Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust
2 CC en 2 pinpassen is inderdaad ruim voldoende, maar je geeft zelf aan dat je niet wilt verspillen dus vandaar..., en die Revolut is gratis en redelijk snel in huis te krijgen. Als je daarmee wat hotels ed betaalt scheelt dat behoorlijk in de koersopslag.
Nog 2 nachten...
Heb op het forum wel gezocht maar de info is niet recent. Was nog even benieuwd welke weersite of weerapp klopt. Als ik bijv nu op buienradar kijk krijg ik temperaturen van 30gr in SF terwijl de weatherbug die hier werd aangegeven in een ouder bericht 20 aangeeft. Weer andere apps 24. Nu vragen wij ons af welke nu realistisch is. (Hopelijk buienradar
, maar aangezien die bij ons thuis ook vaker niet als wel klopt....)

Heb op het forum wel gezocht maar de info is niet recent. Was nog even benieuwd welke weersite of weerapp klopt. Als ik bijv nu op buienradar kijk krijg ik temperaturen van 30gr in SF terwijl de weatherbug die hier werd aangegeven in een ouder bericht 20 aangeeft. Weer andere apps 24. Nu vragen wij ons af welke nu realistisch is. (Hopelijk buienradar

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijven verwachtingen, dus geen enkele app zal altijd 100% kloppen.
Voor SF lijkt mij 20 mij veel realistischer, maar het hangt heel erg af van de locatie en het tijdstip van de dag. In SF moet je altijd een vest oid meenemen.
Marianne
Voor SF lijkt mij 20 mij veel realistischer, maar het hangt heel erg af van de locatie en het tijdstip van de dag. In SF moet je altijd een vest oid meenemen.
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij gebruiken vaak deze website: https://www.wunderground.com/
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vond de standaard weer-app van Samsung/Android in de VS altijd heel accuraat (in NL vind ik dat een stuk minder).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
iPhone weer app iemand ervaringen ? We hebben Apple.
En tja. 1 vest en 1 lange broek misschien iets te optimistisch en toch wijzigen
. Had verder alleen maar hemdjes en korte broeken
.
En tja. 1 vest en 1 lange broek misschien iets te optimistisch en toch wijzigen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is toch genoeg? Je weet dat het zo hier en daar, en zeker in de avond fris kan zijn, maar je kunt toch maar 1 broek tegelijk aan?
Je zult echt grote uitschieters hebben in de temperatuur, laagjes is het toverwoord. En zo nu en dan eens wassen.
Marianne
Je zult echt grote uitschieters hebben in de temperatuur, laagjes is het toverwoord. En zo nu en dan eens wassen.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even Mark Twain citeren: "De koudste winter die hij ooit had meegemaakt, was een zomer in San Francisco."
Martin
Martin
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eerst gebruikte ik diverse weerapps maar daar werd ik helemaal tureluurs van omdat ze het zelden helemaal met elkaar eens zijn. Tegenwoordig gebruik ik in het buitenland Accuwheater en dat bevalt prima. Maar volgens mij is de standaard weerapp van Apple ook prima, lekker overzichtelijk. En 100% adequaat is toch geen enkele voorspeller.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Wij hadden de afgelopen dagen erg lekker weer in SF, maar toch ook wel een lange broek en regelmatig een vest gedragen. Het koelt snel af, de wind kan best fris zijn. Het was denk ik een max van 25 graden.
Ik heb ook in de rest van de rondreis regelmatig even een trui of vest aan getrokken 's avonds. Denk dat iets meer dan 1 lange broek en trui toch iets handiger is. Maar je hoeft er zeker geen 20 mee
Ik was in de parken af en toe jaloers op de dunne afritsbroek van m'n vriend (had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen
)
Ik heb ook in de rest van de rondreis regelmatig even een trui of vest aan getrokken 's avonds. Denk dat iets meer dan 1 lange broek en trui toch iets handiger is. Maar je hoeft er zeker geen 20 mee

Ik was in de parken af en toe jaloers op de dunne afritsbroek van m'n vriend (had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen

Ik gebruik MyRadar als weer app. Geeft een mooi overzicht van de hele wereld met temperaturen en neerslagprognose voor een bepaalde tijd.
Deze app heb ik gekregen als tip van een amerikaan toen we daar op vakantie waren.
Deze app heb ik gekregen als tip van een amerikaan toen we daar op vakantie waren.
Toch ieder wel verschillende apps/sites... gewoon maar uitproberen dan maar als we er zijn. We zijn er verder klaar voor. Huis schoon en koffers gepakt nu. Hebben reisblog op pindat. Stegemanreis maar heb geen idee of jullie dat kunnen zien of dat ik echt eerst een uitnodiging heb moeten sturen. Zou niet weten hoe ik een link kan plaatsen. Ben niet zo handig met die zaken. Tot over een maandje of wie weet in een hotelkamer met WiFi tijd 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel veel plezier!
En een link plaatsen is gewoon een kwestie van kopiëren en in je bericht plakken.
Marianne
En een link plaatsen is gewoon een kwestie van kopiëren en in je bericht plakken.
Marianne
Even een berichtje. Wat komen we een tijd tekort!!! We zijn gestart in SF 3 nachten, 1 Monterey en 1 Pismo Beach en nu in LA Venice Beach aangekomen. Hebben veel moeten overslaan en hadden naar ons idee omgeving big sur al een week kunnen doorbrengen, Monterey was zo’n perfecte B&B dat we niet weg wilden (en er zwommen walvissen dichtbij). Niet ieder is hetzelfde. Maar als ik het over moest doen boekte ik gewoon drie weken alleen Californië.... OF drie weken het rondje dat we nog gaan zien. Nu is het wel zo dat het tijd tekort ook komt doordat ik ziek ben vertrokken. Na de vlucht nog zieker en het blijft maar aanhouden. Best vervelend. (Longinfectie of bronchitis, wel vaker gehad, volop pijnstilling en inhalers van huis meegenomen). Ik ga nu afsluiten en Venice Beach en Santa Monica eens bekijken!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Heel herkenbaar dat "tijd tekort". Reden om bij gelegenheid later nog eens een mooie reis te maken en rustiger aan te doen.
Goede reis verder en veel plezier. Heel veel strekte met de gezondheid en beterschap gewenst.
Goede reis verder en veel plezier. Heel veel strekte met de gezondheid en beterschap gewenst.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een mooie reden nog eens terug te gaan.
In 2017 bleef ik de 2,5 week dat ik in Amerika was ook alleen maar in Californië en toen hebben we nog maar een klein gedeelte gezien. (Overigens zo vaak in Californië geweest dat ik sommige gebieden beter ken dan mijn eigen provincie...
).
Jullie houden geen liveverslag bij? Zag dat pindat niet geupdate is. Kunt natuurlijk ook naderhand nog een verslag maken en nu vooral genieten van alles.
Beterschap en heel veel plezier nog!
Roland

In 2017 bleef ik de 2,5 week dat ik in Amerika was ook alleen maar in Californië en toen hebben we nog maar een klein gedeelte gezien. (Overigens zo vaak in Californië geweest dat ik sommige gebieden beter ken dan mijn eigen provincie...

Jullie houden geen liveverslag bij? Zag dat pindat niet geupdate is. Kunt natuurlijk ook naderhand nog een verslag maken en nu vooral genieten van alles.

Beterschap en heel veel plezier nog!

Roland
Haha ja. Heb pindat. Stegemanreis....
Maar kom er nog niet aan toe. Erg he??? Maar probeer wel een deze dagen dat te doen! Rol nu nog steeds erg moe en benauwd bed in. Savonds gaat het gewoon minder.
We zagen per ongeluk Julia pfeifer park / Beach. We dachten dat dit die was met de waterval. Maar was niet zo dus we reden door omdat we geen tijd meer hadden. Maar o wat was ik daar graag gaan wandelen! Die bomen. Met open mond naar gekeken toen we daar keerden. Dus ja terug naar het big sur gebied en Monterey. (SF en LA hebben we wel voldoende gezien)
Net lekker zelf macaroni gemaakt. Enige hotel met keukentje. We hadden zoveel. Alle warme macaroni in een plastic tas. Plastic vorkje erbij en aan een vd ontzettend vele zwervers gegeven. Die was er blij mee. Achteraf misschien geen slimme actie. Maar ons gevoel zei gewoon dat het zonde was weg te gooien als ze vlak voor onze neus in de prullenbakken zoeken.
Maar kom er nog niet aan toe. Erg he??? Maar probeer wel een deze dagen dat te doen! Rol nu nog steeds erg moe en benauwd bed in. Savonds gaat het gewoon minder.
We zagen per ongeluk Julia pfeifer park / Beach. We dachten dat dit die was met de waterval. Maar was niet zo dus we reden door omdat we geen tijd meer hadden. Maar o wat was ik daar graag gaan wandelen! Die bomen. Met open mond naar gekeken toen we daar keerden. Dus ja terug naar het big sur gebied en Monterey. (SF en LA hebben we wel voldoende gezien)
Net lekker zelf macaroni gemaakt. Enige hotel met keukentje. We hadden zoveel. Alle warme macaroni in een plastic tas. Plastic vorkje erbij en aan een vd ontzettend vele zwervers gegeven. Die was er blij mee. Achteraf misschien geen slimme actie. Maar ons gevoel zei gewoon dat het zonde was weg te gooien als ze vlak voor onze neus in de prullenbakken zoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De waterval is wel bij Julia Pfeiffer Burns SP. Wij zagen Redwoods bij Pfeiffer Big Sur maar zo mooi als in het noorden van Californië zijn ze daar niet.
Ik zou ook weken in Californië door kunnen brengen . We hebben nu ook alweer te weinig tijd.
Marianne
Ik zou ook weken in Californië door kunnen brengen . We hebben nu ook alweer te weinig tijd.

Marianne
Zo. Dat waren even rare dagen hier. Heel de vakantie al ziek en benauwd en werd erger. Vertrouwde het niet en Jeroen zei dat we dan dus echt naar een arts gingen nu. We kwamen uit bij urgent care in Venice. Astma, maar ook een flinke bronchitis...
Spuit in mijn ..., 2 kuren, drankje en Mn astmamedicatie die ik al volop gebruikte plus Mn allerfietabletten... en 500 dollar lichter en niets van LA gezien helaas. Hadden ook een vreselijk hotel. Van buiten prschtig, ook wel goede beoordelingen. Maar wij hadden een ranzige plakkerige kamer met schimmels en beide nachten zonder enige slaap. Autoalarm hele nacht door en schreeuwende zwervers.... venice Beach overnachten zijn wij helemaal van genezen. Nooit meer. Klacht ligt er wel. Ze hadden slechts 1 ander kamer met zelfde lawaai enzo dus schoot niet op. Vriendelijk waren ze ook wel. Maar met Mn astma hielpen die schimmels en geen slaap totaal niet. Reisagent wilde ook ander hotel voor ons regelen, maar was er te ziek voor om weer auto te halen, uitchecken, inchecken etc.
Maar het goede nieuws is dat de spuit erg snel hielp en de kuur ook al aanslaat nu en we nu kunnen genieten van Las Vegas. De reis hiernaartoe ging voorspoedig en we hebben een heerlijke kamer! Nu even goed lang slapen en dan kom maar op met komende weken. We vinden het hier geweldig in NewYork hotel. Ook verder alle voorgaande trouwens! Maar venice Beach aan het strand... wij nooit meer. Al is het strand prachtig en de zonsondergang ook. Op naar positiviteit hier en voel me nu stuk beter dus dat komt helemaal goed. Als je zo ziek bent, dan is even niets meer leuk en wil je liefst naar huis zelfs. Maar dat is nu over. (Heimwee).
Maar wat waren we blij met extra cc en extra geld erop? Met de Amerikaanse Sim (contact izz centrale en reisagente, contact urgent care). Geld komt na onze reis wel terug van izz en al wa dat niet zo. Je hebt maar 1 lijf en je gezondheid gaat voor alles. Had ik iets eerder in moeten zien misschien. Maar gelukkig een man die ingreep. I love him. Arts legde hem ook uit hoe moe ik moest zijn... alle wandelingen etc gedaan voor je gevoel ademend door een smal rietje en maar hoesten..
trouwens de i15 van LA naar LV vonden we eigenlijk erg mooi. Zo ziende maar weer dat smaken verschillen.
Spuit in mijn ..., 2 kuren, drankje en Mn astmamedicatie die ik al volop gebruikte plus Mn allerfietabletten... en 500 dollar lichter en niets van LA gezien helaas. Hadden ook een vreselijk hotel. Van buiten prschtig, ook wel goede beoordelingen. Maar wij hadden een ranzige plakkerige kamer met schimmels en beide nachten zonder enige slaap. Autoalarm hele nacht door en schreeuwende zwervers.... venice Beach overnachten zijn wij helemaal van genezen. Nooit meer. Klacht ligt er wel. Ze hadden slechts 1 ander kamer met zelfde lawaai enzo dus schoot niet op. Vriendelijk waren ze ook wel. Maar met Mn astma hielpen die schimmels en geen slaap totaal niet. Reisagent wilde ook ander hotel voor ons regelen, maar was er te ziek voor om weer auto te halen, uitchecken, inchecken etc.
Maar het goede nieuws is dat de spuit erg snel hielp en de kuur ook al aanslaat nu en we nu kunnen genieten van Las Vegas. De reis hiernaartoe ging voorspoedig en we hebben een heerlijke kamer! Nu even goed lang slapen en dan kom maar op met komende weken. We vinden het hier geweldig in NewYork hotel. Ook verder alle voorgaande trouwens! Maar venice Beach aan het strand... wij nooit meer. Al is het strand prachtig en de zonsondergang ook. Op naar positiviteit hier en voel me nu stuk beter dus dat komt helemaal goed. Als je zo ziek bent, dan is even niets meer leuk en wil je liefst naar huis zelfs. Maar dat is nu over. (Heimwee).
Maar wat waren we blij met extra cc en extra geld erop? Met de Amerikaanse Sim (contact izz centrale en reisagente, contact urgent care). Geld komt na onze reis wel terug van izz en al wa dat niet zo. Je hebt maar 1 lijf en je gezondheid gaat voor alles. Had ik iets eerder in moeten zien misschien. Maar gelukkig een man die ingreep. I love him. Arts legde hem ook uit hoe moe ik moest zijn... alle wandelingen etc gedaan voor je gevoel ademend door een smal rietje en maar hoesten..
trouwens de i15 van LA naar LV vonden we eigenlijk erg mooi. Zo ziende maar weer dat smaken verschillen.
Mmmmm morgen weer verder reizen. We hebben het er nog lang niet naar. Willen hier nog wel wat langer eigenlijk... ik had verwacht Vegas niet echt mooi te vinden. En juist dat vinden we helemaal geweldig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2127 Weergaves
-
Laatste bericht door john1969
-
- 11 Reacties