Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis K&N: schema 2020 Noordoost-USA.
Reis K&N: schema 2020 Noordoost-USA.
Het plan is voorjaar 2020, eind mei, een 45 dagen lange camper trip te maken door Noordoost VS. Eerst gaan we onze familie bezoeken in Texas en maken dan een tussenvlucht naar New York, waar we een paar dagen blijven. Dan met de trein naar Washington, ook voor een paar dagen, waarna we willen gaan camperen. Een rondje door Noordoost VS. Zie onderstaand de route. Zijn er nog dingen waar we om moeten denken? Wat we beslist moeten aandoen?
Er zitten een paar stops tussen waar niets te zien of te doen is, maar dat is puur om te overnachten. Anders wordt de dag te lang. We kunnen nog schuiven voor plekken die meer de moeite zijn.Ook zitten er een paar lange dagen tussen, maar dat zijn puur reisdagen en dat vinden we niet erg. We rijden beiden. Ook nog enkele rustdagen ingepland, ook hier kunnen we mee schuiven, of aan een andere dag plakken voor een plek die de moeite waard is. We wandelen graag en houden van natuur en oude historische dingen, zoals bezoeken plantages, oude gebouwen.
Graag jullie opmerkingen en suggesties en alvast bedankt, Klaas.
dag van - naar uur min. mile
1 Amsterdam - Houston - Gilmer
2 Gilmer familie bezoek
3 Gilmer familie bezoek
4 Gilmer familie bezoek
5 Gilmer familie bezoek
6 Gilmer
7 Gilmer - New York
8 New York
9 New York
10 New York
11 New York - Washington
12 Washington
13 Washington
14 Washington
15 Washington - camper ophalen - boodschappen Manassas - Manassas Nat. Battlefield Park
(afhankelijk van de tijd overslaan) - Luray mile 86
16 Luray - Shenandoah NP - Loft Montain Campground mile 60
17 Loft Montain Campground - Blue Ridge Parkway - Roanoke mile 135
18 Roanoke - Jamestown - Williamsburg - Yorktown mile 230
19 Yorktown - Virginia Beach - Kill Devil Hills - Williamston (Green Acres Family Campground
1679 Green Acres Rd, Williamston, NC 27892) mile 251
20 Williamston - Raleigh - Roanoke - Mabry Mill mile 270
21 Mabry Mill - Deep Gap -Woodhaven - Hendersonville - Crabtree Falls mile 166
22 reserve/rustdag
23 Crabtree Falls - Asheville - Chimney Rock SP - Cherokeea mile 179
24 Cherokeea - Great Smoky Mountains - Gatlingurg mile 45
25 Gatlingurg - Lost Sea - Sweetwater - Chattanooga mile 144
26 Chattanooga - Cathedral Caverns SP - Huntsville - Nashvile mile 224
27 Nashville - Bowling Green - Mammot Cave NP - Louisville mile 195
28 Louisville - Fort Wayne - Shipshewana - Bristol mile 305
29 Bristol - Saugatuck - Holland - Holland SP - Grand Haven SP - Grand Rapids mile 178
30 reserve/rustdag
31 Grand Rapids - Lansing - Toledo - Cleveland - Cuyahoga Valley NP mile 305
32 Cuyahoga Valley National Park - Erie - Presque Isle - Chautauqua mile 167
33 Chautauqua - Boston Forest County - Chesnu Ridge Park - Niagara Falls mile 110
34 Niagara Falls - Letchworth SP - Corning - Watkins SP mile 189
35 reserve/rustdag
36 Watkins Glen SP - Robert H. Treman SP - Taughannock Falls SP - Chimney Bluffs SP mile 98
37 Chimney Bluffs SP - Syracuse - Utica - Albany mile 203
38 Albany - Bennington - Green Mountain NF mile 77
39 Green Mountain NF
40 Green Mountain NF - N. Adams - Pittsfield - Pounghkeepsie - Fishkill mile 166
41 Fishkill - Stroudsburg - Allentown - New Holand mile 188
42 New Holland - Intercourse - Lancaster - Gettysburg mile 73
43 Gettysburg - Harpers Ferry - Great Falls SP - Camper inleveren mile 130
44 reserve/rustdag
45 Washington - Amsterdam
totaal mile 4174
Er zitten een paar stops tussen waar niets te zien of te doen is, maar dat is puur om te overnachten. Anders wordt de dag te lang. We kunnen nog schuiven voor plekken die meer de moeite zijn.Ook zitten er een paar lange dagen tussen, maar dat zijn puur reisdagen en dat vinden we niet erg. We rijden beiden. Ook nog enkele rustdagen ingepland, ook hier kunnen we mee schuiven, of aan een andere dag plakken voor een plek die de moeite waard is. We wandelen graag en houden van natuur en oude historische dingen, zoals bezoeken plantages, oude gebouwen.
Graag jullie opmerkingen en suggesties en alvast bedankt, Klaas.
dag van - naar uur min. mile
1 Amsterdam - Houston - Gilmer
2 Gilmer familie bezoek
3 Gilmer familie bezoek
4 Gilmer familie bezoek
5 Gilmer familie bezoek
6 Gilmer
7 Gilmer - New York
8 New York
9 New York
10 New York
11 New York - Washington
12 Washington
13 Washington
14 Washington
15 Washington - camper ophalen - boodschappen Manassas - Manassas Nat. Battlefield Park
(afhankelijk van de tijd overslaan) - Luray mile 86
16 Luray - Shenandoah NP - Loft Montain Campground mile 60
17 Loft Montain Campground - Blue Ridge Parkway - Roanoke mile 135
19 Yorktown - Virginia Beach - Kill Devil Hills - Williamston (Green Acres Family Campground
1679 Green Acres Rd, Williamston, NC 27892) mile 251
20 Williamston - Raleigh - Roanoke - Mabry Mill mile 270
21 Mabry Mill - Deep Gap -Woodhaven - Hendersonville - Crabtree Falls mile 166
22 reserve/rustdag
23 Crabtree Falls - Asheville - Chimney Rock SP - Cherokeea mile 179
24 Cherokeea - Great Smoky Mountains - Gatlingurg mile 45
25 Gatlingurg - Lost Sea - Sweetwater - Chattanooga mile 144
26 Chattanooga - Cathedral Caverns SP - Huntsville - Nashvile mile 224
27 Nashville - Bowling Green - Mammot Cave NP - Louisville mile 195
28 Louisville - Fort Wayne - Shipshewana - Bristol mile 305
29 Bristol - Saugatuck - Holland - Holland SP - Grand Haven SP - Grand Rapids mile 178
30 reserve/rustdag
31 Grand Rapids - Lansing - Toledo - Cleveland - Cuyahoga Valley NP mile 305
32 Cuyahoga Valley National Park - Erie - Presque Isle - Chautauqua mile 167
33 Chautauqua - Boston Forest County - Chesnu Ridge Park - Niagara Falls mile 110
34 Niagara Falls - Letchworth SP - Corning - Watkins SP mile 189
35 reserve/rustdag
36 Watkins Glen SP - Robert H. Treman SP - Taughannock Falls SP - Chimney Bluffs SP mile 98
37 Chimney Bluffs SP - Syracuse - Utica - Albany mile 203
38 Albany - Bennington - Green Mountain NF mile 77
39 Green Mountain NF
40 Green Mountain NF - N. Adams - Pittsfield - Pounghkeepsie - Fishkill mile 166
41 Fishkill - Stroudsburg - Allentown - New Holand mile 188
42 New Holland - Intercourse - Lancaster - Gettysburg mile 73
43 Gettysburg - Harpers Ferry - Great Falls SP - Camper inleveren mile 130
44 reserve/rustdag
45 Washington - Amsterdam
totaal mile 4174

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Reisschema 2020 Noord-Oost USA
Wij hebben een groot stuk van jullie route ook gereden.
Persoonlijk zou ik echt overnachten In Great Smokey Mountains . Wij vinden dit een erg mooi park.
In Luray hebben we de Luray caverns bezocht.
Reserveren hebben we in Het NO niet gedaan ( hoogseizoen), maar rond de Niagara was bijna alles vol.
Ik ben niet zo'n held in afstanden, maar als ik zie dat je bijvoorbeeld op dag 33 wil eindigen in Niagara Falls en de volgende dag al weer je volgende stop gepland hebt? Ik zou het toch net iets ruimer nemen allemaal. Want rond de Niagara kun je wat wandelen , de boottocht maken . Er is genoeg te zien te doen.
Ook in Nashville is het leuk, nu lijkt het me dat je na een halve dag al weer verder moet.
Ook met de camper ophalen ben je met boodschappen doen bijna de rest van je dag kwijt.Tenzij je een early bird hebt, dan kun je vroeg gaan rijden.
Persoonlijk zou ik echt overnachten In Great Smokey Mountains . Wij vinden dit een erg mooi park.
In Luray hebben we de Luray caverns bezocht.
Reserveren hebben we in Het NO niet gedaan ( hoogseizoen), maar rond de Niagara was bijna alles vol.
Ik ben niet zo'n held in afstanden, maar als ik zie dat je bijvoorbeeld op dag 33 wil eindigen in Niagara Falls en de volgende dag al weer je volgende stop gepland hebt? Ik zou het toch net iets ruimer nemen allemaal. Want rond de Niagara kun je wat wandelen , de boottocht maken . Er is genoeg te zien te doen.
Ook in Nashville is het leuk, nu lijkt het me dat je na een halve dag al weer verder moet.
Ook met de camper ophalen ben je met boodschappen doen bijna de rest van je dag kwijt.Tenzij je een early bird hebt, dan kun je vroeg gaan rijden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Re: Reis K&N: schema 2020 Noordoost-USA.
@Bonny, bedankt voor je reactie en je suggesties. We passen de route aan en schrappen een aantal zaken zoals bv Green Mountains. We willen teveel en we willen wat meer rust in de route brengen. We komen binnenkort wel met een nieuwe opzet.
Trouwens we hebben de route omgegooid en beginnen in New York. De camper ophalen in Washington is verschrikkelijk duur het scheelt wel meer dan 1500 met New York. Het blijkt dat elke camper verhuurder zijn eigen tarieven heeft. Dus als iemand een camper huurt dan is het vaak zinvol ook te kijken naar een ander verhuurbedrijf. Ja we nemen een early bird. Dat scheelt ons tijd bij het ophalen en inleveren. Verder halen die ons op vanaf het vliegveld en brengen ons ook naar midtown New York. Klaas
Trouwens we hebben de route omgegooid en beginnen in New York. De camper ophalen in Washington is verschrikkelijk duur het scheelt wel meer dan 1500 met New York. Het blijkt dat elke camper verhuurder zijn eigen tarieven heeft. Dus als iemand een camper huurt dan is het vaak zinvol ook te kijken naar een ander verhuurbedrijf. Ja we nemen een early bird. Dat scheelt ons tijd bij het ophalen en inleveren. Verder halen die ons op vanaf het vliegveld en brengen ons ook naar midtown New York. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik weet niet hoe de prijzen verschillen, maar familie van ons heeft een RV gehuurd in Richmond, VA. Blijkt dat daar ook een filiaal van één van de grotere verhuurders zit. Aan de andere kant, vliegen naar Richmond (VA) is wel weer duurder. Of je neemt de trein vanaf DC...
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Oei - één dag voor deze omgeving is wel wat weinig als je ook nog moet rijden. Colonial Williamsburg is zeer de moeite waard, zeker als je geïnteresseerd bent in geschiedenis. Deze omgeving heeft toch wel de hoofdrol gespeeld in het ontstaan van de V.S.
Oei - één dag voor deze omgeving is wel wat weinig als je ook nog moet rijden. Colonial Williamsburg is zeer de moeite waard, zeker als je geïnteresseerd bent in geschiedenis. Deze omgeving heeft toch wel de hoofdrol gespeeld in het ontstaan van de V.S.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo Klaas en Nanda,
Wat leuk dat jullie weer een camperrondreis gaan maken. Ik kijk er al naar uit om jullie te volgen en een eventueel verslag te lezen. Als jullie dat gaan maken natuurlijk, want jullie schrijven erg leuk en uitgebreid. Uit jullie verslag door Noord-West Amerika heb ik voor onze reis destijds veel nuttige dingen gehaald.
Wij zijn net terug van een 22 daagse rondreis door Oost-Canada en New England. Wij meer oostelijk gebleven en hebben enkele raakvlakken met jullie reisvoornemen. Misschien vinden jullie het leuk om ons verslag te lezen;
Https://tiogatours.nl/reisverslagen/leoenhanneke
Groet,
Hanneke
Wat leuk dat jullie weer een camperrondreis gaan maken. Ik kijk er al naar uit om jullie te volgen en een eventueel verslag te lezen. Als jullie dat gaan maken natuurlijk, want jullie schrijven erg leuk en uitgebreid. Uit jullie verslag door Noord-West Amerika heb ik voor onze reis destijds veel nuttige dingen gehaald.
Wij zijn net terug van een 22 daagse rondreis door Oost-Canada en New England. Wij meer oostelijk gebleven en hebben enkele raakvlakken met jullie reisvoornemen. Misschien vinden jullie het leuk om ons verslag te lezen;
Https://tiogatours.nl/reisverslagen/leoenhanneke
Groet,
Hanneke
Bedankt voor jullie reactie daar kan ik weer verder mee.
Big Al, Ja we wilden te veel. We hebben de reis al iets aangepast en nemen meer tijd voor amestown - Williamsburg - Yorktown.
LeoenHanneke, jullie verslag gelezen en sommige dingen plekken waar jullie geweest zijn ga ik me nog even in verdiepen. Ja ik ben van plan weer een uitgebreid reisverslag te maken. Klaas
Big Al, Ja we wilden te veel. We hebben de reis al iets aangepast en nemen meer tijd voor amestown - Williamsburg - Yorktown.
LeoenHanneke, jullie verslag gelezen en sommige dingen plekken waar jullie geweest zijn ga ik me nog even in verdiepen. Ja ik ben van plan weer een uitgebreid reisverslag te maken. Klaas

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1177 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-
- 6 Reacties