Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kelly's eerste stap richting USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Kelly's eerste stap richting USA

Bericht door KellyVG »

Voila, ik heb een eerste ontwerpje (staat nog in zijn kinderschoenen)... Maar dit weekend zou dat meer vorm moeten krijgen. Zodanig dat we hopelijk volgende week op zoek kunnen naar motels/hotels. Zoals jullie zien zijn er nog een aantal vraagtekens, en heb ik nog 2 dagen over... Dus ik kan nog gerust wat schuiven, uitbreiden, bijvoegen, wegknippen... Jullie zeggen het maar :lol:

btw... het schuin gedrukte tussen de dagen is de plaats van overnachting...

LA
Dag 1 LA
LA
Dag 2 LA -> NP Joshua Tree/Palm Springs
?
Dag 3 NP Joshua Tree/Palm Springs -> Grand Canyon (onderweg stoppen bij Slide Rock SP)
Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon -> Flagstaff -> ?
?
Dag 5 ? -> Monument Valley -> Page
Page
Dag 6 Page -> Bryce
Bryce
Dag 7 Bryce -> Zion
Zion
Dag 8 Zion -> Las Vegas
LV
Dag 9 Las Vegas
LV
Dag 10 Las Vegas
LV
Dag 11 Las Vegas -> Death Valley -> ?
?
Dag 12 Sequoia -> Fresno
Fresno
Dag 13 Fresno -> Yosemite
Yosemite
Dag 14 Yosemite
Yosemite
Dag 15 Yosemite -> Lake Tahoe
?
Dag 16 Lake Tahoe -> San Francisco
SF
Dag 17 SF
SF
Dag 18 SF
SF
Dag 19 SF -> (kustweg richting LA)
?
Dag 20 kustweg richting LA
?
Dag 21 kustweg richting LA
?
Dag 22 kustweg richting LA
LA
Dag 23 LA (dagje Universal Studio's)
LA
Dag 24 LA
LA
Dag 25 vertrek richting Brussel

Dag 26

Dag 27

Dag 28 vertrek richting Brussel
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik zou de eerste paar dagen anders in richten. Van LA naar Joshua tree rijden is heel goed mogelijk, daar zou je bv in 29Palms ipv van Palms Springs kunnen overnachten. Palm Springs kom je tegen als je richting JT rijdt en is dus niet echt een logische keuze. Vanaf JT naar Flagstaff is al bijna 400 miles en jij wilt dan nog doorrijden naar de GC om de dag er na weer terug te rijden naar Flagstaff. Je zou bv in de buurt van Phoenix kunnen overnachten en de dag daarna doorrijden naar Flagstaff (of Williams) en de dag daarna richting de GC.

Ik zou ook in Zion een extra dag plannen, daar is heel veel te zien, een extra dag in Yosemite is ook nog een goede optie.

BTW zo te zien heb je nog 3 dagen over want je hebt vertrek naar Brussel er 2x in staan ;)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

mirdj schreef:Ik zou de eerste paar dagen anders in richten. Van LA naar Joshua tree rijden is heel goed mogelijk, daar zou je bv in 29Palms ipv van Palms Springs kunnen overnachten. Palm Springs kom je tegen als je richting JT rijdt en is dus niet echt een logische keuze. Dit is aangepast... Dat zijn namelijk dingen die ik dus nog niet goed bekeken heb, vandaar dat het nog maar een begin is

Vanaf JT naar Flagstaff is al bijna 400 miles en jij wilt dan nog doorrijden naar de GC om de dag er na weer terug te rijden naar Flagstaff. Je zou bv in de buurt van Phoenix kunnen overnachten en de dag daarna doorrijden naar Flagstaff (of Williams) en de dag daarna richting de GC. Dit begrijp ik niet goed. Ik was eigenlijk van plan van JT nr GC te rijden. Niet eerst naar Flagstaff. Dus JT, GC, en dan pas Flagstaff. Ik had idd ook gedacht om Phoenix te doen voor GC (maar het lijkt me een beetje een omweg, dus het was nog even afwachten wat ik belangrijkst vind)

Ik zou ook in Zion een extra dag plannen, daar is heel veel te zien, een extra dag in Yosemite is ook nog een goede optie. In yosemite zit ik al 2 dagen, zal 3 niet een beetje veel zijn?

BTW zo te zien heb je nog 3 dagen over want je hebt vertrek naar Brussel er 2x in staan ;) Idd :lol:
Irma
Amerikafan

Re: Kelly's eerste stap richting USA

Bericht door Irma »

KellyVG schreef:Dag 25 vertrek richting Brussel

Dag 26 New York :idea: :?:

Dag 27 New York :idea: :?:

KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Irma schreef:
KellyVG schreef:Dag 25 vertrek richting Brussel

Dag 26 New York :idea: :?:

Dag 27 New York :idea: :?:

Nee sorry... Hier hebben we in het begin goed over nagedacht. Maar beslisten dit toch niet te doen. Volgende keer doen we mss een vakantie in deze staten. Nu concentreren we ons volledig op het zuid-westen.
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

KellyVG schreef: Nee sorry... Hier hebben we in het begin goed over nagedacht. Maar beslisten dit toch niet te doen. Volgende keer doen we mss een vakantie in deze staten. Nu concentreren we ons volledig op het zuid-westen.
Kan me ook wel voorstellen hoor, zo aan het eind van je vakantie is het ook misschien wel een beetje teveel van het goede.
Het was maar een ideetje. :lol:
Wij doen het wel maar dan aan het begin van de reis. Stopover in NY en dan 3 dagen later naar het zuidwesten.
Succes met je planning.

Groet
Irma
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef:
mirdj schreef:Vanaf JT naar Flagstaff is al bijna 400 miles en jij wilt dan nog doorrijden naar de GC om de dag er na weer terug te rijden naar Flagstaff. Je zou bv in de buurt van Phoenix kunnen overnachten en de dag daarna doorrijden naar Flagstaff (of Williams) en de dag daarna richting de GC. Dit begrijp ik niet goed. Ik was eigenlijk van plan van JT nr GC te rijden. Niet eerst naar Flagstaff. Dus JT, GC, en dan pas Flagstaff. Ik had idd ook gedacht om Phoenix te doen voor GC (maar het lijkt me een beetje een omweg, dus het was nog even afwachten wat ik belangrijkst vind)
Welke route wil je dan gaan rijden? Flagstaff ligt namelijk ten zuiden van de GC dus het lijkt me handig om eerst naar Flagstaff te rijden, daarna verder naar de GC en dan verder naar het noorden
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

:oops: Idd oeps... Dat weet ik dus niet, welke route ik dan zou nemen.. Dus je bent bijna verplicht langs de kant van Flagstaff te komen om de GC binnen te rijden? Dan doe ik dat beter ervoor. Maar ik zou wel rechtstreeks van JT naar Flagstaff kunnen rijden? Of niet?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef::oops: Idd oeps... Dat weet ik dus niet, welke route ik dan zou nemen.. Dus je bent bijna verplicht langs de kant van Flagstaff te komen om de GC binnen te rijden? Dan doe ik dat beter ervoor. Maar ik zou wel rechtstreeks van JT naar Flagstaff kunnen rijden? Of niet?
Het is op zich wel mogelijk, maar wat ik al zei het is bijna 400 mijl, dus zo'n 600 km en dan zie je onderweg niets.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

mirdj schreef:
KellyVG schreef::oops: Idd oeps... Dat weet ik dus niet, welke route ik dan zou nemen.. Dus je bent bijna verplicht langs de kant van Flagstaff te komen om de GC binnen te rijden? Dan doe ik dat beter ervoor. Maar ik zou wel rechtstreeks van JT naar Flagstaff kunnen rijden? Of niet?
Het is op zich wel mogelijk, maar wat ik al zei het is bijna 400 mijl, dus zo'n 600 km en dan zie je onderweg niets.
Rare vraag mss... Maar hoeveel mijl wordt er normaal zo per dag gereden... Max. 250 mijl ofzo?

Naar Phoenix is ook zo'n 300 mijl, dus dat lijkt mij niet echt ideaal? Of zijn er dan wel leuke dingen te bekijken onderweg? Een andere oplossing is misschien in de buurt van Needles te overnachten? Dan halveer ik echt de afstand naar Flagstaff.

Ik kan mss beter een topic openen... Welke route en tussenstop tussen JT en Flagstaff :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:In yosemite zit ik al 2 dagen, zal 3 niet een beetje veel zijn?
Nee, is niet te veel. Je hebt ook niet twee volle dagen nu. Als je van Fresno komt is het mooi om eerst de Mariposa Grove te bekijken (sequoia's). Dan heb je de volgende dag voor de vallei en eventueel Glacier Point. Het hangt er ook van af in wanneer je er bent. Als de Tioga road open is zou ik ook een dag naar Tuolumne Meadows aanraden.
Waarom niet vanuit Death valley naar Yosemite?

Lake Tahoe zou ik niet doen. Voor 1 nacht is dat wel erg ver rijden. Of neem wat extra tijd en verlaat Yosemite via de Tioga Pass en bezoek op weg naar Lake Tahoe het spookstadje Bodie.

Kijk eens in onze reisverslagen voor tips (2006 vanaf eind juli).

Ik zou ook een extra dag voor Zion nemen.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

OK Morgen bekijk ik deze opties zeker even! Nu moet ik jammer genoeg mijn pc verlaten.. Ik heb echt wel de "organiseer-je-eerste-USA-reis"-kriebels te pakken :lol:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

KellyVG schreef:
mirdj schreef: Het is op zich wel mogelijk, maar wat ik al zei het is bijna 400 mijl, dus zo'n 600 km en dan zie je onderweg niets.
Rare vraag mss... Maar hoeveel mijl wordt er normaal zo per dag gereden... Max. 250 mijl ofzo?

Naar Phoenix is ook zo'n 300 mijl, dus dat lijkt mij niet echt ideaal? Of zijn er dan wel leuke dingen te bekijken onderweg? Een andere oplossing is misschien in de buurt van Needles te overnachten? Dan halveer ik echt de afstand naar Flagstaff.

Ik kan mss beter een topic openen... Welke route en tussenstop tussen JT en Flagstaff :lol:
Wij rijden zelf ongeveer hetzelfde stuk, maar dan vanaf LA naar Phoenix (wij vliegen terug vanaf Phoenix). Wij stoppen in JT (29Palms) en in Blythe en dan door naar Phoenix. Vanaf LA - 29Palms is 223 km, 29Palms - Blythe is 211 km en Blythe - Phoenix is 217 km (allemaal volgens streets & trips) Wij blijven waarschijnlijk 's ochtends nog in LA hangen en rijden dan naar 29Palms. De volgende morgen gaan we JT in en rijden daarna door naar Blythe.

Als ik dan verder naar onze route kijk (het begin stuk) is het vanaf Phoenix naar Williams (ten westen van Flagstaff) 343 km, dan rijden we wel SR 69 en rijden via Prescott, Jerome en Sedona via Flagstaff naar Williams. Vanaf Williams naar de GC is 82 km. Vanaf Phoenix zou je dus in 1x door kunnen rijden naar de GC.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:Nee, is niet te veel. Je hebt ook niet twee volle dagen nu. Als je van Fresno komt is het mooi om eerst de Mariposa Grove te bekijken (sequoia's). Dan heb je de volgende dag voor de vallei en eventueel Glacier Point. Het hangt er ook van af in wanneer je er bent. Als de Tioga road open is zou ik ook een dag naar Tuolumne Meadows aanraden. Wij gaan van 23 juni tot 21 juli, is de Tioga Pass dan sowieso open?
Waarom niet vanuit Death valley naar Yosemite? En dan Sequoia NP niet doen? Ik twijfel nu ook wel, omdat je mss al genoeg Sequoia's in Yosemite NP kan zien?
Lake Tahoe zou ik niet doen. Voor 1 nacht is dat wel erg ver rijden. Of neem wat extra tijd en verlaat Yosemite via de Tioga Pass en bezoek op weg naar Lake Tahoe het spookstadje Bodie. Lake Tahoe ga ik idd uit het lijstje schrappen.

Kijk eens in onze reisverslagen voor tips (2006 vanaf eind juli).

Ik zou ook een extra dag voor Zion nemen.

Marianne
[/b]
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

KellyVG schreef:Wij gaan van 23 juni tot 21 juli, is de Tioga Pass dan sowieso open"?
Je bent er dan begin juli, dan is de pas wel open. Soms kan het lang duren, zeker als er nog wegwerkzaamheden zijn na een lange winter, maar met een gemiddelde openingsdatum van 30 mei zitten jullie wel goed.
De afgelopen jaren was de pas erg laat open, in de tweede helft van juni, maar toen lag er veel meer sneeuw dan nu.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

het begin van onze trip

Bericht door KellyVG »

OK... Nu twijfel ik over het begin van onze reis! Phoenix doen wij sowieso niet, interesseert ons zo niet. Dit zijn nu onze twee opties (schuingedrukt is plaats van overnachting):

LA
24-jun LA
LA
25-jun LA -> Palm Springs -> 29 Palms
29 Palms
26-jun 29 Palms -> Joshua Tree NP -> Blythe
Blythe
27-jun Blythe -> Prescott -> Williams/Flagstaff
Will/Flagg
28-jun Will/Flagg -> Grand Canyon

LA
24-jun LA
LA
29 Palms
26-jun 29 Palms -> Joshua Tree NP -> Needles
Needles
27-jun Needles -> Williams/Flagstaff
Will/Flagg

Wat lijkt jullie het beste of het meest interessant?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: het begin van onze trip

KellyVG schreef:OK... Nu twijfel ik over het begin van onze reis! Phoenix doen wij sowieso niet, interesseert ons zo niet. Dit zijn nu onze twee opties (schuingedrukt is plaats van overnachting):

LA
24-jun LA
LA
29 Palms
26-jun 29 Palms -> Joshua Tree NP -> Blythe
Blythe
27-jun Blythe -> Prescott -> Williams/Flagstaff
Will/Flagg

LA
24-jun LA
LA
29 Palms
26-jun 29 Palms -> Joshua Tree NP -> Needles
Needles
27-jun Needles -> Williams/Flagstaff
Will/Flagg

Wat lijkt jullie het beste of het meest interessant?
Ik denk dat ik voor de eerste optie zou gaan. Tsusen Blythe en Flagstaff heb je voor een heel groot deel een scenic route en je rijdt langs Sedona en Oak Creek Canyon. Eventueel kun je nog een kleine omweg maken voor Montezuma's Castle.
Ik zou dan wel Joshua Tree de 25e al bezoeken (in beide opties). De volgende dag kun je dan verder rijden, want Blythe lijkt mij niet zo spannend. Als je dan in de omgeving van Prescott overnacht heb je de volgende dag meer tijd, en kun je wel in een keer naar de Grand Canyon rijden.
Je kunt Williams links laten liggen en vanaf Flagstaff de 180 (scenic volgens mijn kaart) nemen naar de Grand Canyon.

De route via Needles is sneller en je hebt natuurlijk een stuk route 66, tegenover de scenery in de andere optie. Je zou het in 1 dag kunnen rijden vanaf Twentynine Palms.

Kijk eens hoe je door JT gaat rijden, er zijn nogal wat mogelijheden. Ik ken alleen het noordelijke stuk, van Twentynine Palms naar Joshua Tree.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Re: het begin van onze trip

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat ik voor de eerste optie zou gaan. Tsusen Blythe en Flagstaff heb je voor een heel groot deel een scenic route en je rijdt langs Sedona en Oak Creek Canyon. Eventueel kun je nog een kleine omweg maken voor Montezuma's Castle.
Ik zou dan wel Joshua Tree de 25e al bezoeken (in beide opties). Dit is idd een goed idee (ik moet nog veel leren) De volgende dag kun je dan verder rijden, want Blythe lijkt mij niet zo spannend. Als je dan in de omgeving van Prescott overnacht heb je de volgende dag meer tijd, en kun je wel in een keer naar de Grand Canyon rijden.
Je kunt Williams links laten liggen en vanaf Flagstaff de 180 (scenic volgens mijn kaart) nemen naar de Grand Canyon. Wij zouden toch in Flagstaff ook willen overnachten of in de buurt. We zouden daar graag de sterrenwacht bezoeken. We zouden ook graag Slide Rock SP bezoeken, dus dat zouden we onderweg naar Flagstaff doen.
Marianne
Dus voorlopig ziet het er zo uit...

LA
24-jun LA
LA
25-jun LA -> Palm Springs -> Joshua Tree NP -> 29 Palms
29 Palms
26-jun 29 Palms -> Prescott (of omgeving)
Prescott
27-jun Prescott -> Slide Rock SP -> Flagstaff
FlagStaff
28-jun Flagstaff -> Grand Canyon
Grand Canyon
KellyVG
Amerikakenner

Ondertussen toch al beetje gevorderd

Bericht door KellyVG »

Ondertussen, hoofdzakelijk dankzij jullie hulp, sta ik toch al een stap verder in mijn route. Indien ik dingen fout zie, zeg het gerust! Het grootste probleem, ik moet een keuze maken wat betreft een laatste nacht/dag... (want ons echte vertrek richting brussel is pas op 21 juli) Voeg ik een extra nacht toe bij Grand Canyon, Page, LA, SF, ... ?? Ik kan niet kiezen.

Ter info:
plaats van overnachting
aantal mijl + voorziene tijd via mapquest
begin en eind-punt
wat gaan we bekijken onderweg of ter plekke?

LA
24-jun
LA
Hollywood, Beverly Hills, Walk of Fame

LA
142,56 mijl (2h30min) 25-jun
LA -> 29 Palms
Palm Springs, Joshua Tree NP

29 Palms
283,6 mijl (5h16min) 26-jun
29 Palms -> Prescott (of omgeving)

Prescott
95 mijl (1h42min) 27-jun
Prescott -> Flagstaff
Slide Rock SP, sterrenwacht

FlagStaff
88,09 mijl (1h50min) 28-jun
Flagstaff -> Grand Canyon
Grand Canyon NP

Grand Canyon
138,03 mijl (2h38min) 29-jun
Grand Canyon -> Page
Lake Powell (boottocht naar rainbow bridge)

Page
152,33 mijl (2h45min) 30-jun
Page -> Bryce
Bryce NP

Bryce
84,95 mijl (1h41min) 1-jul
Bryce -> Zion
Zion NP

Zion
- 2-jul
Zion
Zion NP

Zion
159,26 mijl (2h30min) 3-jul
Zion -> Las Vegas
Lake Mead / Hooverdam

LV
- 4-jul
LV
helicoptervlucht over Grand Canyon
rafting

LV
- 5-jul
LV
The Strip
één of andere show

LV
- 6-jul
LV

LV
144,17 mijl (2h56min) 7-jul
LV -(> Red Rock Canyon) -> Death Valley
Death Valley NP

Death Valley
nr Bodie: 212,8 mijl (4h21min)
nr Yosemite: 38,61 mijl (1h6min)
8-jul
Death Valley -> Yosemite
Tioga Pass (Toulumne Meadows)
Bodie

Yosemite
- 9-jul
Yosemite
Yosemite Valley + Glacier Point

Yosemite
154,67 mijl (2h53min) 10-jul
Yosemite -> Sequoia
Mariposa Grove

Sequoia
289,59 mjil (4h51min) 11-jul
Sequoia -> SF

SF
12-jul
SF
Alcatraz
49 mile scenic drive

SF
13-jul
SF

SF
14-jul
SF -> (late namiddag kustweg richting LA)

?
15-jul
kustweg richting LA

?
16-jul
kustweg richting LA

?
17-jul
kustweg richting LA

LA
18-jul
LA
Universal Studio's

LA
19-jul
LA
sportwedstrijd (baseball,…)
Venice Beach

LA
20-jul
8.00u vertrek richting Brussel

21-jul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

hallo Kelly & Yves,

Wat een luxe, die extra dag. Als je Sequoia NP in je route houdt (zie ook mijn commentaar op jullie andere topic) dan is daar een extra dag nodig; dan heb je echt tijd voor de sequoia's maar ook voor Kings Canyon.
Of neem Monument Valley nog op in de route voor Page.

Ik begrijp niet zo goed dat jullie eerst naar de Grand Canyon gaan en dan vanaf Las Vegas een helicopterclucht naar de Grand Canyon willen maken. Waarom niet vanaf de Grand Canyon zelf?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer