Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij drinken hier altijd Nescafe rood ( instantkoffie). Verkopen ze die in Amerika ook ??
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

wel instant geen nescafe
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

manja schreef:Wij drinken hier altijd Nescafe rood ( instantkoffie). Verkopen ze die in Amerika ook ??
Ja, dat is wel te krijgen. Vele Aziatische supermarkten verkopen het.

--john
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wel, hoor. Nestle is hier groot en Nescafe ruimschoots te koop. Het heeft alleen de extra naam "Taster's Choice".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Mooi, je eigen bakkie smaakt toch het lekkerst. :D
Hoe zit het eigenlijk met het water. Is het kraanwater ook drinkwater of moet je flessen kopen?.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Kraanwater is ook drinkwater, alleen in sommige gebieden wordt veel fluoride/chloor oid toegevoegd en dat proef je dan wel.
Wij drinken het water via de tap in de koelkast, waar manlief een apparaatje aan gekoppeld heeft waardoor het water gefilterd word.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben een filter op de kraan, dus dat zetten we aan als we water nemen voor koffie of als we water nemen om te koken.
Hier smaakt het gewone water naar chloor, al proef je dat na een tijdje niet meer zo sterk. In het begin vond ik tanden poetsen vies ivm het water en was het na het douchen net alsof ik in een openbaar zwembad was geweest. Het went...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Even een tip voor de Senseo koffiedrinkers ..

Zijn jullie de Senseo koffie ook een beetje beu? Ik vind het al een tijdje helemaal niet lekker meer en overwoog om weer een gewone koffiepot aan te schaffen. Nu heb ik via een tip van een collega de Cappuccino van Nescafé geprobeerd en dat is echt lekker. Je hebt het idee dat je weer een lekkere bak koffie drinkt!

Het is een doos van Nescafé met daarin een koffiepad voor in het Senseo apparaat en een zakje voor de topping, die je vooraf in je kopje moet doen. Je hebt ook de Café Latte, maar die vind ik te veel naar melk smaken. En je hebt Cioccolato, maar die heb ik nog niet geprobeerd (waarschijnlijk een chocoladesmaak).

Het is nieuw en veel vraag naar, ik zag het gister bij Super de Boer staan met een briefje dat er veel vraag naar is, dus zolang de voorraad strekt aanwezig.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sandy op 29 mar 2007, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

Sandy schreef:Even een tip voor de Senseo koffiedrinkers ..
Zijn jullie de Senseo koffie ook een beetje beu? Ik vind het al een tijdje helemaal niet lekker meer en overwoog om weer een gewone koffiepot aan te schaffen.
Ik heb het nooit echt lekker gevonden, soms wel gemakkelijk.......
Zelf zet ik sterke koffie met gekookte melk, zoals vroeger thuis. Daar kan NIETS tegen op (ook de nescafe niet!!)

Peter
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb de Senseo koffie ook nooit echt lekker gevonden. Wij drinken thuis alleen nog koffie uit een Nespresso-apparaat. De cupjes zijn wel duur, maar de koffie is zoooooooo lekker.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

peter1962 schreef: Ik heb het nooit echt lekker gevonden, soms wel gemakkelijk.......
Nu kan het dus makkelijk en lekker ;)

Toen ik Senseo voor het eerst probeerde vond ik het heerlijk, ik vond de koffie uit een koffiezetappparaat helemaal niets vergeleken met de Senseo. Maar ik ben daar helemaal van teruggekomen, ik snap niet wat ik er eerst zo in zag. Het heeft helemaal geen echte koffiesmaak, zoals zo'n heerlijke Cappuccino die je in sommige bistro's krijgt. Overigens vind ik de koffie van Douwe Egberts bij sommige tankstations het best! Een aantal jaren geleden hadden we een espresso apparaat met zo'n stoom pijpje aan de zijkant om melk te stomen. Maar die viel erg tegen. Ik zou toch ooit wel zo'n echt espresso apparaat willen, die je in restaurants ook ziet .. Je moet die heerlijke koffie thuis toch ook kunnen maken?

Maar voor diegenen die een senseo apparaat hebben en de koffie niets meer aan vinden, probeer de cappuccino van nescafé eens ...
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die doos Cappuciono van Nescafé staat hier al maanden in huis. Is niet zo nieuw dus denk ik. Onze dochter is er dol op.

Persoonlijk ben ik alleen van de zwarte koffie, ik wil er niks in, dus drink ik ook geen cappucino. Wij hebben een Senseo voor even een kopje tussendoor en ik vind dat best lekker. Toch zetten wij elke morgen een potje koffie (zes mokken) om de dag te beginnen en bij bezoek wordt altijd een pot gezet. We hebben zo'n professionele snelzetter, omdat we met vijf koffiedrinkende gezinsleden plus bezoek met een standaard koffiezetapparaat wel erg vaak achter elkaar koffi emoeten zetten.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik vind die dozen overigens wel relatief duur, vergeleken met de andere pads..... Maar dat het erg lekker is is voor mij een ding dat zeker is! :)
onze blog - Bouwmanfamily
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Ik vind de Senseo echt een uitvinding! :)
Ik drink heel weinig koffie em dan is het makkelijk als je 1 kopje kan maken. Ik koop soms een van die smaken zoals Venna en Rio de Janeiro. En nu hebben ze ook cappucino. Dan zit er in de pad zelf magere melkpoeder. Is heel lekker!

Op mijn werk heb ik ook een Senseo voor als ik visite krijg op mijn kantoor. Ik zit alleen en dan ga je niet zo'n grote pot zetten. Maar ja over smaak valt natuurlijk te twisten, dat is zo persoonlijk.

Groetjes

Louise
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ik ben niet zo kapot van die Nescafé. Ik vind die toppings veel te zoet. Ik drink mijn Senseo altijd pittig. (Dark Roast) Prima bakkie hoor!
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Die Cioccolato is errug lekker voor de senseo en heeft inderdaad een chocoladesmaakje er aan zitten. Al is het wat duur en zoetig, maar zo voor een keertje is het wel een traktatie. Verder drink ik normaal de Senseo Mocca Gourmet. Dat vind ik nou een lekker bakkie!!!

In de VS drink ik bijna geen koffie. Starbucks vind ik inderdaad ook erg heet. Maar die frappie's zijn jammie!!!!

Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rene.jager schreef:Ik drink mijn Senseo altijd pittig. (Dark Roast) Prima bakkie hoor!
Mijn idee René!

Ik drink tegenwoordig Extra Dark. Koffie kan mij niet sterk genoeg zijn. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Gisteren wandelde ik nog bij Mac Donalds in a shopping mall.
Zij gaven ice-coffee gratis aan iedereen die in de mall wandelde.
Het smaakte ongeveer hetzelfde als een Starbuck,s Frappucino.
Ik weet niet hoeveel het gaat kosten in de toekomst,het was nog niet op de menu.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wel apart dat het (waar ik woon in tenminste) zo populair is. In de supermarkt waar ik kom hangt er een briefje bij dat er zoveel vraag naar is dat de fabrikant het niet kan aanslepen. Vandaar dat de cappuccino nu op is :(
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Coyote schreef:
rene.jager schreef:Ik drink mijn Senseo altijd pittig. (Dark Roast) Prima bakkie hoor!
Mijn idee René!

Ik drink tegenwoordig Extra Dark. Koffie kan mij niet sterk genoeg zijn. :D

Roland
Ik drink al vanaf het begin Dark Roast :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer