Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ticketverzekering vliegtickets niet mogelijk als je direct bij luchtvaartmaatschappij boekt ?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
petra_leo
Amerika-ontdekker

Ticketverzekering vliegtickets niet mogelijk als je direct bij luchtvaartmaatschappij boekt ?

Bericht door petra_leo »

Volgend jaar moet het gaan gebeuren, net de tickets besteld via Air Transat.

Nu blijkt dat je nergens verzekerd bent mochten ze failliet gaan, ik zag dat cheaptickets daar wel een verzekering voor aanbied als je via hun boekt (we hebben bij air transat zelf geboekt dus dat is niet van toepassing).

Wat zijn jullie gedachten hierover, hebben jullie je hier wel eens tegen verzekerd ?
Laatst gewijzigd door petra_leo op 11 dec 2019, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: Ticketverzekering vliegtickets

Bericht door mtl »

In het verleden wel eens een keertje. Maar de laatste jaren helemaal niet.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Als de maatschappij failliet gaat dikke kans dat je je geld kwijt bent.
Als je met een creditcard betaald hebt heb je eens kleine kans dat er (iets) terugkomt.
Lees er de voorwaarden maar eens op na.

Zoek op dit en het floridaforum maar eens op Air Berlin.
Dit ging een paar jaar geleden failliet en velen konden naar hun geld fluiten.

Voor een pakketreis gelden andere regels en ben je meestal via het garantiefonds gedekt.
petra_leo
Amerika-ontdekker

Bericht door petra_leo »

Ik ben er nog even verder ingedoken en het lijkt dat je niet eens een verzekering hiervoor kan afsluiten als je niet via bijv Cheaptickets hebt geboekt.

Unigarant bijvoorbeeld verkoopt hem alleen als je bij een reisaanbieder hebt geboekt.

Ik heb geen aanbieder kunnen vinden die dit wel aanbied, mocht iemand anders weten, dan hou ik me aanbevolen !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ticketverzekering vliegtickets niet mogelijk als je direct bij luchtvaartmaatschappij boekt ?

Bericht door ClaireVHaut »

nee..nog nooit gebruik van gemaakt. Ik betaal altijd met creditcard , dus dat scheelt altijd wel mocht er iets mis gaan. En de kans dat Air Transat faiiliet gaat .. tja.. alles kan natuurlijk. maar daar verzeker ik mij niet voor.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ticketverzekering vliegtickets niet mogelijk als je direct bij luchtvaartmaatschappij boekt ?

Bericht door sanook »

De reden dat brokers zo'n verzekering aanbieden is dat ze er flink aan kunnen verdienen...
Zorg ervoor dat je je ticket (zonder ticketverzekering) betaalt met je Credit Card dan heb je die verzekering sowieso niet nodig.
petra_leo
Amerika-ontdekker

Bericht door petra_leo »

Bedankt, we hebben de tickets betaald met de Visa credit card. Al zegt Visa zelf dat je er niet voor verzekerd bent, maar ze kunnen wel een claim voor je indienen, nuja hopelijk komt het nooit zover.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer