Wij zijn inmiddels nu ook een paar keer met zijn drieën met de tent in de VS geweest. Aangezien wij lichtgewicht kampeerspullen hebben gaat bij ons zo'n beetje alles mee vanuit huis en weer terug.
Wij hebben ooit eens een keer uitgezocht wat het kostte om een pakket naar NL te sturen, maar het was toen goedkoper om een extra koffer in te checken. Geen idee hoe dat nu is, wij redden het tot nu toe met 3 duffle bags.
Een tent huren hebben we ook ooit eens uitgezocht, maar dat was redelijk prijzig.
Geen idee wat voor tent jullie nu hebben (hopelijk geen De Waard

), maar het zou ook een optie kunnen zijn om een extra tas in te checken op heen en terugweg. Er is vast wel iemand die weet wat dit kost, wij betaalden toen 60 dollar enkele reis. Mogelijk dat dit voor jullie met zijn zessen toch interessanter is dan alles nieuw kopen, ook al is het niet duur.
Overigens zijn tassen een stuk makkelijker in de auto te stouwen dan (grote) koffers.
- Tent kun je kopen bij de Walmart. Deze zijn relatief goedkoop. Ik weet echter niet hoe ze zich houden na een paar weken intensief gebruik. Let goed op de maten, het aantal personen waarvoor de tent geschikt is zegt niet altijd alles. Matjes en slaapzakken zijn er in alle prijsklassen bij de Walmart.
- De tentpads op de campgrounds zijn vaak redelijk vierkant. Een langwerpige tent is dus niet zo handig. Vaak staat ook vermeld hoe groot de afmetingen van de tentpad zijn.
- Er is een maximum aan het aantal tenten dat je op een campsite mag opzetten. Volgens mij is dat twee tenten, maar het zou bij sommige parken ook anders kunnen zijn. Check dat dus even bij de gewenste campgrounds.
- Wij nemen altijd een kookstelletje mee. Het eerste jaar hebben we voor 20 dollar iets bij de Walmart gekocht en achtergelaten. Koken doen we simpel, een enkele keer gaan we uit eten. De lunch is doorgaans "uit de rugzak" omdat we van wandelen houden.
- Op de campsites staat vaak een vuurring/bbq en een picknicktafel.
- Een goede koelbox is handig. Koelen met zakken ijsblokjes die je bij supermarkten en benzinepompen kunt kopen. Vaak op de campgrounds verkrijgbaar.
- De meeste campgrounds in de parken kun je 6 maanden van te voren reserveren. Op de dag dat de sites beschikbaar komen is het ook handig om te boeken. The View bij Monument Valley heeft meen ik een afwijkende termijn. Onze ervaring is dat de campgrounds in de nationale parken snel vol zijn, dus zorgen wij dat we 6 maanden voor vertrek de route en data duidelijk hebben.
- Wij brengen overtollige spullen naar het leger des heils oid. In SF bleken ze heel kieskeurig en zeer gehecht aan hygiene. Ons nog schone hoofdkussen bijvoorbeeld wilden ze niet hebben. In Las Vegas wilden ze zelfs onze oude handdoeken hebben.
- Probeer een bezoek aan bijvoorbeeld Zion buiten het weekend te doen. Het zal dan ook iets makkelijker zijn een campsite te boeken, al blijft het druk.
- Kamperen maakt zo'n reis zeker voordeliger. Voor ons (ook van huis uit kampeerders) is het buiten zijn en de natuur de hoofdreden om voor kamperen te kiezen. Je staat op de meest mooie locaties en doorgaans veel mooier dat op europese campings. Wij hebben om medische redenen ook een wel eens een jaar in hotels/motels/cabins/huizen/appartementen gezeten. Daarvan bevielen ons de cabins/huizen ons het best, vanwege de mogelijkheden om de tuin in te gaan/buiten te zitten.
M.b.t. de route, er zijn mensen die er veel beter in zijn dan ik, maar tussen Page en Zion kun je via de Cottonwood Canyon road (als het niet teveel geregend heeft) en kom je uit bij Kodachrome State Park vlak bij Bryce NP. Kodachrome is een mooi park, heeft een mooie campground en heerlijke douches

. Dat je dan ook langs Bryce komt is natuurlijk mooi meegenomen. Via een mooie route kun je weer naar Zion rijden.
Van Las Vegas naar Monterey zou je volgens mij ook via Death Valley en de Tioga Road / Yosemite NP kunnen doen. Misschien zou je dan ook als eindpunt San Francisco kunnen kiezen.