Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox...wat kopen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

voor Martin & Marianne:

Wat houdt de klantenkaart in bij Safeways?
Een soort AH Bonus-kaart?
Heb je er veel profijt van in 3 weken?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

BigAppleLover schreef: Ik ben dus niet de enige die van lekker picknicken onderweg houdt :D

Ijs in die hersluitbare zakjes doen heeft eigen best wel voordelen zie ik nu plots: je hoeft etenswaar niet meer helemaal waterdicht in te pakken.
Die zakjes zijn niet helemaal waterdicht hoor! Aan het eind van de dag staat er wel een laag(je) water in de box. Zorg dus dat de flessen en blikjes onderin liggen en de kwetsbare spullen bovenin.

Wij vinden het heerlijk om te picknicken. Je vindt in Amerika overal rest- areas met picknicktafels.
Vaak op de mooiste plekjes.
Soms liepen de eekhoorntjes over onze voeten.

Marjon
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Coyote schreef:Ik koop altijd een harde kunstof koelbox bij de Wal Mart voor rond de $ 14 tot $ 16. Zie afbeelding:

Afbeelding

Ik bewaar er frisdrank, water en soms wat voorgesneden fruit of een snackbar (bijv. snickers of van die mueslikoeken) in. Bij de motels haal ik nooit ijs. Omdat dit ijs vers is, is het vaak nog niet goed ingevroren. De ijsblokjes zijn dan ook al binnen een dag gesmolten. Ik haal daarom altijd een goed ingevroren zak met ijsblokjes bij de de supermarkt. Kost $ 1 tot $ 3 maar dan heb je er ook meer plezier van.

De koelbox neem ik nooit mee naar huis. Die laat ik achter bij het laatste motel of de familie.

Op deze site van Wal Mart staan een groot aantal "Coolers".

Roland
Ik had de site van wallmart al bekeken en zag daar trouwens de door jou afgebeelde koelbox staan voor bijna $ 17. Niet duur leek me.

Snickers, mueslikoeken een "snackbar" noemen.....haha :lol:

Hmm die sneller smeltende ijsblokjes bij het hotel kunnen natuurlijk een probleem vormen bij een lange reisdag. Bij kortere reisdagen zal het toch niet zo'n probleem zijn: moet je bij aankomst in het motel enkel wat sneller nieuwe blokjes inladen lijkt me.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

BigAppleLover schreef:
vana schreef:Elke morgen kochten we ergens een stokbrood, dan konden we tussen de middag altijd lekker picknicken.
Ik ben dus niet de enige die van lekker picknicken onderweg houdt :D
Doen wij ook vaak in Amerika, broodjes en beleg kopen voor onderweg en lekker ergens picknicken.
Of als wij een broodjeszaak zien, zoals bijvoorbeeld een Subway, dan kopen wij een rijkelijk belegd brood, of kopen een klaargemaakte, verpakte salade voor onderweg. In de koelbox/tas blijft het heerlijk fris.

Bovendien is het handig om bij een supermarkt wat plastic bestek te kopen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

markro schreef:Of als wij een broodjeszaak zien, zoals bijvoorbeeld een Subway, dan kopen wij een rijkelijk belegd brood,
Ooooh, moet dat nou Marco? Ik krijg meteen visioenen van zo'n overheerlijke Subway tuna sandwich. :(

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vana schreef:
markro schreef:Of als wij een broodjeszaak zien, zoals bijvoorbeeld een Subway, dan kopen wij een rijkelijk belegd brood,
Ooooh, moet dat nou Marco? Ik krijg meteen visioenen van zo'n overheerlijke Subway tuna sandwich. :(

Marjon
En dat terwijl jij zo je best doet met lijnen. Sorry! :oops: :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Snickers, mueslikoeken een "snackbar" noemen.....haha :lol:
Zo noemen ze die toch in Amerika? Of sla ik nou de plank helemaal mis... :shock:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Candybar toch?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Heet het niet Candybar??
BigAppleLover
Amerikafan

Martin & Marianne schreef: Wij hadden ook altijd broodbeleg in de koelbox, en rauwkost, druiven, etc.
Wij hadden hier van die hersluitbare zakjes gekocht (Xenox). Maar niet alles past in die zakjes. Alle spullen werden altijd zorgvuldig gestapeld; waterdichte dingen onderin, maar aan het eind van de rit dreef er ook wel eens iets in een laagje water. Misschien is het ook wel handig om van die plastic doosjes mee te nemen of te kopen (zoiets bedenken wij altijd aan het eind van de vakantie).

Marianne
Goed idee van die doosjes. Zijn bovendien ook makkelijk in elkaar gestapeld mee te nemen vanuit Nederland. Ik heb er thuis een paar liggen: eens kijken of ze waterdicht zijn.

Zag laatst trouwens een discussie over Nederlandse kaas opsturen en toen bedacht ik me dat ik daar bij terugkomst uit de VS altijd zo naar snak. Na 1 week NY afgelopen mei zijn we op schiphol meteen een stokbroodje kaas gaan eten bij Delifrance.
Ik ga nu zeker kijken of ik een goed afsluitbare bak kan vinden waar ik een kilo NL-kaas in mee kan nemen. Dat maakt een Amerikaanse sandwich gelijk een stuk lekkerder :wink:
BigAppleLover
Amerikafan

vana schreef:

Marjon
In Nederland trekt me zo'n subway "footlong" mij niet zo, maar in de VS hoort het er gewoon bij. Lekker :P
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Zag laatst trouwens een discussie over Nederlandse kaas opsturen en toen bedacht ik me dat ik daar bij terugkomst uit de VS altijd zo naar snak. Na 1 week NY afgelopen mei zijn we op schiphol meteen een stokbroodje kaas gaan eten bij Delifrance.
Ik ga nu zeker kijken of ik een goed afsluitbare bak kan vinden waar ik een kilo NL-kaas in mee kan nemen. Dat maakt een Amerikaanse sandwich gelijk een stuk lekkerder
Wij kochten altijd gewoon een stuk Gouda kaas of soms Edammer in de supermarkt. De meeste grote supermarkten hadden dat wel.
Het was wel prijzig, maar dat hadden we er wel voor over.

marjon
BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
BigAppleLover schreef:Snickers, mueslikoeken een "snackbar" noemen.....haha :lol:
Zo noemen ze die toch in Amerika? Of sla ik nou de plank helemaal mis... :shock:

Roland
Oh.....ik dach dat je het expres (voor jezelf) een andere naam had gegeven. Zoiets van al het snoepgoed noem ik "mijn snackbar".

Maar je bedoelt dus gewoon candybars.

(dan heb je mij niet zien lachen :wink: :D )
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mrloes schreef:voor Martin & Marianne:

Wat houdt de klantenkaart in bij Safeways?
Een soort AH Bonus-kaart?
Heb je er veel profijt van in 3 weken?
Komt wel overeen ja, ze zijn gratis, je kan ze ophalen bij de klanten service.
Niet alleen bij Safeways trouwens maar bij alle grotere winkelketens zoals Albertsons, Fry's, Lucky's enz.
Als je een beetje op de bonusboodschappen let kan je wel 20 tot40% verdienen.
Wij hebben er een hele serie en als we een nieuwe winkel tegen komen gaan we altijd eerst een kaart halen, nu doe je als je met een camper reist meer boodschappen maar alle beetjes helpen.
Rob
BigAppleLover
Amerikafan

vana schreef:
Ik ga nu zeker kijken of ik een goed afsluitbare bak kan vinden waar ik een kilo NL-kaas in mee kan nemen. Dat maakt een Amerikaanse sandwich gelijk een stuk lekkerder
Wij kochten altijd gewoon een stuk Gouda kaas of soms Edammer in de supermarkt. De meeste grote supermarkten hadden dat wel.
Het was wel prijzig, maar dat hadden we er wel voor over.

marjon
Ik vond het destijds altijd te duur, waardoor ik tussen de betaalbare amerikaanse kazen ging zoeken naar een lekkere, pittige kaas (die ik dan steeds niet vond :cry: )

Maar nu begin ik trouwens wel erg af te wijken van het onderwerp van mijn eigen draadje: koelboxen :oops:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Coyote schreef:Ik koop altijd een harde kunstof koelbox bij de Wal Mart voor rond de $ 14 tot $ 16. Zie afbeelding:

Afbeelding

Ik bewaar er frisdrank, water en soms wat voorgesneden fruit of een snackbar (bijv. snickers of van die mueslikoeken) in. Bij de motels haal ik nooit ijs. Omdat dit ijs vers is, is het vaak nog niet goed ingevroren. De ijsblokjes zijn dan ook al binnen een dag gesmolten. Ik haal daarom altijd een goed ingevroren zak met ijsblokjes bij de de supermarkt. Kost $ 1 tot $ 3 maar dan heb je er ook meer plezier van.

De koelbox neem ik nooit mee naar huis. Die laat ik achter bij het laatste motel of de familie.

Op deze site van Wal Mart staan een groot aantal "Coolers".

Roland
Die hadden wij ook, heel handig
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aïda schreef:Candybar toch?
Oeps... :oops:

Dat was inderdaad het woord dat ik zocht. :wink:

Enneh, ik wilde het niet mijn eigen snackbar noemen hoor. :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij kopen altijd zo'n kunstof koelbox MET kraantje voor plm $ 15 bij de Wal*Mart. Meestal hebben ze wel een aabieding. Het kraantje vinden we bijzonder handig voor het weg laten lopen van het smeltwater, zodat je niet de hele koelbox uit hoeft te pakken. Het nieuwe ijs kan er dan zo weer in.

Ook nemen we altijd eentje met een behoorlijk afmeting omdat wij meestal kamperen met een tentje en soms dagen in gebieden zijn waar niets of weinig te koop is. Deze grote koelboxen hebben ook meestal plastic bakjes die je er bovenin kan "hangen". Blikjes frisdranken zetten we altijd op de bodem i.v.m. het smeltwater.

In het begin hebben we wel eens een piepschuim koelbox gekocht, maar daar konden we het niet de hele vakantie mee uithouden. Of hij begon te lekken of hij ging kapot. Dus dat doen we niet meer.

We laten de koelbox altijd achter in Amerika. Wat is nou $ 15 op een hele vakantie?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BigAppleLover
Amerikafan

hekkie schreef:Wij kopen altijd zo'n kunstof koelbox MET kraantje voor plm $ 15 bij de Wal*Mart. Meestal hebben ze wel een aabieding. Het kraantje vinden we bijzonder handig voor het weg laten lopen van het smeltwater, zodat je niet de hele koelbox uit hoeft te pakken. Het nieuwe ijs kan er dan zo weer in.

Ook nemen we altijd eentje met een behoorlijk afmeting omdat wij meestal kamperen met een tentje en soms dagen in gebieden zijn waar niets of weinig te koop is. Deze grote koelboxen hebben ook meestal plastic bakjes die je er bovenin kan "hangen". Blikjes frisdranken zetten we altijd op de bodem i.v.m. het smeltwater.

In het begin hebben we wel eens een piepschuim koelbox gekocht, maar daar konden we het niet de hele vakantie mee uithouden. Of hij begon te lekken of hij ging kapot. Dus dat doen we niet meer.

We laten de koelbox altijd achter in Amerika. Wat is nou $ 15 op een hele vakantie?

Marjan
Ok, we gaan vanaf 4 juni uitkijken naar: een kunstof koelbox MET kraantje.

Om antwoord te geven op je vraag heb ik het even uitgerekend: $15 is 0,25% van onze ingecalculeerde vakantiekosten :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BigAppleLover schreef: Om antwoord te geven op je vraag heb ik het even uitgerekend: $15 is 0,25% van onze ingecalculeerde vakantiekosten :lol:
Dat bedoel ik........ :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer