Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zonsopgang/ondergang Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Over in het donker rijden:

Dit is echt NIET fijn... :blink:
Wij hebben afgelopen keer een heel stuk op highway 50 (yep the loniest road in America) in Nevada in het donker gereden. Hier is dus ook niets alleen maar hectopaaltjes met reflectectieplaatjes. Daar "rij" je dus "op". En inderdaad maar hopen dat er geen koe, haas of ander woestijndier die weg opkomt.....
Ik was zo blij dat we na bijna 2 uur in het donker turen (en dan is het ook ECHT DONKER!) in Eureka weer wat lichtjes zagen!!
Wij hebben afgesproken dit nooit meer zo te doen, al was de ervaring voor deze ene keer wel heel spannend! :wink:

Niet doen dus!!

Manon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En zelfs op de Interstates steken vaak heel veel dieren over! Ik heb nog nooit zoveel dode herten (héle grote) zien liggen als langs de I-40 tussen Williams en Flagstaff vorig jaar.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Vergeet niet dat er hele stukken "open ranch" gebieden zijn! (dit herken je door geel bord met zwarte koe en oranje waarschuwingsvlaggetjes)

Hier moet je overdag al heel goed uitkijken dat je geen koe op je motorkap krijgt, laat staan in het donker!

Manon
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

En als je In Cameron of Williams logeert? Is het dan te doen om van Grand Canyon naar daar te rijden in het donker?
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

nienna schreef:En als je In Cameron of Williams logeert? Is het dan te doen om van Grand Canyon naar daar te rijden in het donker?
Ik kan je vertellen dat het doodvermoeiend is om deze afstand te rijden in het donker. Wij hebben het net andersom gedaan. We hadden eerst wat gegeten bij Cameron Trading Post. Het was al donker toen we daar vertrokken. Gelukkig hadden we onze tomtom bij ons. Deze gaf in ieder geval aan hoe de wegen liepen. Zo had je toch een beetje hulp.
Ik raad het je niet aan om dit in het donker te doen.
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Okee, dan wordt het Tusayan. Bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nienna schreef:Okee, dan wordt het Tusayan. Bedankt.
Waarom niet aan de rim? Dan hoef je de auto niet meer in voor de zonsondergang!

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
nienna schreef:Okee, dan wordt het Tusayan. Bedankt.
Waarom niet aan de rim? Dan hoef je de auto niet meer in voor de zonsondergang!
Ja, waarom niet aan de rim? In Grand Canyon Village kun je voor een redelijke prijs overnachten in de Maswick Lodge of Yavapai Lodge, beide te boeken via Xanterra.com. Dat heb ik in 2004 ook gedaan. Zo kon ik 's ochtends mooi de zonsopgang bij Yavapai Point meemaken.

De avond daarvoor kunnen jullie dan de zonsondergang ook meemaken. In 2004 heb ik daar overigens weinig plezier van gehad. Het regende en onweerde toen ik aan het eind van de middag aankwam bij de Grand Canyon. Gelukkig was het de volgende ochtend weer stralend weer! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Ik heb al gekeken, maar alles is volboekt. Vandaar dat ik naar alternatieven aan 't kijken was. Tusayan lijkt er niet al te ver vandaan te liggen, dus dan moeten we toch niet te veel in het donker rijden.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

We hebben een keer 's nachts gereden toen we van Maswik Lodge naar een lezing wilde die iets verder op langs de canyon werd gegeven. Het was maar een stukje van een paar minuten.... maar het zweet stond ons op de rug; het is echt pikdonker.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nienna schreef:Ik heb al gekeken, maar alles is volboekt. Vandaar dat ik naar alternatieven aan 't kijken was. Tusayan lijkt er niet al te ver vandaan te liggen, dus dan moeten we toch niet te veel in het donker rijden.
Tusayan is maar een klein stukje rijden en een heel goed alternatief. Ik ben er zelf al twee keer geweest voor de overnachting en heb ook de zonsondergang 's avonds bij de Grand Canyon gezien. Het is maar een klein stukje rijden vanaf de uitgang van het park en prima te doen 's avonds.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Hoeveel tijd hebben jullie eigenlijk nodig gehad om Grand Canyon te bezoeken? Er is blijkbaar ook een shuttle die langs de rim neemt. Is dat interessant, of kan je ook gemakkelijk overal weg (en parkeren!) met de auto? Het grootste deel is precies wel bereikbaar met de auto, maar ik vroeg me af of dat wel handig is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nienna schreef:Hoeveel tijd hebben jullie eigenlijk nodig gehad om Grand Canyon te bezoeken? Er is blijkbaar ook een shuttle die langs de rim neemt. Is dat interessant, of kan je ook gemakkelijk overal weg (en parkeren!) met de auto? Het grootste deel is precies wel bereikbaar met de auto, maar ik vroeg me af of dat wel handig is.
Nienna,
Er is hier al regelmatig over de shuttle gescheven. Deze is in de zomermaanden verplicht als je naar Hermit's Rest (dit is naar het westen van de Sout Rim) wilt, dat mag niet met een eigen auto.
Ga je vanuit Grand Canyon Village naar het oostelijke deel van de South Rim, dan kan dat wel met de auto.

De shuttlebus is een must; je kunt net zo vaak uitstappen als je wilt om van het uitzicht te genieten, en ook stukken lopen, of gewoon weer de volgende bus pakken.
Ook moet je een stuk afdalen in de Canyon, gewoon om dat gevoel te ervaren. Wij hebben de eerste keer daar ook veel rangerpraatjes bijgewoond. Kijk ook op de site wat er te doen is en wat er georganiseerd wordt. Bij de ingang van het park krijg je een krantje uitgereikt met alle activiteiten er in. Deze zijn ook op de NPS-site te bekijken. Zo kun je een goed idee krijgen en dan voor je zelf beslissen of je er meerdere dagen wilt blijven, of dat je aan een kort bezoek aan de rim voldoende hebt.

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

nienna schreef:Hoeveel tijd hebben jullie eigenlijk nodig gehad om Grand Canyon te bezoeken? Er is blijkbaar ook een shuttle die langs de rim neemt. Is dat interessant, of kan je ook gemakkelijk overal weg (en parkeren!) met de auto? Het grootste deel is precies wel bereikbaar met de auto, maar ik vroeg me af of dat wel handig is.
Hangt ervanaf wat je wil gaan doen. Wil je een stuk naar beneden lopen dan moet je wel een dag uitrekken.
En dat naar beneden lopen kan ik je zeker aanraden.
North Rim, 4 uur lopen vanaf de rand.
Afbeelding
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Zoooooo, dat durf ik dus echt niet he! Balen hoor, hoogtevrees maar ik kan er niets aan doen...
Ziet er wel heel tof uit hoor!
(ik ben al zo trots op mezelf dat ik de canyon overlook trail in Zion heb gelopen!)

Manon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Zoooooo, dat durf ik dus echt niet he!
laat je niet afschrikken door die prachtige foto van Bart40. aan de south rim kan je best even naar beneden stappen via het bright angel trail. dat is zelfs goed te doen met kinderen, is niet langs afgronden. wel niet vergeten : halfuur naar beneden = 1 uur naar boven. en hou de hitte in het oog !!

wat die foto betreft : er bestaat een verhaaltje over een afdaling per ezel . Eén van die ezels zou met eén poot ( gelukkig maar één) over zo'n afgrond zijn gaan staan. Moet voor de toerist op die ezel het hoogtepunt van de reis geweest zijn, en had die ezel nog één pootje herzet het dieptepunt.

jacques
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

Hoi,

wij willen een helicopter vlucht maken met Papillon tours. Nu vraag ik mij af wanneer de beste tijd is om een vlucht te maken,...
tussen 13u en 14u of eerder tussen 17u en 18u.
We komen aan rond 11u in het park en we zouden graag rond 19u terug aan de rim zijn om de zonsondergang te bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer