Ik sluit me aan bij
@Hamilton .
Ik vind het ook niet kunnen dat je vliegt in gebieden waar dit verboden is. Door dergelijke cowboys dienen de regels steeds maar strenger gemaakt te worden.
Mijn zoon won in 2013 de GoPro Video Award in de VS met zijn dronevideo "Wild Utah from Above", met onder andere beelden van in Nationale Parken. Geen enkel shot werd echter gemaakt zonder expliciete toestemming. Toen kreeg men die nog vrij vlot, nu echter helemaal niet meer. We nemen dan ook onze drone nooit meer mee naar de VS (kan ook moeilijk want de huidige drone is inmiddels een uit de kluiten gewassen professionele drone geworden), gewoon omdat er toch niet meer mag gevlogen worden in alles wat onder "wilderness area" valt, en dat is behoorlijk uitgebreid.
Daarnaast vind ik het behoorlijk onverantwoord om te zien dat jouw vriend tot op de uiterste overhangende rotsen gaat liggen in Coal Mine Canyon. Iedereen die er ooit geweest is weet dat dit levensgevaarlijk is want die zijn he-le-maal niet stabiel en kunnen zo afbreken.
Op die manier dan meer likes of views te proberen generen vind ik echt niet kunnen want dat kan anderen aanzetten om hetzelfde te doen. In deze tijden van social media draait het bij velen immers enkel maar om het aantal likes, wat ze daar ook moeten voor doen.
Maar het bijzonderste is dat jullie een leuke tijd gehad hebben en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dergelijke video's wel leuk vinden. After all there is no accounting for taste.
Ter info: de zwarte stenen waar je overloopt waarbij je zich afvraagt wat het is, is gewoon steenkool zoals je overal kan zien in de de lagen van COAL Mine Canyon.
Overigens, het veruit mooiste deel van CMC is niet waar jullie geweest zijn, maar bereik je via een dirt road 500 meter verder naar het oosten. Daar zie je ook The Ghost, de alleenstaande hoge rots.
2018-04-11 Canyon X - Balancing Rock - Coalmine Canyon by
Kalaman Travel, on Flickr
2018-04-11 Canyon X - Balancing Rock - Coalmine Canyon by
Kalaman Travel, on Flickr