Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bmwaddict »

Terpies schreef:
07 aug 2019, 21:11
Gezien de grote vraag en populariteit breng ik dit topic nog maar even omhoog en citeer ik gelijk (beetje ondergesneeuwde post in het algemene autohuur topic).

Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.

De truc bij hertz is dat je twee browser vensters opent. Je moet niet inloggen als member!

Eentje op hertz (afhankelijk waar je de goedkoopste huur vindt .co.uk .de .es .ie .nl .be .de etc) en de tweede op dezelfde pagina als de eerste.

Je boekt als gast met code 633306 en PC code 204866

Voor ultimate choice (vergelijkbaar met National EC executive status met de aisle choice) moet je minimaal een groep c auto boeken (meestal Mazda 3 serie).

Als je deze auto hebt geselecteerd klik je door tot het overzicht waar je je naam etc in moet voeren (je bent immers nog steeds niet ingelogd).

Vervolgens ga je naar het tweede venster waar je dezelfde hertz site hebt staan. Dus als je in het eerste venster hertz.co.uk open hebt staan doe je dat ook in het tweede venster.

In dit tweede venster log je in met je hertz login gegevens.

Als je bent ingelogd ga je naar het eerste venster en druk je op de “verversen” of “refresh” knop in de balk van je browser.

Voila je bent nu ook ingelogd op het eerste venster, de prijs blijft staan en je kunt je boeking verder afmaken!

LET OP! Controleer even of er Ultimate choice bij je huur staat (niet op alle locaties aanwezig),

De boeking die je nu maakt is inclusief alle verzekeringen die benodigd zijn voor de US.

Als je nu aankomt op de locatie om je auto op te halen staat er op het bord een auto die je waarschijnlijk niet wilt, dus je loopt direct naar de vakken waar President’s Circle staat en zoekt je auto uit. Pak een sleutel van een auto die je leuk lijkt (of zet je partner erin) en ga vervolgens op je gemak rondkijken (dat voorkomt dat je gekozen auto voor je neus wegrijdt).
Mocht er niets leuks staan dan kun je altijd terugvallen op de Five star (mindere luxe/grootte selectie) en Gold (minste selectie).

Mocht daar ook niks staan dan wapper je even met je fysieke Hertz kaart (die je automatisch krijgt opgestuurd na aanmelding) waarop je Presidents Circle staat en er wordt vast iets voor je geregeld.

Vervolgens rij je naar de exit booth, geef je even je creditcard waarmee je geboekt hebt (nee dit hoeft geen amex platinum te zijn, ook al staat het in je reservering), je rijbewijs plus eventuele rijbewijzen van je (leeftijd 25+) mede bestuurders af en na teruggave kun je op pad in je dikke bak.

Oh ja: ben de bronvermelding vergeten: thanks @ bedeve :thumbup: :thumbup:
Bedankt Terpies! Ik ben nu inmiddels president member (maar heb nog nooit via Hertz geboekt) na het sturen van een e-mail. Hopen dat dit goed gaat (omdat ik lees dat je eigenlijk een keer zou moeten boeken, of je rijbewijs op locatie moet laten zien om het te activeren.

Vraag: Ik heb bij National ook een emerald elite booking staan bij national.

Hertz is ongeveer 50 EUR goedkoper, kan ik nou bij hertz deze boeking maken en cancelen op de dag zelf als er geen leuke auto bijstaat en national wel? Of andersom? Met deze aanpak heb ik 2 opties beschikbaar en moet het vrijwel zeker zijn dat ik een leuke auto kan vinden (We willen graag een cabrio in SFO ophalen).

Ik wil dit even zeker weten om te voorkomen dat ik straks 2x zoveel kosten heb door het niet ophalen van de auto of te laat cancelen bij 1 van de maatschappijen. thnx!

2. A full refund of the prepaid reservation will be made:

a. If the cancellation is made no later than midnight two (2) days before the date of your scheduled pick-up;

b. Less an administrative charge of EUR 45.00, GBP 30.00, CHF 65.00, SEK 300.00, NOK 300.00, ZAR 450.00, DKK 300.00, AED 200.00, SAR 200.00, KWD 20.00, RUB 1,800.00, OMR 25.00, QAR 200.00, BHD 25.00, USD 60.00, PLN 200.00 if the cancellation is made after this time.

3. Refunds will be made to the credit card that the original booking was made on.

CHANGES AT TIME OF PICK UP

If at the time of vehicle collection you wish to rent a larger car or rent for a longer period, you may do so, subject to availability, on payment of additional charges. Such charges will be quoted in the currency of the renting country and may be at a higher rate than those previously quoted.

NO SHOWS/LOST RENTALS: PAY NOW RESERVATIONS

1. If you fail to cancel your reservation prior to the Pick Up Time and do not collect the vehicle on the Pick Up Date, or if you fail to comply with the pick up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to make a No Show/Lost Rental Charge of EUR 95.00, GBP 70.00, CHF 140.00, SEK 750.00, NOK 750.00, ZAR 1,050.00, DKK 700.00, AED 450.00, SAR 450.00, KWD 45.00, RUB 3,500.00, OMR 50.00, QAR 400.00, BHD 50.00, USD 130.00, PLN 400.00 which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.

2. We will refund your prepayment, less the No Show/Lost Rental Charge, if you write to us within 90 days of the Pick-up Date at Hertz Prepaid Accounting Department, Hertz Europe Service Centre, Swords Business Park, Swords, Co. Dublin, Ireland requesting repayment and enclosing a copy of your Reservation Confirmation.
Edit: in de algemene voorwaarden van hertz staat toch echt dat je het niet op dezelfde dag kan cancelen zonder kosten - misschien dat deze voorwaarden niet van toepassing zijn voor de president club?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

De voorwaarden die je hier citeert zijn voor prepaid boekingen - dat zie je ook als je de hele tekst erbij pakt.

Heb je een prepaid boeking? Dan kun je inderdaad niet zomaar annuleren, zeker niet op het laatste moment. In ruil daarvoor krijg je (soms, niet altijd) een financieel voordeel.

Het je een reguliere, postpaid ("betaal op locatie", "betaal bij ophalen", etc) boeking, dan kun je gewoon tot het laatste moment cancellen (of gewoon niet komen opdagen, dan vervalt de reservering vanzelf).
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bmwaddict »

Dank RoelB! Bij het volgen van de instructies van Terpies in dit topic zie ik niet echt een optie om hier uit te kiezen (prepaid, betaal op locatie, etc). Klopt dit? Kun je aangeven hoe dit precies werkt en tevens de vraag of jij weet hoe dit bij National werkt (werkt dit op dezelfde manier en waar zie je dit?)

edit: dit zie ik nu bij Hertz als ik volledig overzicht kies voor het afronden van de booking. Betaal later tarief klinkt dus als de juiste optie. Eens?

Afbeelding
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

bmwaddict schreef:
14 aug 2019, 11:03
kan ik nou bij hertz deze boeking maken en cancelen op de dag zelf als er geen leuke auto bijstaat en national wel? Of andersom? Met deze aanpak heb ik 2 opties beschikbaar en moet het vrijwel zeker zijn dat ik een leuke auto kan vinden (We willen graag een cabrio in SFO ophalen).
Ja dat kan: je kunt postpaid boekingen ter plekke nog cancelen. Je boeking bij zowel Hertz als National vervalt automatisch 24 uur na ingaan van je oorspronkelijke huurperiode.

Dit geeft je de mogelijkheid om te kijken waar de leukste auto staat. Als je perse een cabrio wilt huren, dan raad ik je sowieso aan om daar ook een (100% annuleerbare) boeking voor te maken. De kans dat er een cabrio in de aisles staat bij zowel National als Hertz is zeer klein.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Toen ik vorig jaar na mijn status match bij Hertz naar PC voor het eerste huurde (LAX) stond er in mijn bevestigingsmail Go to Counter.
Iemand bij hertz online klantendienst bevestigd dat ik PC status had en enkel langs de counter moest voor verificatie van documenten (rijbewijs en kredietkaart). Ook mijn online account toonde PC. Aangekomen in LAX ging ik naar de gold counter waar een zeer onbeleefde medewerker mij erop wees dat ik standaard gold service had en geen PC status had. Aangezien het een reis van 3 weken met veel kilometers was en ik geen zin had om met een midsize rond te rijden, heb ik me ook druk gemaakt en gelukkig had ik mijn PC memberkaart bij.

Toen hij die zag werd hij (een beetje) vriendelijker en heeft hij mijn reservatie manueel gewijzigd naar PC member zodat ik alsnog mocht kiezen uit de PC zone.

Dus wat hierboven gezegd werd zou ik toch niet helemaal afschilderen als onwaar. Het was echt geen leuke ervaring om te discussiëren met een onbeleefde medewerker over je rental na een reis van 12u. Misschien wist die man gewoon niet goed wat hij moest doen en is hij een uitzondering.

Ondertussen gaat het huren bij hertz als een trein (3x in LAX) en moet ik gelukkig niet meer langs de counter. Ik ben ook national executive elite en persoonlijk vind ik de wagens van National dikwijls nog iets beter uitgerust en het personeel vriendelijker. Maar Hertz is gewoon steeds goedkoper (en soms behoorlijk wat) en de Hertz in LAX is ook wel stukken groter als National lijkt me waardoor er dikwijls iets meer keuze is. Ik heb ook het gevoel dat er meer Hertz shuttles rijden, maar ik kan ook gewoon altijd geluk gehad hebben.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Je ontkomt er niet aan zelf het heft in handen te nemen bij het ophalen van je huurauto.
Dat betekent dat je zelf weet hoe het zit met je rechten en plichten.
Niet onwetend er van uitgaan dat elke medewerker die je tegenkomt zo ervaren en getraind is dat ie helemaal van a tot z op de hoogte is.
Nee !
Josz 's ervaring is daar een typerend voorbeeld van.

Opmerking over de shuttles op LAX .
Ik heb er op Yelp wel eens wat over geschreven.
JA ; het is kommer en kwel met de Alamo /National shuttles op LAX .
Vooral vanaf de Tom Bradley Terminal .
Er wordt al jaren over geklaagd ;er wordt niets opgelost.
Mijn tip voor jouw oplossing : Kijk om je heen of je de groen blauwe bus ziet . Niet in zicht ? Neem dan de Dollar shuttle .
Die rijdt heel frequent met kleinere busjes.
eerste korte stop is Thrifty.
Dan door naar Dollar op Aviation blvd
Da's de buurvrouw van Alamo / National dus twee minuten na aankomst bij Dollar sta je bij je eigen verhuurder

Hertz shuttle rijdt ook frequent.
Voor Hertz kun je ook de Avis shuttle nemen ;da's de overbuurman.
Heb je een back-up boeking Hertz -National ?
Eerst bij Hertz kijken en navragen.
Niet succesvol ? Overdag kun je in goed 10 min naar Alamo /National lopen.
S 'avonds echt niet doen. Alamo / Natioal rijden met kleine busjes waarmee ze naar / van hotels rond LAX rijden.
Je bent vanaf Hertz op Airport Blvd in 3 minuten bij Hilton.
Daar vraag je bij een portier naar een Alamo /National busje.
Gewoon doen : Alamo / NAtional wil perse niet dat klanten s 'avonds in die omgeving lopen.
Dus : Don't do it !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Terpies schreef:
12 aug 2019, 19:24
Of gewoon bij de balie in de garage, daar is het meestal rustiger en kunnen ze je ook helpen. Heb ik in MCO ook gedaan omdat ik ook nog niet bij Hertz had gehuurd.
Ga ik dat ook is proberen in Houston! Hopen dat er iig een SUV staat in de president Circle. Maar de kans is volgensmij best groot daar.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
JJ1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JJ1987 »

Zojuist via de emerald club exec. elite membership een status match aangevraagd bij Hertz. Benieuwd hoe lang dat duurt, want wil komende week wel graag gaan boeken bij Hertz.

Wanneer krijg je eigenlijk zo'n pasje met daarop je status (van Hertz in dit geval)?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Duurde bij ons vorige week maar twee dagen. Per mail. Pasje krijg je niet meer, moet je zelf uitprinten. Kan zo via je accountgegevens.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb gewoon een pasje gekregen, en meerderen die zich recent aangemeld hebben, hebben ook een pasje gekregen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Yep ik heb ook een pasje ontvangen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
18 aug 2019, 22:59
Ik heb gewoon een pasje gekregen, en meerderen die zich recent aangemeld hebben, hebben ook een pasje gekregen.
De mail dat er geen pasjes meer worden gestuurd komt van Hertz in de USA.
Het pasje in die mooie omslag komt van Hertz Nederland .
Maar ja, Nieuwenoord valt daar dan buiten....
Elk voordeel...
Trouwens ; zeg nou zelf anno 2019 , hard plastic pasjes waarvan je al een boekentas vol hebt, nee toch.
Je " pasje " zit in je App !
:offtopic: Net zoals dat diepgroene pasje van de Emerald Club
Stuur mij een PB !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, ik woon in Spanje, excuus!!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@nieuwenoord ; Ik schreef dan ook " Elk voordeel... "
:D
Stuur mij een PB !
JJ1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JJ1987 »

@bedeve Ja dat is waar. Ga de app eerst maar eens bekijken zodra de status is aangepast door Hertz.

Als ik nu een auto huur, en een aantal dagen later de PC status heb, gaat dit dan ook op voor deze boeking?

Ik zag dat ik nog 0 punten heb in mijn gold plus rewards account. Terwijl ik wel afgelopen mei een auto heb gehuurd bij Hertz (wel via een broker) en voor ophalen toen het account heb aangemaakt.. Misschien daar ook nog maar even over mailen..
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door carooltje »

Bedankt voor alle tips - ik ben ook geswitcht van National naar Hertz.

Ik heb twee boekingen: een intermediate (C) en een SUV. Op beide boekingen staat bij service type "Gold Canopy". Klopt dat? Zou er bij de intermediate boeking niet "Gold Choice" of iets dergelijks moeten staan? We huren overigens op MCO.

Alvast bedankt!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@carooltje wat jij er ook van vind....Gold Canopy is de gewenste tekst.
Die geeft aan dat jij in de garage een op je status gebaseerde vrije keuze hebt.
the Hertz Ultimate Choice...
Nog niet alle Hertz vestigingen in de VS hebben dat , daar heb je een " Gold " service en krijg je een auto toegewezen

Switchen van National naar Hertz ?
Waarom zou je .
Denk aan de voordelen van de back-up boeking, zeker bij vliegvelden met een groot rental car center.
Vind je bij de een niet wat je zoekt , dan loop je even naar de ander...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

@carooltje Gold Canopy is de skip the counter service van Hertz (zodat je niet langs de balie hoeft):
Hertz’s Gold Canopy service is available at select airports and can be a big time saver. The basic idea is that you get to skip the counter and go directly to your rental car. Your name will be on a large reservations board that indicates your car’s parking spot number. Just head straight to your car without having to check in first. The basic idea is that you get to skip the counter and go directly to your rental car. Your name will be on a large reservations board that indicates your car's parking spot number.
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door carooltje »

@Terpies, @bedeve Bedankt, dan moet dat helemaal goed komen!

Waarom switchen van National naar Hertz? Heb jarenlang bij National gehuurd en ben daar heel tevreden over, maar nu is mijn back-up fullsize SUV boeking bij Hertz gewoon veel goedkoper dan een auto uit de Emerald Aisle van National.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Jozs schreef:
14 aug 2019, 11:59
Toen ik vorig jaar na mijn status match bij Hertz naar PC voor het eerste huurde (LAX) stond er in mijn bevestigingsmail Go to Counter.
Iemand bij hertz online klantendienst bevestigd dat ik PC status had en enkel langs de counter moest voor verificatie van documenten (rijbewijs en kredietkaart). Ook mijn online account toonde PC. Aangekomen in LAX ging ik naar de gold counter waar een zeer onbeleefde medewerker mij erop wees dat ik standaard gold service had en geen PC status had. Aangezien het een reis van 3 weken met veel kilometers was en ik geen zin had om met een midsize rond te rijden, heb ik me ook druk gemaakt en gelukkig had ik mijn PC memberkaart bij.

Toen hij die zag werd hij (een beetje) vriendelijker en heeft hij mijn reservatie manueel gewijzigd naar PC member zodat ik alsnog mocht kiezen uit de PC zone.
In mijn bevestigingsmail van Hertz staat ook standaard service. Net gebeld met de Hertz klantenservice en ze passen het aan, duurt ongeveer een halve dag en dan zou ik Gold Service moeten zien staan in de reservering.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer