Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Info over emigratie gepensioneerde
Info over emigratie gepensioneerde
Wie kan ons iets vertellen, liefst uit eigen ervaring, welke mogelijkheden en moeilijkheden ons te wachten staan als wij willen emigreren naar de VS. Het plan is dit: over enkele jaren (4) pensioen voor de oudste, dan huis verkopen en ander huis in de VS aanschaffen. Mijn vrouw en ik zijn allebei in het bezit van een visum (geldig tot 2011).
We hebben veel vragen maar we willen eerst weten of er iemand is die iets soortgelijks gedaan heeft of van plan is of dat er iemand is die anderen hiermee voortgeholpen heeft.
We hebben veel vragen maar we willen eerst weten of er iemand is die iets soortgelijks gedaan heeft of van plan is of dat er iemand is die anderen hiermee voortgeholpen heeft.
Mijn schoonvader heeft geprobeerd na zijn pensioen te emigreren.
Hij kon aantonen dat hij over voldoende financiële middelen beschikt
om zich daar te bedruipen. Bovendien wonen zijn 2 zussen in Amerika.
Het is hem niet gelukt op deze gronden een visum te krijgen. Nou
weet ik niet precies welke stappen hij precies heeft genomen en of
er nog andere wegen waren geweest die hij misschien niet is ingegaan.
Als ik het goed heb, dan is de emigratie-procedure oorspronkelijk in
het leven geroepen om emigranten aan te trekken die iets toe te voegen
hebben aan de Amerikaanse economie. Om het maar heel bot te zeggen:
dat heeft mijn schoonvader niet, dus wat schiet Amerika ermee op als hij daar komt wonen.
Ik denk dat je het beste eerst bij het consulaat kunt informeren wat de mogelijkheden zijn. Succes!
dat heeft mijn schoonvader niet, dus wat schiet Amerika ermee op als hij daar komt wonen.
Ik denk dat je het beste eerst bij het consulaat kunt informeren wat de mogelijkheden zijn. Succes!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Info over emigratie gepensioneerde
Welk visum hebben jullie nu?gbd schreef:Mijn vrouw en ik zijn allebei in het bezit van een visum (geldig tot 2011).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Maar STEL... Stel ik win win de hoofdprijs in de Florida Lotto (STEL)Jez schreef:Mijn schoonvader heeft geprobeerd na zijn pensioen te emigreren.
Dan kan je toch zeggen ik heb deze miljoenen in jullie land gewonnen, en wil het ook dan bij jullie opmaken.
Een bedrag van bijv. 15 miljoen moet toch een aanwinst zijn voor de amerikaanse economie.
En anders koop je een bedrijfje, want dan mag het ineens wel
vreemde zaak eigenlijk.
Volgens mij kan je alleen als resident de loterij winnen. Zoiets staat me bij, alleen citizens en residents.TravelGuy schreef:Maar STEL... Stel ik win win de hoofdprijs in de Florida Lotto (STEL)
Dan kan je toch zeggen ik heb deze miljoenen in jullie land gewonnen, en wil het ook dan bij jullie opmaken.
Een bedrag van bijv. 15 miljoen moet toch een aanwinst zijn voor de amerikaanse economie.
En anders koop je een bedrijfje, want dan mag het ineens wel
vreemde zaak eigenlijk.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Dit is al bij de powerball niet zo (tenzij MD,NC,ND state )
CAN I PLAY POWERBALL FROM OUTSIDE THE STATE OR THE U.S.?
CAN A NON-RESIDENT WIN POWERBALL?
A Powerball ticket must be purchased only from a terminal operated by a licensed retailer in a state that sells the Powerball game. If you legally purchase a Powerball ticket, you can play the game and you can collect prizes. You do not have to be a citizen to play the game. That said, some states (MD, NC, ND) do have rules that seem to imply that a winner must produce evidence of citizenship or a federal SSN, but there are other ways to hold back taxes for a winner who does not have a U.S. SSN - either as an undocumented resident or as a visitor from a foreign country vacationing in the U.S
CAN I PLAY POWERBALL FROM OUTSIDE THE STATE OR THE U.S.?
CAN A NON-RESIDENT WIN POWERBALL?
A Powerball ticket must be purchased only from a terminal operated by a licensed retailer in a state that sells the Powerball game. If you legally purchase a Powerball ticket, you can play the game and you can collect prizes. You do not have to be a citizen to play the game. That said, some states (MD, NC, ND) do have rules that seem to imply that a winner must produce evidence of citizenship or a federal SSN, but there are other ways to hold back taxes for a winner who does not have a U.S. SSN - either as an undocumented resident or as a visitor from a foreign country vacationing in the U.S
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8992 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties