Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke luchtvaartmaatschappij prefereer jij?
-
- Amerikafan
Re: Airlines
[quote="hroolvink"]
Binnenkort wordt US Airways getest. Geluiden over deze maatschappij zijn wisselend. De prijs is echter goed. We doen een poging.[/quote]
Waarschijnlijk dan van Amsterdam naar Philadelphia! Misschien is er inmiddels iets veranderd, maar de twee keer dat ik dat traject heb gevlogen zat ik in een oude Boeing 767 met slechte on-board entertainment voorziening (projectiescherm voorin, bus-tv'tje halverwege de cabine en kapotte audio), nogal 'doorgewinterde' stewardessen, maar goed eten en drinken. (waarom zitten servetjes altijd verpakt met de zakjes peper)? 't Is geen KLM/Singapore Airlines, maar ik vond ze niet slecht.
Trouwens, voor 'domestic flights' kan ik AirTran aanraden. Zijn duidelijk aan het proberen een groot marktaandeel te verwerven door het leveren van goede service (zeer vriendelijke bemanning, blikjes [halve bekertjes] drinken, twee zakjes pretzels) tegen een zeer lage prijs. En over een paar maanden zijn alle DC-9's uit de vloot, dus kun je ook zonder oordoppen vliegen.
Binnenkort wordt US Airways getest. Geluiden over deze maatschappij zijn wisselend. De prijs is echter goed. We doen een poging.[/quote]
Waarschijnlijk dan van Amsterdam naar Philadelphia! Misschien is er inmiddels iets veranderd, maar de twee keer dat ik dat traject heb gevlogen zat ik in een oude Boeing 767 met slechte on-board entertainment voorziening (projectiescherm voorin, bus-tv'tje halverwege de cabine en kapotte audio), nogal 'doorgewinterde' stewardessen, maar goed eten en drinken. (waarom zitten servetjes altijd verpakt met de zakjes peper)? 't Is geen KLM/Singapore Airlines, maar ik vond ze niet slecht.
Trouwens, voor 'domestic flights' kan ik AirTran aanraden. Zijn duidelijk aan het proberen een groot marktaandeel te verwerven door het leveren van goede service (zeer vriendelijke bemanning, blikjes [halve bekertjes] drinken, twee zakjes pretzels) tegen een zeer lage prijs. En over een paar maanden zijn alle DC-9's uit de vloot, dus kun je ook zonder oordoppen vliegen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zelf hebben we alleen nog maar ervaring met Lufthansa (via Frankfurt) en dat beviel prima. Keurig op tijd, rechtstreekse vlucht naar de westkust, keuze uit twee warme maaltijden (o.a. vegetarisch), vrij comfortabele zitplaatsen met extra dekentje en hoofdkussen, vriendelijk personeel...
Volgende zomer zullen we echter vliegen met een Amerikaanse maatschappij, omdat we ook een binnenlandse vlucht plannen (van de oost- naar de westkust) en dan is het voordeliger om alles bij één en dezelfde maatschappij te boeken. We zijn er echter nog niet uit welke. Misschien enkele tips van meer ervaren reizigers?
Volgende zomer zullen we echter vliegen met een Amerikaanse maatschappij, omdat we ook een binnenlandse vlucht plannen (van de oost- naar de westkust) en dan is het voordeliger om alles bij één en dezelfde maatschappij te boeken. We zijn er echter nog niet uit welke. Misschien enkele tips van meer ervaren reizigers?
-
- Amerikafan
Van uit zavemtem :
Delta en Continental zijn de enigste die rechtstreeks vliegen op New York dus hier is mijn ervaring:
Delta Airlines is een goede maatschappij en nog nooit probs mee gehad.
Continental airlines is ook goed maar daar hoor ik mindere berichten op de internet over de binnenlandse vluchten.
Ga volgend jaar ook naar Chicago dus zoek ik eigenlijk ook info over welke maatschappij goed is voor binnenlandse vluchten!
Delta en Continental zijn de enigste die rechtstreeks vliegen op New York dus hier is mijn ervaring:
Delta Airlines is een goede maatschappij en nog nooit probs mee gehad.
Continental airlines is ook goed maar daar hoor ik mindere berichten op de internet over de binnenlandse vluchten.
Ga volgend jaar ook naar Chicago dus zoek ik eigenlijk ook info over welke maatschappij goed is voor binnenlandse vluchten!

nu nog even dit, volgend jaar willen we naar midden-west amerika, welke luchtvaartmaatschappijen vliegen hier op/ en is er nog een maatschappij waar je nog wel een sigaretje mag roken??
groetjes Yvonne
groetjes Yvonne
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Ik heb nog maar 1X naar de VS gevlogen en dat was met Delta airlines. Vergelijken met een andere maatschappij kan ik dus niet doen. Ik heb ook al met Ryan Air gevlogen maar die zitten in een totaal andere sector. Ik heb niets bijzonders aan te merken op Delta. Het personeel was vriendelijk, het eten aan boord verzorgd met een goede timing. De zitplaatsen waren eerder krap, maar daar kan Delta natuurlijk niets aan doen, en met mijn 1m86 weet je op den duur niet meer hoe je je moet zetten. 

Ikzelf ben twee keer naar de VS gegaan, met drie maatschappijen (wat natuurlijk een beetje raar klinkt op het eerste gezicht, maar de eerste keer was heen met Northwest en terug met KLM)
De maatschappij waarmee ik de tweede keer ben gevlogen, Swiss International Air Lines, stak er wat mij betreft met kop en schouders boven uit. Zeer comfortabele stoelen, eigen schermpje en uitstekende service. Een maatschappij waarvan de KLM nog wat kan leren.
De maatschappij waarmee ik de tweede keer ben gevlogen, Swiss International Air Lines, stak er wat mij betreft met kop en schouders boven uit. Zeer comfortabele stoelen, eigen schermpje en uitstekende service. Een maatschappij waarvan de KLM nog wat kan leren.
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
In de 5 keer dat ik tot op heden op Amerika gevlogen heb, heb ik gebruik gemaakt van de volgende maatschappijen: Delta Airlines (1998), Northwest (1999), United Airlines (2000 en 2002), en KLM (2001).
Voor dit jaar heb ik wederom gekozen voor de service van United Airlines. Mijn ervaring met United is dat ze een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. I.v.m. mijn lengte vraag ik doorgaans ook om een plaats bij de nooduitgang zodat ik meer beenruimte heb. De laatste keer dat ik van United gebruik gemaakt heb kregen wij daarom zowaar een upgrade naar de economy plus klasse op de vlucht van Los Angeles (via Washington Dulles) naar Amsterdam.
Ook over Delta heb ik eigenlijk geen klagen gehad destijds.
Maar KLM / Northwest probeer ik voortaan te mijden. Voor de prijs van een ticket bij deze maatschappijen zou je op z'n minst een beetje kwaliteit verwachten. Echter het eten aan boord was ronduit slecht, de ruimte in de 747 was zo beperkt dat ik zeer oncomfortabel gevlogen heb. Natuurlijk vliegen ze ook wel met andere 'kisten' maar ik had ooit hogere verwachtingen van ons "neerlands" trots.
Dus... voor mij steekt United er met kop en schouders bovenuit!
Voor dit jaar heb ik wederom gekozen voor de service van United Airlines. Mijn ervaring met United is dat ze een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. I.v.m. mijn lengte vraag ik doorgaans ook om een plaats bij de nooduitgang zodat ik meer beenruimte heb. De laatste keer dat ik van United gebruik gemaakt heb kregen wij daarom zowaar een upgrade naar de economy plus klasse op de vlucht van Los Angeles (via Washington Dulles) naar Amsterdam.
Ook over Delta heb ik eigenlijk geen klagen gehad destijds.
Maar KLM / Northwest probeer ik voortaan te mijden. Voor de prijs van een ticket bij deze maatschappijen zou je op z'n minst een beetje kwaliteit verwachten. Echter het eten aan boord was ronduit slecht, de ruimte in de 747 was zo beperkt dat ik zeer oncomfortabel gevlogen heb. Natuurlijk vliegen ze ook wel met andere 'kisten' maar ik had ooit hogere verwachtingen van ons "neerlands" trots.
Dus... voor mij steekt United er met kop en schouders bovenuit!
Travel my way, take the scenic byway!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De komende zomer vlieg ik met Continental naar Seattle (via Houston) Kan iemand meer vertellen over Continental? Ik heb namelijk nog nooit met deze maatschappij gevlogen. Zo te zien eindigd het best hoog in sommige ranglijsten, maar wat is er goed en slecht aan?
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
- Amerikafan
De twee keer dat ik gevlogen heb naar de States heb ik met Delta en met Air France gevlogen. Het personeel van Air France was ik niet echt blij mee (arrogant) en Delta ben ik erg tevreden over. Ik kan via een kennisje van mij die bij Delta werkt stand-by tickets krijgen. Niet zeker van een plek, maar wel voor erg weinig euro's naar Dallas vliegen. Als het rustig is zelfs in de business class. 26 juni ga ik weer, en weer met Delta.
Gr. Haye
Gr. Haye
-
- Amerikafan
Wij hebben een fly and Drive geboekt. We mochten kiezen met welke maatschappij we vlogen. Wij hebben gekozen voor KLM. We vliegen naar LA en KLM gaat non-stop. En toen ik naar New York ging, vloog ik ook met KLM en dat was echt super. De nieuwste films kregen we te zien (niet dat dat belangrijk is hoor maar wel leuk) en het eten was echt lekker.
Ja geef mij maar KLM
Groetjes Sanny
Ja geef mij maar KLM
Groetjes Sanny
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik geef Delta ook de voorkeur. In ieder geval boven British Airways. Ik heb wel goed gevlogen met British, maar Delta was beter, het enige nadeel was dat ik een overstap had in Parijs CDG, en dat was een ramp, heb mij aansluiting op de seconde af net gehaald.Texas Cowboy schreef:De twee keer dat ik gevlogen heb naar de States heb ik met Delta en met Air France gevlogen. Het personeel van Air France was ik niet echt blij mee (arrogant) en Delta ben ik erg tevreden over. Ik kan via een kennisje van mij die bij Delta werkt stand-by tickets krijgen. Niet zeker van een plek, maar wel voor erg weinig euro's naar Dallas vliegen. Als het rustig is zelfs in de business class. 26 juni ga ik weer, en weer met Delta.
Gr. Haye
Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Ga met Aeroflot HAHAHAHAHA
kans op neerstorten is ongeveer 1 op 40000
en hoge kans op Hijacks (64 vanaf 1970)
op deze site staat veel informatie (die je misschien niet wilt weten
)
CHECK http://www.turbulentie.nl
.

kans op neerstorten is ongeveer 1 op 40000

en hoge kans op Hijacks (64 vanaf 1970)

op deze site staat veel informatie (die je misschien niet wilt weten

CHECK http://www.turbulentie.nl
.
Vorig jaar naar Florida geweest van amsterdam naar philadelphia en vandaar naar orlando. Met US Airways. Voor mij was dit de eerste lange vlucht. En het is me slecht bevallen. Ten eerste weinig drinken. onvriendelijk personeel. Wij zaten op de voorste rij van economy class. En ik ben vrij breed, vergeleken bij veel amerikanen normaal tot slank. En ik zat al klem in die stoel. Zat bij basiq air naar spanje eerder dat jaar nog beter. De leuningen aan de zijkant kon niet omhoog en toen we ernaar vroegen bij de stewardess kreeg ik weinig tot geen sjoege. Nee voor mij misschien alleen ooit in de toekomst nog vanwege de goedkope tarieven us airways maar als ik er enigzins aan kan ontkomen dan zeker.
Dit jaar gaan we heen naar philadelphia via washington dulles en terug vanaf san fransisco met united airlines hopen dat dat iets beter zit.
Dit jaar gaan we heen naar philadelphia via washington dulles en terug vanaf san fransisco met united airlines hopen dat dat iets beter zit.
"Going to America"
-
- Amerika-ontdekker
De Top 3 beste waren:
1 Singapore Airlines. (naar Newark) ruime beenruimte en fijne stoelen en veel keuze om je te vermaken en super service.
2 Kuwait airways. (naar Chicago) veel om je te vermaken en het beste eten en goeie service.
3 KLM (naar chicago). Gewoon goeie service en je komt niks te kort aan eten en drinken.
Slechtste vond ik:
1 United Airlines. (naar Los Angeles) Met familie op vakantie gaan en toch door het hele vliegtuig verspeid zitten en op 1 na onvriendelijk personeel en weinig drinken aangeboden krijgen.
2 Martinair. (naar Orlando) hongerlijden en vervelen.
Ik denk als ik nu in Januari naar LA ga tot ik met Lufthansa of American Airlines vlieg, daar heb ik meer positief over gehoord. liefst niet meer met United Airlines.
1 Singapore Airlines. (naar Newark) ruime beenruimte en fijne stoelen en veel keuze om je te vermaken en super service.
2 Kuwait airways. (naar Chicago) veel om je te vermaken en het beste eten en goeie service.
3 KLM (naar chicago). Gewoon goeie service en je komt niks te kort aan eten en drinken.
Slechtste vond ik:
1 United Airlines. (naar Los Angeles) Met familie op vakantie gaan en toch door het hele vliegtuig verspeid zitten en op 1 na onvriendelijk personeel en weinig drinken aangeboden krijgen.
2 Martinair. (naar Orlando) hongerlijden en vervelen.
Ik denk als ik nu in Januari naar LA ga tot ik met Lufthansa of American Airlines vlieg, daar heb ik meer positief over gehoord. liefst niet meer met United Airlines.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4384 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties