Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SUV's

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

De jeep is dan ook een wagen die een hele traditie in leven houd en al jaren lang wagens maakt die voor het terrein geschikt zijn.
Het is niet voor niets dat de G.P nun Jeep de voorloper is van alle terrein wagens.
De Hummer H2 is een wagen die lijkt op de leger H1 maar verder het onderstel deelt met de GMC Yukon en Chevrolet Tahoe.
Allebei 4x4 maar geen terrien beul als de H1.
Maar wil je echt bijna overal doorheen komen dan is een Jeep,ongeacht welk type heel geschikt.
Alleen de wielbasis kan het wat lastig maken op echt hobbelig terrein.
Maar plezier heb je wel.
Erika
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Wij hebben in het verleden al verschillende SUV's gehad maar de Jeep Grand Cherokee wat we 2 jaar geleden hebben gekocht met HEMI 5.7 Motor.. is toch wel het betere werk...met dat ding kun je nog een Sportwagen uitdagen bij de stoplichten :lol:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ja nu maak je iedereen gek met een HEMI.
Dat is niet niet leuk maar dat is KICKEN, dus niet eerlijk.
Ik zit hier met mijn twee litertje en daar heb je cilinder inhoud van een oceaan.
Maar wat wil je nog meer?
Het is hier niet te betalen zo'n joekel van een motor maar het is wel een van de leukste speelgoedjes die je kunt krijgen.
Erika
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

nieuwenoord schreef:Die bedoelde ik ook :P :lol:
En ik heb wederom wat vraagjes:

Wij zijn met vier volwassenen (in ieder geval in lengte en breedte :lol: ), is dan de Luxury een betere keuze?

Op hun site zag ik wel dagprijzen, maar niets over een eventuele verzekering en belasting. Is dat inclusief?

Wij zijn daar in een weekend, zo half augustus. Zou reserveren raadzaam zijn? (Deze vraag zou ik eigenlijk zelf wel kunnen beantwoorden... :roll: )

Groetjes,
Paul
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@Paul:

De Luxury's zijn inderdaad wat groter. Wij hadden die vorig jaar ook. Wij zijn niet zomaar een beetje breed, maar echt breed :lol: Onze zoon van 1.90 (ruim!) en dochterlief van 14 zijn ook geen kleintjes (ook niet smal).

En dat ging dus heel erg prima!

Let wel op: je betaalt een aardig bedrag aan verzekeringen bij. Een Amerikaan heeft een persoonlijke verzekering en die is geldig voor normaal gebruik. Wij betalen altijd meer, omdat we dat stukje missen.

Maar wij vonden het zéér de moeite waard.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Izognoeg schreef:Op hun site zag ik wel dagprijzen, maar niets over een eventuele verzekering en belasting. Is dat inclusief?

Wij zijn daar in een weekend, zo half augustus. Zou reserveren raadzaam zijn? (Deze vraag zou ik eigenlijk zelf wel kunnen beantwoorden... :roll: )
Wij hadden de "gewone" Jeep Wrangler en betaalden daar $ 125 per dag voor. Aan verzekeringen kwam daar $ 20 (voor glas en banden) en $ 30 (voor CDW) bij. Er gold trouwens een eigen risico van $ 3000. Nou zal dat denk ik niet voor de banden en glas gelden maar dat weet ik niet zeker. Ik heb de voorwaarden niet meer. Zie ook mijn Liveverslag 2006 bij 16 en 17 juni. De 16e de auto gereserveerd en op de 17e een dagtocht gemaakt.

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik geef Roland direct gelijk over de prijzen, ik ben daar heel slordig in, dus weet het ook gewoon niet meer. Wij hadden het ding twee dagen, dat weet ik nog wel.

Als je de foto ziet van de Jeep van Roland, Marjan en Jan, zie je dat de achterbank ook direct achteraan zit, bij ons zat er nog een stukje kofferbak aan, waar je de koelbox e.d. in kwijt kon. Dat is met vier personen ook wel nodig.

Wij waren er trouwens in het hoogseizoen en hadden niet gereserveerd. Volgens mij moet dat in Moab makkelijk kunnen, het stikt daar van die dingen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bij ons kon er ook nog een koelbox achterin. Je krijgt een koelbox met vers water en ijs mee van Canyonlands Jeep Adventures.

Volgens mij was het verschil in de wagens dat de Luxery's nog wat hoger op de wielen stonden. Ik heb niet achterin gezeten bij onze Jeep maar volgens mij konden daar met gemak 2 volwassenen zitten. Misschien dat Marjan dat nog weet?

Hieronder nog een grotere foto van de Jeep...

Afbeelding

...en één van ons "wagenpark". :wink: Vind het wel een mooie foto: Camper, Jeep en Mustang Cabrio... :D

Afbeelding

Roland 8)

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, dacht dat wij een langere versie hadden, maar dat is dus niet zo. Ze blijven gaaf;-)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

nieuwenoord schreef:OK, dacht dat wij een langere versie hadden, maar dat is dus niet zo. Ze blijven gaaf;-)
De jeep wrangler is ook verkrijgbaar in de verlengde versie.

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Afbeelding

OK, zoek de verschillen. Ik weet niet of wij nu een Luxury hadden of een gewone, maar er waren er wel zonder achterbank. Daar moet je dus zeker op letten als je met vier personen bent.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zie dat de Jeeps die jullie gehuurd hebben het "Trail Rated" embleem hebben. Dat zijn dus niet de huis-tuin-en-keuken Jeeps, maar de aangepaste versies voor het hevige off-road werk. Jeep heeft voor deze versies een speciale website:
http://www.jeep.com/trailrated/

Dergelijke aanpassing zijn belangrijk indien je VDL trails denkt te gaan rijden (VDL=Vehicle Damage Likely) :shock:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:Ik zie dat de Jeeps die jullie gehuurd hebben het "Trail Rated" embleem hebben. Dat zijn dus niet de huis-tuin-en-keuken Jeeps, maar de aangepaste versies voor het hevige off-road werk.
zo dat ik weet zijn alle 4X4 van Jeep wrangler - jeep liberty en de Jeep grand cheroke trail rated.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Color01 schreef:
Loek schreef:Ik zie dat de Jeeps die jullie gehuurd hebben het "Trail Rated" embleem hebben. Dat zijn dus niet de huis-tuin-en-keuken Jeeps, maar de aangepaste versies voor het hevige off-road werk.
zo dat ik weet zijn alle 4X4 van Jeep wrangler - jeep liberty en de Jeep grand cheroke trail rated.
Niet alle Jeep modellen zijn Trail Rated. Vreemd genoeg kun je van de Wrangler en de Liberty (althans hier in de US) ook in een 2WD versie krijgen. Verder zijn de Jeep Patriot en Jeep Commander meestal ook niet trail rated
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:
Niet alle Jeep modellen zijn Trail Rated. Vreemd genoeg kun je van de Wrangler en de Liberty (althans hier in de US) ook in een 2WD versie krijgen. Verder zijn de Jeep Patriot en Jeep Commander meestal ook niet trail rated
ik zei ook .. alle 4X4 van Jeep wrangler - jeep liberty en de Jeep grand cheroke zijn trail rated.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Loek schreef:Ik zie dat de Jeeps die jullie gehuurd hebben het "Trail Rated" embleem hebben.
Waar zie je dat embleem staan? Ik weet niet waar ik naar moet kijken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

hekkie schreef:

Marjan
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:OK, zoek de verschillen. Ik weet niet of wij nu een Luxury hadden of een gewone,
Volgens mij hadden jullie wel de Luxury (had je dat destijds ook niet geschreven?). Het verschil zit 'm in de banden. Als je beide foto's vergelijkt zie je daar het verschil in zitten. Nu ik dat zo zie, meen ik mij ook de herinneren dat dat het verschil was in de wagens.

Jeep Wrangler van Monique

Afbeelding

Jeep Wrangler van ons

Afbeelding

Roland 8)

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Color01 schreef:
hekkie schreef:

Marjan
Afbeelding
Dankjewel. Ik zie het nu ook staan op zowel de rode jeep als op "onze" gele jeep.
Dergelijke aanpassing zijn belangrijk indien je VDL trails denkt te gaan rijden (VDL=Vehicle Damage Likely) :shock:
Het zijn zeker geen huis-tuin-en-keuken Jeeps, maar een "gestripte" versie. Alleen het hoognodige zit er op en alles wat betreft luxe of comfort is eraf gehaald. Zo zitten er bijv. ook gaten in de bodem om het water weg te laten lopen en kijk je zo rechtstreeks op de grond.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Of is het bedoeld om angst zweet en ander ongerief weg te spoelen ?
Met zo'n jeep vraag je ook niet om luxe maar om een werkpaard die niet gauw ergens voor terugdeinst.
Het is gewoon gaaf wat je kunt doen met deze gemodificeerde jeeps.
Zoals je in Moab ook mee kunt met een Hummer tour.
Daar gebruiken ze de Hummer H1 voor en daar kun je overal foto's van vinden daar in allerlei gekke standen.
Erika
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer