Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met tent

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Family6
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Kamperen met tent

Bericht door Family6 »

Ha USA experts

Ik ben nieuw op dit forum, en ben aan het inlezen want we willen zomer 2020 (juli/aug, datum nog niet vast) met hele gezin (ouders en 4 jongens van 12-17) rondreizen door Zuidwesten. Plan is nu ca 3 weken, te beginnen in Phoenix en vanaf daar Grand Canyon-Monument Valley-Page-Zion-LV-Sequioa-Monterey-LA. Dure grap met 6 personen en bovendien gaan we in Europa altijd kamperen dus we overwegen nu een deel van de overnachtingen met tentjes te gaan kamperen.
Wie heeft daar ervaring mee en tips voor ons? We overwegen zelf tentjes ed aan te schaffen en dan bijvoorbeeld eind van de reis naar NL te sturen,huren kan ook begreep ik (nog geen idee van kosten). Iemand dat eerder gedaan?
Ik begrijp ook dat campings bij Zion en Monument Valley heel druk zijn, dus weet nog niet of kamperen daar dan ook goed idee is. Of zijn er goede alternatieven? Welke site is het beste om geschikte camping te vinden?
Sorry voor alle vragen, we zijn nog er zoekende en weten nog niet waar te beginnen :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kamperen met tent

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Leuke plannen! En kamperen is een goed idee. Je kunt op die manier heel goedkoop in de parken overnachten.
Wij hebben altijd zelf de tent meegenomen. Die zijn niet groot of zwaar dus dat gaat prima. En je kunt op je gemak hier de tenten uitzoeken. Maar ter plekke kopen kan natuurlijk ook. En dan al dan niet mee terugnemen.

Het reserveren kan lastig zijn maar volgens mij valt het in Monument Valley wel mee. Wij stonden daar dit jaar op een prachtige locatie. Zion (Watchman) is wel snel vol maar in Springdale heb je ook een camping. En je hebt ook South, die is ook in het park.

In 2017 hebben we ook een aantal nachten gekampeerd, onder andere in Sequoia. Misschien heb je iets aan aan onze reisverslagen.

Reserveren voor de meeste parken gaat via www.recreation.gov maar een goed begin is de NPS site zoals www.nps.gov/zion voor Zion. Je ziet dan welke campings er zijn en wanneer en hoe je kunt reserveren.

Marianne
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Ook wij hebben ervaring met kamperen in de VS. Afgelopen juni kochten we een tent bij de Walmart en hebben we een aantal nachten gekampeerd, is ons erg goed bevallen. Vooral in de superstores hebben ze vaak een ruime keus aan tenten, ook grote tenten met meerdere slaapcabines. De prijzen voor een tent zijn daar redelijk laag, zo heb je de spullen er soms al na 2 of 3 nachten uit. Je kan je eventueel op hun website al een beetje oriënteren zodat je weet wat de kosten ongeveer zijn. Met kamperen zit je vaak voor 30$ op een geweldig mooie plek in de natuur. Ondanks dat reserveren soms lastig kan zijn zou ik vooral kijken naar de campings in de parken.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Ik weet, dit is niet mijn topic, maar ook wij overwegen om een aantal nachten met een tentje te gaan kamperen volgend jaar. We willen dan in oktober / november naar Texas en New Mexico. Vooral voor parken als Big Bend en de Carlsbad Caberns overwegen we een tent te kopen, omdat hotels in die contreien gewoon schaars en dus vrij prijzig zijn.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe jullie dat met eten deden? Hebben jullie ook een kookuitrusting gekocht voor de nachten in de tent of gingen jullie picknicken of alsnog gewoon uit eten? En wat nemen jullie van thuis mee en wat kopen jullie daar bij de Walmart en dergelijke? We hebben in principe een kampeeruitrusting hier in Nederland, maar met name de tent en de slaapmatjes zijn helaas veel te groot en zwaar om in het vliegtuig mee te nemen. Tenslotte was ik ook benieuwd, wat jullie aan het einde van de vakantie met de kampeerspullen doen? Mee naar huis nemen of daar ergens achterlaten / weggeven? Ik hoop, dat jullie jullie ervaringen met mij willen delen! Alvast heel hartelijk bedankt!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het scheelt echt flink in de kosten. Je kunt kamperen ook afwisselen met soms een hotel/b&b/cabin/huis. Let er wel op dat je met zessen een grote auto huurt. Je hebt met kamperen natuurlijk extra veel bagage. Wij losten dat op door een roofbag te kopen bij de Wal Mart. Daar stopten we de lichtgewicht spullen in zoals de tenten (zonder stokken) en slaapzakken. Kijk eens in ons verslag van 2011 (met roofbag) en 2012 (met zessen kamperen) op www.michelly.nl . Wij namen trouwens altijd de tent en slaapzakken en -matjes mee. We hadden het geluk dat we meestal 2 koffers pp mee mochten nemen maar dat is nu helaas niet meer het geval.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Op bijna iedere kampeerplek is een stookplaats/bbq. Die gebruikten wij altijd. Verder namen we meestal een éénpitsbrandertje mee. Handig om 's ochtends een kop thee te zetten of wat eieren te bakken. We maakten het ons verder niet al te moeilijk, een pan pasta is zo gemaakt en smaakt ook prima.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

swissdutchie schreef:
18 okt 2019, 10:33
Hebben jullie ook een kookuitrusting gekocht voor de nachten in de tent of gingen jullie picknicken of alsnog gewoon uit eten? En wat nemen jullie van thuis mee en wat kopen jullie daar bij de Walmart en dergelijke?
Wij maakten op de campings vaak eten op de bbq of fire pitt die vaak aanwezig is bij de plaats. Overdag vaak picknicken als lunch, vind ik ook vaak handiger omdat je dan niet meer apart naar een restaurant hoeft en zo meer tijd in de parken hebt.

Slaapzakken en luchtbed zijn vaak ook erg goedkoop dus deze zou ik zelf niet meenemen van huis.

Wij hebben afgelopen juni de spullen gedoneerd aan een goed doel, waren ze erg blij mee.

Kampeerspullen heb je er soms al heel snel uit, wij hebben zo honderden euro´s bespaard op plaatsen als Yellowstone en RMNP. Een voordeel is ook dat wij erg van kamperen houden.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hartelijk dank voor de reacties allemaal!
Zelf ben ik ook met kampeervakanties opgegroeid en ik vind het prachtig, dat je met een tentje vaak voor weinig geld midden in de natuur kunt overnachten. Helaas is mijn echtgenoot daar iets minder enthousiast over en we moeten dus een compromis zien te vinden, waar we beide mee kunnen leven.
WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS »

Wij zijn inmiddels nu ook een paar keer met zijn drieën met de tent in de VS geweest. Aangezien wij lichtgewicht kampeerspullen hebben gaat bij ons zo'n beetje alles mee vanuit huis en weer terug.
Wij hebben ooit eens een keer uitgezocht wat het kostte om een pakket naar NL te sturen, maar het was toen goedkoper om een extra koffer in te checken. Geen idee hoe dat nu is, wij redden het tot nu toe met 3 duffle bags.
Een tent huren hebben we ook ooit eens uitgezocht, maar dat was redelijk prijzig.
Geen idee wat voor tent jullie nu hebben (hopelijk geen De Waard ;-)), maar het zou ook een optie kunnen zijn om een extra tas in te checken op heen en terugweg. Er is vast wel iemand die weet wat dit kost, wij betaalden toen 60 dollar enkele reis. Mogelijk dat dit voor jullie met zijn zessen toch interessanter is dan alles nieuw kopen, ook al is het niet duur.
Overigens zijn tassen een stuk makkelijker in de auto te stouwen dan (grote) koffers.

- Tent kun je kopen bij de Walmart. Deze zijn relatief goedkoop. Ik weet echter niet hoe ze zich houden na een paar weken intensief gebruik. Let goed op de maten, het aantal personen waarvoor de tent geschikt is zegt niet altijd alles. Matjes en slaapzakken zijn er in alle prijsklassen bij de Walmart.
- De tentpads op de campgrounds zijn vaak redelijk vierkant. Een langwerpige tent is dus niet zo handig. Vaak staat ook vermeld hoe groot de afmetingen van de tentpad zijn.
- Er is een maximum aan het aantal tenten dat je op een campsite mag opzetten. Volgens mij is dat twee tenten, maar het zou bij sommige parken ook anders kunnen zijn. Check dat dus even bij de gewenste campgrounds.
- Wij nemen altijd een kookstelletje mee. Het eerste jaar hebben we voor 20 dollar iets bij de Walmart gekocht en achtergelaten. Koken doen we simpel, een enkele keer gaan we uit eten. De lunch is doorgaans "uit de rugzak" omdat we van wandelen houden.
- Op de campsites staat vaak een vuurring/bbq en een picknicktafel.
- Een goede koelbox is handig. Koelen met zakken ijsblokjes die je bij supermarkten en benzinepompen kunt kopen. Vaak op de campgrounds verkrijgbaar.
- De meeste campgrounds in de parken kun je 6 maanden van te voren reserveren. Op de dag dat de sites beschikbaar komen is het ook handig om te boeken. The View bij Monument Valley heeft meen ik een afwijkende termijn. Onze ervaring is dat de campgrounds in de nationale parken snel vol zijn, dus zorgen wij dat we 6 maanden voor vertrek de route en data duidelijk hebben.
- Wij brengen overtollige spullen naar het leger des heils oid. In SF bleken ze heel kieskeurig en zeer gehecht aan hygiene. Ons nog schone hoofdkussen bijvoorbeeld wilden ze niet hebben. In Las Vegas wilden ze zelfs onze oude handdoeken hebben.
- Probeer een bezoek aan bijvoorbeeld Zion buiten het weekend te doen. Het zal dan ook iets makkelijker zijn een campsite te boeken, al blijft het druk.
- Kamperen maakt zo'n reis zeker voordeliger. Voor ons (ook van huis uit kampeerders) is het buiten zijn en de natuur de hoofdreden om voor kamperen te kiezen. Je staat op de meest mooie locaties en doorgaans veel mooier dat op europese campings. Wij hebben om medische redenen ook een wel eens een jaar in hotels/motels/cabins/huizen/appartementen gezeten. Daarvan bevielen ons de cabins/huizen ons het best, vanwege de mogelijkheden om de tuin in te gaan/buiten te zitten.

M.b.t. de route, er zijn mensen die er veel beter in zijn dan ik, maar tussen Page en Zion kun je via de Cottonwood Canyon road (als het niet teveel geregend heeft) en kom je uit bij Kodachrome State Park vlak bij Bryce NP. Kodachrome is een mooi park, heeft een mooie campground en heerlijke douches ;-). Dat je dan ook langs Bryce komt is natuurlijk mooi meegenomen. Via een mooie route kun je weer naar Zion rijden.
Van Las Vegas naar Monterey zou je volgens mij ook via Death Valley en de Tioga Road / Yosemite NP kunnen doen. Misschien zou je dan ook als eindpunt San Francisco kunnen kiezen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS »

swissdutchie schreef:
18 okt 2019, 11:03
Helaas is mijn echtgenoot daar iets minder enthousiast over en we moeten dus een compromis zien te vinden, waar we beide mee kunnen leven.
Misschien zijn cabins of yurts oid iets voor jullie. Sommige campgrounds bieden dit ook aan.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Dat is inderdaad een optie WeernaardeVS! Ik heb al op de KOA in Carlsbad naar cabins gekeken en die zijn inderdaad een stuk goedkoper dan de gemiddelde hotelkamer in deze plaats. Voor Big Bend NP is dat echter geen optie, want daar zijn de cabins nog duurder dan de gewone kamers in de lodge.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

KOA´s kan ik ook zeker aanraden, hebben wij afgelopen reis 2x een cabin gehad en goed bevallen. KOA´s hebben vaak ook veel voorzieningen zoals wasmachines, drogers, winkeltje, nette en schone wc´s/douches. Let wel op bij de cabins dat je soms zelf je beddengoed mee moet nemen. Maar ook dit kan je halen voor een prikkie bij de Walmart. We hadden 2 slaapzakken en 2 kussens voor 17$.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker

Bericht door EllenVakantie »

Wij hebben in 2017 en 2018 in West-Amerika gekampeerd. De tent hadden we vooraf in NL gekocht (4p tent Eureka van 11 kg). Voordelen zoals eerder genoemd: veel mooiere plekken en goedkoper (overnachting en eten). Tip is idd om te boeken zodra het kan, waarbij Yosemite het meest extreem is, maar ook de SP langs Highway 1 (Pismo Beach en Big Sur). Wat ik daar deed is proberen te boeken zodra de laatste nacht binnen de boekingsperiode valt. Voorbeeld: je wilt overnachten op 20 juli, dan kan je boeken vanaf 13 januari voor de periode 13 juli t/m 20 juli. Als dat lukt mag je vanaf 20 of 21 januari weer annuleren. Lukt het niet, dan kun je 14 januari weer proberen. Zion was relatief makkelijk, misschien omdat we een tentplek zochten en heel mooi om te slapen.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker

Bericht door EllenVakantie »

Nog twee tips: eerste jaar hadden we een kleinere koelbox gekocht, maar dat is niet handig, want de zakken ijsblokken zijn best groot en dan is je box bijna vol met het ijs. Een minder bekende maar heel mooie stop is Cedar Break National Monument. Op zaterdagavond was er star party met telescopen, helaas was het bij ons bewolkt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De eerste twee keer dat wij naar Amerika gingen kampeerden we overal, behalve in de steden. We namen onze eigen pannenset etc mee, en kochten ter plekke een brander.
De laatste twee keer hebben we alleen maar in de parken gekampeerd waar het prijsverschil met een hotel/lodge erg groot was (Yosemite, Big Sur, Yellowstone etc) of waar we op een mooie locatie konden staan. We hebben die laatste keren geen kookspullen meegenomen, maar we zochten de locatie dan wel zo uit dat er een restaurant in de buurt was. Of we kochten een salade. Of zorgden ervoor dat we uitgenodigd werden door medekampeerders. :lol:
Voor kampeerervaringen is het ook leuk de verslagen van Bert en Saskia te lezen, op https://www.reizenmetenzondertent.com.

Cabins op KOA's deden we ook wel, maar die zijn toch behoorlijk prijzig vind ik.
swissdutchie schreef:
18 okt 2019, 11:03
Zelf ben ik ook met kampeervakanties opgegroeid en ik vind het prachtig, dat je met een tentje vaak voor weinig geld midden in de natuur kunt overnachten. Helaas is mijn echtgenoot daar iets minder enthousiast over en we moeten dus een compromis zien te vinden, waar we beide mee kunnen leven.
Martin was ook niet enthousiast toen ik in 2017 weer de tent mee wou nemen, maar dit jaar kwam hij er eigenlijk zelf mee! De afwisseling van tent en hotels is ons ook erg goed bevallen.
Markstaal schreef:
18 okt 2019, 10:44
Slaapzakken en luchtbed zijn vaak ook erg goedkoop dus deze zou ik zelf niet meenemen van huis.
Wij kochten een tweepersoonsluchtbed in 2017 en die paste in onze koffer op de terugreis, dus die ging dit jaar ook weer mee. Het valt heel erg mee wat je allemaal mee kunt nemen. Wij hebben nu alleen maar één slaapzak hoeven aanschaffen (20 dollar).

En ja, kamperen in Cedar Breaks is erg mooi (en geweldige douches)! Zie hier ons verslag.

Marianne
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

@Martin & Marianne Wij hebben het "probleem" dat we vaak redelijk veel shoppen en daardoor nauwelijks nog ruimte hebben in de koffer op de terug weg :wink:
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Wederom iedereen bedankt voor het meedenken! Het is gelukkig nog niet zover en ik heb dus nog een beetje tijd om Klaas van mijn kampeerplannen te overtuigen.
Family6
Amerika-ontdekker

Bericht door Family6 »

WoW onwijs bedankt voor alle reacties, heel nuttig! Ga me er nu zeker verder in verdiepen :thumbup: . Ik lees overal dat het een goed idee is ( ook al zonder tent) om koelbox aan te schaffen. Waar laten jullie die na afloop van de vakantie?
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus »

Wij hebben in 2017 ook kamperen met motels gecombineerd, is prima bevallen. Toen ook georienteerd op huren van de kampeerspullen maar dat is relatief heel duur. Wij hadden een tent mee vanuit NL en de rest ter plekke gekocht. We hadden vooraf alles uitgezocht en besteld, stond allemaal klaar en we hoefden het alleen maar op te pikken. Scheelt een hoop tijd en keuzestress in de winkel. En inderdaad, altijd een koelbox kopen. Wij zetten die altijd na onze overnachting bij de receptie neer met een briefje 'gratis meenemen'.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Family6
Amerika-ontdekker

Bericht door Family6 »

Ook een goede tip, alles vooraf bestellen. Waar hebben jullie dat gedaan? Nog niet geboekt, maar we vliegen waarschijnlijk op Phoenix (willen uiteindelijk Grand Circle gaan doen en Phoenix lijkt voor alsnog goede en meest voordelige vlucht).
Laatst gewijzigd door markro op 21 okt 2019, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer