Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SUV's

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Midsize (of Standard): GMC Envoy (dezelfde auto als de Trailblazer?)

Fullsize: GMC Yukon

Hanny
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zolang ze niet met een shovel naar school komen is er niets aan dehand...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bert&Hanny schreef:Midsize (of Standard): GMC Envoy (dezelfde auto als de Trailblazer?)
Die lijken niet echt op elkaar...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

je kunt enorm veel plezier hebben met zo'n Jeep Wrangler.
Klien en enorm wendbaar,het is ok niet voor niets dat die auto in bergachtig terrein veel word verhuurd door lokale verhuurbedrijven.
De grote verhuurbedrijven leveren veelal de luxere wagens omdat die in de meeste gevallen nauwelijks op onverharde wegen komen.
Nu mochten wij ook niet klagen met twee jaar achter elkaar een Hummer H2 en ik zou hem dit jaar zo weer nemen als hij mij werd aangeboden.
Neem je tochten zoals de Shäfer trail dan zou ik liever in een kleine Jeep zitten gewoon omdat hij enorm handelbaar is.
Ik baalde twee keer met de Hummer en dat was als ik bergafwaarts ging omdat hij als een blok beton naar beneden ging door zijn gewicht en als tweede waneer ik aan de pomp stond.
Maar goed dat de Hertz niet heeft gezien wat wij allemaal hebben uitgevreten met die wagen want man wat kan die hellingen nemen,niet te krap.
Erika
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Yeehaw schreef:Zolang ze niet met een shovel naar school komen is er niets aan dehand...
Met de tractor komen er wel een paar hoor, maar shovels heb ik nog niet gezien. 't Is dat die van ons het te ver ging, maar anders ging hij met onze antieke McCormick uit 1961. Gelukkig gaat hij nu gewoon met de scooter.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Bert&Hanny schreef:
Midsize (of Standard): GMC Envoy (dezelfde auto als de Trailblazer?)
Njit schreef:
Die lijken niet echt op elkaar...
Dit heb ik meerdere keren gelezen in car-reviews:
The Envoy is also a corporate twin of the Chevrolet TrailBlazer and shares most its mechanicals and interior components. There are subtle differences, however, as only GMC's sport-ute can be equipped with an optional rear air suspension that replaces the usual coil springs with air bladders that provide a more isolating ride and balance out heavy loads.
Het chassis is weliswaar verschillend maar ze worden toch 'mechanical twins' genoemd.

Dit komt tegenwoordig wel vaker voor met al die fusies tussen grote autoconcerns.

Hanny
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik mis nog een mooie SUV in het rijtje...
MINI:
Jeep Liberty , Chevy Equinox

MIDSIZE:
Chevrolet (trail)Blazer, Jeep Grand Cherokee, Mitsubish Montero, Ford Explorer

FULLSIZE:
Chevy Tahoe, Hummer , Cadillac Escalade , Lincoln Navigator, Dodge Durango
Vinden jullie dat de Dodge Durango inderdaad onder de Fullsize valt? In 2005 had ik deze auto gehuurd en heb 'm eens een keer naast een Ford Explorer geparkeerd. De Durango was echt een stuk groter. Zie beide afbeeldingen:

Links de Dodge Durango, rechts de Ford Explorer.

Afbeelding

Afbeelding

Roland

Edit: Topic verplaatst naar Reizen Algemeen.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De Dodge Durango is een echte full size.
Scheep
Amerika-newbie

maar wat kan er in?

Bericht door Scheep »

Wij willen met z'n vieren dwz 2 volwassenen en 2 kinderen van 14, 16 jaar 3 weken toeren, welk type SUV of VAN wordt hiervoor aangeraden zodat we onze rondreis comfortabel kunnen volbrengen.
Ik heb nl geen idee hoe groot die dingen eigenlijk zij!
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Pak gewoon de wagen waar je in zou willen rijden en waar je het geld voor over hebt.
Om de groote hoef je het niet te laten.
Alles in het verkeer is afgestemd op groot verkeer,de wegen ,de parkeerplaatsen.
Dus ik zou gaan voor de full-size SUV.
Ruim en lekker hoog voor een prettig uitzicht.
Qua rijden merk je weinig verschil dus ik zou zeggen geniet er lekker van.
Die kans krijg je daar en je zou niet graag met zo'n bak door het nauwe verkeer hier rijden maar daar heb je nergens problemen met de groote.
Vaak is een full-size niet veel duurder dan een wat kleinere en als je van plan bent om veel te rijden neem dan gewoon een wat grotere.
Zit je ook niet bij elkaar op schoot want breed zijn ze wel.
Erika
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In een mini VAN (zeg maar een Chrysler Voyager) heb je meer ruimte, ook voor bagage dan in een SUV. Het verbruik van een 4wd SUV is hoger en 4wd heb je eigenlijk niet nodig. Maar kinderen van 14 en 16, zeker als het jongens zijn, zullen een SUV wellicht meer waarderen. In beide type auto's zit je hoog. Een Full size suv is al gauw 5.00 meter lang en 2.00 breed net als een minivan. Een midsize suv is ca 4.80 lang en 1.90 breed. Prijsverschillen tussen full size en midsize kunnen aanzienlijk zijn. Een mini suv is een stuk goedkoper met afmetingen van bv 4.50 meter en 1.80 breed. Met 4 personen zal de bagageruimte klein zijn. Heel veel suv's en minivans hebben vaak motoren met een cilinderinhoud tussen 3.5 en 5 liter. Het comfort van zowel minivan en suv is minder dan in een sedan. Eigenlijk zou een stationcar ideaal zijn om lange afstanden te rijden maar die heb ik niet veel bij de verhuur gezien. Je kan wel Europese stationcars huren (bv Volvo V70) maar die zijn 2x zo duur, dus dat zou ik afraden. Als je geen suv of minivan wilt huren zou je een luxury car kunnen nemen bv een Lincoln Town Car. Zelfde prijs als een minivan of suv. Deze auto is echter nog een stuk langer (5.47)en minstens zo breed (2.00) als een full size suv of minivan. In zowel een suv als minivan zit je hoger dan in een sedan.
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Color01 schreef:
Pete.Z schreef:
Cherokee en Grand Cherokee zijn wel verschillend,Cherokee is een slag kleiner dan Grand Cerokee.
Ik dacht toch echt dat de je nu de Gewone Jeep Cherokee Laredo hebt en de Grand Cherokee Limted :?:
Dat zou zo maar kunnen,een wat minder luxe Grand cerokee die ze Cherokee noemen? Hier hebben we hem niet in ieder geval.

Maar voordat de Liberty (die hier dus nog steeds Cherokee heet) uitkwam was de Cherokee een stuk kleiner.

Maar klein is relatief,hier heb ik vaak genoeg parkeerplekken waar ik niet in pas.....
:wink:
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

GoBucks schreef:Hou er rekening mee dat off-roaden niet is toegestaan met een huurauto.
Je kan het natuurlijk gewoon doen, dat doe ik zelf ook, alleen bij schade kun je problemen krijgen.
Dus die uitgestippelde 4x4 routes, die zijn niet toegestaan met huurwagens? Dus enkel amerikanen "mogen" deze doen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

KellyVG schreef:
GoBucks schreef:Hou er rekening mee dat off-roaden niet is toegestaan met een huurauto.
Je kan het natuurlijk gewoon doen, dat doe ik zelf ook, alleen bij schade kun je problemen krijgen.
Dus die uitgestippelde 4x4 routes, die zijn niet toegestaan met huurwagens? Dus enkel amerikanen "mogen" deze doen?
Je mag het best doen maar als je je huurauto sloopt draai je wel op voor de kosten..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Of Nederlanders die bij speciale outdoorbedrijven een Jeep o.i.d. huren en de bijbehorende verzekeringen betalen :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Belgen mag ook trouwens ...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KellyVG schreef:
Normaal gesproken mag je dat inderdaad niet doen met je gehuurde 4x4. Er zijn echter uitzonderingen. Vorig jaar heb ik samen met Marjan (hekkie) en Jan een Jeep Wrangler gehuurd in Moab bij Canyonlands Jeep Adventures voor een dag. Die is speciaal voor off-road. We kregen er zelfs een map bij met routes over onverharde wegen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die bedoelde ik ook :P :lol:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij gaan gewoon met de huurwagen de dirt roads op.
Gewoon omdat veel mooie parken en plaatsen eenvoudig niet aan de normale weg liggen.
We hebben het plan opgevat om dit jaar Little Finland boven Las Vegas te gaan bekijken indien het schema dat toelaat.
Helaas ligt dat een behoorlijk eind de dirt road op.
Alleen is het even afwachten welke 4x4 we krijgen omdat de standaard 4x4's normale wegbanden hebben in vergelijking met de gehuurde Hummer van afgelopen jaren die echte All terrain banden had.
De standaard banden zijn kwetsbaarder voor scherpe stenen en rotsachtige ondergrond.
Verder maakt het me niet zoveel uit welke wagen we krijgen zolang hij maar groot is.
veel auto merken hebben zuster modellen, dat wil zeggen dat een Chrysler de wagen deelt met een Dodge.
Alleen het naamplaatje verschilt en een paar kleine details.
Net zoals een Hummer H2 gebaseerd is op een Tahoe.
Erika
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Erika schreef: Alleen is het even afwachten welke 4x4 we krijgen omdat de standaard 4x4's normale wegbanden hebben in vergelijking met de gehuurde Hummer van afgelopen jaren die echte All terrain banden had.
De standaard banden zijn kwetsbaarder voor scherpe stenen en rotsachtige ondergrond.
ik denk toch echt niet dat een jeep, die wordt geleverd met de R/T Wrangler Banden onder de Catogarie normale wegbanden valt...

en als je de testen leest tussen de Hummer VS Jeep Grand Cherokee.. dan legt de Hummer het af tegen de Betere Grand Cherokee. :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer