Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

chippie777 schreef:
24 okt 2019, 19:22
Kleine nuance: de 787 is geen aluminium buis maar een van composiet.
Je hebt helemaal gelijk, I stand corrected. Dan zal ik mijn stelling aanpassen: "het blijft een buis, van niet nader te noemen materiaal, die je van A naar B brengt" :-).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
24 okt 2019, 12:35
En als je gewoon een normaal economy ticket koopt bij een airline dan kun je ook gewoon je stoelen reserveren. In dit geval gaat het om tickets van United op UA vluchten, dus de OP kan gewoon kostenloos stoelen reserveren (mits het geen basic economy tickets zijn).

En ik vind zo'n 2-3-2 configuratie juist erg prettig met z'n tweetjes. Ik ben in de diverse DL layouts van de 767's (en A330-200's) altijd fan van de exit-row/bulkhead seats. Dat is in de meeste van die toestellen namelijk een normale, volledige deur en de ruimte ervoor is dus ook die van een gewone deur. Na vertrek, als de jumpseat weer leeg is, de trolleys neerzetten met een kussen erop en je heb een hartstikke fijne semi-lie-flat seat in economy. Of als je even de rug wilt strekken kun je ook op de grond gaan liggen met de voetjes op de stoel. Prima om een dagvlucht naar het westen door te komen.
Ik zou ook zeggen probeer gewoon via de airline zelf te boeken. Dat heeft mijn voorkeur ook. United bijv. kan bijna altijd concurreren met brokers qua prijzen en je kunt makkelijker je eigen vlucht samenstellen (broker geeft enkele opties terwijl je bij United je vlucht vaak zelf kan samenstellen). Kies dan niet voor de Basic tickets en je kunt gewoon je stoel vastleggen.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 2-3-2 samenstelling. Als je alleen vliegt ga je bij een 3-3-3 of 3-4-3 niet zo snel bij het raampje zitten wat ik altijd wel leuk vind. Mijn laatste vlucht (2 okt heen, 15 okt terug) vloog ik 2x met de 777-200 van United. Heenweg (3-3-3) een stoel op de Exit row gereserveerd, aan het gangpad. Heerlijk, wat een ruimte! Niemand voor mij. Terugweg pas 's avonds laat ingecheckt voor de terugvlucht. Bleek diezelfde seat voor een aantrekkelijke prijs nog vrij te zijn dus die genomen. Terug vlogen we overigens met een 3-4-3 configuratie. Vliegtuig was ook nog erg nieuw. Er waren enkele plekken waar er 2 stoelen bij het raam zaten. Dus ze zijn er wel maar zullen wel erg gewild voor stelletjes zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Roland, Wat jij zegt heb ik de afgelopen jaren vaker gelezen op dit forum. Maar ondanks heel heel veel(dagelijks) zoeken heb ik pas 1 keer gezien dat een vlucht (was Lufthansa) even duur was bij de airline zelfs als bij een broker. heb inmiddels ook vele airlines gebeld (met diverse vragen) en altijd hiernaar gevraagd. Alle airlines die ik heb gesproken (virgin, BA, UA, AA, Lufthansa om er een aantal te noemen) beamen dat het via de broker goedkoper is omdat die bepaalde 'derden-pakketten' afnemen die niet door de airline zelf verkocht kunnen worden. Zelfs met later extra bagage bijboeken ben je dan toch een stuk goedkoper uit. Virgin raadde mij zelfs af om direct via hen te boeken. De mw zei dat het goedkoper zou zijn via de broker. Daar stond ik echt van versteld.

Maar wat ik niet snap is de opm van Suzie. Volgens mij (heb ik ook uitgebreid navraag naar gedaan bij de verschillende maatschappijen) kun je altijd achteraf je stoel boeken (wel betalen bij basic) bij de airline die de vlucht uitvoert.
Dus ik vraag me af of ik snap wat bedoeld wordt met codeshare. Als het onder de 'hoed' is van United maar bijv wordt uitgevoerd door eurowings dan kun je bij eurowings toch gewoon stoelen boeken (tegen betaling - staat ook zo op hun website). Heb dit zelf in het verleden ook gedaan. Zelfs bij 2 verschillende maatschappijen omdat ieder deel door een andere airline werd uitgevoerd. En gewoon geboekt bij een broker.
Of is codeshare iets anders?
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Die optie is er vaak dus niet. Ze geven dan de vlucht niet vrij voor aanpassing. Toen wij geboekt hadden bij united en de vlucht uitgevoerd werd door Swiss kon ik hoog en laag springen maar het kon gewoon echt niet. Met beide klantenservices contact gehad. Bij het boeken staat ook dat je pas je stoelen kunt reserveren bij check in of op de luchthaven.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Als stoelreservering zo belangrijk is en het bij een codeshare vlucht niet lukt om te reserveren dan zul je een vlucht uit moeten zoeken die in zijn geheel door 1 maatschappij wordt uitgevoerd en ook bij die maatschappij boeken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Denk dat het ook per maatschappij (alliantie) verschilt. Ik heb nu een retourticket geboekt bij een broker, Ticket is uitgegeven door American Airlines en Iberia, maar wordt uitgevoerd door British Airways (Codeshare). Als ik bij AA stoelen wil reserveren wordt ik keurig doorgelinkt naar de site van BA. Stoelen kosten heen 45 en terug 35 Euro per persoon. Ik wacht wel tot het inchecken, keuze zat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Vreemd. Wij zijn afgelopen augustus/september met United heen en Swiss teruggevlogen. Deze tickets geboekt bij Tix, dus niet eens bij United zelf.
En ik heb vorig jaar november ofzo al stoelen gereserveerd voor de terugweg met Swiss. Wel tegen betaling, maar dat lukte dus wel.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ticket is uitgegeven door American Airlines en Iberia
Ondanks dat het technisch kan (je zou dan twee ticketnummers in deze reservering hebben hangen, met een deel van de vluchten op het ene ticket, en een ander deel op het andere) is dat niet heel erg gebruikelijk.

Dus ik vermoed dat er maar een ticket is, en die is geissued door een van deze twee. Dat is AA als het ticketnummer met 001 begint of Iberia als het ticketnummer met 075 begint.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Idd Roel, ik heb even gekeken, is AA ticket. (001) Tijdens het boeken werd Iberia wel genoemd, hoe zit dat dan?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

SuzieQ schreef:
25 okt 2019, 13:41
Bij het boeken staat ook dat je pas je stoelen kunt reserveren bij check in of op de luchthaven.
Suzie, zie je dat al voordat je betaalt?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Als je bij united bijvoorbeeld bij je vlucht dan klikt op seatmap kun je, dat zien ja voor je definitief boekt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben United heen en Swiss terug naar/van Las Vegas. Bij beide maatschappijen de stoelen vastgelegd. United gratis en bij Swiss €20 per stoel.
United 2-4-2
Swiss 2-3-2
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Heb je dan alleen united codes of ook Swiss? Wij hadden alles onder united code.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RuthdeLange schreef:
25 okt 2019, 13:10
Roland, Wat jij zegt heb ik de afgelopen jaren vaker gelezen op dit forum. Maar ondanks heel heel veel(dagelijks) zoeken heb ik pas 1 keer gezien dat een vlucht (was Lufthansa) even duur was bij de airline zelfs als bij een broker. heb inmiddels ook vele airlines gebeld (met diverse vragen) en altijd hiernaar gevraagd. Alle airlines die ik heb gesproken (virgin, BA, UA, AA, Lufthansa om er een aantal te noemen) beamen dat het via de broker goedkoper is omdat die bepaalde 'derden-pakketten' afnemen die niet door de airline zelf verkocht kunnen worden. Zelfs met later extra bagage bijboeken ben je dan toch een stuk goedkoper uit. Virgin raadde mij zelfs af om direct via hen te boeken. De mw zei dat het goedkoper zou zijn via de broker. Daar stond ik echt van versteld.
Wellicht hangt het van het moment van zoeken af, ik ben bij United zelf (heeft mijn voorkeur) toch echt meestal goedkoper uit. De laatste 5 vakanties heb ik 2x bij een broker geboekt, 3x rechtstreeks bij United. Ook mijn vorige vakanties (periode 2000-2012) veel rechtstreeks bij de airline geboekt.

In 2017 bewust via LHR naar LAX ivm de overstap aan het begin van de reis omdat ik met mijn vader vloog die wat minder ter been is. Was via Schipholtickets.nl het meest voordelig. Stukken goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen. Nadeel was dat ik later via Schipholtickets een deel van onze tickets moest terugvragen nadat wij op de terugweg een vertraging van 2 dagen op LHR opliepen. Alles netjes opgelost door BA zelf maar het oorspronkelijke ticketgedeelte van LHR - AMS moest via Schipholtickets. Erg omslachtig, Schipholtickets moest dat eerst claimen bij BA waarna wij het weer van Schipholtickets terugkregen. Maar ja, dat heb je als je via een broker boekt. :roll:

Voor mijn vakantie in mei 2018 via wtc.nl geboekt bij United omdat United toen echt stukken duurder was voor dezelfde vlucht die ik bij WTC kon boeken (AMS - ORD en SEA - AMS). Dus ja, het kan zeker goedkoper zijn bij een broker en ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. :P

Mijn laatste 3 vakanties (okt '18, mei '19 en okt '19) weer rechtstreeks geboekt bij United. Uiteraard kijk ik op sites van diverse brokers. Ja, ik kom dan soms leuke prijzen tegen maar dan óf zonder bagage óf een hele lange vlucht, 22+ uren is dan geen uitzondering. Dan ben ik gauw uitgekeken. Ook vanwege het feit dat je bij problemen bij een rechtstreekse boeking gewoon bij de airline zelf terecht kunt terwijl je bij een broker hen moet inschakelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Ben aan het zoeken voor tickets naar New York en terug vanaf Miami in Juni volgend jaar.
Zie nu 483 euro pp, rechtstreeks incl bagage met mooie tijden.
Vluchten worden aangeboden door United/Lufthansa, echter uitgevoerd door Eurowings.
Is dit een scherpe prijs met die maatschappij, of zit er nog een adertje onder het gras... :?:

Graag jullie advies?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Wat is handiger, ik zie vluchten naar Phoenix met een overstap van een uur in Frankfurt en eentje met een overstap van drie uur in Chicago. De een is korter, maar bij de ander zit je wel al in Amerika.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

@Jolanda68 Heb ik ook naar gekeken, kijk ook goed naar de terugweg. Via FRA en VIE zagen wij niet zitten. Vluchtuitvoering PHX-FRA met Sunexperss hebben we ook maar gelaten voor wat het was. Nu met BA via LHR.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Jolanda68 Ik zou voor de optie via Chicago gaan. Dan ben je in iedergval al in Amerika. 3 uur is meer dan voldoende voor je overstap en mocht je hem onverhoopt toch missen: Er gaan per dag zo'n 6 vluchten naar Phoenix ( met United ).
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Wij vliegen ook naar Phoenix met overstap Heathrow. Op de één of andere manier vlieg ik liever naar het westen dan eerst nog naar Duitsland, is voor mijn gevoel stap terug tegen de richting. Maar ik zou mijn keuze eerder af laten hangen van de prijs. Zie wel dat vluchten van ons naar PHX € 500 duurder zijn dat toen ik boekte.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Hallo,
Wij willen in de zomer vliegen naar Denver, een binnenlandse vlucht naar New York vanaf Rapid City en dan vanaf New York naar huis.
Ik zie nu prijzen voor Ams-Denver / NY-Ams van ongeveer € 780,00 (met voor ons goede tijden).
Iemand met verstand van zo'n combinatie die kan zeggen of dat een goede prijs is??

En als we een binnenlandse vlucht hebben van Rapid City naar NY en op Newark landen om 21.44 uur, heeft iemand dan enig idee hoe laat we met de taxi in Manhattan kunnen zijn? Duurt het lang voor je het vliegveld af bent, als je een binnenlandse vlucht hebt?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer