Bedankt Terpies! Ik ben nu inmiddels president member (maar heb nog nooit via Hertz geboekt) na het sturen van een e-mail. Hopen dat dit goed gaat (omdat ik lees dat je eigenlijk een keer zou moeten boeken, of je rijbewijs op locatie moet laten zien om het te activeren.Terpies schreef: ↑07 aug 2019, 21:11Gezien de grote vraag en populariteit breng ik dit topic nog maar even omhoog en citeer ik gelijk (beetje ondergesneeuwde post in het algemene autohuur topic).
Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.
De truc bij hertz is dat je twee browser vensters opent. Je moet niet inloggen als member!
Eentje op hertz (afhankelijk waar je de goedkoopste huur vindt .co.uk .de .es .ie .nl .be .de etc) en de tweede op dezelfde pagina als de eerste.
Je boekt als gast met code 633306 en PC code 204866
Voor ultimate choice (vergelijkbaar met National EC executive status met de aisle choice) moet je minimaal een groep c auto boeken (meestal Mazda 3 serie).
Als je deze auto hebt geselecteerd klik je door tot het overzicht waar je je naam etc in moet voeren (je bent immers nog steeds niet ingelogd).
Vervolgens ga je naar het tweede venster waar je dezelfde hertz site hebt staan. Dus als je in het eerste venster hertz.co.uk open hebt staan doe je dat ook in het tweede venster.
In dit tweede venster log je in met je hertz login gegevens.
Als je bent ingelogd ga je naar het eerste venster en druk je op de “verversen” of “refresh” knop in de balk van je browser.
Voila je bent nu ook ingelogd op het eerste venster, de prijs blijft staan en je kunt je boeking verder afmaken!
LET OP! Controleer even of er Ultimate choice bij je huur staat (niet op alle locaties aanwezig),
De boeking die je nu maakt is inclusief alle verzekeringen die benodigd zijn voor de US.
Als je nu aankomt op de locatie om je auto op te halen staat er op het bord een auto die je waarschijnlijk niet wilt, dus je loopt direct naar de vakken waar President’s Circle staat en zoekt je auto uit. Pak een sleutel van een auto die je leuk lijkt (of zet je partner erin) en ga vervolgens op je gemak rondkijken (dat voorkomt dat je gekozen auto voor je neus wegrijdt).
Mocht er niets leuks staan dan kun je altijd terugvallen op de Five star (mindere luxe/grootte selectie) en Gold (minste selectie).
Mocht daar ook niks staan dan wapper je even met je fysieke Hertz kaart (die je automatisch krijgt opgestuurd na aanmelding) waarop je Presidents Circle staat en er wordt vast iets voor je geregeld.
Vervolgens rij je naar de exit booth, geef je even je creditcard waarmee je geboekt hebt (nee dit hoeft geen amex platinum te zijn, ook al staat het in je reservering), je rijbewijs plus eventuele rijbewijzen van je (leeftijd 25+) mede bestuurders af en na teruggave kun je op pad in je dikke bak.
Oh ja: ben de bronvermelding vergeten: thanks @ bedeve![]()
![]()
Vraag: Ik heb bij National ook een emerald elite booking staan bij national.
Hertz is ongeveer 50 EUR goedkoper, kan ik nou bij hertz deze boeking maken en cancelen op de dag zelf als er geen leuke auto bijstaat en national wel? Of andersom? Met deze aanpak heb ik 2 opties beschikbaar en moet het vrijwel zeker zijn dat ik een leuke auto kan vinden (We willen graag een cabrio in SFO ophalen).
Ik wil dit even zeker weten om te voorkomen dat ik straks 2x zoveel kosten heb door het niet ophalen van de auto of te laat cancelen bij 1 van de maatschappijen. thnx!
Edit: in de algemene voorwaarden van hertz staat toch echt dat je het niet op dezelfde dag kan cancelen zonder kosten - misschien dat deze voorwaarden niet van toepassing zijn voor de president club?2. A full refund of the prepaid reservation will be made:
a. If the cancellation is made no later than midnight two (2) days before the date of your scheduled pick-up;
b. Less an administrative charge of EUR 45.00, GBP 30.00, CHF 65.00, SEK 300.00, NOK 300.00, ZAR 450.00, DKK 300.00, AED 200.00, SAR 200.00, KWD 20.00, RUB 1,800.00, OMR 25.00, QAR 200.00, BHD 25.00, USD 60.00, PLN 200.00 if the cancellation is made after this time.
3. Refunds will be made to the credit card that the original booking was made on.
CHANGES AT TIME OF PICK UP
If at the time of vehicle collection you wish to rent a larger car or rent for a longer period, you may do so, subject to availability, on payment of additional charges. Such charges will be quoted in the currency of the renting country and may be at a higher rate than those previously quoted.
NO SHOWS/LOST RENTALS: PAY NOW RESERVATIONS
1. If you fail to cancel your reservation prior to the Pick Up Time and do not collect the vehicle on the Pick Up Date, or if you fail to comply with the pick up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to make a No Show/Lost Rental Charge of EUR 95.00, GBP 70.00, CHF 140.00, SEK 750.00, NOK 750.00, ZAR 1,050.00, DKK 700.00, AED 450.00, SAR 450.00, KWD 45.00, RUB 3,500.00, OMR 50.00, QAR 400.00, BHD 50.00, USD 130.00, PLN 400.00 which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.
2. We will refund your prepayment, less the No Show/Lost Rental Charge, if you write to us within 90 days of the Pick-up Date at Hertz Prepaid Accounting Department, Hertz Europe Service Centre, Swords Business Park, Swords, Co. Dublin, Ireland requesting repayment and enclosing a copy of your Reservation Confirmation.