Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dankjewel Volgens mij bij Air Canada toen ook 24h van te voren. En bij onze Swiss vlucht die niet doorging ook.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@SuzieQ
Ik zal wel heel verkwistend zijn maar je hebt het hier over 35 euro. Dat is 140 euro voor je hele vakantie. Dat gaat toch nergens over?
Zeker niet als dat je de rust geeft dat je zeker weten stoelen hebt die jij/ je man het liefste hebben.
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek
Ik zal wel heel verkwistend zijn maar je hebt het hier over 35 euro. Dat is 140 euro voor je hele vakantie. Dat gaat toch nergens over?
Zeker niet als dat je de rust geeft dat je zeker weten stoelen hebt die jij/ je man het liefste hebben.
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je zult twee afzonderlijke boekingen moeten maken. Om er zeker van te zijn dat jullie dochter met jullie meegaat op de heenreis moet je de zoekopdracht zo ingeven dat er alleen gezocht wordt op de maatschappij waar jullie mee vliegen. Dat kan het beste op websites van de airline zelf maar op websites van brokers bestaat vaak ook de mogelijkheid om een bepaalde airline te selecteren. Nadelen kunnen zijn dat het ticket van jullie dochter behoorlijk prijzig wordt en dat het lastig kan zijn dat jullie bijelkaar kunnen zitten.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@mtl Ja, ik ben ook bang dat het ticket van onze dochter een stuk prijziger gaat worden. We kunnen wel spelen met de data, misschien helpt dat iets.
Ik zie het grote probleem niet. Gewoon apart, maar wel direct na elkaar kopen en direct stoelen selecteren. Ik vlieg over twee weken met familie op 4 aparte reserveringen, maar zitten gewoon netjes bij elkaar.
Als retour LAS beduidend goedkoper is dan een open-jaw AMS/BRU/DUS-LAS-DEN-AMS/BRU/DUS dan kun je ook overwegen om DEN-LAS los te kopen en dus ook voor je dochter een retour LAS te kopen. Houdt er wel rekening mee dat je voldoende connectietijd inplant. Twee tickets bij dezelfde airline betekent dat je over het algemeen je bagage kunt gewoon laten doorchecken. Als je dat domestic segment bij dezelfde airline als award ticket koopt dan is over het algemeen de connectie ook beschermd door de airline - dwz: als er iets mis gaat op die domestic vlucht dan zorgen zij dat je alsnog in Nederland komt.
Als retour LAS beduidend goedkoper is dan een open-jaw AMS/BRU/DUS-LAS-DEN-AMS/BRU/DUS dan kun je ook overwegen om DEN-LAS los te kopen en dus ook voor je dochter een retour LAS te kopen. Houdt er wel rekening mee dat je voldoende connectietijd inplant. Twee tickets bij dezelfde airline betekent dat je over het algemeen je bagage kunt gewoon laten doorchecken. Als je dat domestic segment bij dezelfde airline als award ticket koopt dan is over het algemeen de connectie ook beschermd door de airline - dwz: als er iets mis gaat op die domestic vlucht dan zorgen zij dat je alsnog in Nederland komt.
Ik heb een bepaalde max prijs in gedachte voor vliegtickets. Met koffer en losse stoel wordt deze fors overschreden. Dan wacht ik liever even op andere tickets.Tantelotje schreef: ↑22 sep 2019, 15:41@SuzieQ
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek![]()
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener als mensen opmerkingen maken over "het is maar zoveel euro op een vakantie van duizenden euro's!". Voor sommige mensen is, in dit geval, 140 euro misschien wel veel geld.Tantelotje schreef: ↑22 sep 2019, 15:41@SuzieQ
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek![]()

Zet jij ook 100 euro op rood en als het zwart wordt dat je dan zegt "over een half jaar ben ik die 100 euro alweer vergeten!"?
Voor 140 euro kan je leuke dingen doen in de vakantie. Ook al is het een relatief klein bedrag op de totale reissom.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je een nacht minder gaat, heb je het er al uit
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik ga dan liever een nacht minder maar dat ik dan wel zeker weet dat ik fijn zit, voor zover dat mogelijk is in een vliegtuig.

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@roelb Wat bedoel je met "kopen als award ticket"?
Met mijlen.. de combinatie award ticket + aansluitend revenue ticket (of andersom) wordt door de meeste airlines, iig door Delta, gezien als enkele itinerary, dus waarbij de airline de verantwoordelijkheid neemt als je door irrops die connectie mist.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, maar ik heb nog helemaal geen mijlen gespaard
(en revenue ticket en irrops heb ik even moeten googlen
)

(en revenue ticket en irrops heb ik even moeten googlen

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor welke periode/datum zoek je trouwens tickets? Wellicht kunnen we meekijken?
Op zich snap ik de opmerking van @Tantelotje wel. Koop zelf vaak ook nog wel eens een stoelupgrade nadat ik een ticket aangeschaft heb. Ook voor mijn komende vlucht gedaan. Gek genoeg doe ik dat alleen voor de heenweg, terugweg kan het met niets schelen. Maar op de heenweg zit ik gewoon graag lekker ruim. De kosten hiervan had ik deze week al terugverdiend met een goedkopere huurauto.

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ook ik vind 140 euro een hoop geld als het eigenlijk niet nodig is, altijd naast elkaar gezeten bij 24 uur van tevoren inchecken, je wordt sowieso als een boeking bij/naast elkaar gezet, als de plek je niet aanstaat kun je dan altijd nog wisselen bij online chevk in.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Via Cheaptickets vliegtickets voor april/mei naar Las Vegas met United geboekt. Ruimbagage en stoelkeuze inbegrepen. Overstap op Houston (heen) en San Francisco (terug), beide van twee uur. Alles voor de mooie prijs van €466,33 per persoon. 

Mooie prijs. Vandaag geboekt,? Vanaf welke luchthaven? Ik vind die prijs niet
Gewoon via Schiphol
@ONYX666
Daarnaast nog 10 euro korting via de Cheaptickets nieuwsbrief.

Daarnaast nog 10 euro korting via de Cheaptickets nieuwsbrief.
Echt chille prijs!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Zaterdag vlieg ik met Condor naar Puerto Rico.
Brussel -> Frankfurt -> Punta Cana -> San Juan
Vorige keer was het rechtstreeks Frankfurt - San juan.
Heb ik voor Punta Cana iets speciaals nodig buiten mijn paspoort?
De vlucht heeft trouwens dezelfde nummer (DE2102). Stap ik uberhoud van het vliegtuig of doen ze gewoon een tussenlanding om
extra mensen op te pikken?
Brussel -> Frankfurt -> Punta Cana -> San Juan
Vorige keer was het rechtstreeks Frankfurt - San juan.
Heb ik voor Punta Cana iets speciaals nodig buiten mijn paspoort?
De vlucht heeft trouwens dezelfde nummer (DE2102). Stap ik uberhoud van het vliegtuig of doen ze gewoon een tussenlanding om
extra mensen op te pikken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-