Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox...wat kopen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

hekkie schreef:
BigAppleLover schreef: Om antwoord te geven op je vraag heb ik het even uitgerekend: $15 is 0,25% van onze ingecalculeerde vakantiekosten :lol:
Dat bedoel ik........ :lol:
....en dan ben ik nog vergeten $15 om te zetten naar euro. :wink:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Bedankt voor de uitleg rondom de 'bonuskaart'.
Vul je dan gewoon je Nedl. thuis-adres in als ze daar naar vragen?

mrloes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hekkie schreef: We laten de koelbox altijd achter in Amerika. Wat is nou $ 15 op een hele vakantie?

Marjan
Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien. En je kunt hem gewoon als extra koffer gebruiken voor alle kleding en andere dingen die je ter plekke hebt aangeschaft!
hekkie schreef: Wij kopen altijd zo'n kunstof koelbox MET kraantje voor plm $ 15 bij de Wal*Mart. Meestal hebben ze wel een aabieding. Het kraantje vinden we bijzonder handig voor het weg laten lopen van het smeltwater, zodat je niet de hele koelbox uit hoeft te pakken. Het nieuwe ijs kan er dan zo weer in.
Ja, wij hebben er ook een met een kraantje. Zit die er niet standaard op? Anders inderdaad even op letten.

Marianne
samantha81
Amerika-ontdekker

Bericht door samantha81 »

Hallo,
wij kochten 1 1/2 jaar geleden ook een kunststof koelbox, helaas zonder kraantje. bedachten wij ook later pas. Maar deze is mee het vliegtuig ingegaan als 2de koffer. en in nl kwam hij keurig als eerste op de band aan. Alleen mijn vriend liep er mee door de douane(?) en werd aangehouden ze wilden even in de koelbox kijken. Alleen jammer voor hen er zat niks in.
Dit jaar kopen wij ook weer een kunststof maar nu met kraantje. We gaan zeker de tip met plastic zakjes gebruiken.

Groetjes Samantha.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden zo'n piepschuimen koelbox gekocht, en eigenlijk nooit last mee gehad. Het ding was eigenlijk verbazingwekkend sterk.

Maar hij lekt inderdaad wel, nog niet bij 1-2 cm, maar als er meer dan 5 cm water instaat, dan heb je problemen. (niet dat dat zo erg was, 5 minuten zonder airco rijden en het was allemaal weer opgedroogd) Dus wij waren wel gedwongen om al het ijs in plastic zakjes te doen.
En het ding piepte bij ons ook, maar het was wel niet constant, enkel op dirtroads enzo.
Maar we waren er wel heel tevreden over, alles bleef goed fris, ook als we de auto achterlieten in de zon en op het eind van de middag terugkwamen.

We hebben het wel nooit aangedurfd om beleg langer dan een dag in te bewaren, dus alles dat we kochten aten we die dag wel op (behalve dingen die sowieso wat langer goed blijven zoals kaas en confituur). Wij hadden regelmatig ook hotdog worstjes gekocht en dan met een beetje ketchup en broodjes hadden we de perfecte lunch.

En picnicken in nationale parken is echt de max :). Ik ben alleen wel niet meer zo wild van eekhoorntjes sindsdien ;), ze hebben geen schrik meer van mensen en springen soms mee op tafel enzo, en daar heb ik het niet voor. Wel goed voor foto's te nemen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden in eerste instantie ook zo'n piepschuim koelbox gekocht. We werden gek van het gepiep :shock:
Toen hebben we bij K Mart een koelbox op wieltjes gekocht. Heel handig.
Wij betaalden hier $ 25 voor en hebben 'm gewoon mee naar huis genomen. Ik moet nog even kijken of het kan qua afmetingen, maar anders gaat ie dit jaar weer gewoon mee naar Amerika!
In het begin hadden we het ijs ook keurig in zakjes er tussen gedaan, maar wij vonden dit toch niet genoeg koelen en deden vanaf toen het ijs er gewoon los in. Heerlijk koel drinken onderweg!
Afbeelding

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Chi Sin X schreef:Maar hij lekt inderdaad wel, nog niet bij 1-2 cm, maar als er meer dan 5 cm water instaat, dan heb je problemen. (niet dat dat zo erg was, 5 minuten zonder airco rijden en het was allemaal weer opgedroogd)
Hetzelfde krijg je als je vergeet het kraantje dicht te doen :wink:

Maar alles is inderdaad zo weer droog!

Marianne
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Opnieuw verbaast het me dat ook dit onderwerp binnen een mum van tijd zo'n levendige discussie/reacties oplevert. Komt het doordat dit weer eens wat anders is dan de "standaard"-vragen over routes etc?!

In ieder geval is het leuk om te merken dat jullie er graag wat over willen zeggen en dat ondertussen niet alleen ik héél veel aan jullie reacties heb gehad, maar ook vele anderen op het forum.

Het zijn toch al die kleine praktijktips die voor mij waardevol zijn: bijvoorbeeld die afsluitbare (niet 100% dichte) zakjes, het kraantje en het verschil in ijsblokjes etc etc.

WAT EEN GEWELDIG FORUM TOCH!!!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

BigAppleLover schreef:Opnieuw verbaast het me dat ook dit onderwerp binnen een mum van tijd zo'n levendige discussie/reacties oplevert. Komt het doordat dit weer eens wat anders is dan de "standaard"-vragen over routes etc?!

In ieder geval is het leuk om te merken dat jullie er graag wat over willen zeggen en dat ondertussen niet alleen ik héél veel aan jullie reacties heb gehad, maar ook vele anderen op het forum.

Het zijn toch al die kleine praktijktips die voor mij waardevol zijn: bijvoorbeeld die afsluitbare (niet 100% dichte) zakjes, het kraantje en het verschil in ijsblokjes etc etc.

WAT EEN GEWELDIG FORUM TOCH!!!
:lol:

Marianne
(Vrije dag vandaag!)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mrloes schreef:Bedankt voor de uitleg rondom de 'bonuskaart'.
Vul je dan gewoon je Nedl. thuis-adres in als ze daar naar vragen?

mrloes
Wij vullen altijd ons NL-adres in dat is geen probleem, hebben thuis nog nooit post gehad, post naar het buitenland sturen is te duur voor die winkels.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien.
Hoi Marianne,

Weggooien en weggooien is natuurlijk twee. In eerste instantie proberen we hem aan iemand op onze laatste camping te geven evenals overgebleven blikjes etenswaren, gasflesjes, stoeltjes o.i.d..

Vaak heb je op een campground ook nog wel een plekje waar mensen hun overgebleven spulletjes neerzetten zodat een ander er eventueel nog plezier van kan hebben. We hebben al een aantal keren mensen (en vooral jongelui die budget reizen) hier een plezier mee kunnen doen.

Het is dus niet zo dat ik het zo maar weggooi, eerder is het wegggeven.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

samantha81 schreef:Dit jaar kopen wij ook weer een kunststof maar nu met kraantje. We gaan zeker de tip met plastic zakjes gebruiken.
Hallo Samantha,

Als je een koelbox met een kraantje koopt, is het eigenlijk niet nodig om die plastic zakjes te gebruiken. Juist door de ijsklonten los er in te gooien, gaan ze overal tussen zitten en heb je de beste koeling. Zoals gezegd, hebben wij dus altijd de bodem opgevuld met blikjes. flesjes etc. Ook als het het ijs gesmolten is, blijft e.e.a. nog lekker lang koel in het smeltwater.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Als iedereen nu de Koelboxen die overblijven naar mij heen sturen... dan kan ik die goed gebruiken op de locatie, waar wij binnen kort onze nieuwe huis gaan bouwen. :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Color01 schreef:Als iedereen nu de Koelboxen die overblijven naar mij heen sturen... dan kan ik die goed gebruiken op de locatie, waar wij binnen kort onze nieuwe huis gaan bouwen. :lol:
We kunnen wel een aktie op touw zetten:

Help Herman (Color01) aan een koelbox........... 8)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

hekkie schreef:
Martin & Marianne schreef:Dat is het natuurlijk ook niet, het is bij ons meer het idee dat het jammer is om iets goeds en bruikbaars weg te gooien.
Hoi Marianne,

Weggooien en weggooien is natuurlijk twee. In eerste instantie proberen we hem aan iemand op onze laatste camping te geven evenals overgebleven blikjes etenswaren, gasflesjes, stoeltjes o.i.d..
Als jullie nu allemaal je laatste dag in de US bij een van de Nederamerikanen doorbrengt, dan kun je je gebruikte spullen bij ons achterlaten. Ik kan altijd wel extra koelboxen gebruiken. :lol: :lol: :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als jullie nu allemaal je laatste dag in de US bij een van de Nederamerikanen doorbrengt, dan kun je je gebruikte spullen bij ons achterlaten. Ik kan altijd wel extra koelboxen gebruiken.
Dat doen wij al Loek. Onze vriendin Elly in Californië krijgt altijd alles wat we niet meer gebruiken, maar sinds vorig jaar slaat ze de spullen maar op voor ons, omdat ze weet dat we toch weer terug komen :P
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Coyote schreef: Bij de motels haal ik nooit ijs.
Het is m.i. het beste als je het ijs gewoon in de supermarkt koopt, vorig jaar zag ik toeristen in de hotels grote koelboxen onder bij de ijsblokjesmachine laten vollopen, ijsmachine leeg, ik vond dat echt niet zo netjes.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
samantha81
Amerika-ontdekker

Bericht door samantha81 »

hoi Marjan,
je hebt helemaal gelijk maar we hebben wel eens gehad dat er wat schoof in de koelbox en dat er dingen nat werden die liever droog waren gebleven. Maar bedankt voor je tip. Dit jaar gaat het zeker beter. :D

Groetjes Samantha
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Wij kopen ook altijd een koelbox met kraantje en afgelopen jaar hebben we staan twijfelen of we de gewone (goedkope) zouden nemen of de beter isolerende (dure) achteraf gezien hadden we beter de dure kunnen nemen omdat je dan veel langer doet met je gekochte ijsblokken (geen motels, maar kamperen) Bijna elke dag $3 is best veel in 4 weken tijd. Komende zomer een beter geisoleerde voor ons en we zullen hem weer niet meezeulen, maar achterlaten in het motel waar we laatste nachts slapen (net als de stoelen, gasflesjes etc etc) Ik kan niet wachten tot het weer zo ver is .........
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

helena schreef:
Coyote schreef: Bij de motels haal ik nooit ijs.
Het is m.i. het beste als je het ijs gewoon in de supermarkt koopt, vorig jaar zag ik toeristen in de hotels grote koelboxen onder bij de ijsblokjesmachine laten vollopen, ijsmachine leeg, ik vond dat echt niet zo netjes.
Oeh dat klinkt echt typisch nederlands
Zijn meestal dezelfde mensen die bij het ontbijtbuffet ook alvast de boterhammen voor de lunch smeren.....heel erg :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer