Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten op campings
Overnachten op campings
Voor onze eerste reis naar USA willen wij rondje doen voor een 3-tal weken vanuit Seattle. Wij zijn kampeerders en ik ben wat op zoek naar ervaringen hier. Wie gaat met tent? Hoe pakken jullie dit aan? Kan je ook cabins of ingerichte tenten huren? Hoe zit het qua prijs? Ik vind niet direct een verslag hierover. Of vind ik het niet
?!

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Overnachten op campings
Misschien handig om aan te geven in welke periode je wil gaan en welke kant je op gaat vanaf Seattle?
Wij willen in juli gaan. De reisroute is er nog niet echt. Ik heb me onlangs aangemeld hier op alles wat uit te pluizen
. Ik ben dus echt nog een leek!
Ik ben begonnen wat reisverslagen te lezen hier. Wat me nu op het eerste zicht aanspreekt is ruwweg : Seattle, Vancouver, zeker enkele nationale parken. De route die moet ik dus echt nog plannen.

Ik ben begonnen wat reisverslagen te lezen hier. Wat me nu op het eerste zicht aanspreekt is ruwweg : Seattle, Vancouver, zeker enkele nationale parken. De route die moet ik dus echt nog plannen.
Wij hebben afgelopen juni 3,5 week rond getrokken in het noordwesten en daarbij alles afgewisseld Zo oververnachten we een aantal keren in eigen tent, cabins, motels en hotels.
Wij vonden kamperen zelf met een gekochte tent erg leuk. We hebben een aantal nachten in de Rocky Mountains gestaan en in Yellowstone. Tent en spullen gekocht bij de Walmart en aan het einde van de reis gedoneerd aan een goed doel. Hou er rekening mee dat het 's avonds kan het wel behoorlijk afkoelen, wij hadden half juni nog temperaturen rond het vriespunt 's nachts in Yellowstone.
Verder hebben we ook een aantal keer een cabin gehuurd waarvan 2x op een KOA.
Kamperen is erg goedkoop (20-30$ per nacht) dus een tent heb je met 1 of 2 nachten terug verdiend. Ook cabins kunnen vaak goedkoop, zo huurden op een KOA voor circa 60$ per nacht. Hier moest je wel je eigen linnen meenemen. Verder nog 2 nachten een cabin gehuurd in Custer State Park voor 45$ per nacht.
Kamperen loont vooral op de populairdere plaatsen, zo zit je vaak voor een dubbeltje op de eerste rang.
Wij vonden kamperen zelf met een gekochte tent erg leuk. We hebben een aantal nachten in de Rocky Mountains gestaan en in Yellowstone. Tent en spullen gekocht bij de Walmart en aan het einde van de reis gedoneerd aan een goed doel. Hou er rekening mee dat het 's avonds kan het wel behoorlijk afkoelen, wij hadden half juni nog temperaturen rond het vriespunt 's nachts in Yellowstone.
Verder hebben we ook een aantal keer een cabin gehuurd waarvan 2x op een KOA.
Kamperen is erg goedkoop (20-30$ per nacht) dus een tent heb je met 1 of 2 nachten terug verdiend. Ook cabins kunnen vaak goedkoop, zo huurden op een KOA voor circa 60$ per nacht. Hier moest je wel je eigen linnen meenemen. Verder nog 2 nachten een cabin gehuurd in Custer State Park voor 45$ per nacht.
Kamperen loont vooral op de populairdere plaatsen, zo zit je vaak voor een dubbeltje op de eerste rang.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt hier veel vinden over het kamperen met een tent, probeer de zoekfunctie maar eens.
Forumleden die veel kamperen zijn bijvoorbeeld sep (http://bertensaskia.blogspot.com) en michelly (www.michelly.nl).
Wij hebben twee jaar geleden tentkamperen en hotels etc afgewisseld.
In 2002, 2004 en 2006 hebben we veel op KOA-campings overnacht in een cabin. De ligging van die campings is echter niet altijd gunstig (in het noordwesten trouwens wel).
Wij gaan dit jaar ook weer met de tent kamperen. De tent gaat mee. De vorige keer hebben we ter plekke (Walmart) slaapzakken en een luchtbed aangeschaft maar ik wil proberen die nu ook mee te nemen.
Marianne
Forumleden die veel kamperen zijn bijvoorbeeld sep (http://bertensaskia.blogspot.com) en michelly (www.michelly.nl).
Wij hebben twee jaar geleden tentkamperen en hotels etc afgewisseld.
In 2002, 2004 en 2006 hebben we veel op KOA-campings overnacht in een cabin. De ligging van die campings is echter niet altijd gunstig (in het noordwesten trouwens wel).
Wij gaan dit jaar ook weer met de tent kamperen. De tent gaat mee. De vorige keer hebben we ter plekke (Walmart) slaapzakken en een luchtbed aangeschaft maar ik wil proberen die nu ook mee te nemen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn twee jaar achter elkaar met de tent op vakantie in West-Amerika geweest. Dat is ons uitstekend bevallen omdat je op de mooiste plekken midden in de natuur staat, het heel goedkoop is in vergelijking met hotels en je ook de optie hebt om zelf te koken. Wij reizen met 3 personen en nemen alles mee behalve een koelbox. We hebben 1 grote koffer met alle kleren, 1 grote North Face Duffel met de wat kwetsbaarder kampeerspullen en onze backcountry tent en 1 grote flightbag voor de matjes, slaapzakken, handdoeken en onze 4p stahoogte tunneltent. Daarnaast alle 3 een dagrugzak met de rest van de spullen. We konden dus twee tenten meenemen, zodat we met de kleine tent een paar nachten in de backcountry konden slapen. Voor het reserveren van de campings is het zaak om direct te boeken zodra het kan, niet alleen voor Yosemite. Veel SP hebben de regel dag je een half jaar vooruit mag boeken en bv max 7 dagen en dat geeft je wat extra opties. Als je bijvoorbeeld 22-23 juli ergens wil kamperen dan kan je bv 16 januari proberen te boeken voor de periode 16-23 juli. Na 23 januari mag je dan annuleren tegen beperkte kosten of je houdt het nog even aan als je twijfelt over je route. Als we ergens 1 nacht waren, dan probeerde ik een hotel of AirBnB te regelen, maar het mooie van kamperen vind ik ook dat je eerder een wat rustiger reisschema aan gaat houden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vorig jaar zijn wij bijna 6 weken in het Noord Westen geweest met de tent, grofweg tussen SF en Seattle. Dit jaar drie weken in het Zuid-Westen met de tent.
Vorig jaar hebben we grotendeels op de campings in de Nationale parken en State parken gestaan, evenals dit jaar. Alleen in de steden (SF, Seattle en Portland) hebben we in hotels overnacht.
Wij nemen in principe alles mee. Vorig jaar hadden we wel een USA-brander gekocht, omdat wij alleen camping gaz branders hadden. Dit jaar hadden we een lichtgewicht brander, waarop ook USA-tankjes kunnen. Stoeltjes kopen we altijd bij de Walmart, evenals een cooler.
We hebben drie tassen (North Face duffelbags) en drie rugzakken als handbagage. Als tent hebben we een lichtgewicht koepeltent (geen stahoogte) waar we met zijn drieën goed inpassen. Deze gebruiken we ook voor backcountry hikes. Matjes van Exped en Sea to Summit en donzen slaapzakken.
Op verschillende campings hebben wij cabins en yurts zien staan. Dat zou een optie kunnen zijn. Campings in Oregon en Washington zijn ons heel goed bevallen en ook qua prijs goed te doen. De campings in Californië zijn ook prima, maar iets duurder. Wij hebben nooit op KOA's gestaan, wel eens op een privé campground, als het niet anders kon, maar die bevielen doorgaans het minst.
Wij vinden kamperen in de USA heel goed te doen. Doorgaans is er een picknickbank en vuurring op de campingplek. De locaties zijn prachtig en je zit in de volle natuur. Niet altijd zijn er douches, maar een dagje (of meer
) vinden wij niet erg. Badderen in de rivier kan ook.
Voor onze camping/kookinventaris en eten kopen wij twee "curver" boxen, waar we alles instoppen. Kan zo uit de auto in de berenbox, alles zit bij elkaar, dus makkelijk terug te vinden.
Vorig jaar hebben we grotendeels op de campings in de Nationale parken en State parken gestaan, evenals dit jaar. Alleen in de steden (SF, Seattle en Portland) hebben we in hotels overnacht.
Wij nemen in principe alles mee. Vorig jaar hadden we wel een USA-brander gekocht, omdat wij alleen camping gaz branders hadden. Dit jaar hadden we een lichtgewicht brander, waarop ook USA-tankjes kunnen. Stoeltjes kopen we altijd bij de Walmart, evenals een cooler.
We hebben drie tassen (North Face duffelbags) en drie rugzakken als handbagage. Als tent hebben we een lichtgewicht koepeltent (geen stahoogte) waar we met zijn drieën goed inpassen. Deze gebruiken we ook voor backcountry hikes. Matjes van Exped en Sea to Summit en donzen slaapzakken.
Op verschillende campings hebben wij cabins en yurts zien staan. Dat zou een optie kunnen zijn. Campings in Oregon en Washington zijn ons heel goed bevallen en ook qua prijs goed te doen. De campings in Californië zijn ook prima, maar iets duurder. Wij hebben nooit op KOA's gestaan, wel eens op een privé campground, als het niet anders kon, maar die bevielen doorgaans het minst.
Wij vinden kamperen in de USA heel goed te doen. Doorgaans is er een picknickbank en vuurring op de campingplek. De locaties zijn prachtig en je zit in de volle natuur. Niet altijd zijn er douches, maar een dagje (of meer

Voor onze camping/kookinventaris en eten kopen wij twee "curver" boxen, waar we alles instoppen. Kan zo uit de auto in de berenbox, alles zit bij elkaar, dus makkelijk terug te vinden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tijdens onze laatste reis hebben we campings en motels afgewisseld. We zijn geen echte kampeerders maar prijstechnisch was het heel interessant en we wilden op wat plekken komen waar motels spaarzaam en/of heel duur zijn. Het beste bevielen ons de campings op StateParks, altijd prachtig gelegen en niet duur. We hebben een deel van de campingspullen zelf meegenomen en een deel daar gekocht maar hierin zijn allerlei variaties mogelijk (van alles meenemen tot alles daar kopen). Als je cabins overweegt dan moet je er wel rekening mee houden dat dan (bijna altijd) wel zelf beddengoed bij moet hebben.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Klopt het dat je op Stateparken behalve de campingfee ook de kosten voor toegang tot het statepark moet betalen of zit dat er toch in inbegrepen (camping fee is inclusief toegang).
Als het extra is gaat daarmee de kampeerprijs omhoog met 10 Dollar per nacht vanaf 2019. Klopt dat?
Als het extra is gaat daarmee de kampeerprijs omhoog met 10 Dollar per nacht vanaf 2019. Klopt dat?
Op state parks moet je inderdaad normaal gesproken ook nog toegang betalen. Hoeveel precies verschilt erg per staat, en in sommige staten is er geen entry fee voor state parks, dus is dat niet relevant. En als je het park toch al wilde bezoeken maakt het natuurlijk ook niet uit.
Die $10 extra vanaf 2019 snap ik niet, zoals gezegd, het is in elke staat en soms ook per park verschillend.
Die $10 extra vanaf 2019 snap ik niet, zoals gezegd, het is in elke staat en soms ook per park verschillend.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je een reservering hebt op de campground in een state park betaal je geen toegangsfee meer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat vroeg ik me af omdat ik in de reviews opmerkingen las die daarop duidden.
En op de website (waar ook de camping fees stonden op dezelfde pagina) stond:
All fees are in-addition to park pass/entrance fees and priced per-day unless otherwise noted.
Dus vandaar.
En op de website (waar ook de camping fees stonden op dezelfde pagina) stond:
All fees are in-addition to park pass/entrance fees and priced per-day unless otherwise noted.
Dus vandaar.
Dit soort dingen verschillen dus per staat, in dit geval staat het blijkbaar duidelijk op de website, dus dan weet je waar je aan toe bent.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij waren dit jaar in het noord westen en hadden de meeste parken gereserveerd. Geen extra fee betaald.
Klopt, in Oregon op diverse SP's gestaan en met een campingreservering hoef je geen entree meer te betalen. Bij een NP overigens wel (in dit geval Lassen).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1660 Weergaves