Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Diego 3,5 dag
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
San Diego 3,5 dag
Hallo,
Wij (familie met 2 meiden van 13 en 15) zitten nu in Palm Springs en over 2 dagen gaan we naar San Diego.
We hebben daar 3,5 dag te besteden en hebben wat advies nodig. Eigenlijk een soort van planning wat haalbaar is.
We willen USS Midway, Gaslamp District, La Jolla, strand sowieso zien.
Maar we willen het maximale wel eruit proberen te halen. We lezen overal dat dit wel een van de mooiste steden van Amerika is.
Kan iemand ons een beetje helpen met de planning? We zitten in het Hilton Resort en Spa.
De rest van onze vakantie hebben we perfect voorbereid alleen San Diego helaas geen tijd voor gehad.
Ik hoop dat jullie ons nog een beetje kunnen helpen.
Oh ja shoppen vinden de meiden altijd leuk.
1 vraag heb ik vooraf: Is de San Diego Zoo zo bijzonder dat we deze wel moeten doen? Is dit zo veel mooier dan b.v. Burgers Zoo oid.
Alvast bedankt.
Groet,
Maurice
Wij (familie met 2 meiden van 13 en 15) zitten nu in Palm Springs en over 2 dagen gaan we naar San Diego.
We hebben daar 3,5 dag te besteden en hebben wat advies nodig. Eigenlijk een soort van planning wat haalbaar is.
We willen USS Midway, Gaslamp District, La Jolla, strand sowieso zien.
Maar we willen het maximale wel eruit proberen te halen. We lezen overal dat dit wel een van de mooiste steden van Amerika is.
Kan iemand ons een beetje helpen met de planning? We zitten in het Hilton Resort en Spa.
De rest van onze vakantie hebben we perfect voorbereid alleen San Diego helaas geen tijd voor gehad.
Ik hoop dat jullie ons nog een beetje kunnen helpen.
Oh ja shoppen vinden de meiden altijd leuk.
1 vraag heb ik vooraf: Is de San Diego Zoo zo bijzonder dat we deze wel moeten doen? Is dit zo veel mooier dan b.v. Burgers Zoo oid.
Alvast bedankt.
Groet,
Maurice
-
- Amerika-ontdekker
Re: San Diego 3,5 dag
Mijn tips voor San Diego.
- Ga naar de USS midway en neem de audiotour een unieke ervaring over hoe het er op zo'n vliegdekschip aan toe ging vroeger.
- De Zoo is wat mij betreft absoluut de moeite waard. Ik ben zelf helemaal geen fan van dierentuinen maar in de San Diego Zoo kijk je je ogen uit zo compleet en mooi dat de Zoo is opgezet.
- Zoek de gezelligheid van Pacific beach in San Diego. Veel families die een dagje aan het strand doorbrengen. Druk maar gezellig druk en niet te.
- Kies 's avonds voor Little Italy. Heel gezellige en levendige wijk met veel restaurantjes mijn inziens leuker dan het Gaslamp Quarter.
- Wat betreft shoppen zou ik de outlet van Las Americas adviseren. Dan zie je ook wat van de mexico. De Outlet ligt namelijk tegen de grens aan en omdat Tijuana hoger ligt kan je alleen al in bouwstijl al heel goed het verschil zien tussen Mexico en de VS.
Goede tips.
Vergeet Balboa Park ook niet, daar ligt de zoo praktisch in. Ook ik vond de zoo erg indrukwekkend, terwijl ik niet veel met dierentuinen heb.
Ik vond Cabrillo National Monument ook erg indrukwekkend met een mooi uitzicht over de stad.
Als je 3,5 dag hebt heb je heerlijk de tijd. Ik zou dan ook lekker per moment kijken waar je zin in hebt. San Diego is niet enorm uitgestrekt dus je bent redelijk snel overal.
Vergeet Balboa Park ook niet, daar ligt de zoo praktisch in. Ook ik vond de zoo erg indrukwekkend, terwijl ik niet veel met dierentuinen heb.
Ik vond Cabrillo National Monument ook erg indrukwekkend met een mooi uitzicht over de stad.
Als je 3,5 dag hebt heb je heerlijk de tijd. Ik zou dan ook lekker per moment kijken waar je zin in hebt. San Diego is niet enorm uitgestrekt dus je bent redelijk snel overal.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
La Jolla, La Jolla Trail, Mission Beach, Seaport Village, Cowles Mountain/Mission Trails, Balboa Park, Old Town San Diego.
Vonden wij allemaal de moeite waard.
Vonden wij allemaal de moeite waard.
Wij vonden San Diego een erg leuke stad die ons erg verrast heeft 2 jaar geleden.
Met Balbao Park en San Diego Zoo kan je makkelijk een dag vullen. De dierentuin is erg mooi en niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Burgers Zoo. Het is behoorlijk groot daar. Al in behoorlijk wat dierentuinen geweest de laatste jaren en deze steekt er met kop en schouders boven uit.
's avonds is het ook erg gezellig in Old Town, lekker Mexicaans eten en live muziek.
Met Balbao Park en San Diego Zoo kan je makkelijk een dag vullen. De dierentuin is erg mooi en niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Burgers Zoo. Het is behoorlijk groot daar. Al in behoorlijk wat dierentuinen geweest de laatste jaren en deze steekt er met kop en schouders boven uit.
's avonds is het ook erg gezellig in Old Town, lekker Mexicaans eten en live muziek.
-
- Amerikakenner
Wij vonden het heel leuk om met de fiets de haven te verkennen (het deel tussen jullie hotel en Waterfront park) en de ferry te nemen naar Coronado Island. Daar hebben we nog aan het strand gezeten en ook een heel eind het harde strand (Silver strand) richting zuiden afgefietst. Heerlijk rustig daar en ook enkele mooie schelpen gevonden.
Verder alles wat hier genoemd is, zeker ook Cabrillo National Monument (in de namiddag, als de mist wat opgetrokken is).
La Jolla was ook heel mooi, heel veel zeehonden en zeeleeuwen gezien die je tot een paar meter kan benaderen. Wel erg druk in het weekend.
Little Italy is leuk, op zaterdag steeds een gezellige markt daar. Werd ons ook aangeraden door lokale mensen.
Old Town vonden we niet zoveel aan: het is een mengeling van authentiek en kitsch. Maar wij waren er niet 's avonds, dan is het wellicht een stuk gezelliger.
Wij waren 's avonds in Gaslamp Quarter en achteraf gezien was dat een slechte keuze: niet echt gezellig, moeilijk en duur om te parkeren, niet goed gegeten...
Verder alles wat hier genoemd is, zeker ook Cabrillo National Monument (in de namiddag, als de mist wat opgetrokken is).
La Jolla was ook heel mooi, heel veel zeehonden en zeeleeuwen gezien die je tot een paar meter kan benaderen. Wel erg druk in het weekend.
Little Italy is leuk, op zaterdag steeds een gezellige markt daar. Werd ons ook aangeraden door lokale mensen.
Old Town vonden we niet zoveel aan: het is een mengeling van authentiek en kitsch. Maar wij waren er niet 's avonds, dan is het wellicht een stuk gezelliger.
Wij waren 's avonds in Gaslamp Quarter en achteraf gezien was dat een slechte keuze: niet echt gezellig, moeilijk en duur om te parkeren, niet goed gegeten...
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Grappig om te lezen dat iedereen San Diego zoo zo geweldig vindt. Omdat wij dit overal lazen zijn wij er ook heen geweest, maar wij vonden er niet zoveel aan. Misschien is het safaripark wel leuk, daar zijn wij niet geweest. Ja, het is groots opgezet met een tourbus en een kabelbaan, maar om nou te zeggen dat ik daadwerkelijk veel meer dieren gezien heb, nee. We waren er om 14:00 al klaar en vonden bijna 50 euro pp voor een dierentuin echt overdreven veel geld.
Balboa park vonden wij erg leuk. Old town ook. Onze kinderen vonden Aquatica voor een dagje ( kan ook een half dagje) ook genieten. Ga voor een hamburger naar Hodad's, dat is volgend de inwoners de beste hamburgertent die er is ( er staat ook altijd een behoorlijke rij voor de deur)
la Jolla en het strand bezoek kun je makkelijk combineren natuurlijk. Uss Midway is volgens mij wel te combineren met het gaslamp district. Dan hou je nog anderhalve dag over ( er van uitgaand dat je met La jolla en strand een stranddagje doet )
Balboa park vonden wij erg leuk. Old town ook. Onze kinderen vonden Aquatica voor een dagje ( kan ook een half dagje) ook genieten. Ga voor een hamburger naar Hodad's, dat is volgend de inwoners de beste hamburgertent die er is ( er staat ook altijd een behoorlijke rij voor de deur)
la Jolla en het strand bezoek kun je makkelijk combineren natuurlijk. Uss Midway is volgens mij wel te combineren met het gaslamp district. Dan hou je nog anderhalve dag over ( er van uitgaand dat je met La jolla en strand een stranddagje doet )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1070 Weergaves
-
Laatste bericht door Bloedhond
-
- 3 Reacties