Voor 3 jaar heb ik in Doha Qatar gewoond met mijn moeder en stiefmoeder, heb daar voor 1 jaar op een internationale school gezeten wat ik geweldig vond!

Heb het IB-Programme gevolgd wat niet op mijn niveau was doordat het een programma is die je voorbereid op de universiteit en moest dus terug naar Nederland om mijn Diploma te behalen.
(Heb iets wat vertraging opgelopen door de emigratie.)

Ik heb daar gesprekken gehad over wat ik voor vervolgopleiding wou doen en de docent vond Criminologie of Criminal Justice bij mij passen, na veel onderzoek wil ik dat nog steeds heel graag studeren!
Zelf wou ik eigenlijk heel graag zo snel mogelijk naar Amerika toe om Criminologie of Criminal Justice te studeren maar mijn moeder vond het te snel om gelijk naar het buitenland te gaan om te studeren.
Nu woon ik voor bijna 2 jaar op mezelf in Nederland en heb mijn VMBO-TL diploma behaald en ben begonnen met een MBO-4 ICT Beheer opleiding waar ik me totaal niet op mijn plek voel, ook voel ik me in Nederland niet meer thuis als iemand die een expat leven gewend is. (Heb een bloedhekel aan de Nederlandse taal gekregen.)
Doordat ik net pas met mijn opleiding begonnen ben en me nu al niet op mijn plek voel, zit ik te twijfelen of ik mijn droom eerder achterna zou gaan.
Mijn moeder wil liever dat ik eerst een opleiding afrond en dan pas naar het buitenland ga zodat ik een betere ondergrond heb waar ik het op zich mee eens ben maar, voor 3 jaar een opleiding doen waar ik me niet op mijn plek voel…

Mijn vriend die ik onderhand bijna 2 en een half jaar ken woont ook in Amerika waardoor ik eigenlijk nog liever die kant op wil.
Van het onderzoek wat ik gedaan heb is het in Nederland ook veel moeilijker om Criminologie of Criminal Justice te studeren omdat het alleen voor hogere niveaus is, ook kun je in Amerika een Associates Degree kunt doen wat 2 jaar duurt ipv. Een MBO opleiding die ¾ jaar duurt wat prettiger is voor als ik het toch niet naar mijn zin heb. (Ook voor Criminal Justice)
Opzich zou ik wel tot in de puntjes willen uitzoeken of ik een Associates Degree met mijn VMBO-TL diploma kunnen doen en naar welke scholen ik precies zou kunnen, maar is het erg onhandig om met alleen een VMBO-TL diploma naar Amerika te gaan?

(Heb het hierbij alleen over school en niet over geld zaken, privé zaken etc.)