Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
09 aug 2019, 13:58
@ TradeMarkNL83 Nee je leest het wel goed , maar dat slaat op Pay Now huren. Als jij het hebt over back-up huren heb je het altijd over Pay Later .
gaf ik inderdaad ook al aan....
Terpies schreef:
09 aug 2019, 12:12
bovendien heb je waarschijnlijk prepaid geboekt, dus moet je alsnog ook moeite doen om je geld terug te krijgen...
De redenen om niet bij een broker te boeken (en zeker niet prepaid) zijn hier al zo vaak besproken....
Ik heb even snel voor je gezocht (in dit geval .co.uk, maar je kunt zelf wel spelen met de verschillende landen sites):

Hertz Post paid (pay at location):
Hertz geeft voor UC $264.46, voor een midsize SUV $298.53 en een standard SUV $325.09 (met 633306)
en voor UC $297.52, voor een midsize SUV $335.84 en een standard SUV $364.72 (met 504224)

Zoals je ziet: je hebt dus inderdaad niet echt goede prijzen voor je 'backup' boeking gevonden
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Volgende week 13 augustus vliegen wij naar New York (JFK) en we zijn met 5 personen. Nu zijn we dus op zoek naar een auto tot en met 22 augustus. Een auto is noodzakelijk, omdat we van plan zijn verschillende staten te bezoeken. We reizen met 2 grote koffers en nog 5 kleine handbagage koffers.
Zelf ben ik terechtgekomen bij prijzen rond de 800 euro.

Nu hoopte ik dat er hier misschien iemand is die weet waar ik het beste kan boeken, want het lijkt mij dat het wel goedkoper kan, maar ik weet niet waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Zou in jullie geval voor zo’n MPV gaan zoals Dodge caravan, voldoende zitplaats en ruimte voor je koffers.
Een standard SUV zou ms net lukken, als je geluk hebt tref je een ford explorer deze is iets ruimer als de meeste standard Suv’s. Een fullsize SUV is wel groter maar duurder en lust wel een slokje brandstof.
Op NewArk is autohuur behoorlijk goedkoper, mede doordat dit in de staat New Jersey ligt.
Ooit zelf taxi vanaf JFK naar newark genomen de volgende dag en nog flink bespaard :D .

Laatst hoorde ik iemand die bij hertz een auto voor 1 dag huurde voor deze transfer , zou geen drop of fee zijn bij hertz tussen deze autohuur locaties
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
09 aug 2019, 14:23

Hertz Post paid (pay at location):
Hertz geeft voor UC $264.46, voor een midsize SUV $298.53 en een standard SUV $325.09 (met CDP 633306)
@[mention]TradeMarkNL83[/mention]
Even voor jouw duidelijkheid en vergelijk met jouw nu uitstaande boeking .
De quote van Terpies mbt een midsize suv volgend .
In die "Pay Later " keuze is dit 295.84 USD ( of 264.59 EUR ) jouw prijs

Die kan naar beneden bijgesteld worden als je als " Gold " member een midsize auto boekt en betaalt , maar vervolgens een andere klasse meeneemt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor het uitzoeken @Terpies en @bedeve! Wat ik nog wel vergeten was te melden is dat ik hem in de ochtend ophaal en in de avond terugbreng. Dat kost me natuurlijk een extra dag, maar kan even niet anders ivm vluchten en andere plannen. Dan kom ik bij Hertz.co.uk met 633306 uit op 335 dollar voor een intermediate SUV. Dat is omgerekend 298 euro en dus...3x raden...even duur als m'n boeking bij Alamo :) Maar dan bij Hertz inderdaad wel met het voordeel van annuleren. Van de Gold Service kan ik helaas nog geen gebruik maken omdat het m'n eerste huur met Hertz wordt. Al ga ik voor m'n reis nog even langs Hertz in NL in de hoop dat te fixen.
Gast

Bericht door Gast »

:offtopic: Tja...lezen is ook een kunst...maar goed...de fascinatie voor Alamo en ingewikkelde skip the counter handleidingen is bij meerdere mensen op dit forum aanwezig, en dan liefst ook nog via een broker...
Als je achteraf nog komt met allerlei andere tijdstippen terwijl je zowel door mij als @bedeve gevraagd wordt om even aan te geven wat je zoekt zodat we mee kunnen helpen, is er voor mij de lol er af om behulpzaam te zijn....
TradeMarkNL83
Amerikakenner

:offtopic: Oh nee, Alamo en skip the counter is absoluut niet heilig voor mij hoor. Heb die boeking ook geannuleerd en ga morgen even rustig naar Hertz kijken :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

TradeMarkNL83 schreef:
09 aug 2019, 20:35
Van de Gold Service kan ik helaas nog geen gebruik maken omdat het m'n eerste huur met Hertz wordt.
En zo eindigt ook deze polemiek met een groot aantal postings in een poel van onzinnige aannames :roll: :roll: :oops:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner

:lol: Tsja, ik hoor het graag als jullie zeggen dat Hertz liegt. Uit de mail die ik kreeg als bevestiging van m’n status match:

“FYI: Our records verify your Gold Service has not yet been activated. To activate Gold Service, customers are required to book a reservation using their Gold number and the primary credit card in their profile. At the time of rental, the credit card and driver’s license will need to be shown for verification. Once the rental is returned and paid for using the primary credit card, Gold Service and President’s Circle Gold benefits will be activated for future rentals at participating locations. This policy is in place to protect our customers from fraud since most Hertz profiles are set up on Hertz.com. I apologize for the inconvenience this causes.”
Gast

Bericht door Gast »

Begrijpend lezen is soms een enorme opgave....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
09 aug 2019, 21:09
..de fascinatie voor Alamo en ingewikkelde skip the counter handleidingen is bij meerdere mensen op dit forum aanwezig, en dan liefst ook nog via een broker...
Hoezo 'ingewikkelde skip the counter handelingen'??? Daar heb je echt geen hogere wiskunde voor nodig. :lol:

Nee, het statusmatchen, binnen een seconde op enroll moeten klikken, de verschillende boekingen die je 'moet' maken, dat is handig! :roll:

Laat iedereen lekker op z'n eigen manier de autohuur regelen. Ik moet er niet aan denken de hele tijd boekingen maken, zoeken naar nog een tientje goedkoper, annuleren, weer opnieuw zoeken. Maar als dat een sport voor sommigen hier op het forum is, lekker doen! :P

Ik heb een aantal brokers waar ik zoek (al dan niet met prepaid) en dat is voor mij genoeg. Ook nog nooit een slechte auto meegekregen of voor mijn gevoel teveel betaald. Afgelopen mei/juni gemiddeld € 30 per dag voor een Standard SUV (via een broker ja) vind ik geen slechte deal. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Afgelopen mei/juni gemiddeld € 30 per dag voor een Standard SUV (via een broker ja) vind ik geen slechte deal.
Als jij het geen slechte deal vindt is het toch prima?
De dagprijzen die jij noemt vind ik te hoog. Ik betaal per dag de afgelopen jaren steeds minder dan $25 (dit jaar zelfs $21).

Status matchen is Helemaal Niet lastig want het is 1 mailtje, elite status krijgen bij national was even lastig omdat de link niet meer (goed) werkte, maar de meesten hier hebben die status toch al.

Als je een keer de hoogste status hebt is het voor ELKE auto huur daarna geregeld (in tegenstelling tot de skip the counter ellende die je wel voor elke huur moet doorlopen).

Iedereen moet doen en boeken waar hij/zij zich fijn bij voelt..voor mij is het een uitdaging om tegen de goedkoopste tarieven de mooiste auto’s mee te krijgen (en niet toegewezen te krijgen! Ik wil zelf bepalen waar ik in rijd).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als jij uren en uren, maanden lang de verhuurprijzen wilt vergelijken, boeken, annuleren, opnieuw boeken moet jij dat vooral doen. Ik besteed die tijd liever aan het uitzoeken wat ik allemaal wil doen in Amerika. Laat jij een paar tientjes goedkoper uit zijn met de autohuur. Ik 'verdien' dat voor mijzelf terug met de motelovernachtingen. :wink:

Kennelijk heb jij nog nooit Skip the Counter gedaan. Ellende is het zeker niet. Vind dat juist altijd wel een leuk onderdeel van het autohuren. Maar goed, smaken verschillen. :wink:

En maak je geen zorgen. Ik heb enkel in mijn beginperiode (toen skip the counter, het statusmatchen etc. nog niet eens bestond) een enkele keer een auto toegewezen gekregen. Wanneer zal dat geweest zijn, periode 1999-2003? Daarna in bijna alle gevallen (enkel niet bij huur Mustang Cabrio) een auto zelf kunnen uitzoeken uit de rij en nog nooit ontevreden geweest over de keuze. Kortom, je argument omdat jij op jouw wijze zelf keuze hebt, houdt geen stand. :P

Roland

Gast

Bericht door Gast »

Zeker regelmatig skip the counter gedaan, maar het proces om het voor een huurauto in een apart proces te moeten doen (zeker als je via een broker boekt) is voor een leek bijna niet te begrijpen.
Dat maakt het huren via een partij als National of Hertz het de huurder toch een stuk makkelijker.
Dat probeer ik hier aan mede forummers uit te leggen.
Zeker als je gevoelig bent voor de verkooptrucjes aan de balie van de auto verhuur, laat je je soms ongemerkt overbodige zaken aansmeren (weet ook ik uit eigen ervaring). Skip the counter bespaart je gewoon een hoop ellende, dus zeker als je niet vaak in de US geweest bent (en als je het een keer gewend bent) is dat absoluut aan te raden.
Prettig als Skip the counter bij een partij als National en Hertz standaard geregeld is (om nog maar te zwijgen van gratis extra bestuurders en een aantrekkelijke en eenvoudig te begrijpen toll-by-plate service).

En nee het is zeker geen uren werk om prijzen te vinden. Ik boek een auto tegen een voor mij acceptabele prijs (Max $30 per dag voor minimaal een standard SUV) en af en toe controleer ik of dit nog de laagste is, zeker vlak voor vertrek willen de prijzen nog wel eens omlaag gaan. Ik heb altijd backup boekingen staan zowel voor het autotype wat ik wil rijden als bij andere verhuurder(s).

De huurprijs van auto’s op een bepaalde locatie wegen ook voor mij (net als bij jou) mee aan het totale kosten plaatje, als ik de keus maak om naar een bepaalde aankomst plaats te vliegen (Zo vlieg ik liever niet op Sanford, maar op MCO omdat me dat een goedkopere en betere huurauto oplevert, want op MCO heb ik meer keus). Keus uit twee of drie auto’s vind ik geen keus, overigens, zoals bv op Sanford het geval is...als je geluk hebt...

Autohuur is na hotels en vlucht over het algemeen de grootste kostenpost en er valt met een beetje speurwerk en handigheid een hoop te besparen. In tegenstelling tot een vlucht kun je de autohuur zelfs tot na de vertrekdatum nog wijzigen en/of annuleren, mits je de juiste Auto verhuurder gebruikt.

Voor een backup boeking moet je dus niet aankomen met een prepaid tarief (al dan niet via een broker) zoals @bedeve ook al aangeeft. Ik help oa hier regelmatig mensen met het vinden van de laagste prijs en de beste keus qua auto’s en allemaal tot volle tevredenheid.
Ja het is even werk om status te krijgen bij de verhuurders, maar het bespaart enorm veel geld, net zoals bij het status hebben bij hotels overigens (ik boek per definitie weinig van te voren, en zeker geen motels)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
10 aug 2019, 10:43
Zeker regelmatig skip the counter gedaan, maar het proces om het voor een huurauto in een apart proces te moeten doen (zeker als je via een broker boekt) is voor een leek bijna niet te begrijpen.
Kom, kom...daar is het topic Skip the Counter (Alamo) voor Dummies dan ook voor. Hoe moeilijk kan het zijn?? :dontknow:

Je moet er alleen rekening mee houden dat je het Alamo-reserveringsnummer krijgt. Die krijg je bijv. niet bij usareisen.de.

Je doet alsof het een heel ingewikkeld proces is maar dat is absoluut niet zo. Dat jij het omslachtig vindt, betekent nog niet dat een ander daar moeite mee heeft. Alsof het statusmatchen, dubbele boekingen maken en bijhouden eenvoudig is. Dat vind ik dus een 'gedoe' zoals jij 'skip the counter' een gedoe vindt. Hoor je mij echter het statusmatchen afkraken? Dacht het niet, vind het zelf gewoon allemaal erg omslachtig en tijdrovend. Tijd die ik liever anders besteed. Bovendien, de meesten hier gaan niet zo vaak naar Amerika als jij en ik. Moet je die dan van alles opdringen tot aan AMEX-kaarten aan toe? Voor een regelmatige reiziger, ja. Voor iemand die 1 of 2 keer naar Amerika gaat? Nee! Maar dat is mijn bescheiden mening. :wink:

Roland

PS: ben voor de aardigheid wel benieuwd naar jouw gemiddelde kostprijs van een overnachting (weet het off topic maar gewoon nieuwsgierig).

TradeMarkNL83
Amerikakenner

Terpies schreef:
10 aug 2019, 00:11
Begrijpend lezen is soms een enorme opgave....
Ik merk het ja :lol: Geeft niks.
Gast

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
10 aug 2019, 11:54
Je doet alsof het een heel ingewikkeld proces is maar dat is absoluut niet zo. Dat jij het omslachtig vindt, betekent nog niet dat een ander daar moeite mee heeft. Alsof het statusmatchen, dubbele boekingen maken en bijhouden eenvoudig is.
Status match doe je eenmalig, skip the counter bij elke huur, dus omslachtig. Het is met de handleiding hier absoluut te volgen, maar lastiger dan gewoon een auto huren, naar de garage lopen, auto uitzoeken en uitrijden. Bovendien geen gedoe met silver/gold pakketten: automatisch altijd gratis extra bestuurders. Dubbele boekingen vervallen automatisch dus leveren geen extra werk op.

:offtopic: Ik blijf meestal bij dezelfde ketens qua hotels (Wyndham/La Quinta, IHG of Choice, vanwege status en perks) en betaal uit principe vrijwel nooit meer dan $100 incl tax, meestal rond de $80. De ABN code geeft meestal de hoogste korting (meer dan AAA of status). Boek weinig vooraf omdat we altijd op de bonnefooi reizen; meestal zelfs nog op de parkeerplaats van het hotel zelf :thumbup: . Ik gebruik meestal eerst booking.com om te kijken welke hotels er in een gebied zijn waar ik ga overnachten, dan pak ik de app van de hotel keten zelf of de site, en dan boek ik alleen als ik aan de balie dezelfde prijs niet krijg als op site/in app.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Coyote schreef:
10 aug 2019, 11:54
Je moet er alleen rekening mee houden dat je het Alamo-reserveringsnummer krijgt. Die krijg je bijv. niet bij usareisen.de.
Ik heb toevallig bij usareisen.de geboekt en in de voucher die je per mail ontvangt staat gewoon het Alamo reserveringsnummer hoor.
Dan even 2 minuten wat gegevens invullen en skip the counter is klaar
knipalamo.jpg
knipalamo.jpg (27.12 KiB) 1322 keer bekeken
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boek weinig vooraf omdat we altijd op de bonnefooi reizen; meestal zelfs nog op de parkeerplaats van het hotel zelf :thumbup: . Ik gebruik meestal eerst booking.com om te kijken welke hotels er in een gebied zijn waar ik ga overnachten, dan pak ik de app van de hotel keten zelf of de site, en dan boek ik alleen als ik aan de balie dezelfde prijs niet krijg als op site/in app.
Ik doe dat de laatste 2 reizen eerlijk gezegd niet altijd meer. Ook omdat er deze keren weinig ruimte in zit om te veranderen. Maar zeker de hotels die tussen bepaalde punten liggen en puur als tussenstop dienen. Ik heb wel eens online een hotel geboekt die bij de balie 18 dollar duurder was dan online. In eerste instantie wilde ze niet die prijs geven. Even inloggen op hun wifi, boeken en pling, de boeking verscheen in hun computer. Even een scheef gezicht, maar hij had het zelf ook zo gedaan zei die achteraf.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:
10 aug 2019, 14:54
Ik heb toevallig bij usareisen.de geboekt en in de voucher die je per mail ontvangt staat gewoon het Alamo reserveringsnummer hoor.
Ah, dus toch wel. Ging uit van onderstaand bericht. Heb zelf al jaren niet meer bij usareisen.de geboekt dus kon het niet checken. :P
Reny schreef:
07 jul 2019, 13:08
Ook ik heb problemen met het inchecken + daarna skip the counter.

Vorig jaar voor onze Florida reis geen probleem gehad (rechtstreeks bij Alamo geboekt)
Dit jaar heb ik weer eens via USA Reisen Duitsland geboekt en ik heb geen Alamo reserveringsnummer. Het lukt me gewoon niet om in te loggen :( .
Vandaar... :wink:

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer