Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Hoi Marianne,

Met niks ondernemen bedoel ik : geen grote hikes, een tour boeken o.i.d. wat dus (lijk mij) meer tijd kost. Maar uiteraard wel het park zelf bekijken bij de uitzichtpunten dmv een shuttle bus oid.

Ik ga inderdaad naar de reisverslagen site kijken :thumbup:
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Nou....ik denk dat deze route beter te doen is na wat gepuzzel :wink: Of is dit alsnog te gehaast (de Moab hoek heb ik er al uitgehaald)?

Za.18-07 Amsterdam-Los Angeles (hotel)
Zo.19-07 Los Angeles (hotel)
Ma.20-07 Los Angeles (hotel)
Di.21-07 Los Angeles-Barstow(camper El Monte c28 ophalen)
Wo.22-07 Barstow-Kingman
Do23-07 Kingman-Grand Canyon
Vr.24-07 Grand Canyon-Monument Valley
Za.25-07 Monument Valley-Page
Zo.26-07 Page
Ma.27-07 Page-Bryce Canyon
Di.28-07 Bryce Canyon-Zion
Wo.29-07 Zion
Do.30-07 Zion-Las Vegas
Vr.31-07 Las Vegas
Za.01-08 Las Vegas-Mammoth Lake (via oostkant Death Valley route 168)
Zo.02-08 Mammoth Lake
Ma.03-08 Mammoth Lake-Yosemite
Di.04-08 Yosemite
Wo.05-08 Yosemite-San Francisco (laatste camping-camper schoonmaken enz.)-Onderweg Maripose grove bekijken
Do.06-08 San Francisco (camper inleveren en naar hotel)
Vr.07-08 San Francisco
Za.08-08 San Francisco
Zo.09-08 San Francisco-Amsterdam
Ma.10-08 aankomst Amsterdam

Volgens mij zit de route zo goed in elkaar?!

Ik vraag mij alleen af:
1. Grand Canyon-Monument Valley-Page: is dit niet een rondje die ik aan het rijden ben? Nu lijk mij monument Valley heel mooi om te zien maar wij gaan daar verder geen tour boeken oid. Is het dan beter om monument Valley te laten vervallen en daarvoor in de plaats een extra dag in yosemite?
2. De route van las vegas naar mammoth lake is een behoorlijke stuk rijden. Maar via de oostkant van death valley lijkt het de kortste route te zijn. Maar mag ik dat kleine stukje wel door Death valley rijden?

Ik hoor weer graag jullie tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de route via de 95 en de 168 rijdt kom je niet door Death Valley. Kijk voor een kaart van het park eens op www.nps.gov/deva (onder maps). Dan zie je hoe de parkgrens loopt.
Ik kan je trouwens ook een papieren kaart (zoals de Hallwag) van harte aanbevelen. Dan zie je de parken duidelijker, en je ziet ook of je met interstates of dirtroads of alles er tussenin te maken hebt.

Ik zou GC - MV - Page geen rondje noemen, het is een lus. Je komt immers niet meer terug bij de Grand Canyon. En ja, zonder MV is het korter. Wat je wel zou kunnen doen is MV op weg van de GC naar Page mee te nemen. Dan heb je het toch gezien - niet tijdens de mooiste uren, maar je hebt een beeld. Of je slaat het over; dat kun je dan ter plekke nog bekijken, En dan kun je de dag die je over hebt inderdaad bij Yosemite zetten. En ook al wil je niet wandelen; je zult daar echt wel wat moeten lopen om iets te zien. En dat is ook erg leuk. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden. Vergeet ook niet om op weg van ML naar Yosemite regelmatig eens te stoppen.
En had ik al gezegd dat je heel goed moet kijken hoe het reserveren van een camping werkt? Oefen zeker een maand van te voren.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Hoi marianne,

Ja..ik denk dat ik Monument Valley overslaat qua overnachting en die neerzet in Yosemite. Vooral zo op het eind van de reis is dat misschien qua rust ook best lekker. Is dit een route die dan redelijk goed in elkaar zit?
De rit van las vegas naar Mammoth lake is volgens mij een behoorlijke maar om daar nou een extra tussenstop/nacht te zetten vind ik ook weer zonde.

Hoe dan ook super bedankt voor al je tips tot nog toe!! :thumbup: :clap:
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Met onze ervaring nu achter de rug zou ik 2 nachten GC doen en slechts 1 tussen LA en GC. De overnachtingsplekken die we zagen in de buurt van de Bright angel Lodge zagen er geweldig uit. Hele mooie natuur.
Jaloers hoor. Willen wel graag terug! Enorme heimwee.
Maar voor we weer kunnen zijn we wat jaartjes verder. (En dan wordt het eerst Canada weer, want ook daarnaar heimwee)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Overnachting in MV laten vallen ? Kans dat het de meest betoverende zonsondergang en opgang van heel de reis is die je mist.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Ja dat snap ik maar ik heb nu eenmaal 24 dagen in totaal. Je moet toch ergens een keuze maken. Ik kan monument Valley er wel inlaten en dan Yosemite als 1 volle dag erin laten staan (ipv 2). Ergens anders zie ik geen mogelijkheid aangezien daar ook onze interesse liggen qua activiteiten/bezichtigingen. Of jij moet een geweldig idee hebben :wink: :D

Stegeman: Ik snap de heimwee heel goed! Alleen het inlezen en filmpjes bekijken maakt dat ik er zooooo veel zin in heb. Mijn 2 dochters zijn ook op een geweldige leeftijd dan: 11 en 16 jaar. Het duurt nog even (zomer 2020), maar goed er moet ook gespaard worden. :shock: :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Monument Valley is natuurlijk mooi, met name bij zonsondergang. Wij deden dit jaar de Wildcat Trail. Erg mooi. Maar in de zomer misschien te heet om te doen. Kijk eens in ons 2019-verslag om een idee te krijgen.
En voor Yosemite kun je ook wat van onze verslagen bekijken. Je zult zelf een keuze moeten maken. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zou eerder de tweede nacht Mammoth Lakes laten vallen ten gunste van Yosemite en op die manier er MV inhouden. Als je dan twee volle dagen Yosemite hebt hoef je ook niet direct het eerste uur de Tioga Pass al op te rijden maar kan je nog even tijd spenderen in de omgeving ML.
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Dat is inderdaad ook een goed plan! Wij willen nl in Mammoth Lake de Rainbow falls hike doen. Die is geloof ik niet heel groot dus die zou ik in de ochtend kunnen doen op de dag dat wij naar Yosemite rijden?!

Heerlijk die tips! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De suggesties voor 1 nacht ML was al eerder gedaan dacht ik, ik dacht dat je dat niet wilde maar het is natuurlijk ook een goede optie.
Wij deden dit jaar de Rainbow Fall, Dat kost nog wel aardig wat tijd, je moet met een bus naar de trailhead (en ook weer terug).
Zie hier voor ons verslag. En zie datzelfde verslag voor de Tioga Road.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Nee hoor, 1 nacht bij Mammoth lake vind ik niet erg..kan nergens teruglezen dat ik dat niet zou willen. :wink:

Hoe dan ook: de route heb ik nu aardig in mijn hoofd zitten (en op papier ;-) ) , nu de rest nog! Zo leuk om alles uit te zoeken en steeds iets meer te weten komen van west amerika!

Wij gaan waarschijnlijk ook voor een early bird: al is het maar voor een relaxe eerste dag met een camper (wat ongetwijfeld wennen zal zijn).
Wij hebben wel een mijlen pakket van 2500 mijl aangevraagd maar dat was nog met de route waar Moab enz. er nog in zat. Als ik mijn nieuwe route nu zie kom ik rond de 1800 mijl. Is het dan niet beter om een 2000 mijlen pakket te nemen bij el monte? Scheelt toch weer wat geld, of komt er ongemerkt toch aardig wat extra mijlen bij kijken tijdens zo'n reis?
Marcopstal
Amerika-expert

Er komen zeker nog mijlen bij. Een marge van 200 lijkt me een randgeval te zijn. Je rijd eens fout, je hebt misschien al eens een omleiding en ook in de parken rijd je nog wel wat extra.

Vraag is wat er bijkomt per mijl als je hierover gaat en hoeveel je extra betaalt voor die 500 mijl meer.

Indien het bedrag voor de 500 extra bvb pas bereikt wordt bij bvb 250 mijl per mijl extra opleggen ter plaatse dan zou ik het niet doen. Het lijkt me heel sterk dat je meer dan 300 mijl extra zou rijden op de trip.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Ik zou het aantal mile zeker niet na beneden doen. Je rijdt altijd meer dan je berekend hebt. Met de camper zal dit soms iets minder zijn dan met de auto wegens bijvoorbeeld meer gebruik van het OV of de shuttle bus. Wij hadden afgelopen juni een trip staan op papier van 3200km in 25 dagen. Uiteindelijk reden we 4500km. 2 weken geleden hadden we 900km staan en dat werden 1350km, mede doordat er wegen waren afgesloten wegens bosbranden. We deden beide trips wel met een auto ipv een camper.

Al met al rijdt je altijd meer en er kunnen onvoorziene dingen op je pad komen. En extra mijlen aan het einde betalen is vaak veel duurder.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even de kosten tegen elkaar afwegen zoals marcopstal zegt.
Wij hebben wel eens nagenoeg precies op de planning gezeten qua kilometers.
Als je eens alle uitstapjes zoals naar bijvoorbeeld Glacier Point in Yosemite, en Valley of Fire in je route meeneemt dan krijg je toch een aardig beeld.
En dan een aantal mijlen voor het zoeken naar een winkel of eens naar een restaurant rijden.
Rond Mammoth Lakes ben je ook wat extra mijlen kwijt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb echt nog nooit op de mijlen gezeten. Altijd zeker een 150/300 mijl meer.
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Ik wilde nog even laten weten wat de route is geworden ;-)

Za.18-07 Amsterdam-Los Angeles (hotel Hollywood city inn)
Zo.19-07 Los Angeles
* hop on hop off bus: Hollywood boulevard, Rodeo drive en Santa Monica
Ma.20-07 Los Angeles
* tour langs de huizen van de sterren en naar Griffith en de hollywood sign (auto huren?)
Di.21-07 Los Angeles-Barstow (Calico Ghost town campground)
* camper El Monte c28 ophalen: early bird
Wo.22-07 Barstow-Kingman (Camping KOA Kingman)
* 'sochtends Calico Ghost town bezoeken/onderweg: Oatman
Do23-07 Kingman-Grand Canyon (camping: Trailer village RV park)
* Via route 66/Grand Canyon bezoeken
Vr.24-07 Grand Canyon-Monument Valley (Camping: The view campground)
* Onderweg naar de desert view watch tower
Za.25-07 Monument Valley-Page (camping: Wahweap)
* Rond het middaguur: lower antelope canyon (van te voren nog boeken) en 's middags Horse shoe Bend
Zo.26-07 Page
* Kayaks huren
Ma.27-07 Page-Bryce Canyon (Camping: Ruby's inn)
* Onderweg: The Toad stools, Moqui Caverns, Red Canyon arches en eventueel: Mossy cave/waterfall (zoveel moois onderweg :shock: :D )
Di.28-07 Bryce Canyon-Zion (Camping: Watchman campground-nog boeken)
* 'sochtends naar inspiration point/uitzichtpunt. Bij Zion eventueel de emerald pools
Wo.29-07 Zion
* Riverside walk/the Narrows lopen, 'smiddags eventueel naar de wheeping rock of de grotto trail lopen
Do.30-07 Zion-Las Vegas (camping: KOA at Sam's town)
* Onderweg: Valley of fire
Vr.31-07 Las Vegas
* Naar de strip
Za.01-08 Las Vegas-Lee Vining (camping: Mono vista rv park-nog boeken)
* rijden rijden rijden :wink: , onderweg een stop bij Amargosa Valley-area51
Zo.02-08 Lee Vining-Yosemite (camping upper/lower of north pine-nog boeken)
* Via de Tioga road, doorrijden naar de tunnel view en Glacierpoint (?)
Ma.03-08 Yosemite
* De valley verkennen: Yosemite Falls, Mist trail lopen
Di.04-08 Yosemite-Wawona (Camping nog boeken)
* 'sochtends Valley bezoeken-richting de El Capitan)
Wo.05-08 Wawona-San Francisco (camping: The fairpark RV)
* 's ochtends de Mariposa grove bekijken, smiddags camping schoonmaken/inpakken
Do.06-08 San Francisco (Hotel: Town House)
* Camper inleveren, 'smiddags naar Lombard street/omgeving
Vr.07-08 San Francisco
* Hop on Hop off bus/openbaar vervoer of de cable tram voor de bezienswaardigheden
Za.08-08 San Francisco
* fietsen huren: Golden gate/Sausalito/veerpont terug/Fishermans wharf
Zo.09-08 San Francisco-Amsterdam
Ma.10-08 aankomst Amsterdam

Dit zijn uiteraard onze wensen qua bezienswaardigheden maar tijdens de reis kan alles natuurlijk veranderen qua : geen tijd oid.
Nu nog even goed uitzoeken hoe wij Los Angeles en San Francisco gaan bezoeken. Hop on hop of bussen zijn duur, autohuur in LA voor the griffith en hollywood lake park of toch de uber, enz. enz.
En dan uiteraard ons vervoer van en naar het vliegveld/hotel/el monte....denk denk denk denk :wink:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik zou in LA, vanaf aankomst, een auto huren. Makkelijker om je in de stad voort te bewegen en voor die paar dagen zullen de kosten ook meevallen, zeker als je het afzet tegen OV/Hop-on-hop-off/Ubers.
Ook makkelijker met vervoer naar Camper verhuurder. Maar... in dat laatste geval moet je wel 2 mensen hebben die willen/durven autorijden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom Trailer village en niet Mather campground? Mather is een mooie, ruime camping.
AnneMouse schreef:
06 nov 2019, 09:22
Zo.02-08 Lee Vining-Yosemite (camping upper/lower of north pine-nog boeken)
* Via de Tioga road, doorrijden naar de tunnel view en Glacierpoint (?)
Ma.03-08 Yosemite
* De valley verkennen: Yosemite Falls, Mist trail lopen
Je kunt ook Glacier Point en de Mist Trail combineren door de Panorma Trail te lopen. En anders zou ik Glacier Point doen als je naar Wawona rijdt.
De Yosemite Falls staan normaal gesproken droog in augustus.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneMouse »

Ons leek trailer village juist mooi.

Ik heb gekeken naar de panorama trail maar is die niet behoorlijk pittig en lang? Anders de Glacierpoint inderdaad op de weg naar Wawona meepikken.
Yosemite is sowiesos een park waar ik mij (nog beter) in moet verdiepen hoe wij die willen indelen qua bezichtigingen.

Mijn ouders waren rond september in Yosemite en toen was de yosemite falls inderdaad een dun straaltje. Wij zijn er begin augustus dus ik ben benieuwd. Hoe is dat met de mist trail rond die periode? Zijn de watervallen dan ook zo goed als droog?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer