Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Hallo. Vrijdag a.s. vertrekken we met 2 naar Florida. Nu wil ik de Esta aanvragen. Bij het ingeven van je emailadres komt er op dat ze een 4 cijferige code gaan doorsturen en dat je dan pas verder kan. Het probleem is dat ik niks ontvang, ik krijg geen code. Iemand een oplossing? Of is dit normaal dat het een paar uren kan duren vooraleer je een mail krijgt?
Welke site gebruik je om je ESTA aan te vragen?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Een 4-cijfer code? Heb ik nooit hoeven doen 

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Er is maar 1 officiële site om je ESTA aan te vragen: https://esta.cbp.dhs.gov/
Genoeg andere sites waar je het ook kunt aanvragen maar dat zijn commerciële sites en dan betaal je onnodig (veel) meer.
Genoeg andere sites waar je het ook kunt aanvragen maar dat zijn commerciële sites en dan betaal je onnodig (veel) meer.
-
- Amerika-ontdekker
De officiële site. Op het eerste scherm moet je al je gegevens invullen zoals paspoortnummer etc...
Dan vragen ze emailadres en krijg je een popup scherm waarin gezegd wordt een 4 cijferige code in te geven, die ze per mail hebben verstuurd. Maar die mail komt niet toe??
Dan vragen ze emailadres en krijg je een popup scherm waarin gezegd wordt een 4 cijferige code in te geven, die ze per mail hebben verstuurd. Maar die mail komt niet toe??
-
- Amerika-ontdekker
Betreft email verificatie
Verhip, ze hebben de boel weer veranderd. Als het niet in je spam beland is, heb je denk ik geen keus behalve langer wachten of een ander email adres gebruiken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
Ja amai, en je moet minimum 72uur van voordien dit aanvragen. Vrijdag morgen is de vlucht. Dus heb maar tot dinsdagmorgen dan om aan te vragen..
Ondertussen al met 3 emailadressen geprobeerd.. geen resultaat
Ondertussen al met 3 emailadressen geprobeerd.. geen resultaat
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Al je spam folder bekeken ?
-
- Amerika-ontdekker
Jahoor, alles al 36keer dubbel gecheckt. Niets terug te vinden..
-
- Amerika-ontdekker
Zijn er nog die daar problemen mee hebben? Juist proberen in te vullen voor mijn vriendin ook. Zelfde probleem. Komt geen email toe met de 4 digit code.
Misschien kan je proberen te bellen? Het kan zijn dat er problemen zijn met hun systeem.
CONTACT SUPPORT
Travel Communications Center
Call:1-202-325-5120
Dat met die 4 cijfercode moet dan heel nieuw zijn want een paar maanden geleden had ik dat niet. Is het probleem al opgelost?
-
- Amerika-ontdekker
Gans de site ligt precies plat nu..
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De site is gewoon te openen en in te vullen door mij. Lukt dat bij jou ook? Of gaat het met het invullen mis als je alles ingevuld hebt? Ik heb dat niet getest omdat ik geen nieuwe ESTA nodig heb.
Wel apart van die 4-cijferige code maar kennelijk is de boel weer veranderd.
Overigens...wel een beetje laat met aanvragen ESTA als je vrijdag al vertrekt maar op 19 maart al zoekende was naar tickets...
Hopelijk kun je je ESTA straks wel aanvragen, blijven proberen. Ook andere browser geprobeerd?
Roland
Wel apart van die 4-cijferige code maar kennelijk is de boel weer veranderd.
Overigens...wel een beetje laat met aanvragen ESTA als je vrijdag al vertrekt maar op 19 maart al zoekende was naar tickets...

Hopelijk kun je je ESTA straks wel aanvragen, blijven proberen. Ook andere browser geprobeerd?
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Ja de site gaat inderdaad weer open. Maar ik blijf steken op de vraag om die code te sturen. Die mail met die code komt gewoon weg niet toe.
Ik kan het wel aanvragen via een andere site. Offical-esta.com Zou dat te vertrouwen zijn?
En ik weet dat ik beetje laat ben, maar heb pas de paspoorten sinds vorige week, daarmee.
Ik kan het wel aanvragen via een andere site. Offical-esta.com Zou dat te vertrouwen zijn?
En ik weet dat ik beetje laat ben, maar heb pas de paspoorten sinds vorige week, daarmee.
Ik heb net mijn status op de website gecontroleerd en dat ging zonder problemen.
Je kan andere sites proberen maar die zijn duur en de betrouwbaarheid is niet te garanderen.
Je kan andere sites proberen maar die zijn duur en de betrouwbaarheid is niet te garanderen.
-
- Amerika-ontdekker
Ja de site werkt blijkbaar ok, daar ligt het niet aan...maar ik blijf steken op pagina 2 waar men vraagt om die code te laten sturen naar je mailadres...die dus nooit toekomt en daardoor kan ik ook niet verder.
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen op tripadvisor gelezen dat er meerdere zijn sinds gisteren met hetzelfde probleem. Ze krijgen allemaal die code niet met het gekend probleem dat je niet verder kan. Hopelijk vlug opgelost. Blijkbaar site update geweest dit weekend.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dan zal er niets anders opzitten dan eerst proberen telefonisch contact te zoeken. Heb je dat al geprobeerd? Over enkele uren zullen ze in Amerika ook wel wakker zijn.
Je hebt nog wel een paar dagen dus zou in principe geen problemen mogen geven. Wellicht 'opstart problemen' van de uitbreiding van de site die hopelijk vandaag nog opgelost worden.
Roland
Je hebt nog wel een paar dagen dus zou in principe geen problemen mogen geven. Wellicht 'opstart problemen' van de uitbreiding van de site die hopelijk vandaag nog opgelost worden.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15876 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-