Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Onze terugvlucht vanuit Hawaii (UA1557 en UA968) had bij het boeken een layover van 9u. Nu is dit zomaar veranderd naar 12u.
Kleine wijzigingen van vluchten heb ik al meermaals gehad, maar nog nooit zo 'extreem'.
Ik vernam reeds dat ik United zou kunnen bellen, met een vraag tot een andere route?
Echter is het zo dat alle andere vluchtopties nog minder interessant zijn dan onze huidige vluchten. (extra overstappen, nog langere reistijd,...)
Wat kan ik nog proberen te verkrijgen als compensatie? Cabin upgrade? Free Lounge Access? Iets anders?
9u layover vond ik al op het randje, maar 12u is nu wel heel veel.
Langs de andere kant geeft dit ons mss wel de mogelijkheid om een blitsbezoek aan SF te plannen.
Kleine wijzigingen van vluchten heb ik al meermaals gehad, maar nog nooit zo 'extreem'.
Ik vernam reeds dat ik United zou kunnen bellen, met een vraag tot een andere route?
Echter is het zo dat alle andere vluchtopties nog minder interessant zijn dan onze huidige vluchten. (extra overstappen, nog langere reistijd,...)
Wat kan ik nog proberen te verkrijgen als compensatie? Cabin upgrade? Free Lounge Access? Iets anders?
9u layover vond ik al op het randje, maar 12u is nu wel heel veel.
Langs de andere kant geeft dit ons mss wel de mogelijkheid om een blitsbezoek aan SF te plannen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Eind april 2020.
De uren zullen wss nog wel aantal keer wijzigen...
De uren zullen wss nog wel aantal keer wijzigen...
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Als je een precieze datum en route hebt kunnen we nog op mogeo ijke alternatieven wijzen.
Een connectie van 9 uur in je route plannen is sowieso al heel onaantrekkelijk. Waarom heb je dat gedaan? En 9 uur of 12 uur maakt dan niet zo heel veel uit lijkt me. Maar goed, je mag met zo'n schedule change vragen om een andere route, that's it. En ik kan me niet voorstellen dat er niet een veel snellere route is. Van waar naar waar moet je, en op welie dag?
Een connectie van 9 uur in je route plannen is sowieso al heel onaantrekkelijk. Waarom heb je dat gedaan? En 9 uur of 12 uur maakt dan niet zo heel veel uit lijkt me. Maar goed, je mag met zo'n schedule change vragen om een andere route, that's it. En ik kan me niet voorstellen dat er niet een veel snellere route is. Van waar naar waar moet je, en op welie dag?
De route is als volgt:
19/04: Amsterdam - San Fransisco - Honolulu
30/04: Kahului - San Fransisco - Amsterdam
Het gaat dus over de terugvlucht.
Vooral de erg aantrekkelijke prijs heeft ons deze tickets doen kopen. (+-700 euro incl bagage).
Nu op zich is de layover geen drama hoor. We komen rond 6u in de ochtend toe in SF, dus kunnen we misschien de stad snel even zien.
Ik wou gewoon even horen of er een extratje uit te halen valt (upgrade of betere route).
19/04: Amsterdam - San Fransisco - Honolulu
30/04: Kahului - San Fransisco - Amsterdam
Het gaat dus over de terugvlucht.
Vooral de erg aantrekkelijke prijs heeft ons deze tickets doen kopen. (+-700 euro incl bagage).
Nu op zich is de layover geen drama hoor. We komen rond 6u in de ochtend toe in SF, dus kunnen we misschien de stad snel even zien.
Ik wou gewoon even horen of er een extratje uit te halen valt (upgrade of betere route).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je zit met het probleem dat om de vlucht SFO - AMS te halen, je daar al de vroege vlucht voor moet hebben vanaf Hawaii.
Als alternatief kun je een dag eerder terugvliegen naar HNL (vanaf 39 dollar met Southwest incl. 2 koffers) of je kunt United bellen en vragen of ze je op de vlucht naar LAX -> EWR -> AMS kunnen boeken. Dan heb je twee keer een tussenstop van ~2hr en ben je ongeveer 22 uur onderweg.
Wij hebben dezelfde vluchten 2 weken geleden gehad, maar dan vanaf ITO (Hilo).
Overigens is de heenreis ook een uitdaging en mocht je met een vertraging uit Amsterdam weggaan, dan zul je waarschijnlijk de laatste vlucht naar HNL niet halen. Eerste vlucht is dan de volgende ochtend om 08:45 (been there, done that...
)
Als alternatief kun je een dag eerder terugvliegen naar HNL (vanaf 39 dollar met Southwest incl. 2 koffers) of je kunt United bellen en vragen of ze je op de vlucht naar LAX -> EWR -> AMS kunnen boeken. Dan heb je twee keer een tussenstop van ~2hr en ben je ongeveer 22 uur onderweg.
Wij hebben dezelfde vluchten 2 weken geleden gehad, maar dan vanaf ITO (Hilo).
Overigens is de heenreis ook een uitdaging en mocht je met een vertraging uit Amsterdam weggaan, dan zul je waarschijnlijk de laatste vlucht naar HNL niet halen. Eerste vlucht is dan de volgende ochtend om 08:45 (been there, done that...

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
Even United bellen en vragen of ze er de volgende route van maken:
https://flights.app.goo.gl/Hi4La
Ben je in 21 uur en 45 minuten in Amsterdam.
Dit alles natuurlijk mits je direct bij United hebt geboekt. Anders ziulje het via de tussenpersoon moeten doen die je de tickets heeft verkocht.
https://flights.app.goo.gl/Hi4La
Ben je in 21 uur en 45 minuten in Amsterdam.
Dit alles natuurlijk mits je direct bij United hebt geboekt. Anders ziulje het via de tussenpersoon moeten doen die je de tickets heeft verkocht.
-
- Amerikafan
Zojuist zelf voor een trip in februari bij Iberia geboekt.
Voor 310 euro van DUS -> MAD -> MIA
Voor 310 euro van DUS -> MAD -> MIA

Reisgeschiedenis:
Inderdaad rechtstreeks bij United geboekt.
De optie met LAX-EWR is wel interessant, alhoewel een overstap van 52' wel wat weinig is denk ik?
Ook de extra overstap en 757/767 ipv 787 weerhoudt me een beetje.
Ik zal er in ieder geval eens goed over nadenken.
Een dag eerder vertrekken is geen optie (we hebben al erg beperkte tijd op HI)
Alvast bedankt voor het meedenken!
De optie met LAX-EWR is wel interessant, alhoewel een overstap van 52' wel wat weinig is denk ik?
Ook de extra overstap en 757/767 ipv 787 weerhoudt me een beetje.
Ik zal er in ieder geval eens goed over nadenken.
Een dag eerder vertrekken is geen optie (we hebben al erg beperkte tijd op HI)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zie, soms tickets voorbij komen met 4 uur overstap in München of 55 min. Beide lijkt mij niet ideaal.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
De link die ik je gaf was via SFO. Via LAX ben je langer onderweg en heb je een fors langere connectie op EWR. Zonde van de tijd, ik zou via SFO vliegen. Vertrek 21.30, aankomst 07.15+2. Via LAX/EWR moet je drie kwartier eerder weg, en die tijd zit je voornamelijk extra op EWR. Het is dan: Vertrek 20.45, aankomst 07.15+2.De optie met LAX-EWR is wel interessant, alhoewel een overstap van 52' wel wat weinig is denk ik?
Die connectietijd is echt meer dan ruim voldoende. Hoe lang denk je nodig te hebben om van aankomstgate naar vertrekgate te wandelen? Want dat is alles dat je hoeft te doen. Op SFO kom je aan en vertrek je in T3, de united domestic terminal. Ik gok op 2 minuten wandelafstand tussen de gates, maar het allerslechtste scenario (verste gates) is 700 meter, dus een minuutje of 8.
Op EWR kan het zijn dat van terminal A naar C moet of vice-versa. Maar daar rijdt gewoon een airside shuttlebus voor connecties, kost je een paar minuten meer. Geen enkel issue. Gewoon de bordjes naar je nieuwe gate volgen en je komt er vanzelf.
Twee kortere vluchten ipv een hele lange is toch veel prettiger? Even de beentjes strekken en weer door. Je kunt 12 uur op een vliegveld gaan zitten (en zelfs met lounge toegang is dat echt niet prettig, de meeste lounges laten je sowieso niet langer dan een uur of 3 a 4 toe). Of je kunt in diezelfde 12 uur al bijna thuis zijn. Ik zou het wel weten..
En wat mensen zo fantastisch vinden aan een 787 snap ik echt niet, zeker in economy. Bij united ook 3-3-3 ipv 2-3-2 in een bijna net zo grote cabin. Heb je echt zoveel last van die 2000ft cabin altitude verschil? Die leuke grotere raampjes heb je niet zoveel aan op een red-eye flight, die zijn toch dicht. Na 2 minuten spelen met de dim knop heb je dat ook wel gezien. Het blijft gewoon een aluminium buis die je van A naar B brengt. Dus ook daar geldt: ik zou het wel weten.
Wij vonden EWR een crime maar dat was heen. 787 lijkt mij nog steeds niks maar je kunt er bijna niet meer aan ontkomen. Wat ik vervelend vind is dat er nog steeds, veel codeshare vluchten zijn en je dan geen stoelen kunt reserveren. Zeker met 2-4-2 lijkt het mij irritant om als forser persoon samen met man beide in een middle seat terecht te komen. Ik zou graag betalen voor een 2 maar die optie is er met codeshare gewoon niet. Dus dan koop ik de tickets niet als ik dat zie. Of is dat heel dom?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Er is een groot verschil tussen een connectie vanaf een internationale vlucht inbound in de US en een gewone domestic connectie (of domestic naar outbound internationale vlucht).
In het eerste geval kom je het land in. Dan moet je dus door immigrations en daarna door security, omdat je niet vanaf een amerikaans vliegveld komt. Ook moet je met je bagage door de douane heen.
In het tweede geval is er niets van dat alles. Je komt het vliegtuig uit in de airside, secure zone (gewoon bij de gate waar 30 minuten later de passagiers voor de volgende vlucht van dat toestel weer het toestel in gaan) en hoeft niets anders of meer te doen dan zelf naar je nieuwe gate te lopen. Bagage gaat gewoon geheel automatisch door naar je eindbestemming en er is ook geen sprake van security of immigrations.
En als je gewoon een normaal economy ticket koopt bij een airline dan kun je ook gewoon je stoelen reserveren. In dit geval gaat het om tickets van United op UA vluchten, dus de OP kan gewoon kostenloos stoelen reserveren (mits het geen basic economy tickets zijn).
En ik vind zo'n 2-3-2 configuratie juist erg prettig met z'n tweetjes. Ik ben in de diverse DL layouts van de 767's (en A330-200's) altijd fan van de exit-row/bulkhead seats. Dat is in de meeste van die toestellen namelijk een normale, volledige deur en de ruimte ervoor is dus ook die van een gewone deur. Na vertrek, als de jumpseat weer leeg is, de trolleys neerzetten met een kussen erop en je heb een hartstikke fijne semi-lie-flat seat in economy. Of als je even de rug wilt strekken kun je ook op de grond gaan liggen met de voetjes op de stoel. Prima om een dagvlucht naar het westen door te komen.
In het eerste geval kom je het land in. Dan moet je dus door immigrations en daarna door security, omdat je niet vanaf een amerikaans vliegveld komt. Ook moet je met je bagage door de douane heen.
In het tweede geval is er niets van dat alles. Je komt het vliegtuig uit in de airside, secure zone (gewoon bij de gate waar 30 minuten later de passagiers voor de volgende vlucht van dat toestel weer het toestel in gaan) en hoeft niets anders of meer te doen dan zelf naar je nieuwe gate te lopen. Bagage gaat gewoon geheel automatisch door naar je eindbestemming en er is ook geen sprake van security of immigrations.
En als je gewoon een normaal economy ticket koopt bij een airline dan kun je ook gewoon je stoelen reserveren. In dit geval gaat het om tickets van United op UA vluchten, dus de OP kan gewoon kostenloos stoelen reserveren (mits het geen basic economy tickets zijn).
En ik vind zo'n 2-3-2 configuratie juist erg prettig met z'n tweetjes. Ik ben in de diverse DL layouts van de 767's (en A330-200's) altijd fan van de exit-row/bulkhead seats. Dat is in de meeste van die toestellen namelijk een normale, volledige deur en de ruimte ervoor is dus ook die van een gewone deur. Na vertrek, als de jumpseat weer leeg is, de trolleys neerzetten met een kussen erop en je heb een hartstikke fijne semi-lie-flat seat in economy. Of als je even de rug wilt strekken kun je ook op de grond gaan liggen met de voetjes op de stoel. Prima om een dagvlucht naar het westen door te komen.
Ik vind zo'n normaal tweetje super fijn. Alleen niet als ik die dus niet kan reserveren van te voren. Ondanks gewone economy tickets. Bij het aanschaffen staat dan al dat het niet kan ivm codeshare. Dat houdt mij dan tegen. Vraag mij af of dat voor meer mensen zo is.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dan boek je toch direct bij de maatschappij die de vlucht uitvoert ?
Het zal dan ook vast iets zijn dat zich afspeelt binnen de gelederen van Oneworld of Star Alliance.
Binnen KLM/AF/Delta komt dat in ieder geval /niet/ voor. Ongeacht of je nu een ticket hebt dat is uitgegeven door DL (006), door KL (074) of AF (057), en ongeacht wie de marketing cariier of de operating carrier is, je kunt gewoon je stoel selecteren. Ook ongeacht waar je het ticket hebt gekocht.
Uitzondering is als je bij DL een Basic Economy ticket (fare class E) hebt gekocht, je kunt dan /geen/ stoelen reserveren op DL operated vluchten tot het moment van inchecken, maar daar ga je ook expliciet mee akkoord als je zo'n ticket koopt.
Boek je een "light" fare bij KL of AF dan kun je (vooralsnog) wel gewoon (gratis) stoelen selecteren op DL operated vluchten (en tegen betaling op KL vluchten, waarbij voor mensen met FF status vrijstelling voor normale stoelen en korting voor de overige categorien geldt.
Boek je een reguliere economy fare bij KL of AF naar de USA dan kun je op alle vluchten gratis (standaard) stoelen selecteren.
Binnen KLM/AF/Delta komt dat in ieder geval /niet/ voor. Ongeacht of je nu een ticket hebt dat is uitgegeven door DL (006), door KL (074) of AF (057), en ongeacht wie de marketing cariier of de operating carrier is, je kunt gewoon je stoel selecteren. Ook ongeacht waar je het ticket hebt gekocht.
Uitzondering is als je bij DL een Basic Economy ticket (fare class E) hebt gekocht, je kunt dan /geen/ stoelen reserveren op DL operated vluchten tot het moment van inchecken, maar daar ga je ook expliciet mee akkoord als je zo'n ticket koopt.
Boek je een "light" fare bij KL of AF dan kun je (vooralsnog) wel gewoon (gratis) stoelen selecteren op DL operated vluchten (en tegen betaling op KL vluchten, waarbij voor mensen met FF status vrijstelling voor normale stoelen en korting voor de overige categorien geldt.
Boek je een reguliere economy fare bij KL of AF naar de USA dan kun je op alle vluchten gratis (standaard) stoelen selecteren.
Tenzij dat niet kan. (Een leg is Eurowings uitgevoerd door Brussels Airlines). Volgens mij heb je dit met Delta idd niet. Fijn dat dit nog even benadrukt wordt. Sowieso fijne maatschappij vinden wij. Maar ook een stuk duurder in de zomer. We hebben het 1x eerder gehad dat codeshare, toen helaas de vlucht niet kunnen maken maar ook toen kon je idd echt niet reserveren van te voren. Bij het online inchecken waren we toen wel naast elkaar geplaatst door Swiss en kon het nog aanpassen.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gek genoeg kon ik plots vier uur voor de vlucht wél gratis van stoel veranderen en heb ik lekker een aisle seat gekozen in plaats van eentje in het midden.
Zo is basic economy als frequent flyer wel echt de moeite: alles wat het “basic” maakt ten opzichte van gewone economy is voor mij vervallen!
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Kleine nuance: de 787 is geen aluminium buis maar een van composiet. Daarnaast gebruikt de 787 geen lucht van de motoren om de cabine onder druk te houden. Maar inderdaad of dit allemaal merkbaar is? Een lange vlucht blijft lang zeker in economy.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerikafan
Wij hadden aan letterlijk 5 minuten genoeg (onze koffers daarentegen niet, die zijn een dag later thuisbezorgd).
Kwamen een uur te laat op ewr aan vanwege een technisch issue. Sprintje naar de volgende gate en binnen 10 minuten reden we alweer naar de taxibaan

Daarnaast vlieg ik liever een 767 dan een 787. Vanwege de 2 zits; vind de stoelen van United in de 767 ook relaxter (persoonlijke voorkeur)
Reisgeschiedenis:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20018 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties