....en dan ben ik nog vergeten $15 om te zetten naar euro.hekkie schreef:Dat bedoel ik........BigAppleLover schreef: Om antwoord te geven op je vraag heb ik het even uitgerekend: $15 is 0,25% van onze ingecalculeerde vakantiekosten

Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien. En je kunt hem gewoon als extra koffer gebruiken voor alle kleding en andere dingen die je ter plekke hebt aangeschaft!hekkie schreef: We laten de koelbox altijd achter in Amerika. Wat is nou $ 15 op een hele vakantie?
Marjan
Ja, wij hebben er ook een met een kraantje. Zit die er niet standaard op? Anders inderdaad even op letten.hekkie schreef: Wij kopen altijd zo'n kunstof koelbox MET kraantje voor plm $ 15 bij de Wal*Mart. Meestal hebben ze wel een aabieding. Het kraantje vinden we bijzonder handig voor het weg laten lopen van het smeltwater, zodat je niet de hele koelbox uit hoeft te pakken. Het nieuwe ijs kan er dan zo weer in.
Hetzelfde krijg je als je vergeet het kraantje dicht te doenChi Sin X schreef:Maar hij lekt inderdaad wel, nog niet bij 1-2 cm, maar als er meer dan 5 cm water instaat, dan heb je problemen. (niet dat dat zo erg was, 5 minuten zonder airco rijden en het was allemaal weer opgedroogd)
BigAppleLover schreef:Opnieuw verbaast het me dat ook dit onderwerp binnen een mum van tijd zo'n levendige discussie/reacties oplevert. Komt het doordat dit weer eens wat anders is dan de "standaard"-vragen over routes etc?!
In ieder geval is het leuk om te merken dat jullie er graag wat over willen zeggen en dat ondertussen niet alleen ik héél veel aan jullie reacties heb gehad, maar ook vele anderen op het forum.
Het zijn toch al die kleine praktijktips die voor mij waardevol zijn: bijvoorbeeld die afsluitbare (niet 100% dichte) zakjes, het kraantje en het verschil in ijsblokjes etc etc.
WAT EEN GEWELDIG FORUM TOCH!!!
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien.
Hallo Samantha,samantha81 schreef:Dit jaar kopen wij ook weer een kunststof maar nu met kraantje. We gaan zeker de tip met plastic zakjes gebruiken.
We kunnen wel een aktie op touw zetten:Color01 schreef:Als iedereen nu de Koelboxen die overblijven naar mij heen sturen... dan kan ik die goed gebruiken op de locatie, waar wij binnen kort onze nieuwe huis gaan bouwen.
Als jullie nu allemaal je laatste dag in de US bij een van de Nederamerikanen doorbrengt, dan kun je je gebruikte spullen bij ons achterlaten. Ik kan altijd wel extra koelboxen gebruiken.hekkie schreef:Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien.
Weggooien en weggooien is natuurlijk twee. In eerste instantie proberen we hem aan iemand op onze laatste camping te geven evenals overgebleven blikjes etenswaren, gasflesjes, stoeltjes o.i.d..
Dat doen wij al Loek. Onze vriendin Elly in Californië krijgt altijd alles wat we niet meer gebruiken, maar sinds vorig jaar slaat ze de spullen maar op voor ons, omdat ze weet dat we toch weer terug komenAls jullie nu allemaal je laatste dag in de US bij een van de Nederamerikanen doorbrengt, dan kun je je gebruikte spullen bij ons achterlaten. Ik kan altijd wel extra koelboxen gebruiken.
Het is m.i. het beste als je het ijs gewoon in de supermarkt koopt, vorig jaar zag ik toeristen in de hotels grote koelboxen onder bij de ijsblokjesmachine laten vollopen, ijsmachine leeg, ik vond dat echt niet zo netjes.Coyote schreef: Bij de motels haal ik nooit ijs.
Oeh dat klinkt echt typisch nederlandshelena schreef:Het is m.i. het beste als je het ijs gewoon in de supermarkt koopt, vorig jaar zag ik toeristen in de hotels grote koelboxen onder bij de ijsblokjesmachine laten vollopen, ijsmachine leeg, ik vond dat echt niet zo netjes.Coyote schreef: Bij de motels haal ik nooit ijs.