Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SUV's
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben een Nissan XTerra gehuurd.
Valt volgens mij in de midsize klasse.
Valt volgens mij in de midsize klasse.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij kun je dat pas echt goed ervaren als je het zelf een keer gedaan hebt..KellyVG schreef:Nee, maar mijn collega heeft vorig jaar een aantal offroad's gedaan met een 4x4 in het westen en zegt dat dit heel goed meevalt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik zal het in overweging nemen... Indien niet, dan zorgen we er wel voor dat we geen moeilijke offroad's doen...Njit schreef:Volgens mij kun je dat pas echt goed ervaren als je het zelf een keer gedaan hebt..KellyVG schreef:Nee, maar mijn collega heeft vorig jaar een aantal offroad's gedaan met een 4x4 in het westen en zegt dat dit heel goed meevalt.
Kelly & Yves
http://kelly.yves.googlepages.com
http://kelly.yves.googlepages.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cherokee en Grand Cherokee zijn wel verschillend,Cherokee is een slag kleiner dan Grand Cerokee.Color01 schreef:Van de buiten kant zijn ze het zelfde.. van binnen en onder motor kap zijn ze anders.KellyVG schreef:
Ik dacht dat er verschil bestond tussen Jeep Cherokee en Jeep Grand Cherokee?
Cherokee bestaat trouwens niet meer in Amerika,is Liberty geworden.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou zomaar kunnen hoor, ik weet alleen wat ik met vakanties zie ... en dan zie ik Liberty's die eruit zien zoals de Cherokee in Nederland.Color01 schreef:Ik dacht toch echt dat de je nu de Gewone Jeep Cherokee Laredo hebt en de Grand Cherokee LimtedPete.Z schreef:
Cherokee en Grand Cherokee zijn wel verschillend,Cherokee is een slag kleiner dan Grand Cerokee.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Er zijn een heleboel suv's maar die zijn niet allemaal geschikt voor het ruige werk.
Ze hebben vaak wel vierwiel aandrijving maar dat is een grote vlag waar vele soorten onder zitten.
Wil je echt 4x4 rijden dan moet je niet bij de luxe modellen gaan zitten want die hebben vaak dan wel vierwielaandrijving maar geen tussenbak.
Met die tussenbak kun je je wagen in de kruipversnelling zetten ofwel de lage gearing.
De amerikaans wagens hebben het grote voordeel dat er een grote motor met veel cilinderinhoud in zit en dus ook al een groot koppel hebben.
Ze kunnen met lage toeren al een heleboel terrein aan.
Dat maakt het autorijden op slecht wegdek en drassige ondergrond een stuk prettiger.
Je moet even aanvoelen hoe de motor aan het gas hangt want bij een cursus word je vrij snel geleerd niet lomp met het gaspedaal om te gaan maar met beleid.
met veel gas geven maakt de kans op vast zitten alleen maar groter.
En dan heb je nog de uitvoering van de auto,een auto met een korte wielbasis is veel wendbaarder en kan meer hobbilig terrein aan dan zijn broer met een lange wielbasis.
Neem de kans waar als je een keer in Moab of in dat soort plaatsen waar de Jeep Wranglers verhuurd worden en kijk eens wat dat kleine ding allemaal aan kan.
Ze hebben vaak wel vierwiel aandrijving maar dat is een grote vlag waar vele soorten onder zitten.
Wil je echt 4x4 rijden dan moet je niet bij de luxe modellen gaan zitten want die hebben vaak dan wel vierwielaandrijving maar geen tussenbak.
Met die tussenbak kun je je wagen in de kruipversnelling zetten ofwel de lage gearing.
De amerikaans wagens hebben het grote voordeel dat er een grote motor met veel cilinderinhoud in zit en dus ook al een groot koppel hebben.
Ze kunnen met lage toeren al een heleboel terrein aan.
Dat maakt het autorijden op slecht wegdek en drassige ondergrond een stuk prettiger.
Je moet even aanvoelen hoe de motor aan het gas hangt want bij een cursus word je vrij snel geleerd niet lomp met het gaspedaal om te gaan maar met beleid.
met veel gas geven maakt de kans op vast zitten alleen maar groter.
En dan heb je nog de uitvoering van de auto,een auto met een korte wielbasis is veel wendbaarder en kan meer hobbilig terrein aan dan zijn broer met een lange wielbasis.
Neem de kans waar als je een keer in Moab of in dat soort plaatsen waar de Jeep Wranglers verhuurd worden en kijk eens wat dat kleine ding allemaal aan kan.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:

Dit Jeepje is gehuurd bij Adventure Jeeps in Moab. Deze Jeeps zijn 'modified', grotere bodemvrijheid, helemaal geschikt voor dit werk. Op de weg dweilt zo'n ding gewoon

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit soort dingen dus.....Neem de kans waar als je een keer in Moab of in dat soort plaatsen waar de Jeep Wranglers verhuurd worden en kijk eens wat dat kleine ding allemaal aan kan.
Deze ook.......Dit Jeepje is gehuurd bij Adventure Jeeps in Moab.

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer: