Wij zijn momenteel bezig met de eerste plannen voor onze reis van 2019 op papier aan het zetten (periode 12/07 tem 03/08).
Deze zomer wordt een korte autoreis maar we willen graag in 2019 nog eens een grote reis maken.
Ik had ooit beloofd aan mijn vrouw om naar Costa Rica te gaan maar de voorbije 2 jaar is dit niet gelukt omwille van familiale omstandigheden, maar uitstel is geen afstel vandaar.
Hieronder kunnen jullie onze voorzichtige planning terugvinden, graag jullie meningen of adviezen.
Zelf heb ik schrik dat het te druk is en dat we teveel willen doen maar ja, er is natuurlijk veel te zien en te doen.
Wat ik tussen ( ) geschreven heb, zijn de mogelijke activiteiten. Dit wil niet zeggen dat we alles gaan doen, want dat is gewoon niet haalbaar.
Alle tips zijn welkom!

Dag 1: Thuis --> San Jose
Dag 2: San Jose --> Tortuguero NP
Dag 3: Tortuguero NP (schildpadden, kanalentocht)
Dag 4: Tortuguero NP --> Puerto Viejo de Talamanca (Of Cahuita Of Punta Uva)
Dag 5: Puerto Viejo de Talamanca (rust aan strand, surfen, koraalriffen, fietstocht, cahuita NP, Mananzillo)
Dag 6: Puerto Viejo de Talamanca --> Sarapiqui
Dag 7: Sarapiqui (raften, chocoladetour)
Dag 8: Sarapiqui --> La Fortuna (Onderweg eventueel Catarata del Toro, Catarata la Paz, Volcan Poas)
Dag 9: La Fortuna (El Arenal) (Vulkaan, Tabacon of Tenorio Hot Springs)
Dag 10: La Fortuna --> Rincon de la Vieja NP (Onderweg Nat Park Volcan Tenorio/Rio Celeste)
Dag 11: Rincon de la Vieja NP (Vulkaan, modderpoelen)
Dag 12: Rincon de la Vieja NP --> Monteverde
Dag 13: Monteverde (Skywalk, Nevelwoud, Santa Elena, Selvatura Park, Tilaran)
Dag 14: Monteverde --> Manuel Antonio
Dag 15: Manuel Antonio NP --> Bahia Drake ('s morgens MA NP, auto in sierpe voor BD)
Dag 16: Bahia Drake (Isla del Cano, snorkelen, dofijnen, walvissen)
Dag 17: Bahia Drake (Corcovado NP)
Dag 18: Bahia Drake --> Uvita/Dominical
Dag 19: Uvita/Dominical (Watervallen Nauyaca)
Dag 20: Uvita/Dominical --> San Gerado de Dota (San Isidro markt, Nat Park Quetzals)
Dag 21: San Gerado de Dota --> San Jose
Dag 22: San Jose --> Thuis
Dag 23: Thuis