De mensen die ik ken in België, zowel familie als vrienden, zouden bij wijze van spreken nog liever op de maan gaan wonen dan in Amerika (US). Ze hebben altijd negatieve dingen te zeggen over het land. Alles is er fout en ze moeten er niets van hebben. En ik moet toegeven, wat ik zo in de media zie en hoor dikt dit enkel nog aan.
Goed, ik weet wel dat veel van de vooroordelen niet kloppen, maar laat ik het hier eens vragen. Hier zitten toch allemaal mensen die naar Amerika getrokken zijn, het van plan zijn, of gewoon veel weten over het land.
Hier een lijstje van vooroordelen waar ik nu op kan komen. Aan jullie Amerika kenners om me te vertellen welke al dan niet waar zijn. Als iemand anders het fijne wil weten over een bepaald vooroordeel, vraag het gerust in dit topic. Hier komen ze:
- Ongeveer 30% van de Amerikanen heeft obesitas
- Amerikanen zijn over het algemeen arrogant en luidruchtig
- De criminaliteit is er erg hoog
- De VS is zeer conservatief en preuts
- Ze grijpen direct naar de wapens
- De gemiddelde Amerikaan is niet al te snugger
- Amerikanen moeten niets weten van de rest van de wereld en voelen zich beter
- Als je op de spoed belandt in het ziekenhuis vragen ze eerst naar je credit card
- Ze zitten niks in met het milieu
- Ze denken enkel aan zichzelf
- De media controleert alles
- Amerikanen zijn bang en hebben 3 sloten op hun voordeur
Goed. Dit is alles waar ik nu op kan komen. Sorry als deze vooroordelen hard aankomen voor mensen die zich volledig Amerikaan(se) voelen. Dit is in geen geval wat ik denk van Amerika maar wel wat de mensen en de media rondom mij me constant zeggen. Ik wil graag eens weten hoe jullie deze vooroordelen ervaren hebben in de VS.
Go ahead.