Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DigiD App activeren
Re: DigiD App activeren
Sorry, ik snap het volgens mij nog steeds niet. Die tweestaps verificatie betekent NIET dat sms-verificatie niet meer werkt. Het betekent dat alleen inloggen met gebruikersnaam en wactwoord niet meer voldoende is, je moet daarnaast de sms-verificatie OF verificatie met de app doen. Zoals anderen hier al aangeven, als je al sms-verificatie had, dan kun je dat nog steeds gebruiken, en zou je op zich geen probleem moeten hebben.
Als je nog geen sms-verificatie hebt, of niet meer, of op een telefoonnummer dat je niet hebt, dan heb je wel een probleem. Die sms-verificatie heb je nl. in principe ook nodig om de app te activeren. En om die sms-verificatie in te stellen moet je dus naar een ambassade of NL. Enig mogelijk alternatief hiervoor is de app activeren m.b.v. een mobiele telefoon met NFC en een recent nederlands rijbewijs, of een in NL uitgegeven paspoort. En die laatste 2 dingen hebben veel Nederlanders in het buitenland juist niet.
Voorheen had je op de meeste websites, waaronder waarschijnlijk UWV, geen sms-verificatie nodig en was inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord voldoende, maar nu is daar dus sms-verificatie bij nodig. Maar als jij aangeeft voorheen wel een werkende sms-verificatie te hebben gehad, dan zou je die gewoon hiervoor moeten kunnen gebruiken. En je zou diezelfde sms-verificatie moeten kunnen gebruiken om de app te activeren.
Ik snap heel goed dat het lastig is dat je vanuit het buitenland zo moeilijk een digid met sms-verificatie kunt aanvragen, en het is frustrerend dat die mogelijke workaround van de app juist voor mensen in het buitenland meestal geen optie is, maar als jouw oude sms-verificatie nog werkte was dat allemaal geen probleem voor je geweest. In jouw geval zou mijn frustratie er dus juist in zitten dat blijkbaar je sms-verificatie opeens niet meer werkt.
Als je nog geen sms-verificatie hebt, of niet meer, of op een telefoonnummer dat je niet hebt, dan heb je wel een probleem. Die sms-verificatie heb je nl. in principe ook nodig om de app te activeren. En om die sms-verificatie in te stellen moet je dus naar een ambassade of NL. Enig mogelijk alternatief hiervoor is de app activeren m.b.v. een mobiele telefoon met NFC en een recent nederlands rijbewijs, of een in NL uitgegeven paspoort. En die laatste 2 dingen hebben veel Nederlanders in het buitenland juist niet.
Voorheen had je op de meeste websites, waaronder waarschijnlijk UWV, geen sms-verificatie nodig en was inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord voldoende, maar nu is daar dus sms-verificatie bij nodig. Maar als jij aangeeft voorheen wel een werkende sms-verificatie te hebben gehad, dan zou je die gewoon hiervoor moeten kunnen gebruiken. En je zou diezelfde sms-verificatie moeten kunnen gebruiken om de app te activeren.
Ik snap heel goed dat het lastig is dat je vanuit het buitenland zo moeilijk een digid met sms-verificatie kunt aanvragen, en het is frustrerend dat die mogelijke workaround van de app juist voor mensen in het buitenland meestal geen optie is, maar als jouw oude sms-verificatie nog werkte was dat allemaal geen probleem voor je geweest. In jouw geval zou mijn frustratie er dus juist in zitten dat blijkbaar je sms-verificatie opeens niet meer werkt.
Terug in Texas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als ik alles zo doorlees is de SMS-functie niet het probleem bij TO maar het feit dat zij haar gegevens niet juist heeft staan.
Dit is iets wat je DigiD niet kwalijk kunt nemen. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor het feit dat je je persoonlijke gegevens up-to-date houdt, ook als je in het buitenland zit.
Het is een probleem waar ik op mijn werk ook bijna dagelijks mee te maken heb. Zijn klant bij ons, verhuizen naar het buitenland en komen er daar achter dat hun adres nog op Nederland staat. Met correcte inloggegevens geen probleem maar dan blijkt dat ze óf de inloggegevens vergeten zijn óf hun NL 06-nr werkt niet meer en kan er niet meer bevestigd worden. En dan hebben wij het gedaan...
Betekent niet dat het probleem van TO hier minder van wordt want het blijft vervelend natuurlijk als je niet meer kunt inloggen.
Roland
Dit is iets wat je DigiD niet kwalijk kunt nemen. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor het feit dat je je persoonlijke gegevens up-to-date houdt, ook als je in het buitenland zit.
Het is een probleem waar ik op mijn werk ook bijna dagelijks mee te maken heb. Zijn klant bij ons, verhuizen naar het buitenland en komen er daar achter dat hun adres nog op Nederland staat. Met correcte inloggegevens geen probleem maar dan blijkt dat ze óf de inloggegevens vergeten zijn óf hun NL 06-nr werkt niet meer en kan er niet meer bevestigd worden. En dan hebben wij het gedaan...

Betekent niet dat het probleem van TO hier minder van wordt want het blijft vervelend natuurlijk als je niet meer kunt inloggen.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Sorry maar het heeft niets met mijn sms verificatie te maken. Ik begrijp je verhaal daarover.hemmie schreef: ↑19 sep 2019, 16:30Sorry, ik snap het volgens mij nog steeds niet. Die tweestaps verificatie betekent NIET dat sms-verificatie niet meer werkt. Het betekent dat alleen inloggen met gebruikersnaam en wactwoord niet meer voldoende is, je moet daarnaast de sms-verificatie OF verificatie met de app doen. Zoals anderen hier al aangeven, als je al sms-verificatie had, dan kun je dat nog steeds gebruiken, en zou je op zich geen probleem moeten hebben.
En het alternatief waarover je schrijft is juist hetgene wat zou moeten werken maar niet kan werken omdat al die gegevens als een geldige Nederlands papoort die zonder uitzondering allemaal in Nederland worden gemaakt, dus niets te doen met het uitgave punt w.o. Nederlandse ambasade heeft te maken, NIET KUNNEN WERKEN OMDAT …. Nederland heeft gedacht dat het niet nodig was die administratief te verwerken in het GBA voor niet ingezetenen. Dan was dit hele problem niet ontstaan. Ieder vernieuwing van ID-bewijzen, paspoorten, wordt voor iedere Nederlander bijgehouden .Maar ineens omdat je in het buitenland woont is dat bijhouden gestopt, je oude verlopen gegevens staan er in, en met die NIET registratie loopt het systeem daar nu op stuk. De kamer weet dat nu, er wordt aangewerkt!!!! We zullen het hier dus maar bij laten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Je leest niet goed. Ik heb het niet over dat mijn sms functie wel of niet werkt en dat mij dat zou hinderen bij mijn Digid App activering Het gaat om een nieuwe situatie waar UWV als eerste mee begint t.w. de dubbele beveiliging. Heel eenvoudig: Je start de activering en dan heb je maar 2 opties: 1. laten toesturen van …. maar dat wordt gelijk weer teniet gedaan doordat je niet in Nederland (dat herkennen ze dus wel) woont. Optie 2 die overblijft is een geldig ID bewijs. Ik heb het over dat het scannen/inlezen en herkennen van het Nederlandse paspoort en dat het niet wordt herkend. En dat heeft enkel en alleen te maken met dat de vernieuwde ID bewijzen van Nederlanders in het buitenland niet worden bijgehouden zoals dat wel werd gedaan toen die wel in Nederland woonden. Jammer, want ieder vanuit buitenland aangevraagde paspoort wordt nog steeds in Nederland gemaakt en op dat moment is ook het woonadres van die persoon bekend. Nu moet er een zgn. inhaalslag/oplossing worden gemaakt omdat ze door noodzakelijke verhoging veiligheidsnormen bij nu een enekele en aangekondigd straks vele instanties tegen dit probleem aanlopen.Coyote schreef: ↑19 sep 2019, 19:11Als ik alles zo doorlees is de SMS-functie niet het probleem bij TO maar het feit dat zij haar gegevens niet juist heeft staan.
Het is een probleem waar ik op mijn werk ook bijna dagelijks mee te maken heb. Zijn klant bij ons, verhuizen naar het buitenland en komen er daar achter dat hun adres nog op Nederland staat. Met correcte inloggegevens geen probleem maar dan blijkt dat ze óf de inloggegevens vergeten zijn óf hun NL 06-nr werkt niet meer en kan er niet meer bevestigd worden. En dan hebben wij het gedaan...![]()
Roland
En ja ik kan me indenken dat het frusterend kan zijn als je in je werk te maken hebt met vele onheuse aantijgingen waar mensen geheel of gedeeltelijk zelf debet aan kunnen zijn. Maar vergeet niet dat er veel mensen zijn die niet hetzelfde verstand van die zaken hebben vooral niet als het geen dagelijkse dingen zijn Verhuizingen naar buitenland hebben vaak heel wat omhanden, wat zou het makkelijk zijn als er even een lijst kunnen worden nagelopen of je aan alle voorwaarden hebt voldoen waarbij dan ook de gevens voor jou accuraat zouden zijn, werkt voor beide kanten het fijnst toch. Dat zijn dus uitdagingen om die drempels toeganklijker te maken voor klanten.
Ik heb het zelf even getest en Willem1 gaf het eerder ook al aan, ik kan gewoon inloggen bij UWV met sms-verificatie. Als ik naar mijn uwv ga en wil inloggen heb ik 2 opties, met de digid app, en daaronder in kleinere letters 'met een controle via sms'. Bij die laatste vraagt hij om in te loggen met gebruikersnaam en ww, waarna hij direct vraagt de verstuurde sms code in te vullen. Op het scherm waar ik kies tussen inloggen via sms of app heb ik helemaal boven de link om verificatie via de app of sms te activeren, die kan ik negeren, want ik heb al sms-verificatie.
Het niet kunnen inloggen op mijn uwv met sms-verificatie is dus absoluut geen algemeen probleem, maar iets dat bij jou persoonlijk speelt. Maar je schrijft dat je bij mijnuwv begint met activering van digid, waarom zou je dat uberhaupt doen als je al sms-verificatie hebt? Dan kies je toch direct voor 'met een controle via sms'?
Het niet kunnen inloggen op mijn uwv met sms-verificatie is dus absoluut geen algemeen probleem, maar iets dat bij jou persoonlijk speelt. Maar je schrijft dat je bij mijnuwv begint met activering van digid, waarom zou je dat uberhaupt doen als je al sms-verificatie hebt? Dan kies je toch direct voor 'met een controle via sms'?
Terug in Texas!