Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox...wat kopen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Koelbox...wat kopen jullie?

Bericht door BigAppleLover »

Even een koelbox vraagje aan jullie.

Dit jaar wil ik een kunststof koelbox gaan kopen, zodat we altijd onderweg koele drankjes en bijvoorbeeld brood-/bagelbeleg bij ons hebben. Het spaart wat kosten en bovendien lijkt het me ook erg leuk om onderweg gewoon ergens te kunnen stoppen en onder het genot van een koud drankje en een paar zelf belegde broodjes/bagels te genieten van een mooi uitzicht.
Ik ben er voor mezelf min of meer al uit dat we niet gaan zitten te "klooien" met een piepend, iel piepschuim gevalletje, maar dat we gewoon voor een stevige kunststof koelbox gaan. Bij wallmark zie ik er al een voor $16,88.

Op het forum wordt wel eens vermeld dat men aan het begin van de vakantie een koelbox koopt. Maar wat er precies gekocht wordt vaak niet gezegd.

Wat ik van "koelbox kopers" graag zou willen weten:
1- Wat voor soort koelbox kopen jullie? Piepschuim, kunststof of kunstof met 12v-aansluiting?
2- Waarom die variant?
3- Waar koop je de koelbox? Wallmart, K-mart, ....
4- Zijn zaken als wielletjes, een kraantje etc in de praktijk handig of niet?

Vertel vertel..... :D
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

zou sowieso een niet al te dure nemen omdat je de koelbox toch weer achterlaat. Bij vrijwel ieder hotel/motel/tankstation kan je free icezakken halen dus je houdt het wel cool :?

peter
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

peter1962 schreef:Bij elke tankstation kan je free icezakken halen dus je houdt het wel cool :?

peter
weet je dat wel zeker .. :?: hier in het oosten betaal je voor de zakken met ijs.
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

Nee dus, blijkbaar.
Maar was mijn ervaring in Chicago en Indianapolis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ooit eens een kunststof koelbox gekocht bij de Safeway (met klantenkaartkorting). Die is gewoon mee teruggegaan het vliegtuig in.
Ik hoor wel eens dat die piepschuimdingen kapot gaan, dat lijkt me niet fijn met losse ijsblokjes erin.

Zakken met ijs koop je voor ongeveer 2 a 3 dollar (erg afhankelijk van de locatie). Bij motels heb je vaak gratis ijs. Het is niet de bedoeling dat je daar je koelbox mee vult, maar dat kan natuurlijk wel. :wink: Bij ons altijd een leuk karweitje voor de kinderen als wij 's ochtends aan het inpakken zijn.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij reizen met z'n tweeën en kopen altijd een tempex (piepschuim) koelbox.
Meestal kan je bij een grote supermarkt wel zo'n koelbox kopen voor een paar dollar. Ze zijn er in diverse maten. Soms zijn ze bij een benzinepomp of doe-het-zelf-winkel te koop.
IJsblokjes zijn te koop in de supermarkt en gratis te pakken in de h(m)otels. Wij doen de ijsblokjes altijd in een paar plastic zakjes tussen het eten en drinken, zodat de inhoud van de koelbox niet al te nat wordt. In de supermarkt zijn plastic zakjes te koop met een sluitsysteem/zip-lock (resealable storage bags). Erg handig hiervoor. Maak zo nu en dan de koelbox droog, dan gaat hij langer mee.
Het plaatsen in de auto is afhankelijk van de grootte van de auto en de koelbox. Als je een niet al te grote neemt kan deze misschien opzij van de bagage in de kofferbak staan. Of past hij op de vloer tussen de voorstoelen en achterbank.
Nadeel van dit soort koelboxen vind ik, dat de eveneens piepschuimen deksel erg licht is en als je de box in de passagiersruimte van de auto hebt staan en met de autoramen open rijdt, de deksel wel van de box af kan vliegen. Wij leggen er dan een kledingstuk op (jack/langebroek).
De koelbox laten wij achter op het laatste overnachtingsadres.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
BigAppleLover
Amerikafan

peter1962 schreef:zou sowieso een niet al te dure nemen omdat je de koelbox toch weer achterlaat.

peter

Achterlaten of meenemen dat is ook iets waar de meningen over verdeeld zijn.
Ik heb ook al enkele stukjes gelezen van mensen die de koelbox (voorzien van een band) meenemen op de gok dat ie het overleefd. En overleven doet ie het schijnbaar toch wel vaak.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij kochten een Coleman koelbox voor 12 dollar bij de Wallmart, geen piepschuim omdat we bang waren dat deze snel stuk zou gaan. We hadden er altijd fris water, 1 a 2 -2 liter melkpakken en twee flessen limo en nog wat kleine dingen, best wel veel dus. Wij vonden het heel handig. Je had ook hele grote met wieltjes maar dat leek ons niet handig, als je een motel op de tweede verdieping heb loop je er toch mee te sjouwen en je moet dan ook erg veel ijs erin doen bij de motels, blijft er voor anderen niets meer over. De koelboxen zijn in ieder geval niet duur in Amerika.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij hebben tot nu toe altijd een koelbox van piepschuim gekocht. Bij ons ging het niet kapot, maar af en toe werden we gek van het gepiep als we op een hobbelige weg reden. Het was met recht PIEPschuim :wink: Deze keer gaan we dus ook maar eens een 'echte' koelbox kopen.

Karin
BigAppleLover
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:Wij hebben ooit eens een kunststof koelbox gekocht bij de Safeway (met klantenkaartkorting). Die is gewoon mee teruggegaan het vliegtuig in.
Ik hoor wel eens dat die piepschuimdingen kapot gaan, dat lijkt me niet fijn met losse ijsblokjes erin.

Zakken met ijs koop je voor ongeveer 2 a 3 dollar (erg afhankelijk van de locatie). Bij motels heb je vaak gratis ijs. Het is niet de bedoeling dat je daar je koelbox mee vult, maar dat kan natuurlijk wel. :wink: Bij ons altijd een leuk karweitje voor de kinderen als wij 's ochtends aan het inpakken zijn.

Marianne
Bedankt voor deze info. Ik had namelijk ook geen idee wat die zakken ijs eigenlijk kosten.

Gebruiken jullie die koelbox naast het koelen van drinken ook voor etenswaren? Zo ja, hoe verpakken jullie dat dan? Dmv hersluitbare plastic zakjes ter plekke gekocht???
EDIT: wat gaan de reacties toch snel. Ik zie het antwoord op deze vraag ondertussen alweer staan :D
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 27 mar 2007, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Moet even in mijn geheugen graven ('98 en 2002) maar beide keren
hadden we een kunststof koelbox gekocht: in '98 waren we met 2-en
dus namen we een kleintje die we later mee naar huis hebben ge-
nomen want hij paste toevallig bij de 'backpakc'rugzak in de hoes.

In 2002 hadden we een wat grotere en naar mijn weten hebben we
die bij vertrek in het motel laten staan, kadootje voor wie-dan-ook.

Ijs inderdaad via motel, tankstation of supermarkt.
Het hoort er ook bij op de 1 of andere manier, de ice-machine enzo!!

Ook nu is onze 1e aanschaf een koelbox en wrschlk bij een Walmart
of K-mart, net wat er in de buurt van het (1e) motel is.

Denk dat we een gewone nemen, dus niet aan te sluiten in de auto.

- succes -
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Re: Koelbox...wat kopen jullie?

Bericht door SpaceAce »

1- Wat voor soort koelbox kopen jullie? Piepschuim, kunststof of kunstof met 12v-aansluiting?
Wij hebben nu twee keer een koelbox van piepschuim gekocht

2- Waarom die variant?
Omdat die het goedkoopst was 8) (tja, je laat hem toch achter aan het eind van de vakantie... wij in ieder geval wel...)

3- Waar koop je de koelbox? Wallmart, K-mart, ....

Volgens mij waren dit de winkels 'Walgreens' (in San Francisco) en de 'Wallmarkt' (in Allentown).

4- Zijn zaken als wielletjes, een kraantje etc in de praktijk handig of niet?
Geen ervaring mee

Verdere info
:
Ook in het oosten hadden we gratis ijs (maar dan niet in zakken ijs). Wij kochten zelf van die zakjes (diepvrieszakjes/ziplocks) en deden daar het ijs in wat je uit de ijsautomaten haalden (welke aanwezig zijn in vrijwel elk hotel/motel). Je kan overigens ook je spullen in deze zakjes doen en dan het ijs los in de koelbox. Net wat je zelf het fijnst vindt.
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 27 mar 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
BigAppleLover
Amerikafan

markro schreef:Wij reizen met z'n tweeën en kopen altijd een tempex (piepschuim) koelbox.
Meestal kan je bij een grote supermarkt wel zo'n koelbox kopen voor een paar dollar. Ze zijn er in diverse maten. Soms zijn ze bij een benzinepomp of doe-het-zelf-winkel te koop.
IJsblokjes zijn te koop in de supermarkt en gratis te pakken in de h(m)otels. Wij doen de ijsblokjes altijd in een paar plastic zakjes tussen het eten en drinken, zodat de inhoud van de koelbox niet al te nat wordt. In de supermarkt zijn plastic zakjes te koop met een sluitsysteem/zip-lock (resealable storage bags). Erg handig hiervoor. Maak zo nu en dan de koelbox droog, dan gaat hij langer mee.
Het plaatsen in de auto is afhankelijk van de grootte van de auto en de koelbox. Als je een niet al te grote neemt kan deze misschien opzij van de bagage in de kofferbak staan. Of past hij op de vloer tussen de voorstoelen en achterbank.
Nadeel van dit soort koelboxen vind ik, dat de eveneens piepschuimen deksel erg licht is en als je de box in de passagiersruimte van de auto hebt staan en met de autoramen open rijdt, de deksel wel van de box af kan vliegen. Wij leggen er dan een kledingstuk op (jack/langebroek).
De koelbox laten wij achter op het laatste overnachtingsadres.

Hmm....zo te zien zijn jullie dus gewoon tevreden met die piepschuime koelboxen. Breekt zo'n koelbox niet snel tussen de bagage achterin? Bijvoorbeeld door het schuiven van de bagage in bochten?

Bedankt voor de tip van die "resealable storage bags". Was ook een vraag van me :P
BigAppleLover
Amerikafan

Karinita schreef:Wij hebben tot nu toe altijd een koelbox van piepschuim gekocht. Bij ons ging het niet kapot, maar af en toe werden we gek van het gepiep als we op een hobbelige weg reden. Het was met recht PIEPschuim :wink: Deze keer gaan we dus ook maar eens een 'echte' koelbox kopen.

Karin
Mezelf een beetje kennende zou ik ook helemaal gek worden dat gepiep 300 mijl achter elkaar :x

Vraagje: de eerste dagen overnachten we in San Francisco (en hebben we nog geen auto). Zouden er rond Union square of Fishermans Warf winkels zijn waar ze kunststof koelboxen verkopen? Piepschuime koelboxen heb ik uiteraard wel al her en der zien liggen in winkels, maar plastic varianten....
Wat me opviel was dat Wallmart al niet in het toeristische "centrum" van SF ligt.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 27 mar 2007, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben beide keren een kunsstof koelbox gekocht. Die piepschuimen boxen vind ik toch wat wankel en ik heb ook wel eens gelezen dat ze soms gaan lekken.
Bovendien, wat is nu $ 16 op een budget van duizenden euro's?
De koelbox lieten we, schoongemaakt, achter in het laatste motel.

Wij vulden vaak ook zip-loc zakjes bij de motels met ijs. Als dat niet kon kochten we een zak ijs bij het pompstation of in de supermarkt.

In de box bewaarden we drinken vleeswaren, boter en (Nederlandse) kaas.

Elke morgen kochten we ergens een stokbrood, dan konden we tussen de middag altijd lekker picknicken.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik koop altijd een harde kunstof koelbox bij de Wal Mart voor rond de $ 14 tot $ 16. Zie afbeelding:

Afbeelding

Ik bewaar er frisdrank, water en soms wat voorgesneden fruit of een snackbar (bijv. snickers of van die mueslikoeken) in. Bij de motels haal ik nooit ijs. Omdat dit ijs vers is, is het vaak nog niet goed ingevroren. De ijsblokjes zijn dan ook al binnen een dag gesmolten. Ik haal daarom altijd een goed ingevroren zak met ijsblokjes bij de de supermarkt. Kost $ 1 tot $ 3 maar dan heb je er ook meer plezier van.

De koelbox neem ik nooit mee naar huis. Die laat ik achter bij het laatste motel of de familie.

Op deze site van Wal Mart staan een groot aantal "Coolers".

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

BigAppleLover schreef:Hmm....zo te zien zijn jullie dus gewoon tevreden met die piepschuime koelboxen. Breekt zo'n koelbox niet snel tussen de bagage achterin? Bijvoorbeeld door het schuiven van de bagage in bochten?

Bedankt voor de tip van die "resealable storage bags". Was ook een vraag van me :P
Wij hebben de koelbox altijd heel kunnen houden.

Toen ik mijn vorige bericht verstuurd had, herinnerde ik mij, dat wij het de laatste keer anders hebben gedaan. Ik typte het volgende:

Tijdens onze laatste reis hebben wij het echter anders gedaan.
Vanuit Nederland hebben wij een koeltas meegenomen. Een grote canvas tas, die aan de binnenzijde bekleed is met een isolatielaag. De tas sluit met een ritssluiting en er zitten twee hengsels aan. Hij is op te vouwen en gaat op die manier mee in de koffer.
Wij kopen in Amerika altijd plastic gallonflessen met drinkwater. De eerste fles is al snel leeg en ik heb de tuut van de bovenkant niet al te ruim afgesneden (ik heb altijd een klein mesje mee). Zo vulden wij iedere dag deze opengesneden fles met ijsblokjes en plaatsten deze midden in de koeltas. Zo konden wij datgene dat koel moest blijven ook goed koel houden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BigAppleLover schreef:
Martin & Marianne schreef:Wij hebben ooit eens een kunststof koelbox gekocht bij de Safeway (met klantenkaartkorting). Die is gewoon mee teruggegaan het vliegtuig in.

Marianne
Bedankt voor deze info. Ik had namelijk ook geen idee wat die zakken ijs eigenlijk kosten.

Gebruiken jullie die koelbox naast het koelen van drinken ook voor etenswaren? Zo ja, hoe verpakken jullie dat dan? Dmv hersluitbare plastic zakjes ter plekke gekocht???
EDIT: wat gaan de reacties toch snel. Ik zie het antwoord op deze vraag ondertussen alweer staan :D
Wij hadden ook altijd broodbeleg in de koelbox, en rauwkost, druiven, etc.
Wij hadden hier van die hersluitbare zakjes gekocht (Xenox). Maar niet alles past in die zakjes. Alle spullen werden altijd zorgvuldig gestapeld; waterdichte dingen onderin, maar aan het eind van de rit dreef er ook wel eens iets in een laagje water. Misschien is het ook wel handig om van die plastic doosjes mee te nemen of te kopen (zoiets bedenken wij altijd aan het eind van de vakantie).

Marianne
BigAppleLover
Amerikafan

vana schreef:Wij hebben beide keren een kunsstof koelbox gekocht. Die piepschuimen boxen vind ik toch wat wankel en ik heb ook wel eens gelezen dat ze soms gaan lekken.
Bovendien, wat is nu $ 16 op een budget van duizenden euro's?
De koelbox lieten we, schoongemaakt, achter in het laatste motel.

Wij vulden vaak ook zip-loc zakjes bij de motels met ijs. Als dat niet kon kochten we een zak ijs bij het pompstation of in de supermarkt.

In de box bewaarden we drinken vleeswaren, boter en (Nederlandse) kaas.

Elke morgen kochten we ergens een stokbrood, dan konden we tussen de middag altijd lekker picknicken.

Marjon
Ik ben dus niet de enige die van lekker picknicken onderweg houdt :D

Ijs in die hersluitbare zakjes doen heeft eigen best wel voordelen zie ik nu plots: je hoeft etenswaar niet meer helemaal waterdicht in te pakken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben inderdaad van die plastic doosjes gekocht voor de kaas en vleeswaren.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer