Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Ter aanvulling op @Terpies. Er is zelfs een handig topic over Revolut :wink: :P
Gast

Bericht door Gast »

sanook schreef:
23 aug 2019, 17:42
Ter aanvulling op @harryh : de daadwerkelijke prijs is hetzelfde als je met TransferWise of Revolut betaalt maar er zit geen provisie/opslag op en dat maakt het dus voordeliger als je met 1 van deze kaarten betaalt.
Ik heb op mijn Visa card geen provisie/opslag betaald bij de transactie van mijn huurauto.

@Hinko ik heb een revolut, dus ik weet hoe het werkt...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

@Terpies het was ook niet specifiek voor jou bedoeld maar meer voor @tomv82 en voor alle andere belangstellenden :)
het was immers ook een aanvulling :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Terpies voor mij is de prijs in euro als ik betaal met Transferwise zo'n 1,5-2% lager dan met Visa ;)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Binnenkort haal ik in Las Vegas een auto op als lid van de Emerald Club. Omdat dit de eerste keer is, moet ik mijn kredietkaart tonen. Mijn vraag is of dit bij de balie moet of dat dit bij het uitrijden kan.

Bij voorbaat dank.
Groet,

Old Faithful
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Old Faithful; als echte emerald Club member is er geen balie voor jou.
Je gaat direct naar de garage , zoekt een auto uit en rijdt daarmee naar de exit booth.
Daar laat je je rijbewijs en credi card zien.
Veel plezier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Dank. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Gast

Bericht door Gast »

Safe travels @Old Faithful en ik gun je een geweldige vakantie in een heerlijke comfortabele auto.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Terpies schreef:
20 aug 2019, 15:44
Beter neem je een uber naar SFO dan heb je waarschijnlijk meer keus (weet niet eens of je down town überhaupt keus hebt?)
Prijzen liggen meestal ook hoger dan op airport.
Inmiddels kan ik boeken voor de periode 3 - 22 augustus 2020 (SF airport) maar beide combi's geven invalid bij de coupon;
8572158 (Visa CA) + coupon ND3177ZDE
8572158 (Visa CA) + coupon NU3767ZDW
Wat kan ik nog proberen?
En wat kan ik het beste kiezen om de kans op een auto zoals een Explorer te verhogen? Is dat Standard SUV?

Dankje!
Gast

Bericht door Gast »

De coupons hebben meestal een beperkte geldigheid.
voor jouw periode (meer dan een jaar verwijderd!!) komen er vast in 2020 wel nieuwe promo coupons, dus nog even geduld hebben.

Wel kun je al een paar reserveringen vastleggen dmv de VISA Canada wisseltruc: ze zijn toch 100% annuleerbaar als je pay later boekt.
Laatst gewijzigd door Gast op 29 aug 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Zoals hier altijd geadviseerd wordt, midsize boeken met keuze uit de aisle als emerald lid vergeet de upgrade niet.
Backup boeking voor een standard SUV als je een ford explorer of grand Cherokee of iets in die klasse wilt rijden.
Als er niets van je smaak op de aisle staat, even aan een greater vragen of ze iets kunnen betekenen.
Als je goed geholpen word vergeet dan niet om er een win/win situatie van te maken :D
Anders gebruik je de backup boeking, kan ook hertz, Avis of Alamo zijn die in de suv klasse een betere prijs hebben.

Autohuur is misschien nog wat vroeg voor volgend jaar, zeker voor coupon codes.
Probeer het eens zonder coupon met alleen de visa Canada code?
Verder post paid boeken en de prijzen blijven volgen.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Bedankt mannen :)
Dus ik kan eigenlijk beter wachten tot begin 2020? Ik ben een beetje 'bang' qua beschikbaarheid omdat augustus natuurlijk topdrukte is :)
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Heb op mijn profile mijn credit card bijgewerkt maar op de reservatie staat nog de oude.
Wat best doen? Als ik 'modify' doe krijg ik warning dat de rates kunnen veranderen?
Gast

Bericht door Gast »

Een belletje of mailtje naar National om je cc gegevens te updaten.
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Elbeannie »

Dag allemaal,

Ik probeer een auto te huren van Salt Lake naar Las Vegas via de Emerald Club.
Echter komen er behoorlijke afleverkosten erbij, 50% van de totale kosten a $300
Is er een manier om hier onderuit te komen? Of iets op te vinden zodat ik deze afleverkosten niet heb?
Thanks
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de regel betaal je tussen 2 verschillende steden drop off kosten. Dat is vrij gebruikelijk. Over het nut valt te twisten maar ze doen dat gewoon. Soms hoeft het niet als het binnen een staat gebeurt (Californië) of zelfs met aangrenzende staten.

Wat kan helpen is verschillende aanbieders (brokers) bekijken wat hun beleid daarin is. Soms kunnen zij afspraken maken waardoor de drop off kosten niet altijd berekend worden. Kwestie van meerdere fictieve boekingen maken en zien wie wel en wie geen drop off kosten in rekening brengen.

Of... je onderhandelt terplekke. Geen garantie op succes maar het is wel mogelijk. Zo huurde ik in 2010 een auto in Washington DC om die vervolgens in Los Angeles weer in te leveren. Drop off kosten waren destijds $ 250 (excl. tax). In Washington DC een upgrade genomen (omdat ik dat wilde, van SUV naar Cabrio) en zo kunnen onderhandelen dat de drop off kosten vervielen. Zie ook mijn bericht van destijds. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Niels.
Amerika-ontdekker

Bericht door Niels. »

Hi allemaal,

Ik probeer via de national site een auto te reserveren voor in oktober op Toronto airport. Ik ben inmiddels van mijn AMEX kaart ook Executive Elite member geworden via de tips hier op het forum. Het enige wat me op dit moment niet lukt is om met een van de codes (e.g. Visa Canada of Flying Blue) een auto te reserveren, ik krijg steeds de melding dat er geen auto's beschikbaar zijn op de geselecteerde datum. Wanneer ik geen code invul voegt hij automatisch dure verzekeringen toe per dag.

Is er ook een code beschikbaar voor Canada (in dit geval Toronto) waarbij de verzekeringen inclusief zijn? :D
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik denk dat je op de .com zit?
probeer eens de .ie of .de site.
Of gebruik de app.
Niels.
Amerika-ontdekker

Bericht door Niels. »

Hinko schreef:
08 sep 2019, 14:35
Ik denk dat je op de .com zit?
probeer eens de .ie of .de site.
Of gebruik de app.
Helaas, dat maakt niks uit. Lijkt erop dat er anders geen verzekeringen bij zitten. Enkel tegen 29,99 CAD per dag.
Gast

Bericht door Gast »

Tja dat is Canada, daar moet je verzekeringen apart bijboeken (itt de US).
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ca ... si176.html
VERZEKERINGEN
Een auto huren kan niet zonder bijbehorende verzekeringen. Deze verzekeringen zitten niet altijd in de verhuurprijs inbegrepen. Verhuurbedrijven geven korting op bepaalde pakketten. In principe is de enige verzekering die is inbegrepen een wettelijke aanprakelijkheidsverzekering (Liability Insurance). De wettelijke dekking is echter laag dus uitbreiding is aanbevolen.

Er zijn twee verzekeringen die je hoe dan ook zal afsluiten: De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering en de Cascoverzekering. In feite hetzelfde als in Nederland. Het verschil is echter dat de wettelijk vastgestelde dekking voor de WA-verzekering vaak laag is terwijl de claims in de miljoenen kunnen lopen. Elk verhuurbedrijf biedt vaak een uitbreiding van de WA-verzekering aan waarmee de wettelijke dekking verhoogd wordt.

De cascoverzekering wordt ook wel de Collission Damage Waiver (CDW) genoemd en beperkt in principe je aansprakelijkheid op het moment dat je auto beschadigd raakt. Er is echter wel sprake van een eigen risico. Dit kun je vaak niet afkopen.

De benaming voor de Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering is Liability Insurance. Indien je een hogere dekking wil dan vraag je om een Liability Insurance Supplement. Het kan raadzaam zijn om de dekking van de Liability Insurance te verhogen. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Je bent immers verantwoordelijk voor alle schade die jij een ander toebrengt.

Een andere veelvoorkomende aangeboden verzekering is de zogeheten Theft Protection (TP). Dit is een verzekering die je verzekert tegen diefstal van de huurauto en eventuele schade aan de auto veroorzaakt door diefstal dan wel poging tot diefstal. Dit is geen verzekering tegen diefstal van persoonlijke eigendommen. De meeste reisverzekeringen bieden echter deze dekking al dus het is niet altijd nodig om deze verzekering af te nemen. Vraag dus van te voren na bij je reisverzekering of jij hiervoor gedekt bent. Het is dan ook niet nodig om de Personal Effects Coverage af te nemen.

Tenslotte is er ook nog een Personal Accidents Insurance (PAI). Dit is het best te vergelijken met de Ongevallenverzekering. Ook hier heeft je reisverzekering dikwijls al een dekking voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer