Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over reis oosten van Amerika.
Vragen over reis oosten van Amerika.
Na 2x een rondreis aan de westkant te hebben gedaan en New York te hebben bezocht, willen we nu de natuur in het oosten opzoeken.
We gaan puur voor de natuur en hebben geen behoefte om grote steden aan te doen.
Ik heb nu een paar, wellicht interessante, plekken gevonden.
Kan iemand mij vertellen wat we nog meer niet moeten vergeten en of iets niet de moeite waard is?
* Acadia National Park
* White Mountains
* Adirondack Park
* Niagara Falls
* National Park Shenandoah
* Blue Ridge Mountains
* Great Smokey Mountains
* Nantahala National Forest
* Chattahooche National Forest
* Everglades
* Key West
Gezien de afstand zullen we helaas keuzes moeten maken.
We gaan puur voor de natuur en hebben geen behoefte om grote steden aan te doen.
Ik heb nu een paar, wellicht interessante, plekken gevonden.
Kan iemand mij vertellen wat we nog meer niet moeten vergeten en of iets niet de moeite waard is?
* Acadia National Park
* White Mountains
* Adirondack Park
* Niagara Falls
* National Park Shenandoah
* Blue Ridge Mountains
* Great Smokey Mountains
* Nantahala National Forest
* Chattahooche National Forest
* Everglades
* Key West
Gezien de afstand zullen we helaas keuzes moeten maken.
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: vragen over reis oosten van Amerika
Welke tijdsperiode?
Voor de natuur zou ik me op de op de zuidelijke helft van de Appalachen richten. Florida is ook mooi, maar wel uit de richting. Niagara is indrukwekkend, maar nogal toeristisch en geïsoleerd.

Voor de natuur zou ik me op de op de zuidelijke helft van de Appalachen richten. Florida is ook mooi, maar wel uit de richting. Niagara is indrukwekkend, maar nogal toeristisch en geïsoleerd.

en hoeveel tijd heb je voor deze trip? ook niet onbelangrijk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
ja, inderdaad, wanneer, hoe lang, en wat willen jullie doen? Vanuit auto boompje-beestje kijken, of hiken met rugzak de bergen in van hut naar hut? Misschien de sneeuw in met een snowmobile voor een paar dagen van B&B naar B&B, of fall foliage bekijken vanuit een cabin met auto dagtochtjes, of zwemmen in mooie meren vanaf een gehuurde boot, of met een kayak een paar dagen op pad en kamperen op houten vlonders?
Re: Vragen over reis oosten van Amerika.
Planning is voor volgend jaar juli/augustus.
Inderdaad jammer dat Florida zo ver uit de richting is. Maar als ik een keus zou moeten maken qua natuur zou je dus eerder zuidelijke helft van appalachen doen dam Florida?
Niagara misschien meer te doen als we een reis door Canada maken?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Ik ga uit van 2 tot een week of 3. Ik snap dus dat ik moet gaan schrappen

2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Volgend jaar zomer een week of 2, 3 dus.dutchie_in_boston schreef: ↑22 jul 2019, 19:52ja, inderdaad, wanneer, hoe lang, en wat willen jullie doen? Vanuit auto boompje-beestje kijken, of hiken met rugzak de bergen in van hut naar hut? Misschien de sneeuw in met een snowmobile voor een paar dagen van B&B naar B&B, of fall foliage bekijken vanuit een cabin met auto dagtochtjes, of zwemmen in mooie meren vanaf een gehuurde boot, of met een kayak een paar dagen op pad en kamperen op houten vlonders?
Echt hiken zal het niet worden. Voorheen reden we door de nationale parken en stopten op mooie plekken om daar rond te kijken en evt km of 3 te lopen. We overnachtten in nationale parken en dat beviel destijds goed.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Vorig jaar hebben wij de deep South gedaan met de Great Smoky Mountains. In 2013 het noord oosten. Op dit moment zitten we weer in het noord oosten maar pakken we een ander gedeelte dan in 2013. Wie weet haal je nog wat ideeen uit ons blog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
moeilijke keuze hoor.
Ik vind erg veel van wat je opnoemt mooi.
Florida vind ik ook wel echt iets om ooit te doen hoor.
Wij combineerden vorig jaar Florida (10 dagen) met een rit via Savannah-charleston-congaree-blue ridge parkway-great smokey mountains
Ik vond dat een erg geslaagde combinate met veel afwisseling (vliegen op Miami, terug vanaf Atlanta)
Nu wonen wij in het noordoosten en maken dus veel trips naar gebieden die je opnoemt .
Onze topper tot nu toe is het Finger Lakes District (Watkin Glens en alle parken rond Itchaca). Echt schitterend. Ik vind dat persoonlijk samen met bvb Eternal Flame / Allegany SP/ Kinzua Bridge / Letchworth een ERG mooie combinatie met de Niagara. Eens dat is toeristisch maar er is daar zoveel te doen dat wij het een top ervaring vonden.
Maine... tja heerlijk, ideaal voor een puur natuur vakantie. Niet spectaculair maar toch heerlijk met veel wildlife. (lubec, binnenland)
White mountains = prachtige bergen maar drukker. Wel lekker veel te doen.
Catskills, Adirondacks,... staat allemaal nog op onze to do lijst.
In het algemeen vind ik ook dat er aan de noordoostkust meer wildlife is dan aan de westkust eigenlijk.
Bovenstaande helpt misschien niet veel om keuze te maken
maar ik zou mij vooral richten op afwisseling zodat het niet allemaal te veel op elkaar gaat lijken. Meer dan keuze genoeg. Misschien is een one way Atlanta > Washington DC of NY ook wel een idee...?
Ik vind erg veel van wat je opnoemt mooi.
Florida vind ik ook wel echt iets om ooit te doen hoor.
Wij combineerden vorig jaar Florida (10 dagen) met een rit via Savannah-charleston-congaree-blue ridge parkway-great smokey mountains
Ik vond dat een erg geslaagde combinate met veel afwisseling (vliegen op Miami, terug vanaf Atlanta)
Nu wonen wij in het noordoosten en maken dus veel trips naar gebieden die je opnoemt .
Onze topper tot nu toe is het Finger Lakes District (Watkin Glens en alle parken rond Itchaca). Echt schitterend. Ik vind dat persoonlijk samen met bvb Eternal Flame / Allegany SP/ Kinzua Bridge / Letchworth een ERG mooie combinatie met de Niagara. Eens dat is toeristisch maar er is daar zoveel te doen dat wij het een top ervaring vonden.
Maine... tja heerlijk, ideaal voor een puur natuur vakantie. Niet spectaculair maar toch heerlijk met veel wildlife. (lubec, binnenland)
White mountains = prachtige bergen maar drukker. Wel lekker veel te doen.
Catskills, Adirondacks,... staat allemaal nog op onze to do lijst.
In het algemeen vind ik ook dat er aan de noordoostkust meer wildlife is dan aan de westkust eigenlijk.
Bovenstaande helpt misschien niet veel om keuze te maken

Zijn dit soort gebieden in het oosten te vergelijken met Yosemite, Mount Rainer of Grand Teton? Of veel kleiner? Dat er geen Death Valley, Grand Canyon en Monument Valley is begrijp ik maar ben ergens toch bang dat het oosten me zal tegenvallen.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Het is compleet anders dan die parken die je noemt.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Als je het oosten gaat vergelijken met het westen als start punt dan valt het zeker tegen.
Het is gewoon "anders".
Als je er open minded naar toe gaat: er is enorm veel te beleven!
Wij zijn ook verslaafde west-coast-gangers. Onze florida reis vorig jaar was dus wel een "experiment" maar hoewel we de verlatenheid, de mooie wegen (rijden op zich al een attractie zijnde) misten (daarom, ga niet vergelijken) hebben we enorm genoten maar dan van dingen je in het westen niet hebt. Er is veel te doen, een goede vibe, heel veel wildlife (ik woon nu in NJ en begin er al aan te wennen, maar als ik van elke schildpad of hert dat ik zie een foto maak, ... dat zijn er veel te veel), minder europese/azie-bus toeristen, heeel groen,.... De steden zijn natuurlijk top (Boston is mijn grote favoriet. Savannan en Charleston zijn ook echt super en niet te missen)
Als je het een beetje slim aanpakt kan je echt een topvakantie plannen, met veel afwisseling.
Yosemite en Mount Rainier die jij noemt zijn overigens niet mijn favoriete parken. Dan vind ik de natuur in Maine en de Finger Lakes area persoonlijk "toffer".
Het is gewoon "anders".
Als je er open minded naar toe gaat: er is enorm veel te beleven!
Wij zijn ook verslaafde west-coast-gangers. Onze florida reis vorig jaar was dus wel een "experiment" maar hoewel we de verlatenheid, de mooie wegen (rijden op zich al een attractie zijnde) misten (daarom, ga niet vergelijken) hebben we enorm genoten maar dan van dingen je in het westen niet hebt. Er is veel te doen, een goede vibe, heel veel wildlife (ik woon nu in NJ en begin er al aan te wennen, maar als ik van elke schildpad of hert dat ik zie een foto maak, ... dat zijn er veel te veel), minder europese/azie-bus toeristen, heeel groen,.... De steden zijn natuurlijk top (Boston is mijn grote favoriet. Savannan en Charleston zijn ook echt super en niet te missen)
Als je het een beetje slim aanpakt kan je echt een topvakantie plannen, met veel afwisseling.
Yosemite en Mount Rainier die jij noemt zijn overigens niet mijn favoriete parken. Dan vind ik de natuur in Maine en de Finger Lakes area persoonlijk "toffer".
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat is een beetje vergelijkbaar met Ardennen versus Alpen, denk ik. "Veel kleiner" is relatief, daar de Appelachen toch nog meer dan duizend kilometer strekken. Het is in het oosten minder afgelegen, maar ook dat is relatief. Ook in het oosten geldt dat als je eenmaal van het gebaande pad bent je in enorme gebieden kunt dwalen zonder er ooit een mens tegen te komen.
wij houden van de hele usa maar qua natuur is westen zeker veel overweldigender dan het oosten, ik vond shenandoah veel mooier en minder druk dan great smokey mountains, zie eens naar mc cafees knob naast roanoke, NP acadia in maine is zeer mooi park dat vergelijking met een park in het westen aan kan maar het is vooral toch wandelen in bossen naar viewpoint of waterval in het oosten van de usa, sommige zeer mooi maar veel van het zelfde.
Wel meer leuke steden als new york, washington, boston, en vanuit new york zijn de catskills of adirondacks zeer dichtbij, daar kan je wandelen zonder ooit voet te zetten in een nationaal park. Omgeving lake placid zeer mooi.
Mooie hikes upstate new york, castle rock, cobble mountain, cascade mountain,hadley mountain, coney mountain, rocky mountain in inlet, finger lake area in zijn geheel, teveel om hier op te noemen. neem dan wat strand en outlet shopping mee in atlantic city of die kant ipv florida?
Vooral belangrijk dat je zelf weet wat je graag ziet en doet, zeker ook te vinden in het oosten.
Wel meer leuke steden als new york, washington, boston, en vanuit new york zijn de catskills of adirondacks zeer dichtbij, daar kan je wandelen zonder ooit voet te zetten in een nationaal park. Omgeving lake placid zeer mooi.
Mooie hikes upstate new york, castle rock, cobble mountain, cascade mountain,hadley mountain, coney mountain, rocky mountain in inlet, finger lake area in zijn geheel, teveel om hier op te noemen. neem dan wat strand en outlet shopping mee in atlantic city of die kant ipv florida?
Vooral belangrijk dat je zelf weet wat je graag ziet en doet, zeker ook te vinden in het oosten.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Wij vonden/vinden persoonlijk de westkant overweldigender.
In 2017 zijn we van Miami naar NY gereden en eerlijk gezegd vonden de Smokies een van de hoogtepunten.
je kunt ons weblog bekijken om wat indrukken op te doen.
succes.
In 2017 zijn we van Miami naar NY gereden en eerlijk gezegd vonden de Smokies een van de hoogtepunten.
je kunt ons weblog bekijken om wat indrukken op te doen.
succes.
Wat gaaf die beren, was dat niet link om daar gewoon te fietsen dan? Aan de westkust werd ons juist overal aangeraden om uit de buurt van beren te blijven nogal een contrast met er tussen fietsen.
Beren, vossen, herten, elanden etc dat is wel waar wij onder andere voor naar Amerika gaan. Met de grote steden hebben we niet zoveel op.
De dieren in Florida spreken ons dan ook wel weer aan.
Het wordt nog een hele puzzel denk ik...
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Klopt je moet natuurlijk afstand bewaren.
mijn vrouw en ik vonden het fietsen en zoveel beren zien wel een van de hoogtepunten.
plus de zonsopkomst en de mist (smokies) was ook erg mooi.
Over het algemeen waren we toch steeds een behoorlijke afstand van de beren af.
-
- Amerika-expert
Hmmm, ik denk dat je dat krijgt wanneer je naar de super toeristen plekken gaat, die rare rots die klem zit of een park als Acadia. Wij laten familiebezoek hun ding doen zodat ze thuis kunnen vertellen dat ze er zijn geweest maar dan, als er interesse is, gaan we wat lokalere dingen doen. Meer een ervaring opdoen dan een steen bekijken.
Ik ben juist thuis van het noord oosten, en ik kan zeggen dat de adirondacks en de white mountains echt wel de moeite zijn! Je kan er niagarra bijnemen maar dan zou ik wel fingers lakes ook doen wanr anders is de afstand wel groot. Ook zou je eventueel de green mountains kunnen doen. Mogelijkheden genoeg daar
Het is wel een compleet ander amerika dan de westkant
Greets Koen

Het is wel een compleet ander amerika dan de westkant
Greets Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida