drukte. Voor de overige nachten is Canyon centraal gelegen.

Is er een speciale reden om in Billings te logeren ? Via de noordoostelijke uitgang van Yellowstone ( Lamar Valley/ Cooke City) kan je via de beartooth highway naar Cody rijden, en dat is een logische stopplaats voor de trip naar de Black Hills. Billings is extra kilometers.

Jacques
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je Badlands ook wilt bezoeken heb je zeker een extra dag nodig voor de Black Hills.
Waarom niet vanuit Yellowstone de Beartooth Hyw en dan een overnachting in Cody?. Billings ken ik niet maar Cody wel. Lijkt mij een stuk leuker om te overnachten. En zoals ik al aangaf is de route daarna door Bighorn SF ook prachtig. Verder op de route kun je ook nog via een kleine omweg Devil''s Tower bezoeken. Ook een aanrader. Dat is dan wel een hele volle dag en daarom hadden we na Cody nog een overnachting in Sheridan.
Hopelijk kun je het aantal dagen nog wat uitbreiden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

Dag 13 en 15 extra dagen invoegen, Glenwood springs, Crested Butte, Million dollar highway, Durango.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

@Anneke001973 Kijk eens even in mijn routetopic, je vind daar de route die wij deden en een verslag. Aangezien jullie een groot deel van die route ook willen doen, kun je daar vast wel wat nuttige info vinden! Check viewtopic.php?t=69137.
Grappig ook namelijk dat de meeste suggesties die hier gedaan worden uiteindelijk ertoe leiden dat jouw route en die van mij bijna hetzelfde worden :D
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Ik snap wel dat je Zion en Moab nog eens aan wilt doen... dat 'probleem' hebben wij ook altijd :D

In 2015 hebben wij ook zoiets gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Wij vonden de route fantastisch mooi, ook al was het achteraf gezien af en toe best ver rijden. Toch hebben we dat op dat moment niet echt zo hebben ervaren. En bovendien liggen de Blackhills niet echt op een logische route, en je zult de afstand naar Yellowstone toch moeten overbruggen. Dat er dan af en toe een langere rijdag tussen zit...tsja, dat is dan maar zo.
En ook dat valt dan toch wel weer mee: bijvoorbeeld de dag Custer - Billings: wij reden rond 09.30 uur weg, via de toeristische route naar Devils Tower. Daar liepen we de trail rondom de tower, daarna weer verder naar Billings waar we tegen 17.00 uur waren. Wordt zo'n dag toch opgebroken.

Wij vonden deze roadtrip geweldig en de kilometers waren het meer dan waard.
Persoonlijk vind ik dan ook dat je aan de 'bovenkant' best wel voldoende tijd hebt. Als je nog een dag of 2 kunt toevoegen zou ik er 1 plannen tussen Moab en Zion, en een in LV. Dat geeft op het laatste stuk net wat meer rust.

Hoe dan ook wordt het een geweldige reis! Veel plezier met de voorbereidingen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zonder Zion en Las vegas kun je een rondje Denver of SLC doen. Ik weet niet hoe het is met vliegen op Jackson; daar zul je waarschijnlijk qua huurauto minder keus hebben, en wel drop off kosten.
Anneke001973 schreef:
22 jul 2019, 14:50
Hotels zijn er nog niet vastgelegd, ik denk dat je maar een jaar vooruit kan boeken, dus nog even wachten.
Dat is beslist niet altijd of overal het geval. Zoals hierboven al gezegd kan het voor Yellowstone nu al. Zodra je ongeveer weet wanneer je gaat zou ik beginnen met checken wat er vrij is. Alle goedkope opties zullen al weg zijn maar er zijn altijd annuleringen, dus kijk heel regelmatig naar de mogelijkheden (op https://www.yellowstonenationalparklodges.com). Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag en aan de planning daarin en het overzicht met hotels voor Yellowstone.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer